Mun hermot ei enää kestä tota koiraa, olen ihan lopussa.

Itse kyllä en alkaisi syöttää vaan kerran päivässä koiraa. Turhan pitkä aika seuraavaan ruokaan ja maha ehtii usein tyhjentyä liiaksi ja saa näin aikaan keltaisen nesteen oksentamista ulos. Kerralla sitten kun syö ison annoksen, niin on se aika shokki mahalle. Parempi kaksi pienempää annosta päivässä.
 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Itse kyllä en alkaisi syöttää vaan kerran päivässä koiraa. Turhan pitkä aika seuraavaan ruokaan ja maha ehtii usein tyhjentyä liiaksi ja saa näin aikaan keltaisen nesteen oksentamista ulos. Kerralla sitten kun syö ison annoksen, niin on se aika shokki mahalle. Parempi kaksi pienempää annosta päivässä.
Peesi! Toinen meidän koirista oksentelee jotain mahanesteitä jos ei saa ruokaa kaks kertaa päivässä, Maha menee liian tyhjäksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Itse kyllä en alkaisi syöttää vaan kerran päivässä koiraa. Turhan pitkä aika seuraavaan ruokaan ja maha ehtii usein tyhjentyä liiaksi ja saa näin aikaan keltaisen nesteen oksentamista ulos. Kerralla sitten kun syö ison annoksen, niin on se aika shokki mahalle. Parempi kaksi pienempää annosta päivässä.
Niin mäkin ennen ajattelin, mutta kokeiltuani yhtä annosta päivässä huomasin, ettei koira eikä maha reagoi mitenkään siihen, syökö kerran vai kahdesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja lauantaipussi:
Meillä 8kilonen koira, ja syö kerran päivässä. Eihän aikunen koira mun tietääkseni tartte kahta ruokaa?
Ruuan vaihtoa minäkin suosittelen jos se paskominen vähenisi.
Mä en koskaan ole älynnyt sitä et koira syötetään vaan kerran päivässä :eek: Koitappa ite syödä koko päivän ruoka kerralla. Saat jonkun suolisolmun siitä :headwall: Mut kukin tyylillään..
Koiriakin on erilaisia; samoin kuin ihmisiä.Meillä aikuinen sakemanni 11v syö kerran päivässä vaikka ruokaa ois saatavilla
 
Mikä rotu ja mikä ruoka? Osta sille nartunsuoja jonka laitat päälle ennen ulos menoa :D
Laita mukula reppuun ja vie ripeästi koira ulos, ota vaikka kainaloon niin saat vauhdilla ulos.

Jotkut ruoat on oikeasti huonoja vaikka olisi ostettukin eläinkaupasta, esim meillä ei toiminut Franks Pro gold ollenkaan, koirat piereskeli ja paska oli löysää. Nyt kun ruoka on vaihdettu niin tekee kuivia pökäleitä eikä haisevia kasoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Itse kyllä en alkaisi syöttää vaan kerran päivässä koiraa. Turhan pitkä aika seuraavaan ruokaan ja maha ehtii usein tyhjentyä liiaksi ja saa näin aikaan keltaisen nesteen oksentamista ulos. Kerralla sitten kun syö ison annoksen, niin on se aika shokki mahalle. Parempi kaksi pienempää annosta päivässä.
Niin mäkin ennen ajattelin, mutta kokeiltuani yhtä annosta päivässä huomasin, ettei koira eikä maha reagoi mitenkään siihen, syökö kerran vai kahdesti.
Kyllä meillä reagoi heti oksentamisella toinen. Ja toinen on sen verran iso rotu, että en ota suurempaa riskiä siihen, että vatsalaukun kiertymä tms tulisi. Ja miksi pitäisi kerran päivässä syöttää? Meillä sellainen vaan lisää jatkuvaa ruuan kyttäämistä, kun alkaa nälkä kasvamaan sen verran suureksi lopulta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Itse kyllä en alkaisi syöttää vaan kerran päivässä koiraa. Turhan pitkä aika seuraavaan ruokaan ja maha ehtii usein tyhjentyä liiaksi ja saa näin aikaan keltaisen nesteen oksentamista ulos. Kerralla sitten kun syö ison annoksen, niin on se aika shokki mahalle. Parempi kaksi pienempää annosta päivässä.
Niin mäkin ennen ajattelin, mutta kokeiltuani yhtä annosta päivässä huomasin, ettei koira eikä maha reagoi mitenkään siihen, syökö kerran vai kahdesti.
Kyllä meillä reagoi heti oksentamisella toinen. Ja toinen on sen verran iso rotu, että en ota suurempaa riskiä siihen, että vatsalaukun kiertymä tms tulisi. Ja miksi pitäisi kerran päivässä syöttää? Meillä sellainen vaan lisää jatkuvaa ruuan kyttäämistä, kun alkaa nälkä kasvamaan sen verran suureksi lopulta.
No koirat on yksilöitä, meillä ei tosiaan vaikuttanut mihinkään mitenkään ruokintakertojen vähentäminen yhteen, ja vähentyipä aamuhommat ennen töihinlähtöä, kun ei tarvi koiraa ruokkia (ei käytetä kuivamuonaa).
 
juu
Syötä kaks annosta päivässä. Jos se jo nyt hotkii ja paskoo heti suoraan sen jälkeen, niin mitä se tekee kun kerralla nakkaat päivän annoksen? No tekee sen x2 ainakin.

Myös eläinliikkeen ruuat voivat olla moskaa. MOnissa on vehnää, säilöntäaineita ja väriaineita!! Meillä koirille käy vain yksi ainoa kuivaruokamerkki, yllättäin Jahti&Vahti herkille (kokeilin ihan sattumalta). Kaikissa muissa paskovat ihan älyttömiä määriä ja ihan älyttömiä kasoja. Myös koirille voi tulla yhtäkkisestikin, ettei jokin ruoka sovikaan enää. Ihan kuin ihmisillekin.

Toisaalta jos tuo homma on nyt vasta tullut, niin voisin kuvitella että tuo ois jotain pääkoppaan liittyvää. Onko käytävällä tapahtunut jotain, säikähtänyt? Tai juuri ennen lenkille lähtöä? Koirat on aika pitkämuistisia näissä peloissaan. Voi olla, että se kirjaimellisesti paskoo alleen kun pelkää =) Tai onko taloon vaikka muuttanut joku uusi koira? Voi olla merkkailuakin.

Ja ennen kaikkea kakkiiko se joka kerta, vaikka et olisi juuri ruokkinut ennen pihalle menoa? Vai vain syönnin jälkeen? Voishan sitä kokeilla antaa sen ruuan myös ulkona ens hätään. Mutta luulen, että tässä on enemmänkin psykologiset jutut menossa.
 
Meillä toimii tuo kerran päivässä ruokkiminen. Koira saattaa kyllä itse jättää ruokaa kuppiin illalla ja syö vasta aamulla, kun lähdemme ulos. Saa sit joskus päivisin kuivan leivän tai jonkin luun vähän niin kuin välipalaksi. Ja jos lähdemme kotoa, niin heitän sille joitan herkkuja, joita saa sitten etsiä sen aikana kun olemme poissa. On tuo koira oksentanut joskus ja tiedän, että se johtuu tyhjästä vatsasta, mutta aika harvinaista.

Meillä oli koiralla oli siinä asunnossa, johon se tuli pentuna, outo tapa paskoa käytävälle yöllä, jos emme pitäneet sitä makkarissa ja ovea kiinni. Vaikka koira kävi iltalenkillä ja teki siellä paskat, niin aamulla oli ikävä läjä matolla. Eikä se koskaan yrittänyt edes herättää. Se loppui vasta uudessa asunnossa samantien kun muutimme. Vaikka sama matto oli käytävällä.
 
vieras
No, meillä koira syö vaan yhen kerran päivässä ja ihan siitä syystä, et se ei suostu syömään aamulla. Illalla se sit syö annoksensa ja mitään oksenteluja ei ole. Mutta toki tuo on rotu ja koira kohtastakin.
Mää ny vaan suosittelisin raakaruokintaan siirtymistä. Paska määrät vähenee ja lihanki jos antsit paloina ni jospa tuo otkiminenki vähenis...
 
Melko paljon syö...mein 25 kiloinen syö saman verran.

Kokeile vaihtaa ruokamerkkiä, jotta saatte määrää pienennettyä. Eli laadukasta tavaraa jota ei pidä syödä niin paljon. Ja ruoka kerran päivässä, jos ei ala oksentamaan keltaista nestettä nälkänsä vuoksi. Muuta en nyt tähän hätään keksi.
 
IhaNainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis vain 4h välein?Kuaknko ootte aian kerralla ulkona,ja mihin aikaan(ja paljonko ) se koira nuo ruokansa oikeen syö?
Aikuinen koira pystyy pidättämään 8h eli neljän tunnin välein ei todellakaan ole vain.
 
epeli
tohon rappuun kakkaamiseen
"Tavallisin syy on stressi - useimmiten koiran liiallinen kiihtyminen, joka lisää ruoan ja nesteen kulkeutumista elimistön läpi.

Koira on myös voinut oppia vääränlaisia tapoja tai jonkin tapahtuman pelko estää oppimisen."

 
.
kokeiles syöttää vaikka ihan pelkkää jauhelihaa sille jokunen päivä. Paskan määrä tippuu ainakin kolmannekseen. Meillä ainakin koirat paskoo ihan tuhottomasti IHAN kaikilla raksuilla, oli ne sitten halpoja marketin versioita tai kalliita ja "hyvälaatuisia" eläinkaupasta. Lihalla/barffauksella suolisto pysyy hyvässä kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja lauantaipussi:
Meillä 8kilonen koira, ja syö kerran päivässä. Eihän aikunen koira mun tietääkseni tartte kahta ruokaa?
Ruuan vaihtoa minäkin suosittelen jos se paskominen vähenisi.
Mä en koskaan ole älynnyt sitä et koira syötetään vaan kerran päivässä :eek: Koitappa ite syödä koko päivän ruoka kerralla. Saat jonkun suolisolmun siitä :headwall: Mut kukin tyylillään..
No koira ja ihminen tekee monia asioita erilailla. Näin mulle on kehotettu tekemään että pentu ruokitaan kolmesti pvässä, ja sit aikuinen syö lopulta sen kerran pvässä.
 
Koska se aloitti tuon paskantamisen..tapahtuuko se aina kun pääsette lähtemään ulos?

Tuntuu ettei kyseessä ole tosiaankaan mikään ruokajuttu vaan pelkää tilannetta..älkää ainakaanviekö takaisin sisälle paskantamisen jälkeen !!!!!!!

ja huutako vaan toisinpäin. seuraat sitä alusta asti että heti kun meinaa yrittää paskantaa ja sitten estät sen ja viet ulos ja annat rauhassa ulostaa ja kehut. Jätät rattaat kotiin ja hoidatte nyt koiraa..selvästi täytyy uudestaan kouluttaa toi pois toi rappukäytävään kakkaaminen. se vie jokusen kerran ja täyden huomion.
 
Mari
Kuulostaa stressireaktiolta, myös tuo ruoan hotkiminen. Saako koira ruokailla ja levätä rauhassa? Eli miten lapset kohtelee koiraa? Voi olla että kerroit lapsista, mutta en lukenut ketjua kokonaan.

MInusta koira oireilee henkisesti jotakin, joka on teillä perheen sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Syötä kaks annosta päivässä. Jos se jo nyt hotkii ja paskoo heti suoraan sen jälkeen, niin mitä se tekee kun kerralla nakkaat päivän annoksen? No tekee sen x2 ainakin.

Myös eläinliikkeen ruuat voivat olla moskaa. MOnissa on vehnää, säilöntäaineita ja väriaineita!! Meillä koirille käy vain yksi ainoa kuivaruokamerkki, yllättäin Jahti&Vahti herkille (kokeilin ihan sattumalta). Kaikissa muissa paskovat ihan älyttömiä määriä ja ihan älyttömiä kasoja. Myös koirille voi tulla yhtäkkisestikin, ettei jokin ruoka sovikaan enää. Ihan kuin ihmisillekin.

Toisaalta jos tuo homma on nyt vasta tullut, niin voisin kuvitella että tuo ois jotain pääkoppaan liittyvää. Onko käytävällä tapahtunut jotain, säikähtänyt? Tai juuri ennen lenkille lähtöä? Koirat on aika pitkämuistisia näissä peloissaan. Voi olla, että se kirjaimellisesti paskoo alleen kun pelkää =) Tai onko taloon vaikka muuttanut joku uusi koira? Voi olla merkkailuakin.

Ja ennen kaikkea kakkiiko se joka kerta, vaikka et olisi juuri ruokkinut ennen pihalle menoa? Vai vain syönnin jälkeen? Voishan sitä kokeilla antaa sen ruuan myös ulkona ens hätään. Mutta luulen, että tässä on enemmänkin psykologiset jutut menossa.
ainoo mitä siellä käytävässä on tapahtunut on: naapurin rouva(joka asuu tossa meitä vastapäätä) rapsutti koiraa, ja silloin meidän koira kusi sen jaloille :( en tiedä voiko tällä olla jonkinnäköinen yhteys...
 
is
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
ei ainakaan vielä parrannusta-sama toistui eilen illalla ja tänä aamuna :(
kauheen kiva! :eek:

kokeile tuota nartun suojaa, laita se ennen ulos menoa? tai vaippa, ja otat sen pois vasta pusikon kohdalla. tuskin se pöksyihin haluaa paskoo
 

Yhteistyössä