MUN LAPSI EI OO SYKSYLLÄ KOULUKYPSÄ KOSKA....

  • Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Saman reksin toteamus oli että "lapsille on taattava turvallinen koulumatka"....no joo,sitä se kyllä ei ole jos pojan yksin kulkemaan pistää ja mulla ei mahkuja kuskata,kotona kolme pienempää sisarusta.
mutta siis pointti oli ettöä tuon perusteella ei olis koulukypsä,muuten kun on taidoiltaan OK.
Sullahan nimenomaan on mahdollisuus kuskata, jos olet kotona pienempien kanssa =)

Eikö mene bussia?

Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Saman reksin toteamus oli että "lapsille on taattava turvallinen koulumatka"....no joo,sitä se kyllä ei ole jos pojan yksin kulkemaan pistää ja mulla ei mahkuja kuskata,kotona kolme pienempää sisarusta.
mutta siis pointti oli ettöä tuon perusteella ei olis koulukypsä,muuten kun on taidoiltaan OK.
Sullahan nimenomaan on mahdollisuus kuskata, jos olet kotona pienempien kanssa =)

Eikö mene bussia?
ja jos ei oo mahis kuskata niin miten olis jos lähtisit aina saattamaan lasta kouluun niiden muiden lasten kanssa?
 
Meille sano eskari ope, että mun tyttö ei ole koulukypsä syksyllä koska ei selviydy tarpeeksi ripeästi ulkovaatteiden pukemisesta. Voisin kyllä melkoisella varmuudella sanoa, ettei kumpikaan näistä syistä, teidän eikä meidän, ole este kouluun siirtymiselle.

Kuljetuksiin sanon vain sen verran, että asiat pitää järjestää niin että lapsella on turvallinen koulumatka. Mä koen, että meillä se tulee olemaan turvallinen mun saattaessa tyttöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Saman reksin toteamus oli että "lapsille on taattava turvallinen koulumatka"....no joo,sitä se kyllä ei ole jos pojan yksin kulkemaan pistää ja mulla ei mahkuja kuskata,kotona kolme pienempää sisarusta.
mutta siis pointti oli ettöä tuon perusteella ei olis koulukypsä,muuten kun on taidoiltaan OK.
Sullahan nimenomaan on mahdollisuus kuskata, jos olet kotona pienempien kanssa =)

Eikö mene bussia?

Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
Hmm.. et kylläkään kysynyt multa. Mutta mä olen sitä mieltä, että sitten eletään rytmittä jos se on siitä kiinni: nyt juuri ei ole muuta mahdollisuuttakaan, kun tyttö on eskarissa ja sinne on saattopakko. Eli pienten kanssa vaan..

 
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
Eiköhän sun täydy itse pystyä järjestämään asiat niin, että vanhin lapsesi pääsee turvallisesti kouluun ja sieltä pois, ja että pienemmät lapset saavat päiväunensa nukuttua :). Aikamoista säätämistä se varmaan on, monen lapsen kanssa.
 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Saman reksin toteamus oli että "lapsille on taattava turvallinen koulumatka"....no joo,sitä se kyllä ei ole jos pojan yksin kulkemaan pistää ja mulla ei mahkuja kuskata,kotona kolme pienempää sisarusta.
mutta siis pointti oli ettöä tuon perusteella ei olis koulukypsä,muuten kun on taidoiltaan OK.
Sullahan nimenomaan on mahdollisuus kuskata, jos olet kotona pienempien kanssa =)

Eikö mene bussia?

Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
Ne meneekin päin puuta mutta nä'in se on.
En ikinä antaisi 4,5km kävellä pimeällä autotienreunaa kouluun.
Täällä siis 5km raja.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Saman reksin toteamus oli että "lapsille on taattava turvallinen koulumatka"....no joo,sitä se kyllä ei ole jos pojan yksin kulkemaan pistää ja mulla ei mahkuja kuskata,kotona kolme pienempää sisarusta.
mutta siis pointti oli ettöä tuon perusteella ei olis koulukypsä,muuten kun on taidoiltaan OK.
Sullahan nimenomaan on mahdollisuus kuskata, jos olet kotona pienempien kanssa =)

Eikö mene bussia?
Minäkin juuri mietin, että ap:llahan nimenomaan on mahdollisuus kuskata, jos on kotona. Vai mitä hän oikein ajaa takaa... Alkaa kuulostaa siltä, että valitetaan taas ihan turhasta.
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
miksei voi luottaa?
Hällä jonkin sortin tarkkaavaisuushäiriö,ilmeisesti ADD....
Erityislapsi saa kyllä kuljetuksen useimmissa kunnissa, vaikka tuo 3km ei täyttyisikään.

eipä tuntunu olevan peruste,kouluun menon lykkäämistä olis kuulema syytä harkita jos ei kerta pärjää tota koulumatkaa!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vanhempien tehtävähän lasten kuskaaminen on...
Meillä ei ainakaan oo kukaan koskaan vienyt poikaa kouluun. Me olemme töissä! Niin kun varmaan moni muukin äiti ja isä...
Itse poika lähtee kotoa ja koulun jälkeen tulee kotiin syö ja tekee läksyt. Poika on nyt toisella luokalla.
aika kova vastuu 7 vuotiaalle.. ihme kun ei vaadita että pitäs olla aikuinen jo ala-asteella.
??? Miten niin? On kuule niin hyvin kaikki mennyt. Ja luotan poikaani täysin! Koskaan ei ole koulusta myöhästynyt! Opettajaltakin kiitosta siitä saatu! Muut lapset on kyllä myöhästyneet vaikka vanhemmat kotona!!! Lapset on niin erilaisia että jos sun lapsi ei yksin osaa kävellä kouluun ja laittaa kotona ovia lukkoon niin voi voi!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
eipä tuntunu olevan peruste,kouluun menon lykkäämistä olis kuulema syytä harkita jos ei kerta pärjää tota koulumatkaa!!!
Mä luulen, ettei yksikään psykologi suostu suosittelemaan kouluunmenon lykkäystä lapselle, jonka äiti on kotosalla, pelkästään sillä perusteella että tämä ei osaa kulkea koulumatkaa yksin.
Jos siis lapsi on muuten koulukypsä.
 
Tulipeikko harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
Ne meneekin päin puuta mutta nä'in se on.
En ikinä antaisi 4,5km kävellä pimeällä autotienreunaa kouluun.
Täällä siis 5km raja.

[/quote]


Niin, että meinaat, että teille pitää järjestää taksikyyti, ettei lasten päiväunet kärsi :D. Tämä on selvä provo, ei kukaan voi sanoa tuollasta tosissaan, en usko enää :D.
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Saman reksin toteamus oli että "lapsille on taattava turvallinen koulumatka"....no joo,sitä se kyllä ei ole jos pojan yksin kulkemaan pistää ja mulla ei mahkuja kuskata,kotona kolme pienempää sisarusta.
mutta siis pointti oli ettöä tuon perusteella ei olis koulukypsä,muuten kun on taidoiltaan OK.
Sullahan nimenomaan on mahdollisuus kuskata, jos olet kotona pienempien kanssa =)

Eikö mene bussia?

Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
Hmm.. et kylläkään kysynyt multa. Mutta mä olen sitä mieltä, että sitten eletään rytmittä jos se on siitä kiinni: nyt juuri ei ole muuta mahdollisuuttakaan, kun tyttö on eskarissa ja sinne on saattopakko. Eli pienten kanssa vaan..
peesaan tätä. joskus vaan on pakko tehdä asiat just sillä tavalla mikä ittestä tuntuu tosi vaikeelta ja vaivalloiselta :/
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
eipä tuntunu olevan peruste,kouluun menon lykkäämistä olis kuulema syytä harkita jos ei kerta pärjää tota koulumatkaa!!!
Oliko tuo rehtorin mielipide? Jos sulla on lääkärinlausunto, jossa lääkäri katsoo koulukyydin olevan lapselle tarpeen, niin rehtorilla ei ole asiaan nokan koputtamista.

 
harmaana
Kyllä minusta 2,8km on aikamoinen matka ekaluokkalaisen kävellä kouluun... Säässä kuin säässä. Riippuu toki minkälainen on tie kouluun. Esim me asutaan taajaman ulkopuolella ja tie kouluun on päällystämätöntä soratietä. Tie on mutkainen ja kapea. Ei ole valaistu. Laita siinä sitten pikkuinen ekaluokkalainen reppu selässä taivaltamaan. Onneksi kyläkoululta (tai kunnasta) on tultu vastaan sen verran, että 1-2 luokan pääsee taksilla kouluun (matkaa meiltä on reilu 4 km). Vanhempana pääsee talvella taksilla, syksyisin ja keväisin kuljetaan pyörällä (siis 3-6 luokat).
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
Eiköhän sun täydy itse pystyä järjestämään asiat niin, että vanhin lapsesi pääsee turvallisesti kouluun ja sieltä pois, ja että pienemmät lapset saavat päiväunensa nukuttua :). Aikamoista säätämistä se varmaan on, monen lapsen kanssa.

ei oo vanhin vaan toisiks vanhin,mun esikko on nyt ekalla ja hällä ei mitään ongelmaa kulkea nyt talviaikaan kävellen ja lumettomana aikana pyörällä.Mutta ei sen harteille ja vastuulle voi toisen kulkemista sysätä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tulipeikko harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
Ne meneekin päin puuta mutta nä'in se on.
En ikinä antaisi 4,5km kävellä pimeällä autotienreunaa kouluun.
Täällä siis 5km raja.

Niin, että meinaat, että teille pitää järjestää taksikyyti, ettei lasten päiväunet kärsi :D. Tämä on selvä provo, ei kukaan voi sanoa tuollasta tosissaan, en usko enää :D.[/quote]

En minäkään usko. :eek:
 
tokalla tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vanhempien tehtävähän lasten kuskaaminen on...
Meillä ei ainakaan oo kukaan koskaan vienyt poikaa kouluun. Me olemme töissä! Niin kun varmaan moni muukin äiti ja isä...
Itse poika lähtee kotoa ja koulun jälkeen tulee kotiin syö ja tekee läksyt. Poika on nyt toisella luokalla.
aika kova vastuu 7 vuotiaalle.. ihme kun ei vaadita että pitäs olla aikuinen jo ala-asteella.
??? Miten niin? On kuule niin hyvin kaikki mennyt. Ja luotan poikaani täysin! Koskaan ei ole koulusta myöhästynyt! Opettajaltakin kiitosta siitä saatu! Muut lapset on kyllä myöhästyneet vaikka vanhemmat kotona!!! Lapset on niin erilaisia että jos sun lapsi ei yksin osaa kävellä kouluun ja laittaa kotona ovia lukkoon niin voi voi!!!
joo meillä myös tyttö itsekseen lähtee kouluun ja myös tulee! Ja hyvin meilläkin mennyt. Ei ole mahdollisuutta kyyteihin! Kun olemme töissä. tämä on varmasti tuttua monessa perheessä... Että ei tarvi valittaa siellä! Eri asia on jos on näitä "Niina Mikkosen-tapaisia äitejä". Kasvatan itse lapseni...! aarrgghh!!!!!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
ei oo vanhin vaan toisiks vanhin,mun esikko on nyt ekalla ja hällä ei mitään ongelmaa kulkea nyt talviaikaan kävellen ja lumettomana aikana pyörällä.Mutta ei sen harteille ja vastuulle voi toisen kulkemista sysätä
Ei voikaan, sinun ja mahdollisen miehesi vastuullahan ne kouluunmenot on.
 
öhm
kuinka uusavutonta... Se on kuule ihan sinun oma tehtävä hoitaa poikasi turvallisesti kouluun. JOs et luota että matkan pärjää itse, niin sitten sinun on saatettava muiden lasten kanssa :) Kyllä keinot aina keksii, mutta kun tuntuu et nykyään kaikki pitää saada niin helpolla... Taksikyydit ja sitä rataa. Ja en usko että se on niin iso ongelma kuin annat nyt ymmärtää.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Tulipeikko harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
Ne meneekin päin puuta mutta nä'in se on.
En ikinä antaisi 4,5km kävellä pimeällä autotienreunaa kouluun.
Täällä siis 5km raja.

Niin, että meinaat, että teille pitää järjestää taksikyyti, ettei lasten päiväunet kärsi :D. Tämä on selvä provo, ei kukaan voi sanoa tuollasta tosissaan, en usko enää :D.[/quote]

Hei, ei tässä aloituksessa mun mielestä idea ollut se että äiti vaatii kyytiä koska pienten unet ei saa kärsiä vaan se että koulukypsyyteen kuuluu pitkän ja vaarallisenkin koulumatkan käveleminen yksin.
 
Me harjoiteltiin pojan kanssa kesällä sitä kulkemista. Täällä onneksi turvallinen kävelytie koko matkan ja vain yksi tienylitys. Mut poljettiin melkein päivittäin edestakas sitä yhteensä 7 kilometriä ja ihan hyvin se sitten syksyllä lähti, vaikka ensin pelotti. Poika sit ihan itse halusi mennä yksin :)
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Tulipeikko harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Jaa,no kerro ihmeessä miten järkkään PIENTEN rytmin niin että esim. päiväunet eivät kärsi?!?!ilomielin otan neuvoja vastaan=0)
Ne meneekin päin puuta mutta nä'in se on.
En ikinä antaisi 4,5km kävellä pimeällä autotienreunaa kouluun.
Täällä siis 5km raja.

Niin, että meinaat, että teille pitää järjestää taksikyyti, ettei lasten päiväunet kärsi :D. Tämä on selvä provo, ei kukaan voi sanoa tuollasta tosissaan, en usko enää :D.




Hei, ei tässä aloituksessa mun mielestä idea ollut se että äiti vaatii kyytiä koska pienten unet ei saa kärsiä vaan se että koulukypsyyteen kuuluu pitkän ja vaarallisenkin koulumatkan käveleminen yksin.
[/quote]


Näinpä,hyvä kun joku tajus;0) (Ja meijän pienet on pieniä -syksyllä 2v3kk,1v3kk ja sit vauva)

 
Mä vielä vähän jatkan. Mun neitillä tulee olemaan sama koulumatka ihan täsmälleen, mikä on ollut eskariinkin jo tämän vuoden. Mutta silti vaikka se on tuttu, turvallinen ja lyhytkin vielä, mä ajattelen että mielummin syksylläkin saattelisin: kouluunmeno on muutenkin jännää, varmaan meille molemmille. Ja sen lisäksi se että menen vastaan sitt koulusta päästyä mahdollistaa heti päivästä juttelemisenkin, saadaan höpöttää ilman että pienet pöyrii jaloissa (onhan ne toki mukana, mutta ainakin vielä ollaan saatu eskarimatkat höpötellä kohtuu rauhassa kun ei toi jätkä tee muuta kuin nauttii maisemista ja lumikököistä ). Mutt kukin tavallaan tietysti. Kyllä mäkin myönnän ett ootan jo kevättä, kun ei tarvii pukee aina kaikkia toppiksiin.. :saint:
 
hei
ja vielä todella vilkasliikenteisten katujen yli pitäisi 7v laskea menemään. Ei olla tietenkään laskettu yksin. Vaan olemme järjestäneet saattajan, useimmiten jompi kumpi vie kouluun (isä autolla minä kävellen) ja iltapäiväksi olemme ostaneet iltapäiväkerhon palvelun.
Eli tuo tilanne kysyy luovuutta ja ehkä myös rahaa. ekaluokkalaisten päivät kyllä loppuu viim. yhdeltä että en näe ongelmaa siinä, että saat lapset vasta 13.30 unille. Tai sitten nukutat pienimmät matkalla! Vähän viitseliäisyyttä! Hän on sinun aarre, ei hänen hyvinvointi muita niin paljon kiinnosta, mutta sinua pitäisi kiinnostaa.
 

Yhteistyössä