Mun m.ulkkumetsästys taisi tehota.

:D

Oisko mahdollista, että pääsin näin helpolla, vai menikö ne vaan piiloon jonnekin tekemään tehokkaampaa sotasuunnitelmaa?

Vedin jääkaapin pois paikoiltaa ja imuroin sieltä ja laitoin seinän vieren täyteen suolaa. Lisäksi laitoin kaikille sisääntuloaukoille suolaa ja vielä keittiön kynnyksen raonkin täyteen (siis merisuolaa). Ja kanelia ripotin tuonne terassille ja portaille.

Ja suolaa laitoin myös keittiöön joka paikkaan, mistä meinasin, että voisvat tulla.

Silti aion niitä myrkkyjä huomenna vielä ostaa, mutta nyt ei ainakaan näy enää yhtään... :whistle: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:23 Malviina kirjoitti:
Ilmotappa selvisitkö luonnon antimilla, oiskin kiva jos ei myrkkyjä tarttis =)
No mä luulen, että laitan tonne pihalle sinne, missä niitä oon nähny ihan tehokkaampiakin myrkkyjä vielä, vaikka kävin jo sinnekin heittelemässä kanelia. Mutta katsotaan. Jos tämä yhteisvaikutus sitten ainakin toimisi. :D
 
Taare
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:28 Malviina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:27 Taare kirjoitti:
imuroitko ne murkut siis? saattaa olla kohta ylläri siivouskaapissa :whistle:
Elikot kuulemma kuolee heti imuriin joutuessaan?? Ei kokemusta, mut niin luin...
ei kuole ainakaan murkut ja leppäkertut, ainakaan aina ;)
 
Oon kuullu kans että suola tehois, nyt muistin ku siitä mainitsit. Mä kans käyn sotaa noita murkkuja vastaan. Niillä on tietyt ajat ku ne laumoittain etsii ruokaa. Ainaki aamulla aikasin ne tulee esiin sankoin joukoin jos vaan tiskipöydällä on jotain syötävää. Oon koettanu niitä ansoihin saada =) hullulla halvat huvit...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:28 Malviina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:27 Taare kirjoitti:
imuroitko ne murkut siis? saattaa olla kohta ylläri siivouskaapissa :whistle:
Elikot kuulemma kuolee heti imuriin joutuessaan?? Ei kokemusta, mut niin luin...

Saatoin muutaman imuroidakin, mutta siis olin kaikki silmillä siihen mennessä näkemäni ehtiny tappaa. Eli siis imuroin sieltä kaiken roskan ja pölyn sekä ne liiskatut ruumiit. Ja liiskasin ne kyllä sen verran tarmolla :saint: että uskoisin niiden tosiaan olleen kuolleita.

Mutta eiköhän sitä tule joka kerta imuroidessa imuroitua hyönteinen tai kaksi huomaamatta, joten en usko, että siinä mielessä tuolla oli eroa. <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:29 Rapanhapakko kirjoitti:
En tahdo masentaa, mutta taisivat vaan mennä karkuun kun rymistelit siellä :D
Odotas vaan kun ilta tulee..... :/
Siis käy vaan ostaa sitä myrkkyä. Ei ne niin hevillä luovuta.
Katsotaan. Se on hyvin mahdollista, ja sitä epäilen vähän itsekin. Siis ääliöitä vailla itsesuojeluvaistoa ne olis, jos ne ois nyt tuolta rakosistaan tullu katsomaan, että mikäs se tuolla paukkuu ja mihis se kaveri jäi. :D

Mutta toistaiseksi oon voitolla... Hitsin ääliö vaan minäkin, kun en myrkyttäny niitä heti tuolta pihalta, kun niitä siellä näin. Halooooooo! Joskus oon ihan liian blondi itsellenikin. :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:23 Malviina kirjoitti:
Ilmotappa selvisitkö luonnon antimilla, oiskin kiva jos ei myrkkyjä tarttis =)

Ei tainnut tehota suolat ja kanelit. :( Tai onhan noita vähemmän kuin eilen, mutta heti aamutuimaan pääsin viisi murkkua survomaan. :kieh:

Sujuvasti näytti yksi vilahtavan kahden ison suolakiteen välistä takaisin jääkaapin alle piiloon.

Ei se mitään. Tämä oli vasta round one. Tänään meen hakemaan kaupasta kaikki myrkyt ja myrkytän koko talon ja pihan. :kieh:
 
mua alko naurattamaan toi sun sotasuunnitelma murkkuja vastaan,ku tunnistin itseni siinä,,,viime kesänä aloitin henkilökohtaisen sodan niitä vastaan ja nyt oon päättäny heti myrkyttää kaikki tainnoksiin,,,murkkuja ei vielä oo näkyny mutta varalta on kaapissa kolme pakettia jo myrkkyä ostettuna,,,isken heti ku ensimmäinen erehtyy pirttiin...
 
meillä ainakin auttoi suola.. sitä vaan piti laittaa oikeasti paljon. kanelia en oo älynnyt edes kokeilla. ja suolaa kannattaa laittaa pitkälle matkalle sisääntulo kohdan luona ja muutenkin välittömään läheisyyteen.
 
meil on niitä m.ulkkuja roskiskaapis ihan sikana.oon kylväny suolaa,kanelia pesen sitä melkein joka päivä,mut aina niitä vaan siellä on siis oikeesti niitä on varmaan tuhansia.
kylppärissä niitä kans vilistää.miult menee hermo kohta :kieh:
ukolle kun kerran sanoin että mitähän pitäs tehhä et sais ne pois ostasko jotai myrkkyy vai mitä ni sano vaan "kyllä ne joskus sieltä häviää"
:kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 11:26 öhmökömmiäinen kirjoitti:
meil on niitä m.ulkkuja roskiskaapis ihan sikana.oon kylväny suolaa,kanelia pesen sitä melkein joka päivä,mut aina niitä vaan siellä on siis oikeesti niitä on varmaan tuhansia.
kylppärissä niitä kans vilistää.miult menee hermo kohta :kieh:
ukolle kun kerran sanoin että mitähän pitäs tehhä et sais ne pois ostasko jotai myrkkyy vai mitä ni sano vaan "kyllä ne joskus sieltä häviää"
:kieh:
Sepä oli kannustavaa. :LOL: Annapa ukolle huomenaamuna murokulho (tai mitä syökään) maustettuna muurahaisilla. ;)

Ja juu, mulla on tuolla seinän vieressä oikein suolabarrikadi, mutta jostain ne silti kiipeää. Tohon jääkaapin reunaan oli jääny yks pieni aukko, niin siitähän ne somasti puikkelehti lattialle vilistämään.

Pitää ostaa tänään lisää suolaa ja lisää kaneliakin (maustepussit on ihan liian pieniä. Eikö ne siellä tehtaalla tajua, ettei sillä yhdellä pikkupussilla murkkufarmia karkoteta. :saint: ) ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 11:17 pöö kirjoitti:
mua alko naurattamaan toi sun sotasuunnitelma murkkuja vastaan,ku tunnistin itseni siinä,,,viime kesänä aloitin henkilökohtaisen sodan niitä vastaan ja nyt oon päättäny heti myrkyttää kaikki tainnoksiin,,,murkkuja ei vielä oo näkyny mutta varalta on kaapissa kolme pakettia jo myrkkyä ostettuna,,,isken heti ku ensimmäinen erehtyy pirttiin...
Mä opin tästä, että ei saa odottaa, kunnes ne ehtii pirttiin asti. Ois pitäny vaan raa'asti suihkutella raidia päälle, kun niitä tuolla pihalla kukkapenkissä tuli vastaan. :whistle: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 11:32 Kärppänä heinälatoon kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 11:26 öhmökömmiäinen kirjoitti:
meil on niitä m.ulkkuja roskiskaapis ihan sikana.oon kylväny suolaa,kanelia pesen sitä melkein joka päivä,mut aina niitä vaan siellä on siis oikeesti niitä on varmaan tuhansia.
kylppärissä niitä kans vilistää.miult menee hermo kohta :kieh:
ukolle kun kerran sanoin että mitähän pitäs tehhä et sais ne pois ostasko jotai myrkkyy vai mitä ni sano vaan "kyllä ne joskus sieltä häviää"
:kieh:
Sepä oli kannustavaa. :LOL: Annapa ukolle huomenaamuna murokulho (tai mitä syökään) maustettuna muurahaisilla. ;)

Ja juu, mulla on tuolla seinän vieressä oikein suolabarrikadi, mutta jostain ne silti kiipeää. Tohon jääkaapin reunaan oli jääny yks pieni aukko, niin siitähän ne somasti puikkelehti lattialle vilistämään.

Pitää ostaa tänään lisää suolaa ja lisää kaneliakin (maustepussit on ihan liian pieniä. Eikö ne siellä tehtaalla tajua, ettei sillä yhdellä pikkupussilla murkkufarmia karkoteta. :saint: ) ;)
ukon hittolainen kun ei juurikaan syö aamupalaa juo vaan kahvia,mut vinkkinä ihan kiva. :LOL:
miun poika yhtenä päivänä kysy että mitähän kaikkea mausteita äiti siult löytys voitas kokeilla mikä tehoaa niihin m.ulkkuihin.
currysta ne ei kans oikeen tykänny, kokeilin.
 
Kahvinporo on kanssa muurahaistenkarkoite.
Joku sanoi joskus että oli käyttänyt vasta sitten porot, kun oli niistä ensin keittäny kahvia. Mutta sitä mössöä en sisätiloihin laittaisi, mutta sen voi viedä ulos muurahaisten reitille. Itse laitoin suoraan paketista ja listojen viereen ja päälle. Muurahaiset lopettivat kulkemisen sitä reittiä, mutta ei ne siitä kuole vaan keksivät uudet kulkureitit.
Joten hakisin suosiolla tappavia aineita kaupasta!!!
 
Jos haluaa kokonaan sisätiloista muurahaiset pois niin pitää ruiskuttaa kunnon myrkkyjä talon sokkelin ulkopuolelle. Samoin sisälle kaikki seinänreunat. Joku päivä, kun olette päivän pois kotoa, niin reilusti myrkkyä paikkoihin, joissa muurahaiset liikkuu.
Rasiat poistavat muurahaiset hetken aikaa, mutta sieltä tulee samaa reittiä koko ajan uusia muurahaisia.

Nim. kaikki konstit kokeiltu. Viimeiseksi suihkutettiin myrkkyjä, niin ei enään näkynyt muurahaisia sisätiloissa.
 

Yhteistyössä