Mun maailmassani ei olisi aseita.

  • Viestiketjun aloittaja peace&love
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mutta jos ampuma-aseet poistettaisiin, olisi yksi väkivallan mahdollistava tekijä poissa.
Vähän sama asia kuin että jos kaikki moottoriajoneuvot poistettaisiin, olisi yksi kuoleman mahdollistava tekijä poissa.

Niin joo myös tuo väkivalta sopisi tähän lauseeseen.

Kieltäkäämme siis kaikki moottoriajoneuvot! Tästä eteenpäin saa käyttää vain kamelia, hevosta, aasia, jääkarhua tai polkupyörää.

Ainiin polkupyörälläkin voi kaatua ja satuttaa itseään tai pahimmassa tapauksessa sivullisiakin, ja se jääkarhu saattaa syödä sen aasin, aasi taas saattaa talloa viattoman muurahaisen kuoliaaksi.

Ainut vaihtoehto taitaa olla kietoutua siihen vaaleanpunaiseen kokovartalokondomiin ja pysyä liikkumattomana kunnes kuihtuu pois.

Tai sitten ei.
 
rietas
Millä poistaisit ihmiset ilman väkivaltaa? Onko elämäsi täysin mahdotonta ilman ampuma-asetta?
Joku epidemia?

Kiitos itse elän hyvin onnellista elämää ilman aseita, siis en henkilökohtaisesti omista tai tarvitse ampuma-aseita enkä käytä esim. leipäveistäkään muuhun kuin mihin se on tarkoitettu. Maailma ei kuitenkaan pyöri minun napani eikä minun tapojeni, toiveitteni ja halujeni mukaisesti vaan pikkuisen muutakin menoa löytyy. Ja ymmärrän sen.
 
karhu saa syödä bambin mutta ihminen ei saa, sama kai bambin kannalta on kumman vatsaan se päätyy
Ei, se on tosi onneton jos ihminen sen syö mutta karhun ruuaksi joutuminen on kunnia-asia jota jokainen bambi pienestä vauvabambista saakka toivoo ja odottaa. Bambitaivaaseen pääsee vain karhun syömät bambit, ihmisen ruuaksi joutuneet menee kaatopaikalle.
 
"johan"
Onko karhulla muita vaihtoehtoja?
"Kaikkiruokaisen karhun pääravintoa ovat kasvikunnan tuotteet, ja talven rasvavaraston keruussa marjat ovat tärkeää ravintoa. Karhu syö myös hyönteisiä, toukkia puista ja muurahaisia mylläämällä muurahaiskekoja. Erityisesti talviunen jälkeen keväällä karhut voivat saalistaa hirviä. "

Voisi siis siirtyä bambista pelkkiin marjoihin.
 
"vieras"
Karhu vain ei voi ajatella asioita ihmisen tavoin jollain se toimii täysin luonnollistenvaistojensa mukaan, karhut kyllä käyttävät ravinnokseen paljon myös kasvikunnan tuotteita.
Tota ehkä mä oon karhu, koska haluan ja himoitsen LIHAAAAAA! Käytän myös ravinnokseen kasvikunnan tuotteita.

Miks karhu saa ja minä en?

...eikä ollut kyse seksistä
 
[QUOTE="johan";26376183]"Kaikkiruokaisen karhun pääravintoa ovat kasvikunnan tuotteet, ja talven rasvavaraston keruussa marjat ovat tärkeää ravintoa. Karhu syö myös hyönteisiä, toukkia puista ja muurahaisia mylläämällä muurahaiskekoja. Erityisesti talviunen jälkeen keväällä karhut voivat saalistaa hirviä. "

Voisi siis siirtyä bambista pelkkiin marjoihin.[/QUOTE]

Ja jos bannais karhuilta talviunet, ne voisi tasaisemmin mässätä kuusenoksia pitkin talvea eikä tarvitsisi liian nälkäisenä hirviparkoihin sortua sitten herätessään :(
 
"vieras"
Kaikille kaloille pitää myös opettaa suvaitsevaisuutta ja että kala on kaveri, ei saalis!

Ap voisi näyttää esimerkkiä, käy opettamassa Harri Hauelle että Anssi Ahven on ihan kiva tyyppi, muista myös mainita että Tarja Taimen kävi ostamassa uudet bikinit!
 
Silja.S
Aloitin aiheen ettei aseita tarvittaisi, haluatte kuitenkin että on mahdollisuus ammuskella ympäriinsä. Eläinten rääkkäys on ok, porkkanan syönti ehdoton nou nou. Eläimet saa tappaa, ihmiset saa tappaa ja juoda verta päälle. Mut hei, entä jos tapettaisiin kaikki ihmiselle "vaaralliset" eläimet? Oikeesti, saatais olla rauhassa, kyllä tuleville sukupolville riittää joku täytetty karhu jossain museossa? Ja tehtäis sitten niistä petoeläimistä Afrikan lapsille makkaraa? Tai tapettaisko ne Afrikan lapsetkin? Niitähän syntyy muutenkin niin paljon. Sitten koko maanosasta voitais tehdä joku hurvittelu ampuma alue :) jee! Mutta hei Silja, ota ihan iisisti harmi jos sun yöunetkin on mennyt kun olet nähnyt painajaisia eläinten kastroinnista :( jos se eläinten puukottaminen taas heikottaa Katylinaa joka haluaisi ampua omat lihansa niin mikset sitten ota possuja ja syö ne sitten kun kuolevat vanhuuttaan? Kestääkö liian kauan? Kuluuko grillihiliä liian tiuhaan tahtiin kun koitat pitää sitä lämpimä kunnes possu heittää lusikkansa nurkkaan? Kannatatteko muuten turkiksiakin? sehän vasta turhaa onkin. Mutta teillä on varmasti siihenkin jokin erittäin järkevä vastaus, miksi turkiksia tarvitaan, niille Afrikan lapsille kenties? eiku.....Ja muuten, miksi te sitten puserratte niitä penikoita tänne maailmaan jos nyt jo on ihmisiä pallolla liikaa? Miksi juuri Teillä on siihen oikeus?
Olet kyllä parasta komediaa tällä palstalla!
 

Yhteistyössä