mun naapurilla on kamera parvekkeella!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
6 § (9.6.2000/531) Salakatselu. Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa

1.kotirauhan suojaamassa paikassa taikka käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevaa henkilöä taikka
2.yleisöltä suljetussa 3 §:ssä tarkoitetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten,
on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

Näinhän sen pitäisi lakipykälien mukaan mennä mutta täälläpä naapuri sai kuvata poliisinkin mielestä talon pihalla meitä kameralla lupaa kysymättä !
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HUU:
mitä laitointa se on kuvata omalta parvekkeelta vehettä mikä kattoo suoraan suhun?soititko poliisit?
Ihan yhtä laitonta kun sillä videokameralla kuvaaminen. Tai jospa se naapurikin sattuu vaan kuvailemaan maisemia ja teidän parveke nyt sattuu sitten just siihen eteen :D
 
jos jotain vielä kiinnostaa tää mun naapuri asia niin... meidän vuokratalojen asukasneuvoja (tai mikä se nyt on) kävi tossa naapurissa ja naapuri vaan totesi että se on leikki kamera :eek:
mitäpä se neuvoja sitten muuta olisi voinut todeta kun että vai niin. mutta eipä ollut edes kysynyt miksi se kamera oli siellä. meidän pitäisi kuulemma vaan nyt löydä kättä päälle ja sopia!
en kyllä ymmärrä mitä meidän pitäisi sen kanssa sopia kun ei olla sille mitään tehtykään. anteeksi pyyntö on ainoa asia mitä siltä odotan.
ai niin ja se kamera oli häipynyt parvekkeelta seuraavana aamuna.
menen nyt huomenna oman kamerani kanssa poliisille ihan vaan kysymään mitä voisin tehdä vai painetaanko asia villasella ja odotellaan mitä seuraavaksi tapahtuu naapurin toimesta.
kiitos kaikille kommenteista.
 
voih
Alkuperäinen kirjoittaja KaulaLiina:
jos jotain vielä kiinnostaa tää mun naapuri asia niin... meidän vuokratalojen asukasneuvoja (tai mikä se nyt on) kävi tossa naapurissa ja naapuri vaan totesi että se on leikki kamera :eek:
mitäpä se neuvoja sitten muuta olisi voinut todeta kun että vai niin. mutta eipä ollut edes kysynyt miksi se kamera oli siellä. meidän pitäisi kuulemma vaan nyt löydä kättä päälle ja sopia!
en kyllä ymmärrä mitä meidän pitäisi sen kanssa sopia kun ei olla sille mitään tehtykään. anteeksi pyyntö on ainoa asia mitä siltä odotan.
ai niin ja se kamera oli häipynyt parvekkeelta seuraavana aamuna.
menen nyt huomenna oman kamerani kanssa poliisille ihan vaan kysymään mitä voisin tehdä vai painetaanko asia villasella ja odotellaan mitä seuraavaksi tapahtuu naapurin toimesta.
kiitos kaikille kommenteista.
eikö ollut edes tarkastanut onko se oikeesti feikkikamera??
miksi joku pitäs lelua parvekkeellansa??? kaikkea ne "tarkastajatkin" uskoo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
:/ Oisit soittanut poliisille! Ei tommosista lässyköistä (neuvojista) ole mihinkään, ja nyt sä et voi todistaa enää että sua on kuvattu :/
Voi olla että on tarkoituksella kiusaksi laittanut leikkikameran, jotta ap luulee että häntä kuvataan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voih:
Alkuperäinen kirjoittaja KaulaLiina:
jos jotain vielä kiinnostaa tää mun naapuri asia niin... meidän vuokratalojen asukasneuvoja (tai mikä se nyt on) kävi tossa naapurissa ja naapuri vaan totesi että se on leikki kamera :eek:
mitäpä se neuvoja sitten muuta olisi voinut todeta kun että vai niin. mutta eipä ollut edes kysynyt miksi se kamera oli siellä. meidän pitäisi kuulemma vaan nyt löydä kättä päälle ja sopia!
en kyllä ymmärrä mitä meidän pitäisi sen kanssa sopia kun ei olla sille mitään tehtykään. anteeksi pyyntö on ainoa asia mitä siltä odotan.
ai niin ja se kamera oli häipynyt parvekkeelta seuraavana aamuna.
menen nyt huomenna oman kamerani kanssa poliisille ihan vaan kysymään mitä voisin tehdä vai painetaanko asia villasella ja odotellaan mitä seuraavaksi tapahtuu naapurin toimesta.
kiitos kaikille kommenteista.
eikö ollut edes tarkastanut onko se oikeesti feikkikamera??
miksi joku pitäs lelua parvekkeellansa??? kaikkea ne "tarkastajatkin" uskoo.
en tiedä... oli miehen kanssa puhunut puhelimessa. mutta ihan mikään lelu se ei ollut koska siinä oli punainen valo ja se liikkui. eli virta siinä ainakin oli. en sitten tiedä oliko se sillä jotain kuvannut vai nou.
alan olla jo ihan hysteerinen asiasta kun oon miettinyt kaikkee että mitä se on kuvannut. mua, miestä vai ehkäpä meidän lapsia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
:/ Oisit soittanut poliisille! Ei tommosista lässyköistä (neuvojista) ole mihinkään, ja nyt sä et voi todistaa enää että sua on kuvattu :/
on mulla ne mun omalla digikameralla otetut kuvat siitä sen kamerasta mutta nyt pitäis selvittää että voiko asia kääntyä mua vastaan kun olen kuvannu sen parveketta...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KaulaLiina:
Alkuperäinen kirjoittaja voih:
Alkuperäinen kirjoittaja KaulaLiina:
jos jotain vielä kiinnostaa tää mun naapuri asia niin... meidän vuokratalojen asukasneuvoja (tai mikä se nyt on) kävi tossa naapurissa ja naapuri vaan totesi että se on leikki kamera :eek:
mitäpä se neuvoja sitten muuta olisi voinut todeta kun että vai niin. mutta eipä ollut edes kysynyt miksi se kamera oli siellä. meidän pitäisi kuulemma vaan nyt löydä kättä päälle ja sopia!
en kyllä ymmärrä mitä meidän pitäisi sen kanssa sopia kun ei olla sille mitään tehtykään. anteeksi pyyntö on ainoa asia mitä siltä odotan.
ai niin ja se kamera oli häipynyt parvekkeelta seuraavana aamuna.
menen nyt huomenna oman kamerani kanssa poliisille ihan vaan kysymään mitä voisin tehdä vai painetaanko asia villasella ja odotellaan mitä seuraavaksi tapahtuu naapurin toimesta.
kiitos kaikille kommenteista.
eikö ollut edes tarkastanut onko se oikeesti feikkikamera??
miksi joku pitäs lelua parvekkeellansa??? kaikkea ne "tarkastajatkin" uskoo.
en tiedä... oli miehen kanssa puhunut puhelimessa. mutta ihan mikään lelu se ei ollut koska siinä oli punainen valo ja se liikkui. eli virta siinä ainakin oli. en sitten tiedä oliko se sillä jotain kuvannut vai nou.
alan olla jo ihan hysteerinen asiasta kun oon miettinyt kaikkee että mitä se on kuvannut. mua, miestä vai ehkäpä meidän lapsia...
Kun mä tapasin mun miehen, sillä oli kotona oikean näköinen feikki valvontakamera. Se oli sen mielestä hauskaa kun kaikki ihmetteli sitä ja että meneekö se filmi nettiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KaulaLiina:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
:/ Oisit soittanut poliisille! Ei tommosista lässyköistä (neuvojista) ole mihinkään, ja nyt sä et voi todistaa enää että sua on kuvattu :/
on mulla ne mun omalla digikameralla otetut kuvat siitä sen kamerasta mutta nyt pitäis selvittää että voiko asia kääntyä mua vastaan kun olen kuvannu sen parveketta...
Joo en suosittele näyttelemään kuvia kellekään. Jos se oli feikki/leikkikamera, niin vain sinä olet syyllistynyt rikokseen kuvaamalla sen parveketta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KaulaLiina:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
:/ Oisit soittanut poliisille! Ei tommosista lässyköistä (neuvojista) ole mihinkään, ja nyt sä et voi todistaa enää että sua on kuvattu :/
on mulla ne mun omalla digikameralla otetut kuvat siitä sen kamerasta mutta nyt pitäis selvittää että voiko asia kääntyä mua vastaan kun olen kuvannu sen parveketta...
Joo en suosittele näyttelemään kuvia kellekään. Jos se oli feikki/leikkikamera, niin vain sinä olet syyllistynyt rikokseen kuvaamalla sen parveketta.
niin kai... ISO HUOKAUS...
ja sen takia en soittanut heti poliisia koska ajattelin että ne ei ehkä tulisi tollasen asia takia :ashamed:
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mikset soittanu heti niille poliiseille? eikai ne nyt enään voi tehä mitään :/
no turha sitä enää on harmitella miksi ap ei soittanut poliisille. Kyllä ap sen varmasti itsekin tietää että se olis ollut parasta ilman että kukaan siitä sanoo kokoajan.

Jos kamera vielä ilmestyy niin heti soitto poliisille! Ja oikeestaan, voithan sä kysyy poliiseilta voisko ne käydä siellä asunnolla ja käskee sen miehen näyttää sen leikkikameransa. ja vähä etsisivät että onko siellä kameraa jossain, jos onki nyt laittanu sen olkkarin ikkunallensa niin et se ei näy.
 

Yhteistyössä