Mun pitäis saada exän OIKEAT tulot tietooni, MITEN?

  • Viestiketjun aloittaja Riittää valehtelu
  • Ensimmäinen viesti
a....p
[QUOTE="Kysyn";30115275]Minkäs ikäinen lapsi saa päättää? Ei alle 18 v.[/QUOTE]

Jos tapaamissopimuksessa lukee, että lapsi ja isä päättää keskenään, niin lapsihan saa olla menemättä isälleen. Ja isä ei halua lasta sinne, vaan käyttäytyy tosi paskasti häntä kohtaan, jos on viikonlopunkin siellä. Isä haluaisi hoitaa suhteensa tähänkin lapseen vain puhelimitse.
 
kjljioö
Ei, kun ei saanut aikaa, koska lääkäri puhelimessa oli sitä mieltä, ettei tuon ikäisellä voi olla sellaista sairautta. Vaatii myös paljon kosmetiikkaa, teinistä kun on kyse, niin peittämään sen.

Lapsen ruoka-allergia on niin laaja ja kallis, ja sitä ei tosiaan kukaan maksa meille. Meillä on eri ruoka-aineallergiat, joten ruokalaskukin on erilainen kuin normiperheessä.
Nämä käyvät koko ajan oudommiksi nämä sinun juttusi. Onko ex-kumppani siis vastuussa sinunkin ruoka-aineallergioistasi, vai mitä ihmettä oikein tarkoitat?

Ymmärrä nyt hyvä ihminen se, että niiden elatusmaksujen suuruuden lähtökohtana ei ole isän varallisuus tai varattomuus, vaan lapsen elatuksen kulut. Ei ole mitään väliä, vaikka se isä olisi miljonääri, lapsen kulut eivät siitä lisäänny.
 
mä...
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30114581:
Suosittelen kääntymään oikeusaputoimiston puoleen. Lapsesi saa julkisen oikeusavustajan eikä maksa hälle mitään. Tällöin homma hoidetaan lakiteitse ja tuomari määrää lopullisessa tuomiossaan tasapuolisen summan. Tähän summaan lasketaan lapsen todelliset kulut, kuitit yms. harrastuksista on oltava eli mitään huuhaalaskuja ei voi sinne syöttää vaan elatusapu koostuu täysin lapsen todistetuista kuluista.

Itse kävimme tämän läpi ja kyllä kannatti.
Miksi ap ohitit tämän vastaukseni kokonaan? Eikö tässä olisi teille se reilu tapa toimia?
 
a...p
Kirjoitit ap aiemmin että "äiti on sairas", siihen kommentoin. Ikävää että lapsesi on sairas mutta tähänkin on eri tuet olemassa, kuten joku jo yllä kirjoitti.

Ja sinä väität nyt vielä PUOLUSTAVASI lastasi ja hänen OIKEUKSIAAN kinuamalla eksältä rahaa yli tarpeen? Oikea tiikeriemo.
Mä häpeäisin tuollaista äitiä.
Veikkaan että olisi lapsikin ilman pyörää ennemmin kuin äitinsä kaltainen muiden rahoilla loisiva pummi. Hyi jumalauta. Mene tekemään jotain niiden*elatukseen vaadittavien rahojen eteen ja elätä lapsesi ihan itse, isän TUKEMANA !
Mistä sä tiedät, että mitä elaria minä nyt saan, ja mitä minä pyydän, kun voit väittää minun kinuavan yli tarpeen?
Menenpä minä tekemään töitä, kun istua en voi pitkään, seisoa en voi pitkään, rappusia en voi paljon kävellä, mitään en voi kantaa jne. Toisinaan en voi edes kävellä. Palkkaatko minut?
 
a...p
Maailma ei ole yhdenmukainen paikka ja se pitää hyväksyä. Kirjoituksistasi paistaa katkeruus läpi, sinä olet sairas ja miehesi on parempituloinen. Hän on kuitenkin oma yksilönsä eikä hänellä ole mitään velvollisuutta elättää sinua eikä kokea huonoa omaatuntoa terveydestä ja omaisuudesta.
Tekemätöntä ei saa tehdyksi, mutta jos itse tietää olevansa työkyvytön ja huonosti koulutettu niin kannattaa oikeasti tiedostaa että kusiset paikat voi tulla erossa.

Mies on velvollinen elatukseen, mutta sen määrähän ei riipu tuloista. Ei se niin mene, että lapsen kulut nousee jos toisella on tuloja hyvin.
Omaan elatukseen en ole edellenkään rahaa hakemassa, vaan lapsen. Ei nyt uponnut tuo huonosti koulutettu. Minulla on kaksi ammattia luettuna.
 
a....p
Miksi olet allekirjoittanut elatussopimuksen, johon et ole tyytyväinen? Lastenvalvoja ei päätä maksettavia summia, sen tekevät elatusvelvolliset. Lv on pelkä kumileimasin, jonka allekirjoitus tekee sopimuksesta virallisen. Jos vanhemmat eivät pääse sopimukseen, käräjäoikeus auttaa.

Mistä joku sai lapsen elatuksen tarpeeksi 500 €/kk? Tuo menee helposti päivähoitomaksuun ja lapsen osuuteen asumisesta. Siihen vielä ruoka, vaatteet, harrastukset, harrastevälineet, vakuutukset yms. päälle.
Miksi et osaa lukea? Vai onko luetun ymmärtäminen todella heikkoa kohdallasi? Voimassa olevaa elatussopimusta ei ole. On vain tapaamissopimus.
 
a...p
Ihan ottamatta kantaa äidin asenteeseen ja tilanteeseen, entäpä miehen rooli lapsen _isänä_? Se isyys kun ei kuitenkaan pääty eroon, ja kuvittelisi normaalin miehen haluavan lapsensa parasta. Ilmeisesti tässä on jotain ongelmaa, jos on ollut aiemmin yhteishuoltajuus (?), mutta lapsi ei halua olla isänsä kanssa. Ikävä tilanne. Silti... varmaan lapsestakin tuntuu kurjalta, jos miehellä on varaa ostaa hirsihuviloita, mutta ei lapselle polkupyörää. Ehkä elän jossain utopiakuplassa, kun lähipiirissäni eronneet isät haluavat edelleen olla isän roolissa lapsilleen, viettää aikaa heidän kanssaan - ja tarjota myös sitä materiaalista hyvää, jos siihen on varaa.
Mun lapsen isä ei halua tuhlata aikaa lapseen, koska sen voi käyttää dokaamiseen, ylitöihin ja naisiin. Lapsesta ei niin väliä. Itse tarvitsen joskus hengästystauon, ja haluan olla yksin. Mutta tuolloin lapsen isä käyttäytyy todella törkeästi lastaan kohtaan, ja sen takia lapsi ei siellä halua olla.
 
a...p
Ei kyllä kuulosta ihan oikeudenmukaiselta tuokaan. Itseäni tässä(kin) keskustelussa häiritsee eniten juuri se, että niiden elatusmaksujen määräytymisen lähtökohtana tuntuvat olevan miehen tulot, ei lasten elatus. Se, paljonko etävanhempi maksaa suoraan lähivanhemmalle, on tietysti yksi juttu, mutta toinen on se, että useimmitenhan se etä kuitenkin hankkii jotain tarpeellista lapselle itsekin.
Lapsella ei ole ikinä ollut edes omaa huonetta isänsä luona. Isipappanen ei kuule osta kuin ruokaa lapselle kotiinsa. Sänky missä nukkuu, sitä käyttää kaikki vieraat.
 
a...p
[QUOTE="Kysyn";30117338]Nimenomaan. Mutta se ei tarkoita että lapsi päättää. Täysin eri asia.[/QUOTE]

Etkö sä osaa lukea. Tapaamissopimus on tehty, ja siinä lukee, että lapsi ja isä päättää keskenään tapaamiset. Jos lapsi ei sinne halua, hän ei mene.
 
a...p
Juu, mulla on vamma ja sairaus, jotka on heikentänyt toimintakyvyn. Vammaa kuntoutetaan fyssalla, sairauteen ei ole muuta hoitoa kuin kipulääkkeet ja lepo. Nämä aiheuttaa sen, että töihin en pääse. Mutta hei, olkaa työ paskapäitä ja jatkakaa, minä en.
Sain jo neuvon, että verotoimistosta saa kyllä tiedon. Kiitos sille tiedonantajalle. Nuolkaa työ katkerat tyhjää jäätelövohvelia sillä 10 kilsan kävelylenkillänne lastenne kanssa, minä pidän oman lapsen oikeuksista huolen :)
 
hghghghg
Lapsella ei ole ikinä ollut edes omaa huonetta isänsä luona. Isipappanen ei kuule osta kuin ruokaa lapselle kotiinsa. Sänky missä nukkuu, sitä käyttää kaikki vieraat.
Siis ei ole edes omaa huonetta???!!! Ou mai gaad! Ja jos joku muukin on joskus nukkunut sillä lapsen käyttämällä sängyllä, niin se nyt viimeistään on LS-ilmon paikka välittömästi!
 
hghghghg
Sain jo neuvon, että verotoimistosta saa kyllä tiedon. Kiitos sille tiedonantajalle. Nuolkaa työ katkerat tyhjää jäätelövohvelia sillä 10 kilsan kävelylenkillänne lastenne kanssa, minä pidän oman lapsen oikeuksista huolen :)
:D Et sinä sillä tiedolla mitään tee. Edelleenkään ne isän tulot kun eivät vaikuta lapsen elatusmaksun suuruuteen, vaikka sinä kuinka sitä toivoisit. Omaa etuasi sinä tässä nyt olet ajamassa, etkä lapsen.
 
a...p
Se pitää vielä sanoa, että jännä juttu tulla tuomituksi, kun mitään summia ei ole kuitenkaan paljastettu. Kyllä täytyy sanoa, että jos joku on katkera, niin tämän palstan elaria maksavat vanhemmat. Tai heidän puolisonsa. Ne kai ne törkeimmät vastaukset antoi. Voi teitä reppanoita.
 
Ei !
Miun mies maksaa kahdesta lapsestaan minimielaria, tulot siinä 3000/kk. Mökkikin löytyy ja talo, autojakin 2 ! lasten äiti työtön... et sinuna en pidättelisi henkeäni minkään jättipotin toivossa
 
vieras*
Miksi et osaa lukea? Vai onko luetun ymmärtäminen todella heikkoa kohdallasi? Voimassa olevaa elatussopimusta ei ole. On vain tapaamissopimus.
Pahoittelut! Ensimmäisistä viesteistäsi ei ainakaan käy ilmi, ettei elatussopimusta ole. Voi olla, että myöhempiä viestejäsi en ole kaikkia huomannut lukenut.

Lapsenne puolesta olen kyllä todella pahoillani, ja suuresti ihmettelen, miten lv on allekirjoittanut tapaamissopimuksen, jossa lapsi saa itse päättää tapaamisista. Hurjan suuren vastuun olette kaataneet lapsen kannettavaksi. Lapsi ei osaa vielä nähdä pidemmälle sen seurauksia, ettei tapaa isäänsä. :/
 
Katkeruus
Se pitää vielä sanoa, että jännä juttu tulla tuomituksi, kun mitään summia ei ole kuitenkaan paljastettu. Kyllä täytyy sanoa, että jos joku on katkera, niin tämän palstan elaria maksavat vanhemmat. Tai heidän puolisonsa. Ne kai ne törkeimmät vastaukset antoi. Voi teitä reppanoita.
Sut on tuomittu ihan omien kirjoitustesi pohjalta. Katkeruutta tulee riittämään annettujen tietojen perusteella vielä toviksi aikaa. Reppana.
 
vieeras
Kyllä etän tulot vaikuttavat siinä missä lähinkin. Meilläkin on tarkastus edessä, nyt saan kuopuksesta 170e mutta summa tulee nousemaan. Lapsella on oikeus siihen elintasoon johon olisi mahdollisuus ilman eroa. Tsemppiä ap. Hyvä että jaksat.
 

Yhteistyössä