Munatorvien aukiolotutkimus ja Cytotec 0,2 mg

Kohtalotoverit tai asiasta jotain tietävät ohoi! =)
Mulla oli tänään vuorossa tuo aukiolotutkimus keskussairaalassa eikä se onnistunut =(
Lääkäri yritti ja yritti ja itse koin pahimmat kivut ikinä. Katetri jopa saatiin muutaman kerran paikoilleen mutta aina se ponnahti pois. Kokemus oli todella kivulias.
Lääkäri sanoi loppujen lopuksi että olenpas erikoinen tapaus ja että minulla on todella tiukat paikat :confused:
Meinasin oikeasti pyörtyä kivusta vaikka olin ottanut kipulääkkeitä 1200mg buranaa ja 1 g paratabsia ennen tutkimusta. Harmittaa ettei tutkimusta saatu tehtyä kun nyt taas menee sitten ensi kiertoon jos on aikoja..
Onko muille käynyt näin?

Lääkäri antoi mulle kotiin valmiiksi joitain tabletteja, nimeltään Cytotec 0,2 mg joita pitää ottaa tutkimusta edeltävänä iltana suun kautta 2 tabua ja tutkimusaamuna 2 tabua emättimeen suoraan ja näillä pitäisi kohdunsuun aueta.. Kuulostaa pelottavalta. Miten se kohdunsuu sitten menee kiinni takaisin ja kuinka kauan siinä kestää???? Sitten ei pitäisi kuulemma olla niin kivuliasta ja vaikeaa tuo homma kun sinne kohtuun pääsee kuulemma sitten suoraan.
Jännittää jo valmiiksi tuo seuraava kerta. Tuleekohan tuon lääkkeen vaikutuksesta kovatkin kivut sitten kun kohdunsuu alkaa lääkkeellä aukeamaan?

Ensimmäistä kertaa ollaan lapsettomuushoidoissa ja ensimmäistä lasta yritetään..
 

Yhteistyössä