Muovikuusi vai oikea--siinä vasta kysymys

Heippati kaikille,

Meitä askarruttaa joulukuusi asia....eli laitetaanko oikea vai muovi. Pelätään hurjasti että jos laitetaan oikea, hän syö kaikki havun neulaset, mutta sitten kyselin äidiltäni ja hän sanoi että ei ennen vanhaan mitään muovisia ollut!
Niin, miten nykyään, mitä te joilla on jo vanhemmat lapset teitte silloin kun oli toi pahin "kaikki suuhun" periodi?
Thanks!
 
Ei mua sen kuusen syöminen huolettanut vaan niitten koristeiden puolesta hiukan kylläkin. Poika oli ekana jouluna 9kk ja ei kai oikein tajunnu koko kuusta. Vähän alimpia koristeita heilutteli. Nyt poika on 1v7kk niin mietinkin et laitanko koristeita ollenkaan :/ Kyllähän sitä ennenvanhaan ja vielä tänäkin päivänä niitä kuusenkerkkiä syödään =) eli kyl mun mielestä ihan aidon kuusen voitte ottaa.
 
Meillä on aina ollut oikee kuusi ja ainakin esikoinen oppi nopeesti et kuuseen ei saa koskea ja anto sen olla rauhassa. Tää joulu voi olla toisenlainen, kuopus on jouluna 1v 5kk ja aikamoinen vilpertti on, joten tuskanen joulu voi tulla. Otan silti mieluummin oikean kuusen ku muovikuusen, koska siitä kuusestahan se joulun tuoksu tulee. Jos ei oo oikeeta kuusta niin en ota muovistakaan!
 
EX-SAVONLINNA
Meillä on ollut aina tavallinen kuusi ja kolme lasta olen kasvattuanut! Eihän ne kuusen neulaset niin myrkyllisä ole!!! Mummolassa on vielä oikeat kynttilätkin ja lapsi nopeasti tottuu siihen, kun sanoo ettei saa koskea.
 
triplaäiti
Meillä myös aina ollut oikea kuusi ja tulee olemaan ja kolme muksua talossa ja ei kukaan kyllä ole neulasia koskaan syönyt :D Perheemme karvaiset lapset(2kpl kissoja) kylläkin on kokeilut maistaa kuusta joka vuosi jättäen ekaan maistamis yritykseen :xmas:
 
kestävä kehitys
Meillä on muovikuusi enkä enää takaisin perinteiseen oikeaan kuusipuuhun vaihtaisi!!!

Olen aina ollut oikean kuusen kannalla., Muovikuusi tuntui niin ... muoviselta :( Eihän se mikään joulu ole, jos ei oikeaa kuusta, sen tuoksua, havuneulasia lattialla vielä juhannuksenakin jne.

Muovikuusi-ihmiset ovat laiskoja, ihan yhtä muovisia ja epäaitoja ainakin joulun suhteen kuin se kamala kuusikin.

Torilta me kuusi aina haettiin, kun ei omaa tai kaverin metsää ollut mistä hakea.

Kunnes kuusi osoittautui huonoksi. Karisi saman tien. Harvakin oli.

Seuraavana jouluna kävi vielä huonompi tsägä. Hintaansa nähden kuusi oli silkkaa huijasta, rahastusta. Niin harva oksistoltaan kuin neulasiltaakin. Karisi niin paljon, että piti jo heti joulunpyhien jälkeen viedä pois, loppiaiseen ei todellakaan voinut odottaa.

Silloin totesin, että mies saa tahtonsa läpi: haimme joulunjälkeisalesta muovikuusen.

Mies vieläoli hehkuttanut ja kertonut, miten paljon ja miten moninaisia pieniä öttiäisiä sen kuusen pinnalta herääkään eloon, huoneistoon vaeltamaan, kun se jäinen puu sulaa ja on lämpimässä sisällä. Mikroskooppisen pieniä, ja paljon !! vaarattomia, mutta on silti.

Nyt olen tyytyväinen muovikuusen omistaja ja sen puolestapuhuja, Kuusi on tuuhea, ja se jopa karistaa :p ;) sillä niitä vihreitä "neulasia" varisee jossain määrin lattialle.
Kertahankintana muovikuusi tulee myös edullisemmaksi kuin joka vuosi karistavan, harvan, muotopuolen kuusipuun ostaminen. Muovikuusi on myös ekologinen valinta.
Siitä saa hyvinkin kauniin kun vaan koristelee.
Se vie aika pienen tilan, kun se pakataan takaisin laatikkoon.

Lisäksi allergisen ja astmaisen lapsen kannalta olisimme muovikuuseen joutuneet kuitenkin siirtymään, nyt siirryttiin jo ennen lapsen syntymää / odotusaikaa.

Emme voi hankkia edes kukkia, ei joulukukkia mutta ei muitakaan.
 
Meidän valinta on oikea kuusi, joka antaa tuoksua ja tuo sen joulun hengen. Muovi- tai "tanskalaista"kuusta en iki päivänä ota kotiini!!! Mielummin olen sitten ilman kuusta.
Ei meille ole koskaan tuottamut ongelmaa estää lapsia olemasta kuusen kimpusta. Ainut mikä sai väistää lasten tieltä oli oikeat kynttilät. No ehkä saan ne joskus takasin kunhan nuo kasvaa.
 
Oikea kuusi meille ainakin tulee niinkuin on tullut tähänkin asti!! Kannattaa vaan ankkuroida se kuusi kattoon kiinni niin ei kaadu vaikka joku kiipeilyä koittaisi!! Eli meillä oli viime jouluna koukku katossa johon kuusi sidottiin rungostaan rautalangalla kiinni,ei kaadu jos kissa kipaisee kuuseen tai lapsi koittaa roikkua oksissa,lisää siis turvallisuutta. Ja mitä niihin neulasiin tulee niin meillä viime jouluna silloin 1,5v esikoinen kävi pari kertaa tökkää sormet niihin piikkeihin ja se riitti,teräviksi totesi! ;)

Joskus opiskeluaikana mulla ja silliosella avokilla oli tekokuusi ja siitä kyllä karisi ihan kamalasti sitä muovisälää kun koira kävi vähän häntää heilauttamassa vieressä. Aidot piikit sulaa elimistössä mutta ne muovit ei kyllä sula...

MEillä siis ennemmin vaikka ilman kuin tekokuusen kanssa! :xmas:
 
Jäärä
Eipä ole niitä neulasia juuri mennyt kenelläkään suuhun, maistuvat pahalta ja ovat piikikkäitä. Noiden piikikkäiden neulasten takia kuuseen ei ole edes yritetty kiivetä. Kuusen alaosaan ei kannata kuitenkaan mitään rikkimeneviä koristeita laitatella, ne saavat kyytiä kuitenkin.
 
Äittä 77 nauroin viestiäsi kauan!!!!!!Hahaha!! Ankkurointi kattoon!!!!! :LOL:
Tosi hyvä idea, mutta luulen että selvitään ilman ankkurointia, koska poikamme on kuitenkin kuuliainen yksilö eikä kiipeile (16kk)
Kiitos kaikista vastauksista, päätös on tehty, oikea kuusi tulee!!!!!Mahtavaa, koska olen itse sen kannalla. Joulun tuoksu on kuusen tuoksu, mutta on niitä upean näkösiä muovisiakin.
Hyvää joulun odotusta.... :heart:
 
kestävä kehitys
Hei, mistä te niitä tuoksuvia kuusia saatte??? Minä kun en muista näiden tori-kuusien tuoksuneen yhtään millekään!! Ehkä mulle on sitten sattunut harvinaisen huonot yksilöt, todelliset pikaisasti ja teollisesti kasvatetut "broilerikuuset". :LOL:

Muovikuusi tuoksuu yhtä joululle kuin ne männä vuosien harvaoksaiset neulasiaan karistavat kuusipuiden irvikuvat.

Mutta niin tai näin, minä pidän meidän tekokuusestamme :xmas: :xmas: enkä kaipaa oikeaa kuusta
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2005 klo 11:33 Agapi kirjoitti:
Äittä 77 nauroin viestiäsi kauan!!!!!!Hahaha!! Ankkurointi kattoon!!!!! :LOL:
Tosi hyvä idea, mutta luulen että selvitään ilman ankkurointia, koska poikamme on kuitenkin kuuliainen yksilö eikä kiipeile (16kk)
Kiitos kaikista vastauksista, päätös on tehty, oikea kuusi tulee!!!!!Mahtavaa, koska olen itse sen kannalla. Joulun tuoksu on kuusen tuoksu, mutta on niitä upean näkösiä muovisiakin.
Hyvää joulun odotusta.... :heart:
Meillä tuo on ihan ehdoton kun on kaksi kissaa,muuten voisi olla liian vaarallista, varsinkin kun kuusemme on aina iso ja yltää kattoon saakka!! JOs olis semmoin reilun metrin korkea kuusi niin siinä se kiinnitys voisi hassulta näyttääkin ja tietty niin pienet ei kaadu niin helposti kuin noi isot.

Meillä on parhaan tuoksuisia kuusia ollu jotkut jalokuuset (en kuollaksenikaan muista mitä lajiketta ne nyt on) joita isäni kasvattaa,aivan ihana makeahko tuoksu. Viime vuonna taisi olla kyllä ihan tavan kuusi mutta hyvälle sekin tuoksui!

Itse tykkään sellaisesta 'jenkki'-tyylisestä kuusesta, eli pitää olla kookas ja tuuhea,ei rankaa jossa kolme oksaa sekaisin. Joka vuosi isäni on täyttänyt toiveeni ja tuonut metsästä juuri mieleiseni kuusen! =) Toivottavasti myös tänä jouluna...
 

Yhteistyössä