musta-ja punaherukoita pakkanen täynnä. Mitä niistä vois tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
jos itselläsi on syömisen vaiksue, niin lahjoita jollekin joka syö ne. Varmaan löytyy vaikka naapurista joku "köyhä" pehe joka haluaa. Äläkä änä vuonna jkerää niin paljon, jos ei tule syötyä.Meillä marja tloppui nopsaan pakkasesta, ollaan jouduttu ostamaan omat puolukat ym
Me saadaan marjoja anopilta ja miehen fammolta. Ja kyllä ne siis on ihan tarkoitus käyttää :D. Kunhan vaan tosiaan haluaisin tietää eri vaihtoehtoja.

Ja haluan pakastinta tyhjemmäksi nyt kun muutetaan kuun lopulla. Lisäksi pitää tässä meidänkin opetella lisää penninvenyttämistä kun mulla loppui äitiysloma :)
 
täti
ai kun olis vielä punaherukoita! meillä popsitaan niitä ihan siltään, pakastan pienissä minigrip pusseissa ja vähän sokrua sekaan. lapset ja mie syödään niitä jäisinä suoraan pussista talvella kun kaivataan vitamiinia.

viime vuonna 2 sangollista kesti 1 kk.....
 
kokki
Hyvä lisäke broiskuruoille kun laittaa mustaherukoita omenaraasteen sekaan ja maistuu kyllä ilman broiskuakin :p . Herukoihin hieman sokeria ja tarjoa vaniljajäätelön kans.
Tässä yks makea ohje:http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=60&rname=marja-juustotorttu
 
jamijami
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Nimim. uusavuton :ashamed: . Mä oon tehnyt kiisseliä niin että on ollut muita marjoja mukana. Mutta se ei oikein tahdo käydä kaupaksi. Eli jotain muuta pitäis keksiä... mutta mitä?

Tuli mieleeni että vois opetella tekemään vispipuuroa. Mutta mitä marjaa siinä sitten käytetään? Voisko noita siihen laittaa?
Punaherukkapiirakka on sairaan hyvää.
 

Yhteistyössä