musta on kamalaa kun joissain perheessä vanhemmat polttaa sisällä!

  • Viestiketjun aloittaja lh
  • Ensimmäinen viesti
Eiköhän se ole sanomattakin selvää, että se on kamalaa. Kuten myös se, kun äiti tupakoi samalla, kun työntää vauvaa vaunuissa. Ja se, kun odottava äiti tupakoi.

*ei ymmärrä miksi perheellisten tai kenenkään tarvitsee tupakoida*
 
Niin se onkin.Olen koko lapsuuteni asunut kotona jossa poltettiin sisällä.Aika monta vuotta passiivista tupakointia ja kieltämättä usein mietin mitä se on minulle aiheuttanut...Se on lapsellekin aikamoinen häpeä haista pahalle :'( En oo vajaan kymmeneen vuoteen asunu kotona mutta siltikin ajattelen että haisen pahalle (meillä ei polteta).
 
Joo kurjaa ja haju on kaamea. Tosin silloin kun itse olen ollut lapsi kaikkein tai ainaki lähes kaikkien kotona poltettiin sisällä. Olkkarissa oli tuhkakuppi ja lapsia just just näky lattialta savun seasta :/ Onneks se on nykyään tosi harvinaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Kurjaa tuo on, mutta ei nyt ihan ls-ilmon paikka... Eihän?
Mun mielestä on!
Pieni herätys vanhemmille...
Jos pakko polttaa miten olis edes ulos meno.
En puolusta sisälläpolttajia, mutta hajun perusteella ilmo lastensuojeluun... Tuntuu vähän kaukaahaetulta, varsinkin kun ls:kin resurssit on mitä on... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Joo kurjaa ja haju on kaamea. Tosin silloin kun itse olen ollut lapsi kaikkein tai ainaki lähes kaikkien kotona poltettiin sisällä. Olkkarissa oli tuhkakuppi ja lapsia just just näky lattialta savun seasta :/ Onneks se on nykyään tosi harvinaista.
...Suomessa. Monissa maissa sisällä polttaminen on vielä nykyisinkin ihan tavallista. :x
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Kurjaa tuo on, mutta ei nyt ihan ls-ilmon paikka... Eihän?
Mun mielestä on!
Pieni herätys vanhemmille...
Jos pakko polttaa miten olis edes ulos meno.
En puolusta sisälläpolttajia, mutta hajun perusteella ilmo lastensuojeluun... Tuntuu vähän kaukaahaetulta, varsinkin kun ls:kin resurssit on mitä on... :/
Ei hajun perusteella ilmoitusta, vaan pitää olla näyttöä, että sisällä poltetaan. Jos poltetaan, niin ilmoitus.
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Kurjaa tuo on, mutta ei nyt ihan ls-ilmon paikka... Eihän?
Mun mielestä on!
Pieni herätys vanhemmille...
Jos pakko polttaa miten olis edes ulos meno.
En puolusta sisälläpolttajia, mutta hajun perusteella ilmo lastensuojeluun... Tuntuu vähän kaukaahaetulta, varsinkin kun ls:kin resurssit on mitä on... :/
Juu, mutta jonkunhan siihen on puututtava!
 
äimä
isoäitini 84v kertoi että hänellä tuli pää kipeäksi pikkutyttönä kun miehet polttelivat sisällä tupakkia. mitä tehtiin? mummulle laitettiin pipo päähän ja sidottiin se huivilla kireälle. näin 1900 luvun alkupuoliskolla.
 
itekin poltan mut en ikimaailmassa polttais sisällä tai edes kertaakaan hönkis lapselleni savuja naamalle... Mä tekisin tollasesta ilmotuksen. Kun tehdäänhän ilmotuksia vaikka tukkapöllyn antamisesta ja enemmän se tupakalle altistuminen lasta vahingoittaa.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Kauhee haju lapsissa kun tulevat päiväkotiin.Ja passiivinen tupakointi lienee yhtä vaarallista kuin itsekkin polttais...
Niin minustakin, itse kylläkin poltamme kummatkin miehen kanssa (ja en polttanut raskaus/imetysaikana) mutta ulkona.
 
Keittiönoita
Jos niillä on naapuri, joka valittaa parveketupakoinnista ja polttavat siksi sisällä? Toki voi miettiä, miksi ylipäätään kenenkään pitäisi tupakoida, mutta sisällä polttamiseksihan se menee, jos parveketupakointi joskus kielletään. Ja parveketupakoinnin kiellon kannallahan on varsin moni.
 

Yhteistyössä