Musta tää on mahtava talvi pakkasineen!

Hehkutin työkaverille, niin se huokasi ja sanoi, että niin, ehkä lapsilla on kivaa :LOL: :saint:
Sillä oli ongelma, että hirveetä aina raivata auto lumesta ja kylmäkäynnistää. Mulla ei oo autoa, ei ongelmaa!
Toinen ongelma oli, että koira pitää viedä aamuisin ulos ja jäätyy. Mulla ei oo koiraa, mutta osaan myös pukeutua lämpimästi.
Ja vielä, että omakotitalon lämmittäminen tulee kalliiksi näin kylmällä. Niin varmaan, mutta mä asun kerrostalossa, eikä se mua paina.
Muusta selvinnee toppahousuilla. Naama toki jäätyy, mutta onneksi ei oo pakko ihan hirveesti kävellä ulkona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mulla ei ole autoa, ei koiraa eikä omakotitaloa enkä silti näe tällaisessa talvessa mitään positiivista. Olen kesäihminen, syksystä ja keväästäkin pidän. Inhoan kylmää, lunta ja jäätä.
Sulle sopivia talvia oli muutama vuosi sitten. Täällä ainakin oli kaksi talvea putkeen, että hyvä kun oli yhtään pakkasta.

Mä en tykännyt ennen pakkasista, nyt tykkään kun olen panostanut tekstiileihin. Siis lämpimät kengät ja toppahousut.
 
shihtzu
No ei tää kyllä ole mikään oikea suomalainen talvi. Oletteko huomanneet, että tästä talvesta puuttuu kokonaan suojakelit, kun tulee lämmintä, niin nuo lumet sulaa hetkessä, kun siellä lumien välissä on paljon ilmaa ja lumi on vaan tuollaista puuteria. Toisekseen maassa ei ole sitä normaalia jääkerrosta, vaan vain lunta ja jäätkään eivät ole kauhean paksuja, kun eivät kunnolla jäädy.
Että ei tää nyt ihan normaali talvi ole.
 
joensuu
pakkasta voi olla, mutta vois olla joku viikko et olis alle 20 vaikka kahtena päivänä!
tulet saa olla jatkuvasti uunissa, lapset jäätyy naamasta koulu, kerho ja eskarimatkoilla-ei autoa.
ei pääse luistelemaan eikä hiihtämään.
mä en muista milloin tääl on ollu alle 20, tai tänään oli 17 muutaman tunnin päivällä.., mut alkoi sit tuulla niin et viimeiseltäkin jolla posket ei viel ollu paleltuneet-ne paleltui.
 

Yhteistyössä