Mustikoita keräämällä tienaa verotta 100-200€ päivä, mutta eipä tunnu työttömiä kiinnostavan

  • Viestiketjun aloittaja laiskat työttömät
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ai noin niitä kerätään, roskat ja raa'at marjat riivitään mukaan. Varpuparat.

Mistä minä mitään tiedän, olen työssäkäyvä ja poimin itse marjani. Marja kerrallaan...
 
vierailija
Veikkaanpa vaan, että aika harvassa ovat ne supernopeat kerääjät, jotka tuollaisille ansioille pääsevät. (oli sitten kyseessä thaimaalaiset tai suomalaiset tai ketkä tahansa). Ainakin jos marjojen pitää olla siististi kerättyjä ja roskattomia.
 
työtön työnhakija
Jaa, että vuorotyön keikkatöiden lisäksi mun pitäisi vielä noukkia marjoja. Soitto töihin saattaa tulla lyhyellä varoitusajalla eikä silloin sovi olla jossakin metsässä rämpimässä kilometrien päässä. Kun ei se metsä satu olemaan tuossa takapihalla. Liitosta saan rahaa, mutta sossusta en saa senttiäkään (ihmeellistä kun jotkut kuvittelevat kaikkien työttömien saavan sossusta rahaa) ja teen tosiaan aina töitä kun niitä vain on tarjolla.

Kuukauden verran tein osa-aikaista työtä sijaisena ja sain silti liitosta rahaa. Samaan aikaan olisi pitänyt tehdä keikkaa useampana päivänä, mutta en voinut tehdä kuin iltoja. Sitten on välillä niin ettei töitä ole tarjolla mistään.

Mua ärsyttää kun aina yleistetään kaikki työttömät laiskoiksi. Koko ajan haen töitä ja tälläkin hetkellä odotan tuleeko kutsua haastatteluun erääseen paikkaan jota olen hakenut. 30 tuntisia viikkoja olisi tuossa työssä, mutta eipä tippuisi työmarkkinatuelle sitten kun liiton päivät loppuu.
 
Paljonko mustikkaa olet tänään poiminut?
Mä olen muuten poiminut duunipäivien JÄLKEEN 20 litraa. Tosin ne on omassa pakkasessa ja tulossa omaan käyttöön, mut miksei niitä vois jatkossa myydäkkin. Tällä hetkellä mustikkaa on niin pirusti pitkin metsää, että muutaman neliön alalta saa ämpärin täyteen. Ei siinä mikään ihmepoimija edes tarvii olla, että sais tienattua vähän extraa.
 
vierailija
Minä köyhä kotiäiti kerään lasten kanssa mustikoita itsellemme ja tutuille myytäväksi joka päivä muutama tunti. Läheskään noin paljon ei kuitenkaan tule, kerätään käsin ja lapset kerää lähinnä omaan suuhun ja leikkii metsässä mun poimiessa.
 
Minä köyhä kotiäiti kerään lasten kanssa mustikoita itsellemme ja tutuille myytäväksi joka päivä muutama tunti. Läheskään noin paljon ei kuitenkaan tule, kerätään käsin ja lapset kerää lähinnä omaan suuhun ja leikkii metsässä mun poimiessa.
Osta poimuri. Se on aika edullinen satsaus. Sillä kerää 4 kertaa noepeammin ja ihan yhtä siististi otettua mustikat, kuin käsin poimimalla. Toisella kädellä mustikan varresta kiinni ja sitten nappaa marjat.
 
vierailija
Aloittaja voi mennä ihan rauhassa keräämään mustikoita metsästä elantonsa ansaitakseen. Kyllä moni työtön tulisi varmasti oikein mielellään sinun tilallesi nykyiseen työpaikkaasi. Ai ei kelpaa, oletko laiska vai?
 
vierailija
Joka kesä sama lallatus thaikkupoimijoista ja Suomen työttömistä. Pari faktaa:

1.yksikään järkevä yrittäjä ei palkkaisi hitaita suomalaisia poimimaan yhtään mitään. Thaikut ovat näppäriä, nopeita ja tekevät palkkansa eteen oikeastikin työtä. Joten niitä thaikkuja tulee, jos vain joku heille työmahdollisuuden Suomeen järjestää.
2. suomalaisista pitkäaikaistyöttömistä osa on myös mielenterveydeltään niin kehnossa jamassa, että siinä ei kiinnosta työn saamisen lisäksi moni muukaan asia elämässä. Se on ikävää, mutta totta.
3. marjoja ei ole joka paikassa niin paljon kuin väitetään. Yhtenä esimerkkinä meidän mökkiseutu, jossa mustikkasato on harvinaisen pieni. Kukinta-aikaan oli niin kylmää.

On myös mustavalkoista asettaa suomalaiset ja thaimaalaiset vastakkain. Thaimaalaiset eivät pidä siitä- ei ainakaan ystäväni Thaimaasta.
 
Domina
Ja dominoimalla saa 200e/h.
Jos viitsii edes puolikkaan työpäivän (4h) tehdä, saa 800e suoraan käteen.
Joskus enemmänkin, jos on oikein varakas asiakas.

En viitsisi koskaan kykkiä metsässä päivää saadakseni vain sen, mitä saan tunnissa. Tai jopa vähemmän.
 
vierailija
Jep, jep... Tokihan sitä työttömiä saa vaatia tekemään 13 -tuntisia työpäiviä tolkuttomalla (ja useimmille) mahdottomalla työtahdilla. Mutta mitähän mahtaisi tapahtua, jos normaalilta työssäkäyvältä alettaisiin vaatia 13 tuntista työpäivää ?Ettei vaan olisi lakko päällä ja liitto vaatimassa työnantajan päätä vadille....

Ja jos tuosta marjamäärästä puhutaan, niin 200 kiloahan ei vaadi kuin vaan noin 29 kpl 10 litran ämpärin keräämistä päivässä. (mustikan paino n 700 g/litra). Moneltako onnistuisi ?
 
Joka kesä sama lallatus thaikkupoimijoista ja Suomen työttömistä. Pari faktaa:

1.yksikään järkevä yrittäjä ei palkkaisi hitaita suomalaisia poimimaan yhtään mitään. Thaikut ovat näppäriä, nopeita ja tekevät palkkansa eteen oikeastikin työtä. Joten niitä thaikkuja tulee, jos vain joku heille työmahdollisuuden Suomeen järjestää.
2. suomalaisista pitkäaikaistyöttömistä osa on myös mielenterveydeltään niin kehnossa jamassa, että siinä ei kiinnosta työn saamisen lisäksi moni muukaan asia elämässä. Se on ikävää, mutta totta.
3. marjoja ei ole joka paikassa niin paljon kuin väitetään. Yhtenä esimerkkinä meidän mökkiseutu, jossa mustikkasato on harvinaisen pieni. Kukinta-aikaan oli niin kylmää.

On myös mustavalkoista asettaa suomalaiset ja thaimaalaiset vastakkain. Thaimaalaiset eivät pidä siitä- ei ainakaan ystäväni Thaimaasta.
Korjataanhan vähän noit faktojasi
1. Thaipoimijoita ei ole palkattu. Raha on verotonta marjanpoininnan myyntituloa. Jos kyseessä olisi palkka siitä menisi verot + sotut

Thaikuissa on värvärit, heitä saapuu tänne lentokoneellinen, hyppäävät
järjestettyyn bussikyytiin, heillä on jonkinmoinen majoitus ja kuljetukset poimintapaikoille. Eivät he omilla autoilla Thaimaasta saavu. Jos poiminta onnistuu, niin palaavat kotimaahansa parin vuoden liksa taskussaan.

Vaan en ole suomessa nähnyt värväystoimintaa. On helpompaa haalia kasaan yhteen paikkaan saapuvat Thaimaalaiset kuin järjestää värväys vaik kymmeneen suomalaiseen kaupunkiin.

Ei tuonne omalla kustannuksella itse itsensä järjestäminen kannata.
Se on jokseenkin sama kuin Helsinkiläiselle työttömälle sanottaisiin, että Kemijärvellä on puunoksaan sidottu satalappunen. Käy hakemassa pois. Ai ei ilmainen raha kelpaa, tyhmä ja laiska tyyppi.
 
Veikkaanpa vaan, että aika harvassa ovat ne supernopeat kerääjät, jotka tuollaisille ansioille pääsevät. (oli sitten kyseessä thaimaalaiset tai suomalaiset tai ketkä tahansa). Ainakin jos marjojen pitää olla siististi kerättyjä ja roskattomia.
Ja noissa jutuissa aina unohdetaan kertoa, että ne thaimaalaiset, jotka saavat 240 eur /päivä poimivat niitä marjoja suunnilleen koko valoisan ajan. Ja aloittavat yhdestä paikasta ja siirtyvät myöhemmin toiselle puolen Suomea.

Sinänsä en ihan tajua aloituksen pointtia. Miksi juuri työttömien kohdalla on erityisen raskauttavaa, jos ei kiinnosta kerätä marjoja ansaitakseen verottomana rahaa? Vai onko erityisen paha asia, jos työtön ei ansaitse rahaa verottomana?

Ihan yhtä työtön se ihminen nimittäin olisi, vaikka kävisi mustikoita keräämässäkin. Ja verottoman rahan ansaitseminen ei edes hyödytä yhteiskuntaa.

En ole itse työtön enkä kyllä jaksa paljon marjoja kerätäkään (korkeintaan iltapalajugurttiin pienen määrän), mutta jos haluaisin tehdä marjoilla bisnestä, ei minulla ainakaan olisi aavistustakaan, mihin ne voisi myydä. Kaikilla paikkakunnilla ei taida olla marjayrittäjää, joka ostaisi marjoja satunnaisilta kaupittelijoilta. Joten näiden "tyhmät laiskat työttömät eivät jaksa poimia marjoja" -länkytysten sijaan voisi olla hedelmällisempää, jos laittaisittekin jotain pirtsakoita "hei nyt just metsät on täynnä mustikkaa, tiesittekö palstalaiset että seuraavat yrittäjät ostavat marjoja ja tulo on verotonta..." ja sitten siihen perään laitatte pitkän listan yrittäjistä yhteystietoineen, mieluiten eri puolilta Suomea.

Ai, että tekään ette tiedä, mihin niitä marjoja voisi myydä. Niinpä niin.
 
+++
Osta poimuri. Se on aika edullinen satsaus. Sillä kerää 4 kertaa noepeammin ja ihan yhtä siististi otettua mustikat, kuin käsin poimimalla. Toisella kädellä mustikan varresta kiinni ja sitten nappaa marjat.
Poimurit pitäis lailla kieltää! Niin karseeta jälkeä jää!!
Ja mustikat on vielä raakoja. Antakaa niiden kypsyä ensin ja poimitaan vasta sitten.
 

Yhteistyössä