Mustikoita keräämällä tienaa verotta 100-200€ päivä, mutta eipä tunnu työttömiä kiinnostavan

  • Viestiketjun aloittaja laiskat työttömät
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jaa, no minä oon työtön ja olen nyt poiminut hilloja muutaman päivän myyntiin. Hakusessahan ne on kun ei tiedä kovin marjapaikkoja. Parraipana päivänä saanu 6 kg, yhteensä nyt n. 14 kg. Olen saanut myytyä ne suoraan, mut jos pitäis lähtä myymään jollekkin ostajalle pitäis senkin takia ajella 70 km. Tietysti kun jos sais kymmeniä kiloja kannattais ajellakki.
Mustikat on meidän perällä vielä täysin raakoja, mutta niitäkin olen ajatellut työkseni poimia. Taitaa vaan olla ostopaikat yhtä kaukana kuin noitten hillojen. Melekone marjamaa saa olla, jotta 200kg mustikoita poimii.
 
vierailija
Täälläkin ugrainalaiset raiskaa kaikki lähialueen metsät niiden paikka olisi syvimmässä korvessa.

Polkupyörällä liikkuvat.
Muut lähialueen mummot ja papat ei saa enää marjoja omista metsistä.
 
vierailija
Voi herranjestas teidän kanssanne. Minä olen käynyt, joka aamu poimimassa 3 ämpäriä mustikkaa ennenkuin lapset ja vaimo heräävät. Ja puhdistamme ne yhdessä. Eikä mene kauan. Näistä mustikoista saamme joka päivä 100 euroa lisätuloa. Metsään ei ole montakaan kilometriä meiltä. Ja siis lähden aina iltapäivästä lisäksi töihin. Enkä todellakaan ole mikään superihminen, vaan ihan tavallinen suomalainen miehen rotjake :)
 
Minä taas mietin sitä toisesta näkökulmasta...Nimittäin kyllä täällä Helsingissä nopeasti putsataan metsät herkuista sekä hernemaat (joissa saa käydä poimimassa) nopeasti omaan käyttöön mutta tosiaan palkalla harva suostuu sitä tekemään...Miksi? Toki on siinä parempi hyöty itselle hakea superfoodit omaan käyttöön. Mutta mietin sitä, että saisi ylimääräistä rahaa noinkin.
 
aika mahdotonta
Me ei olla totuttu kulkemaan metsissä joten varmaan eksyttäis heti. Vihataan hyttysiä. Selkä ei kestäis. Tykätään paljon enemmän pensasmustikasta ja niitä vois käydäkin poimimassa.
 
Kartat on keksitty, buranaa saa apteekista ja hyttysmyrkkyä kaupoista. Vieläkö on lisää tekosyitä?
Miksi nuo mainitut syyt olisivat jotain tekosyitä? Kaikkien mielestä se marjojen kerääminen ei ole kivaa. Ne keräävät, jotka tykkäävät sitä tehdä. Ei mustikoiden poimiminen kuitenkaan mikään kansalaisvelvollisuus ole, josta kieltäytyminen pitäisi osata perustella aukottomasti.

Se, että joku ei kerää mustikoita, koska selkä kipeytyy tai ei voi sietää hyttysiä, on ihan yhtä hyvä syy kuin se, että joku ei pelaa jalkapalloa, koska polvet eivät kestä tai että joku ei vietä aikaa auringossa, koska iho palaa tai koska ei halua ruskettua.

Esim. työttömyyteen mustikoiden kerääminen ei ole mikään ratkaisu, koska henkilö olisi joka tapauksessa työtön. Joten ihan älytöntä tehdä tällaisia aloituksia, kuten tässä ketjussa. Aika moni niitä mustikoita kerää - suurin osa varmaan vain itselleen, mutta jotkut niitä myyvätkin. Joten en nyt näkisi erityisen suureksi ongelmaksi, jos jokaikinen ei ole siellä marjametsissä kykkimässä.
 
Minä taas mietin sitä toisesta näkökulmasta...Nimittäin kyllä täällä Helsingissä nopeasti putsataan metsät herkuista sekä hernemaat (joissa saa käydä poimimassa) nopeasti omaan käyttöön mutta tosiaan palkalla harva suostuu sitä tekemään...Miksi? Toki on siinä parempi hyöty itselle hakea superfoodit omaan käyttöön. Mutta mietin sitä, että saisi ylimääräistä rahaa noinkin.
Ei kai sellaista palkkatyötä olekaan kuin marjojen kerääjä? Myyntituloja niistä toki voi saada. Ehkä ihmiset eivät raaski myydä, kun ovat kovalla vaivalla keränneet, ja haluavat mieluummin syödä ne itse. Niin minäkin tekisin. Ja niistä Helsingin hernemaista ei muuten saa myyntiin kerätäkään, niissä on ideana että voi ottaa pieniä määriä itselleen. Jossain paikassa taisi vieläpä olla niin, että saa ottaa sen verran, mitä saa kannettua, mutta muovipussiin ei saisi laittaa. Tämä siksi, että mahdollisimman monelle riittäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
vierailija
Minä olen työtön ja olen kyllä kerännyt mustikoita metsistä jo monta ämpäriä mutta laitan kyllä ne superfoodit vitamiinit itse omaan pakkaseen talven varalle ja syötän lapsilleni ja syön itse.
 
xcv
Itse kerään mustikoita omaan tarpeeseen, en myyntiin. Mutta vinkkinä selkävaivaisille, marjanpoimureihin myydään niitä varsia nykyisin minkä avulla voi poimia seisaaltaan.
 
vierailija
Miksi nuo mainitut syyt olisivat jotain tekosyitä? Kaikkien mielestä se marjojen kerääminen ei ole kivaa. Ne keräävät, jotka tykkäävät sitä tehdä. Ei mustikoiden poimiminen kuitenkaan mikään kansalaisvelvollisuus ole, josta kieltäytyminen pitäisi osata perustella aukottomasti.

Se, että joku ei kerää mustikoita, koska selkä kipeytyy tai ei voi sietää hyttysiä, on ihan yhtä hyvä syy kuin se, että joku ei pelaa jalkapalloa, koska polvet eivät kestä tai että joku ei vietä aikaa auringossa, koska iho palaa tai koska ei halua ruskettua.

Esim. työttömyyteen mustikoiden kerääminen ei ole mikään ratkaisu, koska henkilö olisi joka tapauksessa työtön. Joten ihan älytöntä tehdä tällaisia aloituksia, kuten tässä ketjussa. Aika moni niitä mustikoita kerää - suurin osa varmaan vain itselleen, mutta jotkut niitä myyvätkin. Joten en nyt näkisi erityisen suureksi ongelmaksi, jos jokaikinen ei ole siellä marjametsissä kykkimässä.
Siksi koska Viisikympinen Isoäiti sanoo niin. Silloin se asia on niin.
 
vierailija
Minä kerään joka aamu, ennen töihin lähtöä 60 ämpäriä mustikkaa ja 74 ämpäriä variksenmarjoaja ja saan niistä 1300 euroa. Sitten pitääkin jo lähteä klo6 töihin.
Töistä tulen klo16.00 ja menen taas metsään, kerään 82ämpäriä mustikkaa ja 100ämpäriä variksenmarjoja.
Miks helvetissä juuri työttömien pitäisi mennä metsään? Eksyvät vielä sinne ja pelastustoimet maksavat helposto kymppitonnin per lärvi.
Minusta nämä neuvojat saisivat mennä metsään asumaan ja opetella hieman empatiakykyä. On niin jumalattoman helppo neuvoa ja käskyttää toisia mutta itse eletään kuin pellossa. Lähes jokaisessa isossa firmassa yt neuvottelut päällä ja väkeä laitetaan kortistoon, mistä heille kaikille töitä löytyy?
Sanoisin kaikille nuorille, häipykää helvettiin täältä takapajulasta kun vielä ehditte.
Tämä on auringonlaskun maa. Kohta täällä ei asu muita kuin työttömiä kadehtivia, uusavuttomia, luusereita.Piste.
 

Yhteistyössä