Muumimuki häälahjaksi?

Heippa!

Paras ystäväni on menossa kesällä naimisiin. Olen toisena kaasona ja polttareihinkin on jo mennyt iso summa rahaa. Nyt kysynkin, olisiko tökeröä ostaa hääparille lahjaksi vaikka 2kpl muumimukeja kulhoineen, vaikkei ne olekkaan lahjatoivelistalla? Olen jo pari vuotta kerännyt hänelle ja sulholleen kyseisiä mukeja ja aina ovat innoissaan odottaneet juhlapäivää ja uutta mukia. Itseasiassa kaverini keksi sen itse, koska hän ei itse raaski ostaa mukeja ja minä tuskailin aina lahjojen kanssa.Onko tämä liian lapsellista häihin,ostanko lahjalistalta vain jonkun vai hankinko uudet muumukit?

Mielipiteitä! :wave:
 
neljä-ilman-viidettä
Sinä tunnet ystäväsi. Jos tiedät, että he pitävät kyseisistä mukeista, tottakai voit viedä sellaiset.
Toisaalta kahden mukin ja kahden kulhon hinnalla saa jo paljon muutakin kivaa =)
 
äitix2
Me menimme viime kesänä naimisiin ja saimme 4 muumimukia ja kulhoa lahjaksi. Minä kerään niitä ja kylläkin pyysin juuri niitä lahjaksi :) Luulen että pitävät lahjastasi jos he keräävät niitä :) !
 
hyvä hyvä
tosi hyvä idea! :) koskapa he kuitenkin niistä tykkäävät :) ja kulhoja ei tosiaan tule itse ostettua, vaikka mukeja ostaisikin..
ja voihan niistä valkata esim. rakkaus-aiheiset
 
Minttu
Hyvin voit viedä! Mä vein mukit ja muumen puutarhakirjan :). Saajasta tuo on kiinni mitä vie, eikä kaiken tarvii olla lahjalistalta ja tuhottoman kallista. Olen jopa vienyt itsetehdyn lahjan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiippana:
Heippa!

Paras ystäväni on menossa kesällä naimisiin. Olen toisena kaasona ja polttareihinkin on jo mennyt iso summa rahaa. Nyt kysynkin, olisiko tökeröä ostaa hääparille lahjaksi vaikka 2kpl muumimukeja kulhoineen, vaikkei ne olekkaan lahjatoivelistalla? Olen jo pari vuotta kerännyt hänelle ja sulholleen kyseisiä mukeja ja aina ovat innoissaan odottaneet juhlapäivää ja uutta mukia. Itseasiassa kaverini keksi sen itse, koska hän ei itse raaski ostaa mukeja ja minä tuskailin aina lahjojen kanssa.Onko tämä liian lapsellista häihin,ostanko lahjalistalta vain jonkun vai hankinko uudet muumukit?

Mielipiteitä! :wave:
Jos kerran on jo perinne, niin tietty silloin. Pistä mukaan jotain humoristista, niin eroaa tavallisesta juhlapäivästä.

Listalta voi ihan hyvin poiketa, jos tietää lahjansaajan diggaavaan lahjaa. Se on silloin persoonallista.
 
kaikkea sitä onkin
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Hyvin voit viedä! Mä vein mukit ja muumen puutarhakirjan :). Saajasta tuo on kiinni mitä vie, eikä kaiken tarvii olla lahjalistalta ja tuhottoman kallista. Olen jopa vienyt itsetehdyn lahjan ;)
Just niin. Ihanaa. Oikein itsetehdyn lahjan. Kaikkihan on aina toivoneet just näitä itsetehtyjä seinäryijyjä ja vastaavaa...
 
mä vaan
Ihana idea:) Itsekin kerään kyseisiä mukeja,
ainut että kannattaa sitten olla varma ettei kaverilla ole jo sitä samaa.

Miksi ihmiset aina on lynkkaamassa jos joku ei halua viedä sitä 100e aaltovaasia lahjakortteineen:(
Tässähän lahjan antaja on tietoinen että saajat pitää lahjasta:)
 
No kyllä minäkin voisin tuossa tapauksessa ostaa, koska se on jo teidän perinteenne. Ja tunnet ystäväsi. Itse en edes ikimaailmassa olisi halunnut kaasolta tai bestmanilta lahjaa.. eikä heidän mielestäni kuulukkaan mitään ostaa. Muutoin en lahjalistan ulkopuolelta ostaisi, mutta tässä tapauksessa kyllä luultavasti.
 
mie
Ihan hyvin voit viedä! Eihän se oo pakko ostaa lahjalistalta, kun sinä ystävänä tiedät mistä ne tykkää. Sukulaiset yms. jotka eivät tunne parin makua voivat sitten ostaa lahjalistalta!
 

Yhteistyössä