Muuttaisitko syrjäseudulle?

  • Viestiketjun aloittaja Myynnissä
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kyseessä maaseutu. Merenrannan tuntumassa.
Isompaan kaupunkiin tuosta matkaa n. 20-30 km. Pienempään kaupunkiin n. 15km.


Nyt asutaan n. 8 km päässä neuvolasta jne. eli matka ei pidentyisi paljoakaan mutta tuolta kuljettaisiin pienempää tietää. Täältä pääsee valtatietä myöten.
Me asutaan juurikin noin ja olen kyllä erittäin tyytyväinen :heart:
 
mitä ihmettä
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä ihmettä?:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Maalla on silti talvellakin tekemistä siinä omassa pihassakin. Mitä kaupungissa tekee muuta kun värjöttelee neljän seinän sisällä ja katselee ulos pimeään ja loskaan? (No okei on siellä yleensä kelmeät katulamput ja niitä ihmisiä. )
Edes asunnon lämpötilaan ei voi kaupungissa vaikuttaa (no ainakin on aika harvinaista että asunnossa olisi takka )
Maalla heitti sylillisen puita takkaan ja pian oli sekä kodikasta että lämmintä :)

Ihmisiä kaupungissa on toki enenmän, mutta mua se enenmän ärsyttää ja ahdistaa kun lohduttaa.
Siis onhan kaupungissa omakotitaloja, isoja pihoja ja kyllä me tosiaan voidaan oman talon lämpötilaan vaikuttaa kotonakin (ihme oletus ettei muka voisi) ja täällä on paljon takkoja omakotitaloissa kaupungissa. Ja taloja järvenrannallakin, jos sellaista kaipaa.

Kaupungissa voi talvella puuhata omassa pihassa tai lähteä kävelylle, salille, harrastuksiin, mihin vain.

Enemmän kai se vaikuttaa asuuko kerros vai omakotitalossa.
Meillä taitaa olla erilainen käsitys kaupungista.. ja siitä mikä on iso tontti. :D
Esikaupunki, lähiö tai omakotitaloalue millä nimellä ja miksi sen alueen nyt sitten luokitteleekaan olisi mulle se vihonviimeinen paikka asua. Sitäkin on tullut kokeiltua. Naapurit ihan vieressä, ei omaa rauhaa ja kuitenkin matkaa palveluihin. (lisäksi vielä noiden talojen hinnat.. )
Kun on rahaa, talojen hinnat ei ole ongelma ;) Mutta siis kyllä isommistakin kaupungeista saa järvenrantataloja keskustan liepeiltä, kävelymatkan päästä keskustaa ja hyvänkokoisilta tonteilta. Ei tietenkään kaikissa kaupungeissa näin ole, mutta useassa kyllä. Rahalla saa.

En minäkään missään lähiössä viihtyisi. En tiedä mikä ajatus sulla on kaupungista, mutta kyllä ne lähiötkin virallisesti kaupunkiin kuuluu. Mutta siis kesik
 
mitä ihmettä
Niin, mutta siis keskusta-aluetta minäkin tässä haen. En ymmärrä miksi osa syrjäseudulla asuvista ei kestä sitä, että kaupungissakin voi olla ihmisillä tosi kivaa ;) Varmaan jopa lähiöihmiset keksivät vaikka mitä tekemistä talvella ulkonakin.
 

Yhteistyössä