Muuttakaa maalle!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="Hmmm";23492798]Naapureihin tutustuu ihan yhtä hyvin kaupungin kerrostalossakin.[/QUOTE]

Ihanko totta, mä kun luulin että Salkkarit on vaan mielikuvitusta.

Mitenkäs ne kaikki vuosia kuolleena olleet ihmiset kämpissään, niillä ei tainnut olla tuttuja naapureissa...
 
Vai maalle pitäisi muuttaa. Ei hitossa.

Tykkään siitä, että päivystykseen (päivystyksIIN itse asiassa) pääsee minuuteissa, ambulanssi/poliisi/palokunta on paikalla minuuteissa, kouluja on paljon ja valinnanvaraa riittää, muutkin palvelut lähellä & valinnanvaraa niissäkin, työmahdollisuuksia hyvin. Tilaa erilaisuudelle, yksilöllisyydelle, vapaus olla ja elää.

Hyvät välit naapureihin & luonnon rauha ja hiljaisuus löytyvät myös meiltä, vaikka asummekin vartin päästä suht suuren (Suomen mittakaavassa suuren) kaupungin keskustasta.

Maalla on kiva käydä. Mökillä. Ja kivaa on myös palata sieltä takaisin kotiin muutaman vuorokauden jälkeen.
 
En haluaisi muuttaa ainakaan nyt maalle. En tosin asu missään unelmapaikassa nykyäänkään. Maalla olen asunut puolisen vuotta ja siinä oli puolisen vuotta liikaa.

Minulla ei ollut autoa, joten olin täysin bussin varassa. Kävellen en päässyt minnekään. Minua myös ahdisti se, ettei kävellen voinut mennä minnekään, kun ei ollut kävelyteitä, joilla kävellä.

Maalla minua myös ahdistaa pimeys. Iltaisin tuntuu todella oudolta, kun ei ole valoja juurikaan ja se aiheuttaa sen pelon tunteen.

Muutenkin minua ahdistaa se, että aina täytyisi käydä samoissa kaupoissa ja ahdistaa myös se, että "kaikki" tuntevat toisensa. Nytkin asun paikassa, joka on liian pieni itselleni, mutta on kuitenkin edes kaupunki.
 

Yhteistyössä