myöhäiset ovuloijat ja ultra

Jos ovis on ollu "standardia" (kp14 ) reippaasti myöhemmin, onko sikiö vastannut ultrissa menkkoja vai ovista?
Mitään hirveää merkitystä tällä ei ole, tiedän, kyselen vain henk.koht . syistä :)

Esim mulla ovis oli kp21 (ultralla todennettu). AR ultrassa sikiö vastasikin viikkoa pienempää vastaten oviksen ajankohtaa mutta NTulrassa kirinyt kasvuaan lähes vastaamaan menkkoja.
 
Meillä on molemmat muksut olleet täsmälleen oviksesta laskettujen raskausviikkojen mukaisen kokosia varaisultrissa, mutta nt-ultassa jo isompia.

Esikoisen kohdalla varhaisultra varattiin muuten vaan (mielenrauhan vuoksi) ja nt-ultrassa laskettu aika siirtyi viikolla. Intin vastaan, että ei edes ole mahdollista, että olisi hedelmöittynyt aikasemmin, en ole neitsyt Maria, en sikiä pyhästä hengestä ( ;) ), mutta ultraava lääkäri oli sitä mieltä, että ultra ei valehtele ja minä olen väärässä. :headwall: Kohtalon ivaa ehkä, mutta lapsi syntyi täsmälleen sinä päivänä, kun itse olin lasketuksi ajaksi arvioinut. :D

Kuopuksesta varhaisultra tehtiin vuodon vuoksi, nt-ultrassa uskottiin, kun sanoin viikot (heittoakin taisi tosin olla vain 4-5pv) ja lopulta muksu syntyi käynnistyksellä pari viikkoa ennen laskettua.

Muoks.
Ne kiertopäivät unohtu. :D Mulla on siis ovis aina aikasintaan kp 20. Tarkalleen en muista, noista on niin kauan, mutta kp 20-25 tienoilla kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
köllötti
Mullakin varhaisultran perusteella hedelmöitys ois tapahtunu 8 päivää laskettua myöhemmin, nt-ultran perusteella enää 5 päivää, eli 3 päivää vaikutti kirineen. Mietin kuinkakohan suuri on virhemarginaali varhaisultran mitalla? Mulla ovulaatio ja hedelmöitys osuu kyl tikutuksen ja muun aktiviteetin myötä juuri tuolle 5 päivää myöhemmin.
 
Mulla aina niin, että ekassa varhaisultrassa olleet ovulaation mukaisia, ja mulla noin 32 päivän kierto, mutta sitten nt-ultrassa 28 päivän mukaisia.

Syntymäpainohan ei enää sinällään liity kierron pituuteen, varsinkaan, jos kyse on vain pienestä heitosta, sillä raskauden puolivälin jälkeen sikiön kasvuun vaikuttat geneettiset ja yksilölliset tekijät sekä esim. äidin mahdolliset komplikaatiot, kuten raskausdiabetes ja raskausmyrkytys.
 

Yhteistyössä