Myyjän palkka?

  • Viestiketjun aloittaja alanvaihtaja
  • Ensimmäinen viesti
alanvaihtaja
Te, jotka teette työtä myyjänä, missä olette töissä, ja millaisella koulutuksella, työajalla ja palkalla? Nyt loppu tämä oman työn sietäminen, haluan myyntitöihin! Kerro kaikki! :)
 
vierailija
Mulla palkka reilu 10 e tunti. Aikoinaan kävin koulun mut olin yli 15 v lasten kans kotona. Työkkärin 2 kk työkokeilun jälkeen oon ollu parin päivän pätkistä yli puolen vuoden pätkän. Eli ei edes osa aikaista vaan ihan täysin satunnaisia nuo työpäivät. Työpaikka yks halpatavaratalo ketju.
 
vierailija
Työaikoja harvoin on. Tulosta seurataan ja aktiviteetteja lasketaa. Eli esim. että 10 asiakastapaamista pitää olla kuussa ja tuottaa vaikka nyt 20 000e myyntikatetta. Mutta tapaamisia ja tarjousten määrääkään ei oikeastaan kytätä, jos se euromääräinen tavoite täyttyy/ylittyy.

Palkkaus on usein pohja + provisio. Keskipalkan voit tsekata vaikka MMA:n sivuilta. Hyvä se on. Syynä on myös se, että jos et osaa myydä, et ole kyllä kauaa töissäkään. Eli ei tarvi ajatella elävänsä pohjapalkalla, vaan vaihtoehtona on työttömyyskorvaus tai hyvä ansio.

Myynnin voi oppia, silti kaikista ei ole myyjäksi. Työ on etenkin taantuman aikana aika stressaavaa. Vika ei ole koskaan markkinoissa tai tuotteessa. Vika on aina myyjässä jos tulosta ei tule. Se siis luo työlle sen ominaispiirteen ja stressaavuuden.
 
Yo-tutkinto vain, 11,39 tuntipalkka Helsinki + lisät jotka ovat aika mitättömät pyhälisiä lukuunottamatta. Saan kolmannen vuoden palkkaa. Kivaa hommaa, kun asennoituu niin. Asiakaskunta riippuu tosi paljon sijainnista. Millaista myyntityötä ajattelit? Jokin erikoisliike, palveluja, vai ihan kassalle vaan?
 
vierailija
Ei nykyään oo kun harjoitteluja. Saat työmarkkinatuen ja siihen päälle pari euroa päivärahaa. Myyjäks täytyy olla ammattitutkinto mut ei sillä töitä saa mut ainakaan töitä ei saa jos ei sitäkään ole.
 
vierailija
Ei nykyään oo kun harjoitteluja. Saat työmarkkinatuen ja siihen päälle pari euroa päivärahaa. Myyjäks täytyy olla ammattitutkinto mut ei sillä töitä saa mut ainakaan töitä ei saa jos ei sitäkään ole.
Ja unohtu sanoa että tunteja et paljoa saa vaan melkein kaikki on muutamia tunteja viikossa. Kaikki tunnit on vaan sillon kun on kiire ja taukoja ei oo.
 
vierailija
Myyjänä maksimi vuositasolla (8+), kk palkka bruttona vähän yli 1900€ +lisät. Ei kaupallisen alan koulutusta ja tosiaan työaika 37,5h/vko. Vuorot 6-20.15 välillä. Perus kaupassa töissä.
 
vierailija
5 vuotta sitten minulla oli rautakaupassa pk-seudulla palkka 2400e/kk ja provikat. Eli kk-palkka pyöri siinä 2800-3200e kuussa.

Ihan kivaa hommaahan se oli, mutta palkka oli kovin pieni.
 
vierailija
Palkka on 12,57e tunnilta, olen ollut alalla noin 25 vuotta.
Saan 900-1000 euroa nettona kuussa.

Tavallinen vähittäismyyntiliike. Kiire on valtaisa, mitään ei opeteta, mutta virheitä kytätään jatkuvasti. Kaikki pitäisi osata jo ennen kuin olet edes tehnyt asioita ekaa kertaa. Näin vanhemmalle ihmiselle ei ihan helppoa.

Lisäksi työajat aina vain huononevat. Kun ikää tulee lisää niin ei enää palaudu työaikojen jatkuvasta muutoksista kovinkaan nopeasti. Työajat ovat klo 04-23, riippumatta viikonpäivästä.
 
vierailija
Te, jotka teette työtä myyjänä, missä olette töissä, ja millaisella koulutuksella, työajalla ja palkalla? Nyt loppu tämä oman työn sietäminen, haluan myyntitöihin! Kerro kaikki! :)
Olen 30-vuotta ollut rautakaupassa myyjänä käsittäen sisustus-maalituoteet. Koulutusta ei ole minkäänlaista.Työ on opettanut. Tes palkkaus ja hieman on hyvänmiehen lisää ja ikähyvitys : 2850e kk
 
No ensinnäkin pitää tehdä erottelu myyjien ja asiakaspalvelijoiden kanssa. K-marketin Lissu on titteliltään myyjä, vaikkei myy. Myynnissä homma menee niin, että siellä myydään. Ei siis vastaanoteta tilauksia tai viedä tuotteita liukuhihnan läpi, vaan ne itse myydään. Myynnin ammattilaisten mediaanipalkka on jotakuinkin 4750€/kk. Se koostuu pitkälti tulospalkkauksesta, kutsutaanpa sitä nimellä bonus, provisio tai komissio.

Myyntityön palkkaus on käytännössä katsoen paras, verraten mihin tahansa ammattiryhmään yrityksessä johtoa lukuun ottamatta. Myynti on ainoa osa-alue, missä 22v jamppa voi vetää vitosen tilin vuoden työkokemuksella.
 
vierailija
Ruokakaupassa osastonvastaavana, 20 vuoden kokemuksella. 16 e/tunti plus lisät. Minimissään 35 tuntia viikossa, joten min 2500 kuussa palkka. Työaika pääosin ma-la 6.30-14.00, muutama ilta/välivuoro kuussa. Joka toinen vkl vapaa, joka toinen viikko keskellä viikkoa vapaa. Tykkään ja palkkakin työhön nähden ihan ok.
 

Yhteistyössä