Naapuristoon muutti viime vuonna 50-vuotias sairaseläkeläinen

  • Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti
"suhmuran santra"
aattele, mie oon 39 ja mulle hommataan uutta koulutusta ja työkokeilupaikkaa koska en pärjää enää nykyisessä erittäin raskaassa ja kiireisessä fyysisesssä työssä. paikkaa vaan ei löydy ja jos en siinä onnistu joulukuuhun mennessä JÄÄN SAIRASELÄKKEELLE.

pärjään omaan tahtiin ja rauhassa tekemällä talo ja kotihommissa.
 
Ihmettelee
Ihan samoin perustein varmaan kuin opettajalle otetaan sijainen, että opettaja ehtisi opettaa yhtä lasta ajamaan polkupyörällä. Ihan samaan tapaa viitsii hoitaa koko naapuruston lapset ilmaiseksi. Taitaa teillä päin tapahtua molempia :whistle:
Tätä mä en ymmärrä. Opettajahan , ja se sijainen saa palkkaa eikä oo sairaseläkkeellä. Miten se liittyy tähän ja missäpäin jotain noin outoa on edes tapahtunut?
 
Ihmettelee
[QUOTE="meema";30203498]Jotain hämärää tässä on? Miten sitten, jos hoidossa sattuisi jotain? Jokin onnettomuus esim?[/QUOTE]

Kai siihen pätisi ihan sama kuin jos lapsille sattuisi jotain, kun väyvät siellä kylässä tai leikkimässä. Mikä muu voisi päteä?
 
Ihmettelee
[QUOTE="meema";30203522]En tiedä.. Jos esim. ihan ambulanssia tarvis soitella, niin kyllä ihmetystä herättäisi hoitohenkilökunnassa lasten määrä sairaseläkkeellä olevalla.[/QUOTE]

Ehkä. Mutta ehkä hän sellaisessa hätätapauksessa juttelisikaan perhetilanteestaan tai historiastaan ensiapuhenkilökunnan kanssa vaan keskittyisi siihen loukkaantuneen lapsen saamiseen hoitoon ja muiden rauhoitteluun. Niin minä ainakin tekisin.
 
"meema"
Tietenkin! :) En tarkoittanutkaan tuolla tavoin. Mutta kyllähän siinä jossain vaiheessa tulisi ilmi, että lapset ovat useasta eri perheestä. Viimeistään, kun loukkaantuneen lapsen vanhempiin otetaan yhteyttä. Tarkoitinkin vain, että kyllä tämä järjestely ihmetyttäisi :) Vai olenko ainoa, jota tällainen mietityttäisi?
 
Ihmettelee
[QUOTE="meema";30203530]Tietenkin! :) En tarkoittanutkaan tuolla tavoin. Mutta kyllähän siinä jossain vaiheessa tulisi ilmi, että lapset ovat useasta eri perheestä. Viimeistään, kun loukkaantuneen lapsen vanhempiin otetaan yhteyttä. Tarkoitinkin vain, että kyllä tämä järjestely ihmetyttäisi :) Vai olenko ainoa, jota tällainen mietityttäisi?[/QUOTE]

Minäkin pidän kyllä ihmeellisenä että joku viitsii ja jaksaa niin paljon tehdä veiraiden lasten eteen, kun kotona asuu vielä kaksi omistaankin. Mutta en minä sitä mieti. Tajuan että jotkut vana on sellaisia, ihan erinlaisia kuin minä.
Sitä vain huomaisn miettiväni että kun tuo kuitenkin niin henkisesti kuin fyysisestikin aika raskasta "työtä", niin miten sairaseläkeläinen selviää siitä. Itse pitäisin esimerkiksi vanhaa työtänsä (en tahdo sanoa mikä se on, ettei joku tunnista, kun on hyvät tuntomerkit jo tässä) paljon vähemmän vaativana kaikilla tasoilla. Varsinkin kun on itse sanonut viihtyneensä siinä työssä hyvin.
En siis paheksu tai muuta vaan taidan olla vain vähän utelias tai jotain sinnepäin.
 
Ihmettelee
[QUOTE="voi itku";30203562]Lopeta jo se viipaleita Sadun stalkkaaminen.[/QUOTE]

En stalkkaa ketään vaan keskustelen keskustelupalstalla asiasta, joka minua ihmetyttää.
 
Eläke-elli
Kuulostaa et teillä on naapurustossa oikea enkeli! Meillä kans oli aiemmassa asuinpaikassa ihana naapuri "varamummo" joka otti lapsia luokseen kuin mummolaan. Harvassa on näitä pyyteettömiä ihmisiä, mutta on heitä aina joku jossain! :)
Minä olen myös työkyvyttömyyseläkkeellä, alle nelikymppisenä pääsin. Nyt kun lapset on jo koululaisia, olen ajatellut että olisi ihana vaikka tukiperheenä toimia. Ihan hyvin jaksaisi vaikka pari viikonloppua kuussa ja loma-aikoina vähän enemmänkin. Ihan pieniä en jaksaisi hoitaa, mutta 1-2 alakoululaista menisi omien jatkeena. :)
 

Yhteistyössä