Näitä tapoja en ymmärrä II

- En ymmärrä miten ihmiset käyvät aamusuihkussa ja illalla menevät puhtaisiin petivaatteisiin nukkumaan tunkkaisina.
- En tajua laiskoja vieraita jotka eivät tajua tarjota apua esim. ruuanlaitossa tms jos ovat pitkään kyläilemässä vaan odottavat valmista 24/7
- En tajua tyyppejä jotka ajavat alinopeutta mutta ohituskaistalla kiihdyttävät ettei ohi pääse, laskien taas vauhdin kun kaista loppuu.
- En ymmärrä esim. parisuhteen tilasta jatkuvaa valittamista kun kerta mitään ei edes yritetä asioille tehdä, saatika erota.
- En ymmärrä valehtelua. Epärehellisyys on sellainen juttu että aikuisten ihmisten keskuudessa se tuntuu vain kamalan typerälle ja turhalle.
- En ymmärrä miten jotkut voivat nostaa esim. bussissa penkillä olleen ruokakassin/käsilaukun keittiön pöydälle.
- En ymmärrä miten jotkut voivat elää sotkun ja lian keskellä ihan normaalisti, miten tavaraa voi olla joka paikka täynnä ja pölypallot/tahmat lattialla ja ei tunnu missään.
- En ymmärrä järkiavioliittoja, hukkaan heitettyä elämää.
 
joopa joo
Toi käsilaukku ja muukin laukkukäyttäytyminen on minustakin kummallista.

Käsiä tahkotaan ja vessaa pestään järjestyksessä, mutta laukut ja kassit ovat milloin kapakan lattialla tai torilla tai bussin penkillä, ja seuraavassa hetkessä pöydällä...

On tehty muuten tutkimuksia paljonko huushollissa on bakteereja missäkin, luin tällaisesta tutkimuksesta pari vuotta sitten. Näytteitä oli otettu tavallisten ihmisten kodeissa vessanpytystä, pytyn kannesta, tiskipöydältä... Tiedättekö mitkä oli ihmisillä suurimpia bakteeripesiä?

Leikkuulaudat!

Tästä tulikin mieleen, että en käsitä kuka käyttää puisia leikkuulautoja. Kauniitahan ne ovat, mutta voi vaan kuvitella mitä kasvualustoja, sekä pöpöille että homeille.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
Noista tutkimuksista lisää:
Kodin likaisimpia paikkoja on sen vessanpöntön lisäksi tiskiharjat, pöytäluutut, tietokoneen näppäimet.
Julkisilla paikoilla sitä yleistä vessaa likaisempia ovat esim liukuportaiden kaiteet.
 
Professional Griefer
Leikkuulaudat!

Tästä tulikin mieleen, että en käsitä kuka käyttää puisia leikkuulautoja. Kauniitahan ne ovat, mutta voi vaan kuvitella mitä kasvualustoja, sekä pöpöille että homeille.
Tää kyti mun mielessä, mutten saanut sitä ulos :D Miettikää niitä vuokra-asuntojen vetolaatikkoon intengroituja puisia alustoja. :x Miten kukaan VOI laskea sille leipänsä tai mitkään muutkaan eineet.
 
"vieras"
En ymmärrä seuraavia tapoja:

- hinkataan rätillä pintoja viis kertaa päivässä
- luututaan lattioita mopilla kaks kertaa päivässä
- tapellaan siitä kuka osaa pestä vessanpöntön kaikkein oikeaoppisimmin (sama pätee tiskirätin säilyttämiseen)
- tupakoidaan lasten läsnäollessa tai raskaanaollessa
- ei voida pitää hissin ovea auki, kun nähdään, että sieltä olisi vielä joku tulossa, vaan käännetään suunnilleen selkä ja toivotaan et se tyyppi ei ehtis
- sitä että pitää koko ajan olla syömässä jotain pientä ja 8h työpäiväänkin mahtuu kahvipullan kahvipullaa ja välipalapatukkaa suklaapatukalla, lounaasta ja iltapäiväkahvista puhumattakaan ja kotiinlähdettäessä on tietty taas nälkä. Ei sitten käy mielessä että syömisissä on vähän vikaa, jos pitää tunnin välein "nostattaa verensokeria, että jaksaa".
 
"Keh"
Leikkuulaudat!

Tästä tulikin mieleen, että en käsitä kuka käyttää puisia leikkuulautoja. Kauniitahan ne ovat, mutta voi vaan kuvitella mitä kasvualustoja, sekä pöpöille että homeille.
Itse asiassa testeissä on todettu, että puiset leikkuulaudat ovat hygienisempiä kuin muoviset! Kuulostaa kyllä uskomattomalta, mutta näin olen useammankin kerran omin silmin lukenut.
 
Pakko eka kommentoida pariin juttuun :D Meillä on puinen leikkuulauta, ja pesen sen joka kerta käytön jälkeen. En ymmärrä miten siihen muka sitten jäisi bakteereja :D Ja tiskirättinä meillä on bambulangasta tehty rätti. On meinaan tutkittu et se on hygieeninen ja sen voi sitten aina pestä välillä koneessa :) Eikä muuten haise ;)

Sitten ne jutut, mitä en ymmärrä:
- Jätetään märkä pyyhe mihin sattuu, ryppysenä. Hyi!
- Sänkyä ei pedata (tästä mulla on joku pakkomielle :D Ällöttää ajatus että päivän pölyt lentelee lakanoihin ja illalla sitten muka suihkunraikkaana menee "puhtaille" lakanoille. Peti pitää pitää mahd. puhtaana!)
- Poltetaan vaunujen vieressä/raskaana.
- Pussaillaan koiran/kissan kanssa.
 
kuiva
- Sänkyä ei pedata (tästä mulla on joku pakkomielle :D Ällöttää ajatus että päivän pölyt lentelee lakanoihin ja illalla sitten muka suihkunraikkaana menee "puhtaille" lakanoille. Peti pitää pitää mahd. puhtaana!)
Minä taas en ymmärrä, mikä tarve joillakin ihmisillä on jättää yön aikana ihmisestä irronnut kosteus sänkyyn muhimaan. Petaamaton sänky kuivuu ja tuulettuu päivän aikana paremmin.
 
Minä taas en ymmärrä, mikä tarve joillakin ihmisillä on jättää yön aikana ihmisestä irronnut kosteus sänkyyn muhimaan. Petaamaton sänky kuivuu ja tuulettuu päivän aikana paremmin.
Ei, kun se sänky jätetään tuulettumaan n. puoleks tunniks aamulla. Siinä ajassa käy just vessassa, laittaa kahvin tippuu yms. ja sitten se vasta pedataan :) Totta kai se eka tuuletetaan :D Mut ei kai sitä pidä tuulettaa koko päivää ;)
 
Bnnn
Miksi vessanpönttöä ei voi vetää jos käy yöllä vessassa. Mahtaa vessa haista hyvälle, kun siellä lojuu yön yli eritteet. :x
Juu, mun anoppi tekee tätä ja mua ottaa aivoon. Hän on meillä aika usein yötä ja aamulla saa sitten ihastella hänen jätöksiään. Meillä kun kaikki oman perheen jäsenet osaa vetää vessan. Mutta vikaa on mussakin, en vain saa sanottua siitä hänelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"viola"
Alkuperäinen kirjoittaja Siivoojan näkökulma;29025716:
Tervetuloa siivousalalle, sitten kun sitä on tehnyt 15 vuotta niin tuntuu jo ihan erilaiselle...



Edelleenkään ei kukaan siivoa paljain käsin vessaa... Mutta pinta se on siivoushanskassakin, joka likaantuu ihan samoin kuin oman käden ihokin, ja levittää bakteereja.

Hygieniajutun linkittäjälle, sairaalaolot on eri asia. Tämä asiantuntija puhuikin superbakteeritartunnan saaneista. On tuo sairaalabakteeri vähän eri asia kuin nuo tavallisemmat pöpöt.
Edelleenkin tartunnat saadaan pääasiallisesti käsien kautta. Se että pöntön pinnalla ja lattialla on bakteereja, ei tarkoita että ne sieltä kulkeutuu suuhun tai silmiin. Käsien kautta, käsihygienia edelleen riittävä normaalioloissa.

Enhän ole sanonutkaan etteikö sitä pönttöä pidä sulkea sitä vedettäessä. Sanoin vaan ettei sitä kantta tartte jättää kiinni, vaan mielellään myös katsoo vetämisen jälkeen että posliini on jäänyt siistiin kuntoon seuraavalle kävijälle. Ei kukaan viitsi sulkea kantta, vetää, aukaista se uudelleen ja sulkea taas. Ihminen on laiska otus. Jos joku väittää tekevänsä näin, niin väittäisinpä että valehtelee...

Mut joo, ihmiset löytää aina keinoja vängätä vastaan kun omista pinttyneistä tavoista on kyse. Viimeksi tänään taas sai hinkata jarrareita ja irrotella vessaan ja pönttöön kiinnitettyjä tarramainoksia. Eipä nuo ihmiset muutu miksikään, parempi vaihtaa ammattia.
Tässä on kyllä ihan faktaa tuon superbakteerinsuhteen, silloin jos ihmisellä on suolistossa ja virtsassa superbakteeri tai joku infektio TAI sytostaattihoidot menossa esim. rakkohuuhteluina, pitää vessanpönttö vetää kansa alhaalla. Muuten sillä on hyvin marginaalinen merkitys minunkin mielestäni. Kunnon käsienpesutekniikan opettelu olisi paljon hyödyllisempää :)
 
Sellainen "näin kuuluu tehdä"-fanaattisuus on aika ärsyttävää, varsinkin jos kyseessä on tyyliin astioiden paikka kuivauskaapissa. Who cares. :D

Viime aikoina olen ihmetellyt mm. sitä, että miten kaikki aikuiset ihmiset eivät osaa laittaa valoja pois tai sulkea ovea perässään. Jätetään siis ovet sepposen selälleen ja valot loistamaan, mikä näyttää typerältä ja antaa tyypistä aika yksinkertaisen kuvan.
 
juuh
Pakko eka kommentoida pariin juttuun :D Meillä on puinen leikkuulauta, ja pesen sen joka kerta käytön jälkeen. En ymmärrä miten siihen muka sitten jäisi bakteereja :D
Mä en kans tajua. Pesen kuumalla vedellä aina heti käytön jälkeen ja laitan samantien kuivamaan. Säännöllisin väliajoin öljyän laudan. Muistan jossain nähneeni tutkimuksen, että muovilaudan pintaan muodostuvissa viilloissa elää huomattavasti suurempi määrä bakteereja kuin puisissa laudoissa...

Mut tietty se liittyy käyttötapoihin, jos puulautaa pitää likaisena ja jättää likaiseen veteen lillumaan, niin ei varmasti ole hygienistä. Lihalle/kalalle pitäis muutenkin olla omat laudat, jos niitä käyttäisin, niin niille varmaan ottaisin muovilaudat.
 

Yhteistyössä