Näkyykö kihomadot aina...

kypsäkokotouhuun
mulla on ollut kihomatoja nyt vuoden. tai siis, ensimmäisen pyrvin kuurin otin vuosi sitten syksyllä. rauhassa madoilta sain olla jouluun asti. vuodenvaihteen jälkeen ilmestyi uudet ja taas napsin pyrvinit ja jynssäsin ja kuurasin hullun lailla. ajattelin jo että olen vihdoinkin päässyt asiasta eroon, mutta reilun puolen vuoden jälkeen, eli elokuussa huomasin taas saaneeni tartunnan uudestaan. kolmas pyrvinkuuri päälle ja rauhassa sai olla pari viikkoa. lopulta hommasin vermoxit ja nyt on toinen uusintakuuri menossa. kutinanhan täytyisi loppua noin vuorokaudessa lääkkeen otosta; mulla on kutinaa ollut vielä 2 vuorokaudenkin kuluttua. mikä tässä enää auttaa?!

Te jotka olette eroon nuista hirviöistä päässeet, niin kuinka monet kuurit olette joutuneet syömään?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kypsäkokotouhuun:
mulla on ollut kihomatoja nyt vuoden. tai siis, ensimmäisen pyrvin kuurin otin vuosi sitten syksyllä. rauhassa madoilta sain olla jouluun asti. vuodenvaihteen jälkeen ilmestyi uudet ja taas napsin pyrvinit ja jynssäsin ja kuurasin hullun lailla. ajattelin jo että olen vihdoinkin päässyt asiasta eroon, mutta reilun puolen vuoden jälkeen, eli elokuussa huomasin taas saaneeni tartunnan uudestaan. kolmas pyrvinkuuri päälle ja rauhassa sai olla pari viikkoa. lopulta hommasin vermoxit ja nyt on toinen uusintakuuri menossa. kutinanhan täytyisi loppua noin vuorokaudessa lääkkeen otosta; mulla on kutinaa ollut vielä 2 vuorokaudenkin kuluttua. mikä tässä enää auttaa?!

Te jotka olette eroon nuista hirviöistä päässeet, niin kuinka monet kuurit olette joutuneet syömään?
Meillä lähti kyllä ihan yhdellä vermox-kuurilla. Ja jos uuden tartunnan välillä on yli 2kk niin se tartunta ei ole tullut teiltä kotoa. Eli toisinsanoen olet päässyt siitä, mutta paskalla tuurilla saanut ne vain jostain uudelleen.

Mutta hae apteekista sinkkipastaa ja laita sitä vaikka aina iltaisin takapuoleen. Se on niin paksua tököttiä, että yksikään kihomato ei ryömi sen läpi munimaan mitään. Minä käytin sitä lapsilla tuon kuurin ohessa. Entisaikaan, kun ei vielä ollut lääkkeitä niin kihomadot hoidettiin sinkkipastalla.
 
kutinasta tietää
Alkuperäinen kirjoittaja apina8:
Kihomadot huomaa kutinasta, ja kakasta. kihomadot ovat kuin lankaa. ne ovat hyvin tuskallisia!
Niitä saa olla jo paljon et ne näkyy ulosteessa.
Piotäis hakea aikasemmin lääkkeet niin niitä ei tulis niin paljoa,ja niiden pois saaminen olisi helpompaa.
 
mulki
MItes niin kuin oon ottanu kuukausisitten lääkkeet ja 2 krt matoja on vieläski mut ei liiku mut silloin tälloin päivällä kutisee miten mahdollista va onko se luulo tautia
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aika kallista:
Kuin paljon teillä on porukkaa kun nuo pyrvinit tulee maksaan noin paljon?
Ei meitä ole kuin minä ja mies ja kolme lasta, mutta Pyrvinit on kalliita. Vermox kuuri koko porukalle sekä se uusintakuuri 2 vkon päästä maksoi 28 euroa. Kaverin perheelle Pyrvinit maksoi 82 euroa ja heitä on yksi vähemmän kuin meitä.
 
kysyvä
meillä taidettiin todeta kans näitä ällötyksiä.. Vanhin lapsi valittanut kutinaa jo jonkin aikaa ja nyt sitten nuorimmainen kans,itse kävin vessassa ja pyyhkäisin niin oli sitten luikero paperis..YÄK!!! Ei muuta ku huomen aamusta heti apteekkiin ja sitä Pyrviniä hakemaan..luin vaan poliklinikka sivuilta että raskaana olevalle ei näitä lääkkeitä oikein suositella kun ei ole todettu selviä haittoja.menos kolmas raskauskuukausi nyt mutta mitäs teet,pakkohan näistä on eroon päästä! Muilla kokemuksia tästä??
 
niin
että on olla että on ollu ennenkin matoja ja nyt kutittaa mutta ei niin paljoa eikä varsinkaan yöllä yöllä ei juuri ollenkaan tarkoittaako se sitä että niit on muutama siellä
 
bzhnrsjd
jos epäilette matoja, kertokaa jollekin joka voi kurkata sinne pyllyyn. madot pitää hoitaa pois, näin niitä saa aina vaan vähemmän porukkaa. olen lukenut jostain nettipalstalta kuinka jollain on ollut matoja 10v eikä ole tehnyt asille mitään, arvatkaa vain kuinka moneen hänkin on varmasti tartuttanut nuo loiset!!??
 
fdfffsf
Alkuperäinen kirjoittaja bzhnrsjd:
jos epäilette matoja, kertokaa jollekin joka voi kurkata sinne pyllyyn. madot pitää hoitaa pois, näin niitä saa aina vaan vähemmän porukkaa. olen lukenut jostain nettipalstalta kuinka jollain on ollut matoja 10v eikä ole tehnyt asille mitään, arvatkaa vain kuinka moneen hänkin on varmasti tartuttanut nuo loiset!!??
tiesikö ie se tyyppi et n matoja
 
Mari
Olen nainen ja minulla on ilmeisesti kihomatoja. Välillä niitä on, ja niiden olemassaolo kestää 1-2 viikkoa. Ne sitten välillä häviää ihan itsestään, ja tulee jossain kolmen viikon päästä uudelleen. Mitä tämä on?
 
bzhnrsjd
Alkuperäinen kirjoittaja fdfffsf:
Alkuperäinen kirjoittaja bzhnrsjd:
jos epäilette matoja, kertokaa jollekin joka voi kurkata sinne pyllyyn. madot pitää hoitaa pois, näin niitä saa aina vaan vähemmän porukkaa. olen lukenut jostain nettipalstalta kuinka jollain on ollut matoja 10v eikä ole tehnyt asille mitään, arvatkaa vain kuinka moneen hänkin on varmasti tartuttanut nuo loiset!!??
tiesikö ie se tyyppi et n matoja
tiesi! kysyi jossain lääkäripalstalaa asiasta, et nyt haluaa hoidattaa madot pois. mutta ei haluaisi lääkkeillä "myrkyttää" kehoaan. hyi hitto!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä:
meillä taidettiin todeta kans näitä ällötyksiä.. Vanhin lapsi valittanut kutinaa jo jonkin aikaa ja nyt sitten nuorimmainen kans,itse kävin vessassa ja pyyhkäisin niin oli sitten luikero paperis..YÄK!!! Ei muuta ku huomen aamusta heti apteekkiin ja sitä Pyrviniä hakemaan..luin vaan poliklinikka sivuilta että raskaana olevalle ei näitä lääkkeitä oikein suositella kun ei ole todettu selviä haittoja.menos kolmas raskauskuukausi nyt mutta mitäs teet,pakkohan näistä on eroon päästä! Muilla kokemuksia tästä??
Jouduin syömään Pyrvin-kuurit rv 7 ja 9. Kyselin kaikista mahdollisista paikoista turvallisuudesta ja kaikkialta sain vastauksen, että voi huoletta syödä jos on todettu madot. Teratologinen tietopalvelu (tutkii lääkkeiden vaikutuksia raskausaikana) mm. vakuutti, ettei syytä huoleen, samoin kaikki lääkärit. Raskauden jälkeen syntyi terve lapsi.
 
kysyvä
tuo tieto helpotti :) viikolla otettiin pyrvinit ja siivousurakka seuraavana päivänä.. Kyllä on kans pesukone laulanu yhtä soittoa :D Toivotaan nyt vain että tää kerta ja uusinta riittää tän vaivan pois hoitamiseks..
 
aikuinen nainen
Mun miesystävällä oli öisin hillitöntä peräaukon kutinaa, huomasin kun hän raapi unissaan koko ajan takapuoltaan. Jostain syystä mulle pamahti heti jostain alitajunnasta mieleen kihomadot, vaikka pidin sitä mahdottomana. Mutta kuinkas ollakaan, jonkun ajan kuluttua eräänä iltana tunsin peräaukkoni seudulla "luikertelevaa kutinaa" (se oli muuten hyvä kuvaus, luin aiemmin jonkun kommentista) ja sen verran hysteerinen olin, että ampaisin vessaan, otin peilin käteen ja kyykistyin. Ja siellä peräkarvoissa luikerteli se valkoinen ompelulangan pätkä, kuten kuvauksissa hyvin kerrotaan. Voi hemmetti!!! No, tästä kertomaan miehelle, joka ensin vähän hymähteli, sitten kertomustani kuunneltuaan alkoi uskoa ja selvästi asia kolahti. Ostimme pyrvinit heti molemmat, lakanat vaihtoon, siivousta... ja muistaakseni parin viikon päästä kuuri uusiksi.
Sen jälkeen on mennyt monta monta kuukautta ilman mitään, ja nyt saakeli tänään myöhään sohvalla istuessani alkoi taas tuntua jotain outoa.... ja peilitarkastus todisti ikävän tosiasian. Voi hemmetin kuustoista!!! No, onneksi lääke on olemassa, heti huomenna apteekkiin ja lääkkeet naamaan.
Me emme tiedä, mistä tartunta tulee. Meillä ei ole omia lapsia, joten mielessä täytyy nyt käydä läpi kaikki tutut lapsiperheet. Mutta voihan tartuttaja olla aikuinenkin, mistä sen tietää? Joku huonosti hygieniastaan huolehtiva vanhempi ihminen lähisuvussamme? Kieltämättä tosi vaikeaa tätä on ottaa puheeksi...
Mun oma kokemus on kuitenkin se, että mitään hillitöntä toistuvaa kutinaa en ole tuntenut, enkä myöskään havainnut näitä otuksia ulosteen pinnalla. Vain yksi harhaileva yksilö peräaukon lähettyvillä myöhään yöllä, jonka havaitsin peilillä asiaa tutkiessani. Aivan sama tilanne oli viimeksi. Mutta en todella jää odottelemaan tuleeko havaintoja lisää... Pyrvinit vaan kehiin saman tien. Kyllä aikuinen tietää mitä näkee.
Mutta tsemppiä vaan kohtalotovereille!
 
LL
Kihomato-ongelma on tullut tutuksi myös minulle, nyt jo toistamiseen. Pyrvin kuuri piti ekalla kerralla ottaa toistamiseen, että tehosi. Poikaystävältä ne lähtivät kerralla. Nyt on kuitenkin nämä iljetykset palanneet takaisin(mistä lie taas tulleet). Koko suvun olen kuuluttanut läpi ja vaatinut ottamaan lääkettä, suhtautuvat väheksien asiaan. Asun vielä kotona , mutta pääasiassa vietän yöni miehen luona. Pikkusisko on nyt 4 vuotias ja vanhempani jaksavat jankata, että häneltä en ole vaivaa saanut, koska neiti on oireeton. Kaksoissiskollani ja minulla on oireita ollut, vanhemmilla ja isovanhemmilla ei.. Päähän tässä hajoaa..!!! Olkaa ihmiset kilttejä ja hoitakaa vaiva pois. Muuten me uhrit joudumme jatkuvasti kärsimään ja maksamaan itsemme kipeiksi lääkkeistä.
KÄsiä on kyllä pesty ja pyllyyn ei ole koskettu kuin pesun yhteydessä. Huonesto on pidetty myös puhtaana. Ovien avaaminenkin tapahtuu talouspaperilla ..
Koittakaa ihmiset kestää ja vaatikaa myös oireetomia hoitamaan itsensä!!!
 
mummi
mulla on kihomatoja ja olen 12 vuotias. on ollut pienestä saakka. mä olen käynyt lääkärillä ja syönyt varmaan 29 kuuria ja vieläkin on. ei lähde minnekkään. olen joo niin vanha etten viitsi pyytää äitiä ostamaan uusia lääkkeitä, tai no en kehtaa. mulla kutisee peräaukko niiin paljon että välillä itkettäää oikein. miksi ne ei lopu?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mummi:
mulla on kihomatoja ja olen 12 vuotias. on ollut pienestä saakka. mä olen käynyt lääkärillä ja syönyt varmaan 29 kuuria ja vieläkin on. ei lähde minnekkään. olen joo niin vanha etten viitsi pyytää äitiä ostamaan uusia lääkkeitä, tai no en kehtaa. mulla kutisee peräaukko niiin paljon että välillä itkettäää oikein. miksi ne ei lopu?
Onko muu perhe hoidettu myös? Ei riitä, että ainoastaan oirehtiva hoidetaan. Entä onko suoritettu asiaankuuluva siivous ja petivaatteiden vaihdot ja uusintakuuri koko perheelle kahden viikon päästä?

Lisävinkkinä annan, että ostakaa sinkkipastaa ja laitat sitä peräaukolle aina öisin niin madot ei pääse munimaan.
 
mummi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mummi:
mulla on kihomatoja ja olen 12 vuotias. on ollut pienestä saakka. mä olen käynyt lääkärillä ja syönyt varmaan 29 kuuria ja vieläkin on. ei lähde minnekkään. olen joo niin vanha etten viitsi pyytää äitiä ostamaan uusia lääkkeitä, tai no en kehtaa. mulla kutisee peräaukko niiin paljon että välillä itkettäää oikein. miksi ne ei lopu?
Onko muu perhe hoidettu myös? Ei riitä, että ainoastaan oirehtiva hoidetaan. Entä onko suoritettu asiaankuuluva siivous ja petivaatteiden vaihdot ja uusintakuuri koko perheelle kahden viikon päästä?

Lisävinkkinä annan, että ostakaa sinkkipastaa ja laitat sitä peräaukolle aina öisin niin madot ei pääse munimaan.
 
kertokaas tuosta sinkkipastasta hieman?? ja hei mummi. kai olette tehneet sen siivouksen aina?? ja sitten vain koko perhe hoitoon......ja kannattaa hakea lääkäriltä ehdottomasti resepti. mutta voit tietty ilmankin. olisikohan se noloa tai pystyykö 12 vuotias itse ostamaan. ota itseäsi niskasta kiinni vain ja pyydä äitiäsi ostamaan lääkeruuriT. jos et uskalla niin voit jos pystyt niin itse salavaivihkaa tottakai tehdä sen siivouksen ja ostaa llääkkeeet mutta kannatettavaa olisi että menisit lääkäriin äitisi kanssa
 
mummi
kyllä olemme tehneet siivouksen aina. ei ole kyllä koko perhettä hoidettu aina vain oirehtiva. ja ei ole uusittu koskaan. mitä se hyödyttää oikein sitten jos koko perhe hoidetaan jos muilla kerran ei ole sitä??+ ja kerrotteko tuosta sinkkipastasta?. mulla on tälläkin hetkellä ja kutisee peräaukko paljon. tulin näille sivuille lukemaan juttuja ja se helpottaa hieman oloa. nyt yritän niin että kun pitää mennä nukkumaan niin minä ramppaan vessassa kokoajan niin että äiti tajuaisi. kun yleensä se on tepsinyt. äiti menee vaijn nukkumaan niin aikaisin ettämietityttää hieman ettäö ehdinkö mutta yritän. ennen minulla on ollut vain iltaisin ja öisin kutinaa mutta nyt sitä on jo hiukan päivisinkin koulussa. sitten jos se äiti juttu onnistuu niin minä lähetän hänelle vviestin jkun on kaupungissa että ostatko lääkekuuriT
 

Yhteistyössä