Naimisissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja minäva
  • Ensimmäinen viesti
minäva
Miten menee sukunimen vaihto? Käytiin jo maistraatissa laittaan paperit kuntoon mut nyt aloin miettimään et missä vaiheessa sukunimen vaihtoilmoitus tehdään? Eikö sekin tehdä maistraatissa? Niin paljon oli asiaa ja lappusia täytettävänä et meni tämä asia ihan ohi.. Kiitos asiallisista vastauksista.
 
vierailijakin.
Itse olen mennyt naimisiin papin vihkimänä ja pappi kysyi minkä nimen otan ja kirjoitti papereihin ja siitä hoitui virallisesti. Sitten tuli uusi kelakortti ja itse vaihdoin epävirallisiin paikkoihin nimen.
 
toinen tietämätön
Itse olen mennyt naimisiin papin vihkimänä ja pappi kysyi minkä nimen otan ja kirjoitti papereihin ja siitä hoitui virallisesti. Sitten tuli uusi kelakortti ja itse vaihdoin epävirallisiin paikkoihin nimen.
Pakko kysyä, että tuliko kela-kortti automaattisesti vai pitikö erikseen hakemuksella hakea? entäpä ajokortti, pitääkö sekin uusia, kun sukunimi vaihtuu?
 
vierailija.......
jos nyt ei heti naimisiinmenon jälkeen hoida ajokortti-asiaa, niin voiko poliisi sakottaa jos on väärä sukunimi ajokortissa?
Minulla ainakin ollut nelisen vuotta vanhalla sukunimellä ajokortti ja passi ja ei kukaan ole tästä mitään sanonut vaikka ollaan ulkomailla käyty ja poliisikin pysäyttänyt useampaan otteeseen ja pyytänyt ajokorttia nähtäväksi.

Pitäisi kait nuo tilata uudet kun tuli asia nyt mieleen.
 

Yhteistyössä