Nan1 ja Nan2

  • Viestiketjun aloittaja kysymys,
  • Ensimmäinen viesti
kysymys,
Vauva on ollut alusta asti korvikkeilla, ja juo edelleen (8kk) nan1:stä. Nyt vasta tulin ajatelleeksi että olisiko pitänýt vaihtaa kakkoseen? Siinä lukee että vieroitusvalmiste rinnasta vieroittamiseen, mutta eihän tuota vauvaa tarvi rinnasta vieroittaa eli jatkanko ykkösellä? Mitä eroa niillä on?
 
Ammattilainen
Kakkosessa on kai enemmän rautaa. Jotain pieniä eroja noissa muutenkin on, mut toi rauta on kai olennaisin. Isompi vauva tarvii sitä enemmän kuin pieni, joilla on vielä sikiöaikaisia rautavarastoja. Tuskin on suurta merkitystä kumpaa antaa.
 
ei niissä niin paljon eroja ole että sillä varsinaisesti olisi mitään väliä kumpaa juo. mun poika tosin sai hirveät mahavaivat nan2:sta joten joi sitä ykköstä yksivuotiaaksi asti mutta tuskin se kovin yleistä on. ravitsemusterapeutti oli sitä mieltä että johtui luultavasti sen nan2:n suuremmasta rautamäärästä ne mahavaivat
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On vielä olemassa Nan3, joka mun mielestä on pelkkää rahastusta. Ennenkin on pärjätty ilman sitä.
Ja kun mun esikoinen syntyi 2003 niin ei ollut mitään ykkösiä tai kakkosia saati kolmosia ja pärjättiin.

Onneks kaksi seuraavaa on saaneet kaiken maitonsa tissistä ja niitä on yksi ja kaksi ja ihan sama kumpi on kumpi. :D
 

Yhteistyössä