nasan tiedote

  • Viestiketjun aloittaja jännää
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No ei varmasti ole "jotain mikä ei kuitenkaan ole mitään."

On spekuloitu, että kyseessä olisi Yosemiten kansallispuiston arsenikkijärvestä löydetyt bakteerit, eli elämää voisi olla olosuhteissa joissa sen olemassaoloa on ennen pidetty mahdottomana. Tämä on toki todella mullistavaa, mutta mä toivon salaa silti jotain vähän raflaavampaa. ;)
 
jännää
[QUOTE="vieras";22582865]No ei varmasti ole "jotain mikä ei kuitenkaan ole mitään."

On spekuloitu, että kyseessä olisi Yosemiten kansallispuiston arsenikkijärvestä löydetyt bakteerit, eli elämää voisi olla olosuhteissa joissa sen olemassaoloa on ennen pidetty mahdottomana. Tämä on toki todella mullistavaa, mutta mä toivon salaa silti jotain vähän raflaavampaa. ;)[/QUOTE]

Tarkoitin juuri tuollaista löytöä kommentillani. Tuskin on mitään raflaavampaa vaan "jotain joka ei kuitenkaan ole mitään"
 
Haave Maria harmaana
Maailmankaikkeudessa voi olla olemassa elämänmuotoja, joista meillä ei ole mitään käsitystä.
Minusta tuo on enemmänkin järkeenkäypää, kuin uusi oivallus. No, tutkija uskoo vasta kun näkee ja nyt niitä mikrobeja sieltä Mono-järvestä on löytynyt.
 
jännää
[QUOTE="vieras";22582937]Siis todellako tuollainen ei olisi sun mielestä mitään? :O[/QUOTE]

Olisi, olisi, mutta ei sellasta kun odotan jolloin se on kuin ei mitään minulle.
Toki sillä on kamala arvo koko ihmiskunnalle ja tieteelle noin yleeensä. En mä sitä aliarvioi.
Mutta henkilökohtaisella tasolla tässä puhunkin.
 
[QUOTE="vieras";22582937]Siis todellako tuollainen ei olisi sun mielestä mitään? :O[/QUOTE]
Harvempi perustallaaja ymmärtää oikeasti tieteellisten löytyjen merkittävyyttä. Tuhahtelevat ettei vaikuta omaan elämään mitenkään ja ottavat uuden keskioluen samalla vaihtaen televisiosta jääkiekon päälle.
 
jännää
Harvempi perustallaaja ymmärtää oikeasti tieteellisten löytyjen merkittävyyttä. Tuhahtelevat ettei vaikuta omaan elämään mitenkään ja ottavat uuden keskioluen samalla vaihtaen televisiosta jääkiekon päälle.
Kyllä mä ymmärrän niiden merkityksen, mutta en olekkaan mikään perustallaaja.
En ole väittänyt löydön olevan merkityksetön, juurihan sanoin, että se on mahtava asia.
Puhuin nyt omasta näkökulmastani, joka silti ajattelee ettei se ole mitään sellaista kun olisin odottanut.
 
Haave Maria harmaana
Harvempi perustallaaja ymmärtää oikeasti tieteellisten löytyjen merkittävyyttä. Tuhahtelevat ettei vaikuta omaan elämään mitenkään ja ottavat uuden keskioluen samalla vaihtaen televisiosta jääkiekon päälle.
Tiede menee niin hitaasti, että tuskin ehditään uusia naapureita tapaamaan. :D
Tuo voi olla mullistavaa tieteelle yleensä ja ehkä meidän lapsenlapset saa jo jotain todella kiinnostavaa tietoa. Toisaalta tuo, että myrkkyjärvessä on elämää, saattaa kehittää vaikka lääketiedettä harppauksen.

Turha toivo. Ei havaittavia muukalaisia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22583088]Siis oikeesti, en kestä kun en näe tuolta mitään! Auttakaa joku, onko mitään mitä voisin tehdä? Vai näkyykö sieltä vielä edes mitään? :D[/QUOTE]
Sainkin näkymään pienellä kikkailulla! Tuolta Other Viewing Options ja sieltä Quicktime. :)
 

Yhteistyössä