Neljä viidestä suomalaisesta kannattaa eutanasiaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kärsimystä on helpompi myydä, kun eutanasia ei ole laillista. Tämän takia kirkko vastustaa eutanasian laillistamista. Kuoleman pelkoa ja tuskallinen loppu on uskontojen polttoainetta, jolla on helppo rahastaa. Kirkko ei ajattele ihmisten etua, vaan omaa etua.
 
vierailija
Millasiin tilanteisiin aattelitte et eutanasia olis hyvä? Kipupotilaat jotka tekee kuolemaa muutenkin? Entäs muissa syissä?.
Parantumattomasti sairaat ja henkilöt, jotka ovat oikeuskelpoisia ja haluavat lopettaa elämänsä eutanasiaan. Aivokuolleen omaiset usein irrottavat potilaan elämää ylläpitävistä laitteista eli eräänlainen eutanasia sekin. Vaikeasti kehitysvammaiset sikiöt adoptoidaan.
 
vierailija
Parantumattomasti sairaat ja henkilöt, jotka ovat oikeuskelpoisia ja haluavat lopettaa elämänsä eutanasiaan. Aivokuolleen omaiset usein irrottavat potilaan elämää ylläpitävistä laitteista eli eräänlainen eutanasia sekin. Vaikeasti kehitysvammaiset sikiöt adoptoidaan.
Ei oo hyvä et voi lopettaa elämän jos ei ole mitään vakavaa. omalla päätöksellä esim masennus. Mä olin kaksvuotta nuorena masentuneena ja en oikein jaksanut tehdä mitään. Tuttu nainen kävi aina välil tiskaamassa ja siivoomassa. Sit yks kaveri alkoi viemään ulos ja mun aivot alkoi saamaan muuta ajateltavaa ja aloin piristymään ilman lääkkeitä. Oma mieli pitäisi voittaa vaik se väittää ettei jaksais tekee väkisin ja lähtee ulos mielestä huolimatta. Et sillon oli synkkää ja nyt paljon parempi. Masentuneena voi tehdä vääriä päätelmiä ja niistä käsin toimii virheellisesti. Ku joskus me vaan tarvitaan ystävän kättä vain. Ja tarkoitus elämälle ni voi nousta alhon suosta.
Terapiaan tarvitaan rahaa lisää et jokainen pääsee edes jonkun kanssa keskustelemaan.
Mä luin et joku oli tehnyt eutanasian oliko menettänyt jalkansa ja oli turhautunut kun ei voinut elää sitä elämää mitä haluaisi mutku ne halut ja mielenkiinnot voi muuttua.
Mieli vaan jumittaa elämästä voi löytää muita mielenkiinnon kohteita.
Et ite sallisin eutanasian vain silloin kun on kovat kivut ja on kuolemassa ettei tarvii kärsiä.
Mut mielen ongelmiin taas voi saada apua jos täällä panostettaisiin siihen rutkasti.
 
vierailija
Eutanasian laillistamis keskustelu tulee jatkumaan, niin kauan kunnes se laillistetaan. Olisi poliitikoilta fiksu veto jo sorvata asia laiksi. Ymmärtääkseni enemmistö kantansa ilmoittaneista kansanedustajista kannattaa eutanasian laillistamista.
 
vierailija
Parantumattomasti sairaat ja henkilöt, jotka ovat oikeuskelpoisia ja haluavat lopettaa elämänsä eutanasiaan. Aivokuolleen omaiset usein irrottavat potilaan elämää ylläpitävistä laitteista eli eräänlainen eutanasia sekin. Vaikeasti kehitysvammaiset sikiöt adoptoidaan.
Verenkierron pysähtyminen riittää nykyään, ei tarvi todeta aivokuolleeksi
 
vierailija
Ja se ei sinua ahdista tai masenna?
Lukaisepas tämä:

"Tanssija-koreografi ja lennonopettaja Sami Saikkonen oli kolme vuotta sitten vakavassa lento-onnettomuudessa. Pahasti loukkaantunut Saikkonen kiidätettiin tehohoitoon ja seuraavat kahdeksan päivää hän vietti kuoleman rajamailla.

– Olin hirveän kauniissa paikassa. Siellä oli vihreää metsää ja sinistä vettä. Siinä paikassa ei ollut mitään pelättävää eikä mitään ahdistavaa, Saikkonen muistelee."


 
vierailija
Lukaisepas tämä:

"Tanssija-koreografi ja lennonopettaja Sami Saikkonen oli kolme vuotta sitten vakavassa lento-onnettomuudessa. Pahasti loukkaantunut Saikkonen kiidätettiin tehohoitoon ja seuraavat kahdeksan päivää hän vietti kuoleman rajamailla.

– Olin hirveän kauniissa paikassa. Siellä oli vihreää metsää ja sinistä vettä. Siinä paikassa ei ollut mitään pelättävää eikä mitään ahdistavaa, Saikkonen muistelee."


Ei minua kuolema pelota. Ainoo mikä siinä pelottaa on et taivaan isä ei ole minulle anteeksi antanut. Minä niin kovin haluan mennä isäni tykö ja jos isä olisi ylpeä pojastaan siis sillain et tein loppujen lopuksi oikein ja syntini on anteeksi annetut etten joutuisi häpeään. Saisin viettää iäisyyden hänen kanssaan rakkaudessa ja kauneudessa. Mutta jos tämä on vika kerta niin toivoisin että saan hyvän vaimon ja nään tyttäreni kasvavan ja et tyttöni hautaa minut eikä toiste päin. Minä niin kovin rakastan tyttöäni ja hänestä kannan huolta haluisin nähdä hänen kasvavan ja kaikki vaiheet hänestä on kasvamassa hieno tyttö ilman minun pelkoja. Kaikki kunnia jumalalle elä vie tyttöäni ennen minua rakastan sitä palleroo niin kovin.
 
vierailija
Nykyajassa eutanasian voisi toteuttaa koneen avulla. Esim. Philip Nitschke keksimä The Sarco Pod olisi tähän tarkoitukseen hyvä laite. Kuolemaa haluava ihminen menee koneen sisälle, sitten painaa nappulaa jolloin kone käynnistyy. Sitten Koneen sisäpuoli täyttyy typpikaasulla jonka seurauksena ihminen kuolee puhtaasti, kivuttomasti, ilman paniikkireaktiota. Tästä typpikaasun aiheuttamasta kivuttomasta kuolemasta on lisätietoa dokumentissa Michael Portillo "how to kill a human being".
 
vierailija
No entäs ne joille kerrotaan et sulle on tulossa alzheimer ni onko ihmisellä silloin kun on viel terve ni jos haluaa eutanasian ni olisko se ookoo vaipua alzheimeriin vai sitten eutanasiaan. Itse en näe sille estettä. et millasta se elämä olisi alzheimerissä. Vai lähteä ennen kun se on pahimmillaan?
 
vierailija
No entäs ne joille kerrotaan et sulle on tulossa alzheimer ni onko ihmisellä silloin kun on viel terve ni jos haluaa eutanasian ni olisko se ookoo vaipua alzheimeriin vai sitten eutanasiaan. Itse en näe sille estettä. et millasta se elämä olisi alzheimerissä. Vai lähteä ennen kun se on pahimmillaan?
Kannattaa tehdä hoitotahto omakannassa ja kertoa siitä myös lähiomaiselle. Hoidosta ja elvytyksestä voi aina kieltäytyä.
 
vierailija
Uskonpa, että ihmiselle joka on vierestä seurannut vakavasti sairaan, vaikeasti vammaisen tai hauraan vanhuksen loppuelämää on helpompi hyväksyä eutanasia. Kun käännettä parempaan ei ole enää näkyvissä niin nukahtaminen ikiuneen tuo suuren helpotuksen.
 

Yhteistyössä