Neljä virpojaa antaa yhden vitsan. Montako palkkaa annat?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ovellesi tulee neljä virpojaa heiluttaa kukin oksiaan ja virpoa. Lorun lopuksi kolme noidista laittaa vitsan takaisin omaan nippuunsa ja etummainen ojentaa oksan.

Montako palkkaa annat tällaisessa tilanteessa?

Itse kysyn että kenenkäs tekemä oksa on. Jos tekijä löytyy, hän saa palkan. Jos sanovat tehneensä oksan yhdessä, sanon että yhdestä oksasta saa yhden palkan. Jos eivät halua antaa enempää oksia, annan yhden palkan (yleensä suklaapatukka tai muna) ja sanon ihan ystävällisesti hymyillen että tässä teille yhteinen palkka ja toivotan hyvää pääsiäistä.
 
vieras
No en viitsisi edes ajatella että alkaisin aikuinen ihminen tuollaisista lasten jutuista nipottamaan, kaikille muna. Itse aikoinaan, ennenkuin virpojat ja trullit oli menneet ihmisten mielissä sekaisin, vienyt yhtään ainutta oksaa trullitellessani. Hyvää pääsiäistä toivotettiin, siinä se!
 
justina
No ei voi olla noin niuho!!! Ei hyvänen aika! 'jos lapsi ei anna mulle risua, en mäkään anna sille palkkaa' vitsi kun on jääny hiekkalaatikkovaihe vähän päälle mammoilla!Ja taas tuli kiva olo itelle kun sai tehtyä pahan mielen lapselle, vai?
 
Neljälle neljä,tai riippuu mistä kyse.Karkkeja voin antaa jokaiselle pienen kourallisen =) Mä en tarvi mitää vitsoja,vaikka söpöjä ne on.Mut söpömpiä on ne lapset ja niiden takia haluan antaa.Harmi vain et kahtena viime vuotena on karkit menny omiin suihin,kun ei pikku-trulleja ole näkynytkään..
 
vieras
Minä annan ISON suklaamunan sille vitsan antajalle. Muille annan oman mielialani mukaan joko keitetyt kananmunat tai sitten sillä vitsalla ympäri korvia.

Tai ehkä kuitenkin annan lakut ihan kaikille.
 
yks äiti
No kaikille tietysti. Ei kaadu mun talous siihen vaikka antasin jokaiselle vähä palkkaa ja lapset saa hyvän mielen. Pöh, vai että aikuisten pitäs alkaa pihtaamaan: "et antanut vitsaa, et saa namia..." Hassumpaa se musta ois, että jokainen työntäs vitsan mulle käteen. Tai että kaikki kävisivät vuorollaan siinä ovella, yksi kerrallaan. Kivahan se porukalla on virpoa ja tietysti koko porukka myös palkitaan. :)
Tosi lapsellista touhua tuollanen pihtaaminen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en viitsisi edes ajatella että alkaisin aikuinen ihminen tuollaisista lasten jutuista nipottamaan, kaikille muna. Itse aikoinaan, ennenkuin virpojat ja trullit oli menneet ihmisten mielissä sekaisin, vienyt yhtään ainutta oksaa trullitellessani. Hyvää pääsiäistä toivotettiin, siinä se!
peesi. Ihan menimme lapsina oven taakse seisomaan ja pääsiäiset toivotettiin ei mitään annettu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja justina:
No ei voi olla noin niuho!!! Ei hyvänen aika! 'jos lapsi ei anna mulle risua, en mäkään anna sille palkkaa' vitsi kun on jääny hiekkalaatikkovaihe vähän päälle mammoilla!Ja taas tuli kiva olo itelle kun sai tehtyä pahan mielen lapselle, vai?
peesi. Onko täällä oikeasti kaikki äitejä tai edes aikuisia?
 
vieras
Minäkään en halua hirveää määrää oksia (vaikka en kyllä niitä roskiinkaan laita niin kuin joku, vaan ihan maljakkoon). Eli saatan ihan sanoakin, että yksi vitsa riittää. Ostan sen verran pieniä palkkoja, ettei tarvi harmitella, että niitä joutuu antamaan vaikkapa neljälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä annan ISON suklaamunan sille vitsan antajalle. Muille annan oman mielialani mukaan joko keitetyt kananmunat tai sitten sillä vitsalla ympäri korvia.

Tai ehkä kuitenkin annan lakut ihan kaikille.
taidan olla väsynyt, koska nauroin tälle jutulle :ashamed:
 

Yhteistyössä