***Neljännestä kuumeilevia vol.5***

Johnu
Voi mikä suru-uutinen!! Ja olit jo noin "isoilla" viikoilla :hug:
Onnea uuteen yritykseen ja pitkää pinnaa :heart:

neljäskö
Huij kamala! Siellä tuplasuru iskenyt samalla reissulla. Onni ollut kuitenkin onnettomuudessa ja olet täällä vielä toivomassa sitä neljättä. Ei sitä kyllä noin nuorella ensimmäisenä infarktia osaa ees epäillä.
Onnea sinnekin uuteen tulevaan yritykseen ja pitkään odotukseen.. kunnes se syksy sieltä tulee ja pääsette uuteen koitokseen. :heart:

Onnea muillekin nelosen yritykseen ja tikutteluihin :)

Lehdetönpuu ja neljäs lehti 15+3
 
Hei.

Vieläkö mahtuu mukaan yksi neljännestä haaveileva?

Minulla ikää 32, ja lapset -04, -05 ja -09.
Ja tilanne nyt sitten sellainen, että eka kierto imetyksen lopettamisen jälkeen oli 58pv, toka kierto 33pv, ja nyt sitten kolmas kierto menossa kp20.
Ja tähän kiertoon otin mukaan greippimehun. Onko kenelläkään kokemusta greipistä?

Viime viikolla tuli pientä tuhruvuotoa, en sitten tiedä oliko ovis. En sitä koskaan ole nimittäin huomannut..

No se siitä, ja omasta tilanteestani :)

Kuinkas teillä muilla ihan käytännön asiat? Oletteko hommanneet jo tila-autoa näin kuumeilu vaiheessa? Meinaa olla pieni ihan normi farmarikin kolmen muksun kanssa, kun kaksi vaatii vielä turvaistuimet, ja kolmannellekkin olisi koroke vielä ihan hyvä olemassa.

Mie otan osaa teidän menetyksen kokeneiden suruun.
Itsekin vähän epäilen keskenmenoa ekalla kierrolla, kun oli jo raskaus oireitakin. Tosin testi näytti negaa..

Onnea kaikille yritykseen :wave:

t. -Amalia-
 
Amalia Pakko vastata pikana, että en tiedä oliko mun tapauksessa kiinni tuurista vai tepsikö greippimehu oikeasti, mutta aloin odottamaan kakkosta juuri siitä kierrosta kun aloin juomaan mehua =) Kuulin silloin että siitä voisi olla apua ovulaatioon, join sitä siis kierron alusta loppuun lasin päivässä. Noh, kannattaa testata josko näin tärppäisi, mulla se ainakin teki tehtävänsä ;)
 
Kiitti Isabel81 vastauksestasi.
Olen kuullut vähän samanlaisia juttuja greipistä.
Tuskin minun huonolla tuurillani plussaa silti vielä saan. Parasta vain varautua pettymykseen..
No, täytyy odotella rauhassa pari viikkoa, ja litkiä mehua :|
 
Tervetuloa uusille!

Mulla olis nyt sillanen tilanne että luulen että bongasin oviksen viimeviikonloppuna, nyt sitten täytyy vaan odottaa viel ens vikko et miten mahto käydä. mä niin toivoisin et tärppäis ku vauvakuume on jo niin vahva ku miehen veljelle on tulossa toinen ja viime viikolla kuulin et mun siskopuolelle olis heinäkuussa toinen kans tulossa ni itekki toivois jo olevansa raskaana ;)

Amalia: Mä menin viime viikolla ja ostin meille tila-auton, suurin syy kyllä tähän vaihdokseen että kun meillä 3 turvaistuin ikästä ni nyt ku käänsin kaksosetki naama menosuuntaan ni vaikka kaikki kolme vierekkäin mahtu ni ei ollu mikään helppo työ niitä asentaa ja vääntää sinne ni ajattelin et on sit helpompi kun sai esikoisen sinne ihan omalle penkki riville.
 
täällä alko menkat 3 päivää sitte :( Kierto oli nyt 42 päivää... Eli aika hankala laskea milloin ovis mahdollisesti on. Pitää ostaa ovis-testejä, jos niillä sais selvitettyä milloin vois tärpätä. Onkos se niin että niitä aletaan tikuttaa vähä ennen ku ovis mahdollisesti tapahtuu?
 
Voi, Tyttöni mun :(
Niin tuttu tunne..
Aika pitkäks venyi sullakin kierto. Hankalaa, kun ei voi tietää milloin ovuloi. Mulla kans ollut aina epäsäännöllinen kierto. Viimeks oli ton 33 päivää, ja se on mulle aika vähän. Saa nyt nähdä mihin tämä kierto pysähtyy. Nyt kp 24. Raskaustestit polttelee kaapissa, mutta niitä ei uskalla edes suunnitella. Tiedän että tulen taas pettymään. Mitään "raskausoireita" ei ole, (no ei niitä tässävaiheessa vielä voikkaan olla). Jotenkin vain semmoinen tunne, etten nyt helposti raskaudu.

No, minä toivottelen mukavaa sunnuntainjatkoa, ja positiivista mieltä (ja positiivisia testejä ;) )

t. -Amalia-
 
Enpä olekkaan pitkään aikaan käyny täällä kirjottelemassa....

Vauvakuume on täällä ihan hirvee....
Meillä sanoi 4v tyttö yks päivä että koska hän saa pikkusiskon...pikkuveljet on kuulemma ihan kivoja mutta ne ei osaa leikkiä nukeilla :D
Mä myös salaa haaveilen tytöstä :heart:
Mies oli niin ihana viikonloppuna kun meillä oli kylässä kaveri jolla on 3kk ikäinen tyttö, mies katsoi niin ihanasti tyttöä ja leperteli....taitaa hänkin salaa sitä tyttöä toivoa =)
Kuitenkin mietityttää että miten sitä sitten pärjää neljän pienen kanssa, meillä kuitenkin esikoinen täytti vasta neljä. Ja riittääkö tilat neljän lapsen kanssa, uus auto tarvis hommata jne....
 
Hei kaikille!

Olen 33v. kolmen tytön (-02,-04,-07) äiti Pääkaupunkiseudulta. Aikaisemmin, joskus pari vuotta sitten kuumeilin kovastikin neljännestä, mutta elämä oli sellaista että järki (ja mies) kielsi. Nyt olen vastikään palannut pitkältä perhevapaalta (6v) töihin ja ajattelin siellä jonkin aikaa viihtyäkin. Lapsilukukin on "täysi", mutta vuoronperään miehen kanssa vähän mietitään nelosta. Oman iän ja lasten ikäeron vuoksi vauva saisi jo tulla, mutta tarvitsen itselleni hetken itsenäistä oloa töissäni (eikä se tee taloudellekaan huonoa). Jos vauva saadaan, niin haluan olla pitkään kotona. Esikoisen kanssa koin sen kuinka rankkaa on laittaa alle 2v hoitoon ja itse käydä töissä ja hoitaa yöheräilyjä tms.
Mutta, vaikka siis en aktiivisesti kuumeile.. eihän sitä koskaan tiedä =D

Eben
 
Oli pakko päästä kirjoittamaan ja kertomaan että tänään on ollut jotenkin niin pas*a fiilis että : /
Olen katsonut vauvaohjelmia ja miettinyt kaikkea ja sellaisen ahdistuksen itselleni sain että päätäkin särkenyt koko päivän..
Niin hirveä vauvakuume mutta pitäisi ainakin odottaa touko-heinäkuuhun. Puhkonko kondomeja??? :whistle:
Tää on kamalaa. Normisti saisi yrittää, mutta hiton Marevanit ja infarkti, mä olen niin lopen kyllästynyt tähän koko juttuun!!!

Ehkäpä huomenna on taas parempi mieli, toivon :ashamed:
 
Cristine tässä heipä hei... Ei kuulu uutta meille vauva-asioissa. Pari päivää sitten vanhin lapseni (10-vee täyttävä poika) sanoi, että tahtoisi pikkuveljen. Ei me ole puhuttu lasten kuullen yrityksestä paljon mitään. Poika tuumasikin sitten, että voitasko vaikka adoptoida meille vaikka hänen ikäisensä poika.

neljäskö Ymmärrän vauvakuumeen, kun olen siitä itsekin kärsinyt jo pidempään, mutta muista miten tärkeä sinä itse olet! Minun yksi sukulainen (nainen) sairastui vakavasti ja odottaa nyt elinsiirtoa, josta hänen henkensä riippuu. Hänellä on puoliso ja viisi pientä lasta, joista osa minun lapsieni kanssa samanikäisiä. Tunnen suurta tuskaa, kun vain seuraan perheen elämää ja yritän olla tukena. Lasten suuret kysyvät silmät ja äidin ikävä musertaa. Korkeimman kädessä on hänen elämänsä.
 
Hei.

Voi kun osaisin sinua jotenkin piristää "Neljäskö". En voi kuitenkaan sanoa että tietäisin miltä tuntuu. Tiedän vain sen odotuksen rasittavan ahdistuksen, kun ei osaa muuta ajatellakaan. Aika menee nopeasti, vaikka eteenpäin ajatellessa ei siltä tunnukkaan. Taaksepäin kun katsoo (ja varsinkin lapsista sen huomaa) miten nopean kaikki käy. Kesä on pian :)

Täällä alkaa olla piinallisia päiviä.. kp26 ja edellinen kierto tosiaan sen 33pv. Tuskin kyllä tärpännyt on, on niin paljon ihan henk.koht. stressiä.

Plussatuulia ystäväni

-Amalia-
 
Neljäskö: Jaksamista sinulle. Cristine vei kyllä sanat minun suustani. Muista, että sinä olet TÄRKEÄ, perheen äiti. Siitä pitää pitää huolta. Muistaako joku sen mainoksen (jonkun vakuutusyhtiön kaiketi) jossa perheessä kaikki muut oli vakuutettu, talo, auto yms. mutta äidin vakuutusarvo oli 0 eur, vaikka kyllä se äiti arvo perheessä on mittaamaton. Meillä myös kummipojan perheessä on äidillä todettu syöpä ja etäpesäkkeitä (pahimmillaan seitsemän) maksassa. Perheessä kaksi pientä lasta. Kyllä täytyy sanoa, että tuossa reilu vuosi sitten kun tuosta sain tiedon sydäntä kylmäsi oikein toden teolla. Nyt tilanne on edelleen auki, mutta pientä toiveikkuutta on kuitenkin ilmassa. Nämä on kauheita juttuja. Pidetään itseämme arvossa naiset!!!! Neljäskö: tämä ei ollut tarkoitettu miksikään moraalisaarnaksi sinulle. Tuo Cristinen kirjoitus vain nostatti tunteet pintaa.

Tunteet ovat täällä pinnassa myös toisesta, paljon iloisemmasta, syystä. Tein juuri PLUSSATESTIN. Uskomatonta. Oireet ovat aika minimaaliset ja olinkin tosi varma etten voi olla raskaana. Jossakin mielenhäiriössä otin kuitenkin tuon testipaketin mukaan aamupissalle ja sieltä se haamunen pärähti ruutuun. Nyt on vasta dpo 11 ja testi ei ollut edes herkkä joten en uskonut että siinä mitään voisi näkyä. Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään josko kierto olisi ollut tavallista lyhyempi ja ovulaatio olisi ollut pikkasen aikasemmassa. Minulla on ollut tosi tarkkaan tuollainen 27.5 päivän kierto (todella kellontarkasti). Viime kuun varhaisen (rv 4+3) km:n jälkeen olin kuitenkin hieman epätietoinen kuinka kroppa tuohon reagoi. Itse ajattelin että ennemmin kierto hieman venyisi kuin lyhenisi. No eipä tuolla nyt niin hirvittävästi ole väliä. Nyt vain toivon, että haamunen lähtisi vahvistumaan ja jaksaisi hieman pidemmälle kuin viime kuussa.
 
Onnea irmeli :flower:

Tiedän että saan olla onnellinen että olen lapsilleni elossa oleva äiti.
vauvakuumeilu vaan tekee mielelle tepposet ja saa miettimään kaikenlaista.
Päivä kerrallaan eteenpäin, otetaan pahatkin päivät sellaisena vastaan kun ne eteen tulee.

Kaikille mukavaa viikon jatkoa!!!
 
Huomenta!
Mulla tänään kp 24/28? ja aamu pissata plussasin! olin vähän yllättyny kun ei ollu edes mikään älyttömän haaleekan tuo viiva vaikka näin aikasin tuli :) onkohan mun kierto ollu jotenkin sekasin sen tulehduksen jälkeen että voiskin olla jonkun päivän pidemmällä? no aika näyttää. Mulla on vaa nyt kauhee paniikki ettei vaa olis mikään kemiallinen raskaus, tuulimuna tai mikään vastaava ku niin paljon on surullisia juttuja lukenu :( Täytyy ylihuomenna varmaan testailla uusiks että onko yhtään tuo viiva tummentunu et onko hormoonit normaalisti noussu. Mul on jo viikon ollu kyl sillanen olo et oon raskaana mut ei sitä vielä ton testinkään jälkeen nyt tajuu ehkä sit jos/kun ei kuukautisia sit tuu ni rupeis ymmärtää ja jahka pahoinvointi tästä pahenee on meinaa ollu esikoiseta todella paha ja kaksosistakin kohtuullinen, esikoisen aikana olin kaks kertaa tiputuksessakin ku ei vaa mikään pysyny sisäl. kaikille muillekkin paljon +++++ tuulia

Villabikinit ja ? 3+3
 
Villabikinit: Hurjasti onnea plussasta!

Neljäskö: Jäin vähän miettimään tuota eilistä tilitystäni ja toivon todellakin että et siitä pahoittanut mieltäsi. Täällä jos jossain saa toki ilmaista kaikki mahdolliset tunteet, myös ne huonot ja pitääkin. Kyllä minä ymmärrän, että kyllähän ne asiat ottaa päähän, varsinkin sellaiset joihin ei vain itse pysty millään vaikuttamaan. Mieli tekisi tehdä toista ja järki yrittää vähän toppuutella. Voimia sinulle! :heart:

Tein aamulla uuden testin (apteekin oman) ja kyllä siihen taas piirtyivät ne kaksi viivaa. Selkeämpi plussa kuin eilinen, joka oli kyllä vielä sellainen haamulainen. Kyllä sitä nyt pitää alkaa uskoa siihen, että sitä on raskaana. Ainahan sitä voi toki itselleen asiasta muistuttaa tekemällä taas yhden testin :whistle: .
 
Onnea villabikinit ja Irmeli74! =)

Minäkin tein plussan, se oli varmaan sellainen "heikosti positiivinen". Voi että. Eihän tässä osaa mitään enää tälle iltaa tehdä, kun odottaa vaan aamua, että saisi uuden testin tehdä. Meillä on muuttohässäkkä ja kaikkea... Toivon nyt vaan kovasti, että tämä raskaus jatkuisi. Minulla on ollut alkuraskauden keskenmenoja aiemmin. Laskin, että nyt on jo kiertopäivä 37. Kierron pituus on vaihdellut, edellinen kierto oli 35 päivää.

Makeaa on kyllä tehnyt mieli, mutta muuten ei ole mitään oireita ollut. Tuntuu vaikealta uskoa, että tämä on totta.

Tsemppiä kaikille vauvakuumeilijoille! :heart:
 
Oho, mikä plussa aalto tänne oikein rantautui näin helmikuun paukkupakkasten kunniaksi =)
Onnea kaikille oikein kovasti :heart:
Ja tervetuloa Ebenille :wave:

Mulla kp 27 mut kyllä ne punaiset päivät on varmaan nyt tuloillaan, mahaa juilii tuttuun tapaan. Noh eipä ollut kyllä niin kovaa yritystäkään nyt että olis paljon ollut mahdollisuuksiakaan. Ainoastaan kp 13 tehtiin vauvahommia :whistle: muina päivinä meni vähän kiireessä tai pientä mökötystä harrastaessa :ashamed:
 
Onnea villabikinit, Irmeli74 ja Cristine ???
Täällä tuskaillaan.. Tekisi mieli tehdä testi, mutta en uskalla, ainakaan vielä. Jos viikon vielä kituisi, ja ellei menkkoja kuulu, niin sitten testais.
Mieli jotenkin maassa..
Hölyhuispake..ihanaa että muuallakin mökötetään.. Meillä kun on melki sukset kestoristissä :D Mut niin sitä vaan yritetään eteenpäin.
Toivotaan että se plussamyrsky pysyisi täällä vielä jonkinaikaa, että saataisiin lisää positiivisia uutisia..
 
Ihanaa ku tulee paljon plussia :heart: Toivottavasti itekkin sais kohta tehdä plussatestin.... : /
Täällä nyt menossa kp 14/30-31 eli ovis olis ovella jo :) Nyt vaan täytyy yrittää parhaan mukaan hyödyntää :D

Mutta onnea vielä kaikille plussanneille!!!
 
Kaksi viivaa aamullakin, toinen paljon vaaleampi. Pitää ostaa eri merkkinen testi seuraavaks aamuks ja odotella vaan... Tänä päivänä sekoittelin asioita ihan urakalla ja liikutuin kyyneliin radio-ohjelmasta, jota kuuntelin automatkalla. Selviä raskauden merkkejä vissiin... Kiitos onnitteluista. Voi että tekisi mieli hirveesti kertoa lapsille, mutta ei vielä moneen viikkoon uskalla. Katselin kuopustakin ja ajattelin, että reipas isosisko siitä tulee.
 

Yhteistyössä