Neljäs tuloillaan! Uusi pino!

Pino neljättä odottaville. Nuo kuukausipinot paisuvat näemmä kovin isoiksi, ja jos se tuntuu liialta, niin täällä voi olla parempi mahis tutustua muihin.
Tervetuloa kaikki myös vanhasta pinosta tänne kirjoittelemaan. Vanhoja tietoja en sieltä ottanut, päivitellään ne heti kun ihmiset aktivoituu tänne päin. :) Jos on jotain huomautettavaa tai korjattavaa, niin heti vaan kommenttia.

Jengi (nimimerkki,laskettu aika, ikä, edelliset lapset, ??, sairaala)

neljäskö_____9.12.___30_____P,P,T_________Tyttölupaus____NKL
Tatomira____01.01.__32_____P,T,P_________Tyttölupaus____K-HKS
Neljän suora__06.01.__29_____P,P,T_________Tyttölupaus___HYS
Miita1969__6.2.2012__42_____T01,T03, P10___Poikalupaus___TYKS
E-V-A_____09.02.___________P04,T06,P09____Tyttölupaus___
Katjuska___09.03.____31_____P00,P02,T10____Poikalupaus___ LKS
milia-_____17.5______23_____P-07, P-08, P-10_____ ________VKS
Nedra_____13.06.____28_____T04,P06,P10________________TYKS
Hippuliina__8.7.______27_____P07,T09,T10________________TYKS
JA82______12.07.____29_____T02,T02,T11__________________LS
Jaana_____17.7._____29_____T03,T05,T09____kaksoset______KYS
Neljäs?____18.7_____32_____P06, P07, P10________________SATKS
ninnax_____20.07.___31_____P04 P06 P09__________________KOKS
Astral_____22.07.____30_____P01,P03,P06__________________LPKS
onona_____25.7._____29_____T06,P08,T10
Wandii____27.07.____32_____P02,P04,P10__________________LKS
Siiseli84___30.07.____27_____T02,P05,P07________________HYS
Santtu81___10.8.____30______04, 06, 11_________________KOS
äiskä-73___________38 ______P-00,P-07,T-09_____________PHKS
NaNaj_____17.8.____27______
Jemie_____20.8.___________ -02, -07, -09
Odottaja12



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Jee! Heti jo monta. Kaikki vaan surrperheen alulliset tänne!

Ja ihan varmana saatte liittyä jo yrittäjätkin. Jos kaikille sopii, niin voin laittaa halukkaista ponnahduslaudan tuohon, niin siirrän siitä sitten vaan odotuspuolelle, kun näyttäis, että aika nopsaan sieltä tänne singahdellaan! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81 ja viinika
No myös Astral----22.7------30v---p-01, p-03, p06---LPKS
Mun kone ei pysy päällä kuin hetkisen ja sammuu. Tästä on kai tuuletin rikki, kun kuumuu, niin sammuu....
Eli ihan pikainen käynti nyt vaan!

Ihanaa saada "oma" pino. En mihinkään kotiutunutkaan vielä.

Tänään tein testin, kun oli ihan semmonen olo etten raskaana olekkaan. No oonhan mie kuitenki :popcorn:

Oikeasti kyllä väsyttää hitosti ja parin tunnin välein nälkä ja jos ei syö, tulee kuvotus. Tissit edelleen
kipeät.

Ihanaa, alko just 4 päivän vapaa töistä ja huomisen kyllä vain nukun :)

Raskausviikoista ei kauhesti hajua, ehkä 5+5?
 
Minä myös ilmottaudun :wave:

Katjuska....L.A 3.3.2012...31v.....P00..P02..T10....Poikalupaus.....LKS

Kirjottelin tuonne neljättä odottavien pinoon myöskin.
Pieni esittely eli Olen 31v. ja uusperheeseemme kuuluu 2 poikaa, 11v ja 9v (edellisestä liitosta) Tyttö 1v10kk ja tosiaan uuden vauvan L.A on 3.3.
Poikalupaus saatiin rakenneultrasta.
Olen voinut ihan ok mitä nyt alkanu liitoskivut vaivaamaan kävellessä ja turvotusta on alkanu tulla.

Katjuska ja Onnimanni 25+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lisää vaan porukkaa mukaan. Tuolla heinäkuisissakin oli tosi paljon neljättä odottavia. :)
Tuli tuosta mieleen, kun Katjuskan poikalupauksen päivittelin, että oletteko kaikilta kysyneet, odotatteko tyttöä vai poikaa? Meillä ensimmäisen pojan ultraus tapahtui omassa kunnassa, ja tuntui, että lääkäri ei ehkä ois osannut katsoa, kun ei ollut niin paljon ultrannut. Se oli siis ylläri!
Toinen kysyttiin ja lääkäri tiesi oikein, samoin kolmannen kohdalla. Vähän ristiriitaiset tunteet taas. En tiiä haluanko tietää tästä neljännestä. Luulen kuitenkin, että kysymme. Osaa ainakin varautua, jos se nyt sitten vastaan kaikkea todennäköisyyttä olisikin tyttö... :D
 
Vastaanpas tuohon Wandiin kyselyyn..
Meillä ensimmäisen ja toisen aikaan (04 ja 06) ei suostuttu veikkauksia sanomaan, eikä kyllä kysyttykään kun tämä "määräys" oli kerrottu jo ultrapaperissa. Kolmannesta kysyttiin ja oman olon mukaisesti kätilökin kertoi tytön olevan tulossa ja tyttö tuli. Nelosestakin meinataan kysyä jos (ja kun) sinne asti joskus päästään.

(saa nähdä kauanko mä roikun tässä ketjussa ilman plussaa :D )
 
Mä kysynyt kahdesta ekasta ja tuosta nuorimmasta ei tarvinnut kysyä kun ultrassa eka kuva näytössä oli jalkoväli. Silloin selvästi näki et poika tulossa.:D Tosin esikoista odottaes sanottiin et kyl tää vähän pojalta näyttäis, noh vehkeet kyl jäi matkalla kun tyttö syntyi.:D
Kyllä ajatellut tämän tulokkaan sukupuolen kysyä jahka niin pitkälle pääsee.:)
 
Minäkin voisin tänne liittyä höpisemään. Heippa vaan kaikille! :wave:

Me oltiinkin Wandii edellisellä kierroksella samassa kuukausipinossa sekä kolmatta odottavissa (minä tosin silloin eri nimimerkillä) ja moneen kertaan olen miettinyt, miten sinulla raskaus meni, kun ryökäle jätit kirjoittamiset sikseen, vaikka sinua kovasti huhuiltiin. ;) Joku muukin silloin sinua jäi ainakin kolmatta odottavissa kaipaamaan. Ilmeisesti kuitenkin kaikki on mennyt hyvin! =)


Eli meidän suoramme on
Neljän suora__06.01.____29_____P,P,T____Tyttölupaus___HYS


Sukupuolesta, meillä pojat ovat molemmat näyttäneet ultrissa jalkovälinsä oikein esitellen ja levällään, ettei epäilyksen aihetta jäänyt. Molemmat tytöt (olettaen, että tämä tuleva tyttö on) ovat rakenneultrassa pitäneet visusti sukukalleutensa piilossa. Olemme kuitenkin kaikista lapsista käyneet yksityisellä 4D-ultrassa ja siellä on sitten selvinnyt tämä tyttöjenkin laatu. Tästä viimeisestä olisin voinut pitää yllätyksenäkin, mutta mies halusi tietää ja onhan se ihan käytönnön syistäkin järkevää, kun edellisen tytön kaikki pinkit hempukkavaatteet on tallella, mutta pojilta ei juurikaan mitään. =)

Ihanaa, mies on pikkujouluissa ja lapset nukkumassa. Äiteellä on vähän laatuaikaa lempisarjan dvd-boxin ja herkkujen parissa. :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille!


NS 34+0
 
Siis apua, voi ei! En ehkä oo sit oikein käsittäny tai huomannu, et kovasti kaipailtas. Tai siis, no höh, en nyt ihan tuotakaan tarkottanu. :x
En edes muista, että ois ollu kauhean selkeätä syytä, miks mun kirjottelu silloin jäi (harmi kun niin vanhoja viestejä ei näe). Meillä oli kyllä hieman hankala elämäntilanne just silloin. Oltiin just muutettu vuokra-asuntoon omakotitalosta ja jossain kaukaisuudessa siinsi rakentaminen, esikoinen taisteli ekaluokalla koulussa lukihäiriön kanssa ja kuopus vihas päiväkotia. Kaikkea pientä. Varmaan väsyin jotenkin, uskoisin. Nyt on tilanne paljon kivempi. Muutaman kuukauden päästä muutetaan tuliterään, ihanaan taloon, esikoinen saa kiitettäviä kokeista ja tukiopetuksestakin luovutaan ja keskimmäinen rakastaa ekaluokkaa. :heart:
Mutta siis meillä meni raskaus ihan hyvin. Kolmas poika, ja nyt vuorossa siis neljäs (poika:D).

Kivaa, kun teilläkin neljättä jo pukkaa, ja aika piankin. Millä nikillä silloin olit?
 
Kiva Wandii, että olet kuitenkin palannut palstalle! Me vissiin plussattiin ihan samaan aikaan silloin ja perustettiin tavallaan yhdessä se uusi kolmatta odottavien pino, sen takia jäit niin elävästi mieleeni ja siksi sinua tajusin kaipailla. =) Minä olin siis "edellisessä elämässäni" Epeti.
Ihanaa varmaan päästä ihka uuteen taloon. :heart: Uusi on aina uusi ja onhan se oma koti aina kullan kallis. :heart:


Kyselläänpäs sitten vertaistukea auto-aiheeseen. Siispä millaisia autoratkaisuja nelilapsiseen perheeseen suunnitellaan vai onko nykyinen auto jo tarpeeksi tilava?
Meillä tilanne menee nyt aika haastavaksi, sillä meidän kaikki lapsukaiset on sen verran pieniä, että autoon pitää mahtua kolme turvaistuinta kaukalon lisäksi. Tila-auto meillä toki on jo nykyisellään, mutta siinä penkkijärjestys on niin toivoton, että yhtälö, jossa kaikki turvalaitteet ovat takapenkeillä, estää puolestaan kulun koko auton takaosaan. Käytännössä siis yksi istuin on pakko sijottaa repsikan paikalle, jotta koko perheen yhtäaikainen liikkuminen mahdollistuu. Kovasti olen kuumeillut auton vaihtoa parempaan tilaratkaisuun, mutta kyllä nämä kelan rahoilla elelyt aika tehokkaasti kaataa moiset unelmat. : /


NS 34+1
 
Hei, taidanpa minäkin työntää nokkani pinoon vaikka laskettu käsillä.

Joulutonttu siis odotamme, laskettu 9.12 ja neljäs tulollaan. Itselläni hetken vielä ikää 30v ja NKL tulee olemaan synnärinä. Taloudesta löytyy 2 poikaa ja 1 tyttö ja tulevan tulokkaan sukupuoli toisi tasavallan perheeseemme joten tyttöä odotetaan vaikkei ihan 100% varmuudella :xmas:

Autosta edellinen kyseli: me juuri vaihdettiin farkku Volkswagen Touraniin eli 7 paikkaiseen suht pieneen tila-autoon. Ainakin toistaiseksi ollaan oltu tyytyväisiä.

Täällä tosiaan laskettu lähestyy ja muutaman päivän supistellutkin varoittavasti. Pian se h-hetki on edessä ja joulunyytti sylissä- odottaen:

neljäskö 38+1 :heart:
 
Heips! Voisin minäkin ilmottautua mukaan :) Tässäpä tietoja ensin:
Hippuliina, la 8.7.2012, 27v, ennestään on lapset poika -07 ja tytöt -09 ja -10

Meille tämä neljäs tuli ihan täytenä yllätyksenä, tarkoitus oli alkaa syömään e-pillereitä ja siksi tein raskaustestin joka sitten näyttikin positiivista! Mutta mitä enemmän on asiaa ajatellut niin sitä ihanammalta tuntuu että olisi vielä yksi pieni :heart: Miehelle asia on ollut vaikeampi sulattaa mutta uskon että kesään mennessä hänkin on ihan toisella mielellä jo... Auto pitäisi myös vaihtaa kun nyt ollaan vielä mahduttu joten kuten tavalliseen henkilöautoon vaikka kaikki lapset onkin vielä turvaistuimissa. Jos pitää koko perheen matkustaa johonkin niin minä joudun aina ahtautumaan sinne takapenkille keskipaikalle kahden istuimen väliin : /

Me ollaan kysytty kaikissa odotuksissa rakenneultrassa sukupuolta, olen niin utelias että kun on mahdollisuus kysyä niin en pysty olla kysymättä :) Ja aina on oikein mennyt ultraajan näkemys :) Toivottavasti tässäkin raskaudessa päästäisiin sinne asti, jotenkin tuntuu että olen nyt enemmän huolissani kuin aikaisemmissa odotuksissa. Ihan pelottaa mennä niskaturvotusultraan kun mietin vaan että siellä kumminkin näkyy jotain poikkeavaa :( Sain ultra-ajan jo rv. 10+3 eli jo vajaan kolmen viikon päähän! Kahdessa ultrassa olen jo käynyt kun ei ollut mitään tietoa miten pitkällä raskaus on, ekassa ei näkynyt muuta kuin ruskuaispussi mutta toisessa näkyikin sitten jo pieni syke :heart:

Nyt olen yövuorossa, olen aina välillä käynyt tekemässä sijaisuuksia töissä kesästä lähtien. Onhan tämä vaihtelua mutta nyt alkuraskaudessa kun väsyttää muutenkin koko ajan niin nämä yövuorot meinaa olla aika tuskaisia. Kotonakin on ihan huono omatunto kun ei jaksa lasten kanssa tehdä mitään kun koko ajan väsyttää :( Toivottavasti helpottaisi pian...

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Hippuliina ja yllätys rv.8+0 (jee juuri on vaihtunut:))
 
Mää muistan sut Epeti, kyllä muistan! :wave: :)

Tervetuloa kaikki uudet, ihanaa, kun meitä alkaa olla jo!
Ja itse tykkään tästä, että on mukana porukkaa eri kohdassa raskautta, tulee vähän vaihtelua päivityksiin ja kysymyksiinkin. Jännitellään toisten ultria ja synnytyksiäkin. Ja kuitenkin kun kaikilla on kokemusta raskaana olemisesta.
Jaanalta haluisinkin kysyä, että minkälainen oli reaktio tuohon kaksosasiaan? Itse olen nyt kauhunsekaisin tuntein miettinyt, että jos tulis kaksoset, niin järkytys olis varmaan itselle melkoinen. Kyllä siitä tietenkin on pakko selvitä, mutta saattais mennä ajatukset joksikin aikaa ihan sekaisin. :D

Mun pikkujouluhuijaus onnistu täydellisesti, kukaan ei huomannu mitään. Eli vaihdoin alkoholittomiin siidereihin normisiidereitten etiketit (liottamalla). Puhuttelin tarjoilijan ravintolassa (kantoi mulle alkoholitonta) ja hain itse aina yksin baarissa alkoholitonta tiskiltä. Sormi tosin meinas mennä suuhun, kun eräs äijä halus välttämättä tarjota juotavaa. Otin sitten siiderin ja join siitä kolmasosan, ja sitten pitiki onneksi lähteä.

Autoasiaa. Meillä se puoli kunnossa. Tila-auto Hundai Trajet
Hyundai Trajet - Google-haku
Tykkään kyllä autosta. Kaikki mahtuu just sopivasta ja vaunut ja koiratkin. :) Tosin keskipaikalla takana ei ole kolmipistevöitä ja me onkin otettu se penkki yleensä kokonaan pois ja käytetty vain noita muita, mutta sehän riittää kuudelle hengelle. Hätätilanteessa siis tilaa seitsemälle.
Kun mietittiin tämän ostoa, toisena vaihtoehtona ois ollu Opel Zafira. Onneksi ei ostettu sitä, se on nimittäin tosi paljon pienempi. Mutta sopii varmaan ihan ok, jos ei ole isoja koiria niinkuin meillä.
 
wandii: Kyseli reaktiosta. Olen aina halunnut kaksoset, se kun lääkäri pisti sen vehkeen sisään, ja näin sen omin silmin, olin tavallaan huojentunut, innoissani. Olin siellä yksin, ja rv piti olla n.6+0. Samaan hengenvetoon sain myös huonoja uutisia. Kummallakaan alkiolla ei nähty sykettä, joten Keskiviikkoon asti joudun odottamaan uutta ultraa, jossa nähdään onko mukana 1, 2 vai ei yhtään vaavin alkua. Takan yksi keskeytynyt km näillä viikoilla, ja lääkäri varoitteli siitä nytkin. Kamalaa elää epätietoisuudessa!
Mies oli tosi järkyttynyt kahdesta, mutta alkanut jo hy,yillä asiasta puhuessanikin. Kyllä tästä selvitään=) kävi miten kävi.
Autoista olette puhuneet: Meillä on Opel zafira, ja hyvin mahdutaan viidellä hengellä ja kaikilla lapsilla istuimet. Neljän lapsen kanssa en tätä autoa enää osatsi, vaikka kyllä se kauppakassina käy. Meille tulossa (jos kaikki menee hyvin), Wolkswagen Transportteri. Mutta viisi lasta ja tuplavaunut ei pikkuautoon mahtuisikaan=)
Itselleni ja kaikille muille hyviä oloja ja mieliä toivoen: jaana ja Kirput rv 6+5?
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii
Täytyskö mun ilmottautua tähänkin ketjuun. Heinäkuisissa siis jo mutta neljättä täälläkin odotellaan Neljäs?/18.7.12/32v./P06, P07, P10/SatKs/?

Wandiillahan se tais olla samainen tilanne, et kolme poikaa jo ennestään, mitenkäs nyt odotellaanko tyttöä? Jaanallako oli 3 tyttöä ja nyt kaksoset? Mites teillä sukupuoliodotukset?
Mä toivoisin niiiiiiiiiin kovasti tyttöä. Ja mikäli meille sellainen suodaan, on lapsi todennäköisesti viimeinen. Ollaan puhuttu miehen kanssa, et niin monta sitten tehdään, et saatas se tyttökin. Kuitenkin se aika ja oma jaksaminenkin kait on jossakin vaiheessa edessä, et saa nähdä miten käy. Meillä ultrissa ekasta sanottiin, että on poika, toisesta sanoi, et näyttäs olevan samaa sarjaa kuin edellinenkin, kolmannesta oli hyvä näkyvyys jalkoväliin ja kätilö sanoi, että tossa se nyt näkys kumpi on ja poikahan se nyt epäilemättä oli. Tällä hetkellä en haluaisi tietää sukupuolta, saa nähdä muuttuuko mieli vielä...jos nyt miettii mikä olo on niin kaksostyttöjähän mä odotan :D hah!! ja synnytän sitten heinäkuussa toivottavasti potran pojan =)

Eka neuvola to, ja sillon varmaan saa arviota koskas se eka ultra olis.

Neljäs? ja pampula omien laskujen mukaan 6+4
 
neljäs?:
Kieltämättä poikaa ainakin odotellaan, lähinnä miehen mieliksi;) Tyttö ja poika olisi ihana juttu, ja joo kolme neitiä täältä tosiaan jo löytyy=)
Jos tässä tosiaan yhtään vauvaa käsiin asti saadaan.
 
Pakko tulla kyselee et onko vaarallista jos lapsella vesirokko ja äiti raskaana?
Kävin tuossa päivystyksessä nuorimmaisen kanssa koska hänel vesirokko ja saikkua tarviin sen takia. Noh hoitaja sit sanoi "et varmaan ole raskaana?" johon vastasin et kyllä itseasias olen. Hän kyseli koska seuraava neuvola ym ja vastasin et olen niin alussa etten viel neuvolaa varannut. Tähän hoitaja sanoi, että huomenna pitää soittaa neuvolaan ja kysyä onko tuosta vesirokosta haittaa vaikka olen itse sen sairastanut lapsena.
 
Siiseli mun mielestä ei ole vaaaraa jos olet sen sairastanut. Itselläni tytär sai vesirokon yllättäen kun olin tässä raskaudessa rv 28-30 menossa.
Mutta toki kannattaa soittaa ja varmistaa asia oman mielenrauhan vuoksi!!!

Ainoastaan varoitoimenpiteenä rasvasin vesirokkovoidetta tyttöön kumihanskat kädessä, en tiedä olisiko se ollut tarpeellista mutta ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heissan täältäkin!

Autoasiaa Meillä on farmarivolvo ja sitte mun pikkuauto. Mä oon päättäny ettei mitään autoa vaihdeta :kieh: Meillä oli silloin kun kaikki pojat turvaistuimissa, niin chystrel voyager ja voi kiesus miten
inhosin sitä. Päätin siis ettei yhtään tila-autoa meille ikinä. No, se on niin vähäistä mitä kaikki yhdessä liikutaan. Katellaan sitte, miten menee.

Mä oon ihan varma, että poika tulee tälläkin kertaa. Ihan samanlainen olo kun aina ennenkin. Eikä mun miehen suvussa ole tyttöjä, yhtään. :headwall: Mä oon niin tottunu olemaan näiden jätkien kanssa ja perheen ainut prinsessa :D

Wandii Ha, siehän hyvin selvisit pikkujouluista.

Mulla on yhet pikkujoulut takana joihin menin appiukon kanssa, sille piti kertoa syy, miksi tulin autolla. No hyvin kelpas syy miksi ei punkku maistunu :D

Työpaikan pikkujoulut on ens viikonloppuna. Hommasin itteni töihin ja sitten jälkikäteen vasta "huomasin" että olikin pikkujouluviikonloppu. Nyt ei niin suuri riski paljastua. Meillä tosi tiivis työyhteisö ja aika vaikeaa pitää homma salaisena. :xmas:

Astral 6+0
 

Yhteistyössä