Neljäs tulossa :) tammikuu

:)Pino neljättä odottaville. Jos on jotain huomautettavaa tai korjattavaa, niin heti vaan kommenttia.

Jengi (nimimerkki,laskettu aika, ikä, edelliset lapset, ??, sairaala)

neljäskö_____9.12.___30_____P,P,T_____ ____Tyttölupaus____NKL
Tatomira____01.01.__32_____P,T,P________ _Tyttölupaus____K-HKS
Neljän suora__06.01.__29_____P,P,T_________Tyttölupaus___HYS
Miita1969__6.2.2012__42_____T01,T03, P10___Poikalupaus___TYKS
E-V-A_____09.02.___________P04,T06,P09____Tyttölupaus___
Katjuska___09.03.____31_____P00,P02,T10_ ___Poikalupaus___ LKS
äitijapojat___ 9.5.____32____P99,P03,P10____tyttölupaus____KYS
milia-_____17.5______23_____P-07, P-08, P-10_____ ________VKS
Nedra_____13.06.____28_____T04,P06,P10__ ______________TYKS
Hippuliina__8.7.______27_____P07,T09,T10 ________________TYKS
JA82______12.07.____29_____T02,T02,T11__ ________________LS
ninnax_____14.07____31_____P04 P06 P09___________________KOKS
Jaana_____17.7._____29_____T03,T05,T09__ __kaksoset______KYS
Neljäs?____18.7_____32_____P06, P07, P10________________SATKS
Astral_____22.07.____30_____P01,P03,P06_ _________________LPKS
onona_____25.7._____29_____T06,P08,T10
Siiseli84___30.07.____27_____T02,P05,P07 ________________HYS
taivaanrannanmaalari_1.8_30_T07,P08,P10_________________LPKS
äiskä-73___________38 ______P-00,P-07,T-09_____________PHKS
NaNaj_____17.8.____27______
Jemie_____20.8.___________ -02, -07, -09
-Pioni-____16.9.____29_______P07, T08, T10____________TAYS
Odottaja12
viinika_____1.10____31_______P04,P05,T07


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
aloitin sit uuden pinon kun ei kukaan ollu sitä tehnyt...tänne vain kirjoittelemaan kuulumisia :)

Täällä olo hyvä, ei enää närästystäkään ja pissaaminenkin alkaa helpottaa..ilmeisesti kohtu nousee ylemmäs..Mulla siis tässä ja edellisessä raskaudessa niin et jos olin yli 4h käymättä vessassa (esim yöllä) sit herään ja meen vessaan kun pissattaa hirveästi niin ei tuukkaan mitään...aika ihme asennossa saa olla et saa pissan lopulta tulemaan, jotenkin se kohtu painaa....

Onko muilla ollut tai on istukka edessä? Mulla nyt ekan kerran edessä..huomasitteko eroa siihen et istukka olis takana?

ninnax rv 13 (hirmu nopeesti menny alkuraskaus..kohta ollaan jo puolessa välissä)
 
Hei!
Tännekkin olisi neljäs muksu tulossa. Minulla on ikää 32v ja miehellä saman verran. Kaksi vanhinta poikaa on edellisestä parisuhteesta ja nyt meillä on 1v2kk vanha yhteinen poika, tulokkaan la 9.5.2012 (jonkun laskurin mukaan 12.5. mut 9.5. virallinen) Miehellä on edellisestä liitosta 6v tyttö. Suurperheeksi tässä alkaa tämän kokoonpanon pikkuhiljaa tuntea. Kotonamme asustaa myös kaksi kissaa ja kaksi koiraa.. Tämmösellä kokoonpanolla ilmoittaudun joukkoon :)

nyt rv 22+5

äitijapojat___la 9.5.____32v___p99,p03,p10____tyttölupaus____kys
 
Täälläkin yksi uusi neljännen odottaja. Laskettu aika olisi n. 16.9.. Pitänee varata alkuraskauden ultra parin viikon päähän, niin tarkentuu tuo LA. Kierron pituudet vähän heittelevät ja viime kuussa oli hyvin varhainen keskenmeno, niin en tiedä kuinka se tähän nykyiseen tärppikiertoon ja pituuteen vaikutti vai vaikuttiko mitenkään. Mutta selvinnee lähiaikoina. Tällaista riviä voisi minun osaltani lisäillä:

-Pioni-___16.9.____29v___P07, T08, T10____________TAYS
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut poistuneille.

Tänään oli nt-ultra. :) Kyllä siinä äitille ja isille tuli kyyneleet silmiin kun pikkuisen näki ekaa kertaa. Nyt sitä oikeasti uskoo odottavansa neljättä. :) Ultran mukaan pikkuinen vastas 11+4 muttei laskettua-aikaa muutettu joten pysytään rv 11+1.:)
Itseäkin kiinnostaa mitä eroa on jos istukka edessä. Aiemmissa ollut takana ja nyt oli edessä.
 
  • Tykkää
Reactions: ninnax
Tänään vaihtui rv 11, kylläpä aika menee nopsaan! Tuskin maltan odottaa, vielä reilu viikko ekaan ultraan! Se tunne kun oikeasti näkee, mitä siellä vatsassa on, on mahtava! Fiilistelen Siiselin mukana... :)
Harrastaako kukaan muuten spinningiä? Miten pitkään olette jatkaneet vai oletteko lopettaneet heti ja vaihtaneet johonkin toiseen lajiin? Luin jo netistä että sykettä ei saisi päästää nousemaan kovin ylös... Mutta onko käytännön kokemuksia?
Tuohon edessä olevaan istukkaan voisin sanoa, että potkut tuntuvat myöhemmin kun istukka on suojaamassa. Itselläni oli ensimmäisessä raskaudessa ja tunsin liikkeitä vasta n. 20 rv, tosin voi olla että ei niin osannut hentoja liikkeitä edes havannoida, ennen ku ne oikeasti tuntuivat :saint: En ainakaan huomannut muuta eroa, onko jollakin muulla tietoa?
 
Kiva että on löytynyt tänne ketjuun lisää neljännen odottajia :)

Kyllä se ultra on aina jännä paikka..mä ainakin aina jännitin ekaa ultraa et onk siellä vauva ja onhan silllä kaikki hyvin ja onhan siellä vain yksi...

Mä aattelin että jos istukka olis takana olis paremmin suojassa...tiedä sitten...pitää vaikka lekurilta kysyä, huomenna onkin eka lääkärineuvola (täällä siis kolme niitä raskauden aikana). Mä oon omasta mielestäni jo tuntenut vähän liikkeitä...

ninnax rv 13+4
 
Lääkärissä käyty to..kaikki ok...vauvan sykekin löyty helposti ja oli 155 paikkeilla :)
Lääkäri sanoi että ei hän tässä osaa oikein neuvoa että paremmin minä tiedän asiat :) . Istukasta kumminkin kysyin, lääkäri oli sitä mieltä että ihan sama onko edessä vai takana, että sattumaa mihin se hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy ja ei se kuulemma selkäpuolella ole yhtään enempi suojassa kuin edessäkään.

Perjantaina kävin vähän ale ostoksilla...vauvalle en kyllä ostanu mitään, lapsille ostin ja itelle alesta mama farkkulegginsit, ihanat :)

ninnax rv 14
 
Heh! Tämän siitä saa kun kiireessä kirjoittaa; tarkoituksenani oli siis sanoa että istukka "suojaa" potkuilta. Yleensä kait ekat potkut tuntuu tuohon eteen ja jos istukka on siinä vaimentamassa niin ei silloin potkuja niin hyvin tunne -tai siis minä en ainakaan! :D Ei siellä kohdussa varmaan istukalle ole sen suurempia suojapaikkoja..
Perjantaina olisi eka ultra, tuskin maltan odottaa!

Onko teillä muuten sellaista tunnetta kumpi olisi tulossa? Aiotteko kysyä sukupuolta myöhemmässä ultrassa?
Itsellä on tyttöfiilis ja aion kysyä miltä ultraajan mukaan näyttää. Olen kysynyt kaikilta muiltakin lapsilta ja aina on sukupuoli pitänyt paikkaansa. Miten niin utelias... :saint:

-TRM-
 
Mulla ei oo koskaan ollu tunnetta kumpi ois tulossa..mun yhdel kamulla oli aina tunne kumpaa odottaa ja oikeaan osui molemmilla kerroilla...ihmeellistä. Mulla 3 poikaa ja kun tää raskaus sujunu aika lailla samoin kun aiemmatkin niin luulis et tääkin vauveli poika...jotenkin uskon et raskaus olis erilaisempi jos odottais eri sukupuolta..huonompi olo, eri ruokahimot tmv. Aina ollaa kysytty kumpi tulossa..ekasta vuonna 2004 syntyneestä ei kerrottu, sillon oli se tapana etteivät kerro..tokasta ja kolmannesta kertoivat ja paikkansa piti...viel olis kuutisen vkoa rakenneultraan, tuntuu et hirmu nopsaan menny aika, nyt jo kumminkin rv 14+1 :)
 
Täällä ollaan :wave:
Tulee tosi harvoin kirjotettua lukemassa kyllä käyn.

Täällä makoillaan edelleen kotona, ens viikolla sais alkaa jo liikkuun enemmän. Olen mie pikkusen jotaki jo touhunnu omaa oloa kuulostellen, hulluksi muuten tulee. Tekis niin mieli jo alkaa laitella vauvalle kaikkea kun en mitään ole vielä valmiiksi laittanu. No josko ottas rauhallisesti vielä pari viikkoa ja alkas sitte laitella.
Tuntuu nyt ihan uskomattomalta että ollaan jo näin pitkällä kun sillon 26 viikolla olin satavarma että syntyy liian aikasin, nyt on se tunne että tää saattaa hyvinki mennä lähelle laskettua.

Kirjotelkaahan muutkin kuulumisia =)

Katjuska ja Onnimanni 33+2:heart:
 
Täällä ollaan myös! :wave:

Vatsa on pompahtanut esille. Tavalliset farkut painaa niin ikävästi, että hautasin ne kaapin perukoille. Siellä olkoon! :whistle: Paha olo vaivaa edelleen satunnaisesti. En onneksi oksentamaan joudu, mutta se kokopäiväinen kuvotus ja kylmää hikeä puskee. Yök!
Rv 10+4 tuli verta ihan lorisemalla. 4 sidettä illan aikana piti vaihtaa. Mulla oli seuraavana aamuna np-ultra ja siellä oli pikkuinen ja kaikki olikin hyvin. Kohdussa suurehko hematooma joka vuotelee. Sain uuden ajan np-ultraan, kun viikkoja oli liian vähän. Rv12+5 käytiin uudestaan ja hematooma on edelleen, osaksi istukan alla. Olivat vähän epävarmoja, että vuotaako istukka. Vauva voi hyvin. En nyt hirveesti ole osannut nauttia tästä raskaudesta, kun pelottaa että menee kesken. Seuraava ultra on rv 21 ja sen tekee sitten lääkäri. Kukaan ei sano onko mitään vaarallista, tämä on ihan normaalia kuulemma. No, mun mielestä siinä ei ole mitään normaalia jos on raskaana ja vuotaa verta. Viikon verran oli vielä tuhruvuotoa, joka onneksi on nyt loppunut.

Liikkeita odottelen, eilen olin pari kertaa tuntevinani, mutta taitaa olla liian aikaista vielä.

Astral 14+0 :wave:
 
Täällä ollaan, ois vaan aikaa kirjoitella :) Nuorin lapsukainen pitää virkeenä ja väsyneenä ja nyt tosiaan rv 24+5. Eli kuopuksemme on nyt 1v 2kk ja edelleen yöt ovat kovin rikkonaisia, nukahtamisessa ei oo ongelmia, mutta on niin herkkä uninen ettei mtn rajaa ja nyt viim kk ajan on heränny n. klo 2-4 tunniksi huutamaan (jonka jälkeen kyllä nukahtaa, mutta nukkuu vain aamu klo 7 asti. Päivät on yhtä menoa ja meininkiä, vaivaisilla 1½h päiväunilla... Onneksi isommat poikani on jo koululaisia ja iltäpäivisin leikkiivät pikkuveikan kans sen minkä kerkiivät :) Isukkihan meillä on reissutyössä ja näemme vain viikonloppuisin.. ja jottei ois niinkään helppoo niin huushollissamme on kaksi koiraa ja kaksi kissaa :D

Tämä raskaus se on ollut kaikista helpoin, vaikka on ollu selkäsärkyä ja väsymystä. On kerrassaan niin erilainen kuin noita kolmea poikaa odottaissa.. mutta vielä tässä on matkaa h-hetkeen..
 
Heipä hei!
Nyt on ekssa ultrassa käyty. Oli se ihanaa... :heart: Jännä nähdä mitä vatsassa tapahtuu kun ei vielä liikkeitä tunne. Sainkin oikein 20 min ultrauksen kun ei toinen millään kääntynyt sellaiseen asentoon että olisi saanut niskaturvotuksen mitattua. Ja palkkioksi tästä pitkästä ultrasta oikein 5 kuvaa! En pistänyt kumpaakaan pahakseni, en makoilua enkä kuvia :whistle:
Viikonloppuna iski sitten vatsatauti mieheen ja lapsiin..... Olin jo unohtanut miten kamalaa se on.. Pesukone laulaa ja kämpässä tympeä lemu, vähän väliä saa kiikuttaa jonkun pesulle ja vaatteiden vaihtoon, eikä yöllä kerkiä kun silmät ummistaa kun taas joku yrjöää... onneksi tilanne on nyt jo rauhoittunut! Tosin itselläni ei ole vielä ollut mutta kerkiäähän se vielä tulla. Jotenkin ei lohduta yhtään että vuoden päästä on jo neljä lasta joiden oksennuksia siivota. Huh!
Mutta onneksi raskaus sujuu hyvin tässä sivussa, päänsärkyä on ollut mutta se varmaan johtuu kahdesta huonosti nukutusta yöstä.

Mukava oli lukea muidenkin kuulumisia!!! :wave:

-Trm 13+0(?)-
 
Täällä varovaisesti pinoon kurkitaan ja mukaan ilmottaudutaan. 4 lapsukainen siis odotettavissa. Rusehtavaa tuhruvuotoa oli ennen varsinaista menkkojen alkamispäivää. Siis "vuotoa" joka näkyi vain paperissa wc-reissuilla lähinnä viiruina. Menkkojen olisi pitänyt alkaa maanantaina. Tuon jälkeen mitään ei ole näkynyt. Tiistai iltana pissasta joka oli ollut rakossa runsaat 30min tein erittäin vahvan plussan sama tulos oli myös eilen aamulla. Joten kai tässä raskaana sitten ollaan =)
Samanlaista vuotoa oli meidän kakkosen kohdalla raskausviikolla 8+ mutta paljon enemmän.

Raskausoireet vahvistuneet koko ajan ja ihastuttava pahoivointikin alkoi ilmoittelemaan tänään itsestään. Joten näillä mennään.

Meillä "iltatähti" kyseessä. Meidän lapset p -04, p -05 ja t -07. Tuon kolmosen jälkeen hävitettiin kaikki vauvatavarat kun olimme viime kevääseen asti aivan 100% varmoja, ettei meille tule yhtään enempää. Mutta tässä sitä nyt ollaan :whistle: Itsellä ikää 31v. Meidän iltatähden ja nuorimmaisen ikäeroksi tulee 5 vuotta lähes päivälleen :D Niin ja kuukautisista katsottuna laskettuaika olisi 1.10

Viinika
 
Onnea plussasta ja tervetuloa viinika, lisäsin sut tonne listaan :)

Taivaanrannanmaalari, täälläpäin ollu noroa liikkeellä ja en kyllä sitä haluais, kuumekin on kivempaa..

äitijapojat: odotatko nyt tyttöä kun erilainen olo? Toivottavasti teidän kuopus alkaa nukkumaan paremmin eikä huutele keskellä yötä...

Täällä kukaan tietämätön ei oo huomannu mun mahaa vaikken sitä peittele ja minusta se on selkeä vauvamasu, niinkuin niidenkin mielestä jotka tietää...pari ihmistä on kyselly mitä meinaan tehdä kun nuorin täyttää toukokuussa 3v (olen siis kotiäitinä) ja yks sanoi että hae nyt heille kesätöihin...enkä mä saanu sanottua että äippälomalla ollaan kesällä, huomatkoon mahasta :)
Olo on hyvä, mitä nyt palelee koko ajan eikä toi -18 ulkona lämmitä yhtään.....

ninnax rv 15+6, huomenna jo rv 16 :)
 
Pitkästä aikaa pitää tänne raapustaa! Aika menee vauhdilla, kiitos harjoittelun. Nyt viikot "jo" 10+5, alussa tuntui matelevan aika, mutta nyt huomaan, että kyllä niitä viikkoja vaan on jo kertynyt. Tilasin kotidopplerin, jolla saatiin sydämensykkeet kuulumaan toissapäivänä, eli 10+2. Oli 28euron arvoinen kapistus, tuntuu niin paljon todellisemmalta koko homma! Ultra on 8.2., joten kiva oli jo sitä ennen tietää, että joku tätä mahaa tosiaan kasvattaa! Maha on tosiaan iso, ei varmasti jää epäilystä, jos piukoissa vaatteissa olen. Esikoinen sanoi eilen, että onko meille vauva tulossa, kun äidin maha on niin iso. Mies jo varoitteli, että ihan varmasti sanoo tuon tänään mun vanhempien luona kun tänään mennään (nyt siis jo oltiin) käymään. Mun vanhemmathan tuskin tulee olemaan tästä nelosesta kovin iloisia, joten siksi vähän ärsytttää heille kertoa...No, niinhän se poitsu vierailun päätteeksi sanoi, että äidille on varmasti taas tulossa vauva, kun sen maha on niin iso :-D Naurattamaan alkoi ja oli pokassa pitämistä. Mitään ei mun vanhemmat kuitenkaan kysyneet, eikä me juuri kommentoitu..
Täällä kaikki siis kivasti, ainakin vielä! Tervetuloa uusille!!
 

Yhteistyössä