Nettilukio. Kokemuksia? Mitäs ammatilllisia verkko opiskelu mahdollisuuksia on?

  • Viestiketjun aloittaja "meemi"
  • Ensimmäinen viesti
"meemi"
Tässä pitäisi jotain alkaa opiskelemaan ja joku ehdotti nettilukiota, mutta en ole koskaan kuullutkaan siitä. Itse hoitavapaalla ja hoidan 1,5vuotiasta vilkasta pikku lasta, mutta onnistuisikohan tuo silti..?


Kellään kokemusta tästä?

Onkos näitä ammattiin valmistavia verkko-opiskeluita? Mitä?
 
kertokaa tästä lisää..missä ja miten jne.
Mä oon tälhetkellä ulkomailla ja jotain tällästä olis jees päästä tekemään,voi vaikka täydentää tutkintoa tms jos semmonen vaan onnistuu.
 
aaap
Nettilukio et

Olen saanut ylioppilastodistukseni tuolta, kuten myös pari tuttua. Huonoahan nettilukiossa on se, ettei kukaan hengitä niskaan ja kysele tehtävien perään, vaan niistä pitää ihan itse huolehtia.
Sepä tässä vähän mietityttääkin :D Monta vuotta sinulla meni, kun sait tuon todistuksen? Osaatko arvioida montako tuntia viikossa meni aikaa noihin lukion hommiin yms.
 
"aap"
Sepä tässä vähän mietityttääkin :D Monta vuotta sinulla meni, kun sait tuon todistuksen? Osaatko arvioida montako tuntia viikossa meni aikaa noihin lukion hommiin yms.
Linkissä luki näin: "Nettilukion opiskelijana olet Otavan Opiston aikuislukion kirjoilla varsinaisena opiskelijana, etkä siten samaan aikaan voi olla kirjoilla muussa toisen asteen oppilaitoksessa. " eli onko niin, etten sitten voisi samalla opiskella oppisopimus koulutusta?
 
nettilukiolainen
[QUOTE="meemi";25866399]Tässä pitäisi jotain alkaa opiskelemaan ja joku ehdotti nettilukiota, mutta en ole koskaan kuullutkaan siitä. Itse hoitavapaalla ja hoidan 1,5vuotiasta vilkasta pikku lasta, mutta onnistuisikohan tuo silti..?


Kellään kokemusta tästä?

Onkos näitä ammattiin valmistavia verkko-opiskeluita? Mitä?[/QUOTE]

Moi.

Jos on lukio-opintojen loppuunsuorittaminen TAI lukio-opintojen aloittaminen puhtaalta pöydältä pyörinyt mielessä, suosittelen enemmän kuin lämpimästi nettilukion suorittamista.

itse olen suorittanut kymmenkunta kurssia nettilukiossa. Opiskelu on ollut yllättävän mukavaa ja positiivista. Teen pitkiä päiviä töissä ja kakarat pyörivät jaloissa mutta silti olen saanut opiskelullekin aikaa. Suoritteita voi tehdä 24/7 v vaikka laiturin nokalta jos on netti.

Itse epäilin koko nettilukion toimintaa mutta hyvin on tuntunut toimivaa.

Suuri miinus siitä että opettajat eivät potki takapuolelle vaan motivaatio ja kaikki muu täytyy repiä omasta niskasta irti. Palautteet ja muut toki saa netin kautta.

Opiskelun aikana ei siis kertaakaan tarvitse käydä koululla - siis ei yhtäkään kertaa. Ei alussa, ei lopussa. Tentit tehdään verkossa. YO-kirjoitukset voi hoitaa lähikoululla. Yhtäkään opintosuoritetta ei ole pakko mennä suorittamaan mihinkään. Kaikki tieto liikkuu verkossa ja paperit postissa. Halutessaan voi mennä tunneille ja lähitapaamisiin jos haluaa, mutta vain jos haluaa, pakko ei ole.

Kannattaa luopua ennakkoluuloista ja lähteä yrittämään.

Suosittelen Otavan opiston nettilukiota www.otavanopisto.fi ja lisätietoja nettilukiosta Nettilukio et ja internetixistä http://www.nettilukio.fi/fi/sisalto/internetix_opinnot/01_index .

Kouluun voi ilmoittautua milloin vain, ei tarvitse kikkailla yhteishakujen ja muiden kanssa. Jos peruskoulu on kesken niin nekin voi suorittaa etäkursseina ja sen jälkeen tähdätä lakkiin!

Kustannukset vähän yli puolen vuoden opintojen jälkeen on ollut kokonaisuudessaan 1 postimerkin hinta kun laitoin todistuksia postiin. Muuten kulut on oma aika+netti+tietokone+viitseliäisyys.

Ei omatoiminen opiskelu maailman helpoin juttu ole mutta yllättävän hyvin on mennyt kun ajattelee että peruskoulu meni aika seinille.

Suosittelen!
 
Lukiolainen
Minäkin sain yo-todistuksen ja lakin nettilukiosta :) itselleni ko opiskelumuoto sopi erittäin hyvin, vaikka kirjotuksissa se sit kostautukin, kun en kokeissa ollut käynyt vuosiin. Lukion suoritin 14kk aikana ja ka oli yli 8. Jos sinulla riittää motivaatiota ja tiedät, että saat ruoskittua itseäsi tekemään kouluhommat, niin nettilukio sujuu varmasti :)
 
nettilukiolainen
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä...;25901236:
Pystyyköhän äitiyslomalla aloittaa tuota opiskelua? ja onko ihan sama millä paikkakunnalla asuu kun opiskelis tuolla? ois kiva vaihtoehto tuo:)
Asuinpaikkakunnalla ei ole väliä.
Seksuaalisella suuntautumisella ei ole väliä.
Lapsien lukumäärällä tai lapsettomuudella ei ole väliä.
Kumppanin kengänkoolla tai kengättömyydellä tai kumppanittomuudella ei ole väliä.
Kotihoidon tuella tai tuettomuudella ei ole väliä.
Peruskoulun arvosanoilla ei ole väliä.
Aiemmilla opinnoilla ei ole väliä.

Asumistuki ei pienene opiskelun vuoksi.
Opintotukea ei saa nettilukiosta.
Mihinkään olemassa oleviin tukiin EI vaikuta.

Merkitystä on että onko suorittanut peruskoulun ja onko yli 18. Jos peruskoulu kesken, sen voi tenttiä ensin. Netin kautta tietenkin.

Missä ja milloin opiskelee, ei ole väliä.

Tehtävillä EI OLE aikarajoja palautuksen osalta.

Kaikki, siis ihan kaikki, tehdään omassa tahdissa vaikka Hauhon kirkon portailla tai kotisohvalla. Siis vaikka aamulla, päivällä, illalla tai yöllä.

Kaikki kenellä on aivot, tietokone, kirjastokortti, nettiyhteys, S-ryhmän bonuskortti ja tietokone voi opiskella.

S-Bonuskortti oli siis vitsi . Tämän sanon niille ketkä miettivät mihin sitä tarvitsee ettei sitä täällä erikseen kysytä.
 
nettilukiolainen
[QUOTE="hhh";25901283]mut siis miten ne kirjoitukset sit hoidetaan??[/QUOTE]

Netissä suoritetaan lukion oppimäärä. YO kirjoitukset hoidetaan juuri niinkuin aiemmin on vastattu; Mikkelissä Otavan Opistolla tai omassa lähilukiossa.

Nettilukiossa suoritetaan VAIN 44 kurssia!!! Osa pakollisia - osa valinnaisia. Itse olen paukutellut mm. useita ATK-kursseja... :)

Ensin lukio, sitten vasta funtsataan YO-kirjoitukset.
 
1vain
[QUOTE="Vau";25910765]Voi vitsi, minäkin innostuin :) mutta en osaa sanaakaan enään ruotsia ja matikkakin (varsinkin kaavat) on ihan hukassa.[/QUOTE]

Saisko ne ostettua? Siis jos kysyy opelta voiko rahalla päästä läpi? Esim. 100€ / kurssi? Mun lukiossa sain ostettua ainakin liikankurssit.
 
"jenna"
nostanpa tätä vanhaa ketjua kun kiinnostaa. onko tuoreita kokemuksia kellään? voiko työtön opiskella nettilukiossa siis vaikuttaako työmarkkinatukeen tms?

tietääkö kukaan kuinka vanhoja lukio-opintoja hyväksytään ennestään?
 
hmph
[QUOTE="jenna";28070276]nostanpa tätä vanhaa ketjua kun kiinnostaa. onko tuoreita kokemuksia kellään? voiko työtön opiskella nettilukiossa siis vaikuttaako työmarkkinatukeen tms?

tietääkö kukaan kuinka vanhoja lukio-opintoja hyväksytään ennestään?[/QUOTE]

Itse kirjoitin ylioppilaaksi -10 nettilukiosta. Työkkärin kanssa sai tapella melkoisesti, että en menettänyt työmarkkinatukea. Kursseja ei saanut kertyä liikaa, koska muuten työkkäri katsoi, että keskityn enemmän opiskeluun kuin työnhakuun.
 
hmph
[QUOTE="jenna";28070432]äh, täytynee sitten unohtaa koko nettilukio. hitto kun en tajunnut tuota aiemmin kun olin kotihoidontuella :([/QUOTE]

Kysäses kuitenkin työkkäriltä asiaa :)
 

Yhteistyössä