Neuvolassa nähtyä ja kuultua :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Nykyään annetaan asioiden mennä liian pitkälle, ennenkun niihin puututaan, varsinkin jos jollain on oikeesti ongelmia hoitaa ne lapset asianmukaisesti ja kunnialla. :/

Tiedän myös erään pariskunnan jotka ovat jo vuosia ryypänneet ja räyhänneet vähintään joka viikonloppu ja lapset jätetty yksin kotiin nukkumaan kun ensin toinen karkaa baariin ja toinen menee perässä kostoksi :eek: :(
Heistä on tehty sen sata ilmoitusta, mutta edelleen vaan sama meno jatkuu, koska "rysän päältä" eivät ole jääneet koskaan kiinni.
Sossut käy etukäteen ilmoittamanaan ajankohtan ja tietenkin heillä on kaikki silloin tiptop. :headwall:

Ei voi ymmärtää :(
Missä slummissa sää asut kun kaikki naapurit ym. on juoppoja ja lasten heitteillejättäjiä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis häh, en ole koskaan neuvolassa riisunut kenkiä, meniköhän multa jotain ohi hilseen??
No ehkä tuo ei ollut se oleellinen pointti tässä jutussa. Voi surku pieniä.. Valitettavasti näitähän riittää..
no voi jumaliste, siis anteeksi nyt vaan, mutta tulipa vaan mulle mieleen, että erikoista tuo kenkien riisuminen.. en ole edes villeissä kuvitelmissanikaan kuvitellut neuvolaa missä riisutaan kengät kun tullaan sisälle. Itse juttua en jaksa kommentoida, sitä maailmassa on yhtä sun toista pahaa ja epäreilua, en jaksa joka juttua kauhistella, sorge vaan.

 
Juu. lastensuojelu puuttuu liian hitaasti asioihin..Mä tiedän kans perheitä, joilla lapset edelleen, vaikka ilmoituksia tehty vaikka kuinka paljon..ja isä haukkuu lapsiaan huoriksi ja homoiksi. Mutta kun ei saa lapsia pois, byrokratia tulee vastaan. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No valitettavasti näitä on yllättävän paljon. Tytöllä oli hoitokaverina hetken tällänen sosiaalitapus joka tietyistä syistä oli määrätty hoitoon. Täti vaan sanoi että niin huonosti vaatetettuna tuodaan, mutta onneksi on hänellä varavaatteita. Mietinkin että antaisin vaatteita mutta jäi lapsukainen sitten pois pian, että jäi juttu siihen sitten.
Vanhimman tyttäreni entinen koulukaveri+siskot olivat vastaavia:likaiset vaatteet,rikkinäiset sukat,liian pienet vaatteet,jne.Kuusivuotias imoitti kun kysyin että menetkö eskariin,"Täytyy hoitaa pikkusiskoa!" :eek: Äidin mieliharrastus oli sohvalla makoilu ja siiderin nauttiminen.Pyykkivuori järkyttävä,kämppä hais kuin raato(osasyy akvaario jota ei ihan äsken oltu siivottu)! Aina kun lapset olivat meillä,pesin heidän vaatteita ja annoin pieneksijääneitä.Ilmoitin sossuun,muutaman kuukauden kuluttua muuttivat naapurikuntaan.
 
öh
Meidän neuvolassa kyllä pitää riisua kengät, tai laittaa niihin sellaiset siniset "muovipussi"suojukset.
Ja ap:n kuvaamaan tilanteeseen, kirpparilta tosiaan saa ihan ok haalareita muutamalla eurolla (sixpacin hinnalla) jos ei ole nirso, mielestäni terkan olisi aihetta ilmoittaa lastensuojeluun tms.!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei voi olla totta. Suomessa on jotain haalareita kirppiksillä. Ei kukaan äiti lapsiaan alasti kuljeta koko talvea. kai heillä talvivaatteet on talvella olleet.
No Suomessa on kaikkea mutta silti kaikki ihmiset eivät osaa huolehtia asioistaan . Normijärjellä varustettu ihminen pärjää köyhänäkin mutta sitten kun köyhyys yhdistyy muihin ongelmiin niin siinäpä saa kirppiksellä olla vaikka mitä tarjolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis häh, en ole koskaan neuvolassa riisunut kenkiä, meniköhän multa jotain ohi hilseen??
No ehkä tuo ei ollut se oleellinen pointti tässä jutussa. Voi surku pieniä.. Valitettavasti näitähän riittää..
no voi jumaliste, siis anteeksi nyt vaan, mutta tulipa vaan mulle mieleen, että erikoista tuo kenkien riisuminen.. en ole edes villeissä kuvitelmissanikaan kuvitellut neuvolaa missä riisutaan kengät kun tullaan sisälle. Itse juttua en jaksa kommentoida, sitä maailmassa on yhtä sun toista pahaa ja epäreilua, en jaksa joka juttua kauhistella, sorge vaan.
Meidän neuvolassa pitää riisua kengät, kun katsos, tänne suomenmaahan voi mahtua muitakin neuvoloita kuin se jossa sinä olet käynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Nykyään annetaan asioiden mennä liian pitkälle, ennenkun niihin puututaan, varsinkin jos jollain on oikeesti ongelmia hoitaa ne lapset asianmukaisesti ja kunnialla. :/

Tiedän myös erään pariskunnan jotka ovat jo vuosia ryypänneet ja räyhänneet vähintään joka viikonloppu ja lapset jätetty yksin kotiin nukkumaan kun ensin toinen karkaa baariin ja toinen menee perässä kostoksi :eek: :(
Heistä on tehty sen sata ilmoitusta, mutta edelleen vaan sama meno jatkuu, koska "rysän päältä" eivät ole jääneet koskaan kiinni.
Sossut käy etukäteen ilmoittamanaan ajankohtan ja tietenkin heillä on kaikki silloin tiptop. :headwall:

Ei voi ymmärtää :(
Missä slummissa sää asut kun kaikki naapurit ym. on juoppoja ja lasten heitteillejättäjiä?

Itse asiassa, jos ihan tarkkoja ollaan, niin tää meidän naapurusto on kyllä ns. parempaa aluetta, mikäli se asiaan millään lailla liittyy. :D
Naapurissa ei tietääkseni asu yhtäkään juoppoa, tää on rauhallinen ja hiljainen paikka ku huopatossutehdas ;)

Neuvolan asiakkaat tulee laajemmalta alueelta ja toinen tapaus on ihan eri paikkakunnallakin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis häh, en ole koskaan neuvolassa riisunut kenkiä, meniköhän multa jotain ohi hilseen??
No ehkä tuo ei ollut se oleellinen pointti tässä jutussa. Voi surku pieniä.. Valitettavasti näitähän riittää..
no voi jumaliste, siis anteeksi nyt vaan, mutta tulipa vaan mulle mieleen, että erikoista tuo kenkien riisuminen.. en ole edes villeissä kuvitelmissanikaan kuvitellut neuvolaa missä riisutaan kengät kun tullaan sisälle. Itse juttua en jaksa kommentoida, sitä maailmassa on yhtä sun toista pahaa ja epäreilua, en jaksa joka juttua kauhistella, sorge vaan.
Meidän neuvolassa pitää riisua kengät, kun katsos, tänne suomenmaahan voi mahtua muitakin neuvoloita kuin se jossa sinä olet käynyt.
Hei anteeksi kun ihmettelin, montahan kertaa täytyy pyytää. Olen kyllä käynyt ja nähnyt useamman neuvolan ja kaikissa on ihan kengät jalassa käyty. Ei siinä mitään, jos jossain ei saa mennä kengät jalassa kunhan ihmetytti noin ensi kuulemalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ainakin neuvolatätinä ilmoittaisin lastensuojeluun ja jos ei täti ilmota niin minä suna kysyisin siltä tädiltä onko juttu mennyt eteenpäin vai teetkö itse ilmoituksen.
Näin juuri. Eiköhän se olisi jopa sen terkkarin velvollisuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis häh, en ole koskaan neuvolassa riisunut kenkiä, meniköhän multa jotain ohi hilseen??
No ehkä tuo ei ollut se oleellinen pointti tässä jutussa. Voi surku pieniä.. Valitettavasti näitähän riittää..
no voi jumaliste, siis anteeksi nyt vaan, mutta tulipa vaan mulle mieleen, että erikoista tuo kenkien riisuminen.. en ole edes villeissä kuvitelmissanikaan kuvitellut neuvolaa missä riisutaan kengät kun tullaan sisälle. Itse juttua en jaksa kommentoida, sitä maailmassa on yhtä sun toista pahaa ja epäreilua, en jaksa joka juttua kauhistella, sorge vaan.
Meidän neuvolassa pitää riisua kengät, kun katsos, tänne suomenmaahan voi mahtua muitakin neuvoloita kuin se jossa sinä olet käynyt.
Hei anteeksi kun ihmettelin, montahan kertaa täytyy pyytää. Olen kyllä käynyt ja nähnyt useamman neuvolan ja kaikissa on ihan kengät jalassa käyty. Ei siinä mitään, jos jossain ei saa mennä kengät jalassa kunhan ihmetytti noin ensi kuulemalta.
Kouvolassa ainakin pitää riisua kengät neuvolassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ainakin neuvolatätinä ilmoittaisin lastensuojeluun ja jos ei täti ilmota niin minä suna kysyisin siltä tädiltä onko juttu mennyt eteenpäin vai teetkö itse ilmoituksen.
Näin juuri. Eiköhän se olisi jopa sen terkkarin velvollisuus.

Onhan se tänä päivänä terveydenhoitajankin velvollisuus, eli toivottavasti hän laittaa asian eteenpäin.
Minä en heistä tiedä muuta kun lasten etunimet.
 
Mitä tuohon kenkien riisumiseen ja sen mainintaan tulee; meidän neuvolassa pitää riisua kengät tai laittaa ne siniset tossut jalkaan, koska pienet ryömii ja konttaa lattialla.
Mainitsin sen, koska tuli mieleen että kuka ne lapset on aikaisemmin käyttänyt neuvolassa jos ei tuota tiennyt.
(Tai sitten ovat muuttaneet muualta tms. )

Muttei se kenkäasia kuitenkaan ollut se pääpointtini :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Tiedän myös erään pariskunnan jotka ovat jo vuosia ryypänneet ja räyhänneet vähintään joka viikonloppu ja lapset jätetty yksin kotiin nukkumaan kun ensin toinen karkaa baariin ja toinen menee perässä kostoksi :eek: :(
Heistä on tehty sen sata ilmoitusta, mutta edelleen vaan sama meno jatkuu, koska "rysän päältä" eivät ole jääneet koskaan kiinni.
Sossut käy etukäteen ilmoittamanaan ajankohtan ja tietenkin heillä on kaikki silloin tiptop. :headwall:

Ei voi ymmärtää :(
Seuraavan kerran kun näin käy, samantien silloin yöllä soitto hätäkeskukseen, poliisit tulevat tarkistamaan asian. jos odottaa maanantaihin soittaakseen sossuun, on se jo myöhäistä... :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Nykyään annetaan asioiden mennä liian pitkälle, ennenkun niihin puututaan, varsinkin jos jollain on oikeesti ongelmia hoitaa ne lapset asianmukaisesti ja kunnialla. :/

Tiedän myös erään pariskunnan jotka ovat jo vuosia ryypänneet ja räyhänneet vähintään joka viikonloppu ja lapset jätetty yksin kotiin nukkumaan kun ensin toinen karkaa baariin ja toinen menee perässä kostoksi :eek: :(
Heistä on tehty sen sata ilmoitusta, mutta edelleen vaan sama meno jatkuu, koska "rysän päältä" eivät ole jääneet koskaan kiinni.
Sossut käy etukäteen ilmoittamanaan ajankohtan ja tietenkin heillä on kaikki silloin tiptop. :headwall:

Ei voi ymmärtää :(
ei voi ymmärtää ei.

itsekin tiedän tälläisen tapauksen. eronneen perheen ja kummankin vanhemman luona lapset oli/ovat heitteillä. äiti juo sekä isä.

soita kriisipalveluun,jos teidän kunnassa sellainen. silloin jää rysän päältä kiinni,kun menevät paikalle. soittaa voi nimettömänä myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Tiedän myös erään pariskunnan jotka ovat jo vuosia ryypänneet ja räyhänneet vähintään joka viikonloppu ja lapset jätetty yksin kotiin nukkumaan kun ensin toinen karkaa baariin ja toinen menee perässä kostoksi :eek: :(
Heistä on tehty sen sata ilmoitusta, mutta edelleen vaan sama meno jatkuu, koska "rysän päältä" eivät ole jääneet koskaan kiinni.
Sossut käy etukäteen ilmoittamanaan ajankohtan ja tietenkin heillä on kaikki silloin tiptop. :headwall:

Ei voi ymmärtää :(
Seuraavan kerran kun näin käy, samantien silloin yöllä soitto hätäkeskukseen, poliisit tulevat tarkistamaan asian. jos odottaa maanantaihin soittaakseen sossuun, on se jo myöhäistä... :/
Soittaisin jos asuisin lähellä ja tietäisin tilanteen kun se on "päällä". Ikävä kyllä asun 40km päässä ja kuulen vasta jälkikäteen noista tilanteista. :(

 

Yhteistyössä