Niin pettynyt terv.keskuksen toimintaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksei laiteta rahaa julkiseen terveydenhuoltoon vaan sen sijaan annetaan palvelu/maksusitoumus/ostoseteleitä potilaille yksityisille lääkäriasemille, jotka omistaa ulkomaiset pörssiyhtiöt.
Mihin yksityisten lääkäriasemien tuotot verotetaan ja mihin maahan?
Osakeyhtiöiden ainoa tehtävä on tehdä voittoa osakkeenomistajille.
Kenen etu ja miksi tuotetaan julkiselta puolelta rahaa yksityisille ulkomaalaisille osakeyhtiöille?
En tiedä enkä välitä kuka rahani saa käydessäni yksityisellä mutta kun saa hyvää palvelua niin se riittää.
 
vierailija
Miksei laiteta rahaa julkiseen terveydenhuoltoon vaan sen sijaan annetaan palvelu/maksusitoumus/ostoseteleitä potilaille yksityisille lääkäriasemille, jotka omistaa ulkomaiset pörssiyhtiöt.
Mihin yksityisten lääkäriasemien tuotot verotetaan ja mihin maahan?
Osakeyhtiöiden ainoa tehtävä on tehdä voittoa osakkeenomistajille.
Kenen etu ja miksi tuotetaan julkiselta puolelta rahaa yksityisille ulkomaalaisille osakeyhtiöille?

En tiedä vastauksia näihin minkään mm tuohon verotusasiaan.
Mutta täällä palstalla on paljon erilaista osaamista, joten varmaan joku fiksu osaa ottaa kantaa ja kommentoida näitäkin pohdintoja.
 
vierailija
En tiedä enkä välitä kuka rahani saa käydessäni yksityisellä mutta kun saa hyvää palvelua niin se riittää.

Miksei Kokoomus laita samoin rahaa julkiselle puolelle, jotta siellä olisi myös hyvää palvelua.
Tarpeeksi vastaanottoja nopeasti ja pitkillä ajoilla, ettei ole kiire. Ehtisi lääkärit paneutua asioihin ja otattaa tarpeelliset tutkimukset ja niihin olisi hyvinvointialueet antaneet tarpeeksi budjettiin rahaa, ettei tarvitse niukkuutta jakaa potilailleen. Tai potilaiden kuolla hoitojonoihin tai istua päivystyksissä tuntitolkulla.
Tai kokeilisivat jotain perhelääkärisysteemejä.
 
vierailija
Minun tyttärellä sama ongelma. Urheilee ja runsaat kuukautiset, joten ferritiini on rajoilla. Mutta ei hän ole väsynyt tai nuku päiväunia.

Pistä tytär itse soittamaan vaan terveyskeskukseen itse. Jos huonolta vaikuttaa niin käykää päivystyksessä. Ei nuoren liiallinen nukkuminen ole normaalia.
Kyllä nuoren täytyy saada nukkua päikkäritkin ettei vaan kerry univelkaa!
 
vierailija
Minun tyttärellä sama ongelma. Urheilee ja runsaat kuukautiset, joten ferritiini on rajoilla. Mutta ei hän ole väsynyt tai nuku päiväunia.

Pistä tytär itse soittamaan vaan terveyskeskukseen itse. Jos huonolta vaikuttaa niin käykää päivystyksessä. Ei nuoren liiallinen nukkuminen ole normaalia.

Toki kyllähän tuo matalanpuoleinen ferritiini voi aiheuttaa yhtä jos toista oiretta, myös sitä väsymystä.

Mutta kun miettii tätä vuotta vs. viime vuoteen, niin nuoren vointi on kyllä erilainen. Olin varma että poikkeavan verenkuvan ja oireiden vuoksi pääsisi lääkärille ja tutkimuksiin.
 
Nuorella on oireina yöhikoilua, väsymys, löysä vatsa ja näiden vuoksi lääkäri tk:sta laittoi lähetteen labroihin. Oireet alkanut alkuvuodesta. Lab: leuk ja Hb matalat. Kuukausi meni ennen kuin sain lääkärin yht.oton lab vastauksista, jonka jälkeen lab kontrolloitiin uudelleen. Uusimmissa lab Hb edelleen laskee, samoin leuk laskee (ovat siis alle viitearvojen), neut myös alle viitearvojen. Nyt on mennyt kuukausi lab otosta ja lääkäriltä vain viesti että rautakuuri aloitettava ja 2kk päästä uudet lab. Missään vaiheessa lääkäri ei ole tavannut lasta, ei vaikka olen pyytänyt lääkärille aikaa. Olen huolissani lapsen oireista ja noista leuk arvoista ja matalasta Hb arvosta (vuosi aiemmin Hb ollut täysin normaali).

En tiedä mutta tuntuu että tk:ssa lääkäri tuijottaa kapeakatseisesti vain Hb arvoa eikä katso kokonaisuutta. En ymmärrä.

Sanokaa nyt huolehdinko liikaa vai pitäisikö vain antaa olla ja luottaa että 2kk kuluttua tilanne on parempi? Vai pitäisikö mennä yksityiselle puolelle?

ehdottomasti yksityiselle jos on varaa. nykyaikana kannattaa ottaa lapsille vakuutus, joka mahdollistaa yksityisen lääkärin käytön
 

Yhteistyössä