Niin täys jo koko raskautta...

Pakko avautua.
Vaikkakin olen tietenkin niin onnellinen raskaudesta ja tulevasta lapsesta,kyllä tää olotila ottaa jo niin kaaliin että synnyttään voisin lähtee än yy tee nyt.
Väsyttää,öisin ei saa nukuttua.Eikä päivällä voi kun toi 3 vuotias ei nuku päikkäreitä,niin ei sitten tosiaan päivällä lepäillä.Ja mies 3-vuorossa töissä.
Issiashermo on niiiin kipee,monta kertaa päivässä meinaan olla turvallani maassa kun jalka pettää alta.
Napa ja sen ympäriltä pieni alue on niiiiin kipee ja kosketusarka,että auts.Samoin nännit on ihan sikakipeet.
Äitiysvaatteetka,housut siis ei enää meinaa mahtua päälle,puristaa mahasta niin jotta.
Mun kylki,tai vasemman tissin alus on kohta murtunutrikkipoikki kun tää minimini potkii sinne niin että sen oikeen kuulee kun varpaat lumpsuu jossain kylkiluitten välissä.
Paineen tunne alamahassa ja per*eessä on aika veemäisen tuntusta ja kun kusellaki saa ravata ku palokunnan hevonen,ni vähä nyppii...


Valivalivali...Juu,olen onnellinen ja tiedän että moni ottais nää vaivat ilomielin kun vain tulisi raskaaksi jne...Mutta kun tällä hetkellä tää olo on vaan se että nyt piisaa.Viikkoja 38+1,ja juurikin arvioitti tän painoks 3,8kiloo.Pien paniikki päällänsä,kun eka oli 3265g,ja sekin jäi jumiin,ponnistin 1h6min.Muuten en synnytystä pelkää tai jännitä,mutta tosiaan jos tää on niin iso ni sitten mua kyllä pelottaa aika suuresti.
Näin,kiits kun sai valittaa :D
 
:hug: ja voimia!
Lähes samoissa "ongelmissa" painitaan ja viikkoja VASTA 30+.
Ja mä taas pelkään että tämä syntyy liian aikaisin ku niin voimakkaita polttoja on välillä...
Ja mulla tulossa kolmas...edelliset on 3½v. ja 2v. Jotka onneksi nukkuvat hyvät päiväunet joka päivä! :D

Saisitko mistään apua itsellesi vaikka pariksi päiväksi sinne kotia? Touhuamaan lapsen kanssa?

Itsellä ainakin se auttaa että joku aina välillä "keventää" arkea.

Mulla mies on opiskelija ja tekee kesällä 12-15 tunnin päiviä 5päivää viikossa..että ei täälläkään miehestä nyt kauheasti apua ole.
Onneksi sillä alkaa koulu taas..
Ja tää palsta on sitä varten että saa purkaa tuntojaan!!
 
En oikeen saa tänne ketään.Pojan voin kyllä vielädä mummolle ja papalle oikeestaan aina kun haluan,mutta se on semmosta edestakas ajoo.
No mutta,taashan tässä on menty päiviä etiäpäin,eikä enää oo kun kuukausi,ja sit tää varppina syntyy :D
Mulla on tää kypsyysaste ollu täys jo hyvin alusta pitäen.Maha kasvoi tosi nopeesti,ihan alussa.Jouduin ihan fysioterapeutille kun ei selän asento pysynyt mukana kun maha kasvoi niin hurjaa vahtia.Mutta nooooh,kohta tää on ohi.(miksei se nyt lohduta mua yhtään... :kieh: )
Onneks miehiä ei oo luotu oleen raskaana.Nehä vinkuis ja itkis täälä huonoo vointiaan ihan koko ajan ;) ;) ... :LOL: :LOL: :LOL:
 
Paljonkos sulla Ninnurainen on viikkoja???? Itsellä nyt rv36+0 ja ihme kyllä eipä oo vielä tuota tuskastumista tullut... Mullakin siis kakkonen tulossa, mutta esikoinen on nyt aika paljon isompi kuin sulla. Se on varmaan osaltaan auttanut ettei oo tuota tuskastumista tullut.

 
Ninnurainen toivotaan että kaikki käy hyvin ja jaksat loppuun saakka :hug:

Itselläni kuopuksen loppu raskaus n, vuosi sitten oli aika tuskainen siltä osalta etten päässyt posti laattikkoa pidemmälle liikkumaan useaan viikkoon valtavien liitoskipujen vuoksi ja silloin sanoin kaikille ETTÄ minua EI ikinä tulla näkemään tässä tilassa... no en ole vielä raskaana mutta kovasti haaveilen,kaikki näköjään unohtuu ajallaan. . .
 
Ninnurainen: Mulla nyt viikkoja tasan 38 ja mua on ruvennut ahdistamaan kun kätilö meinas että tämä menee reilusti yli (esikko syntyi rv 42+3). En haluis odottaa enää itsekään kahta viikkoa pidempään. Voin siis kuvitella miltä susta tuntuu. Toivottavasti et joudu kokemaan sitä samaa mitä minä esikoisen odotuksen lopulla koin kun ihmiset tyhminä tulivat kyselemään että "eikös se ole vieläkään syntynyt" vaikka itse seisoin maha pystyssä heidän silmiensä edessä.

Olkkis ja Ötzki
 
No ihan just sitä samaa multa kysellään koko ajan..."etkö oo vielä synnyttänyt...mikset jo synnytä..." :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Voi per*se,jos se ois musta kii ni oisin synnyttäny jo kuukausi sitte |O
Olo on syvältä,nukutuks ei saa ku pitää ravata kusella ja muutenki aika öö..isomahanen olo.
Eka meni kans sen 2 vkoo yli,syntyi tasan 42+0,kun pari päivää käynnistettiin.Silloin ei ollu ees yhtään näin tuskanen olo.
 
Ninnurainen: Ruvetaan turhautumaan yhdessä... Vaikkei mulla nyt mitään isompaa tarvetta vielä olis turhautua niin silti turhaudun. Ei jaksais tätä enää yhtään vaikka mä pääsen kyllä tässä tosi helpolla kun ei heräillä öisin vessaan eikä oikeastaan muutenkaan.


 
Saako liittyä valivali-kerhoon? ;) Täällä viikkoja pian 32... ja kolmisen viikkoa sitten alkoi raskausihottuma - eli koko keho on täynnä ihottumaa joka KUTIAA valtavasti... yöt menee päin pyllyä ku varsinkin öisin kutiaa ihan mielettömästi. Kortisoni yms. rasvat ei auta, keskussairaalassa saatu valohoito 3krt/vko auttaa vähän ja iltaisin otettavan Atarax-lääkkeein pitäisi lieventää kutinaa ja auttaa nukahtamaan... jepjep, tekiskin niin...

Eli täällä kans odotellaan kovasti että tää raskaus olisi jo ohi ja lapsen synnyttyä ehkä tämä ihottumakin katoaisi...

-miekkavalas 31+5-
 
:hug: mä muistan hyvin tuon tunteen. mutta nyt kun kuopus on reilut 4 kk niin alkaa tuntuun että olisin taas valmis olemaan raskaana :LOL: noh, eipä kuitenkaan ole ajankohtaista vielä moneen vuoteen jos silloinkaan...mutta äkkiä ne fiilikset sitten unohtuu ;)
 
Miekkavalas: Toivottavasti lääkärit ottaa sun tilanteen vakavasti ja saat tarvittaessa käynnistyksen. Mulle yks lääkäri jo puhu että voitais käynnistellä just ennen LA:aa kun esikoinen oli niin iso (lähes 4,7kg) mutta toinen lekuri tyrmäs sen sitten saman tien. Koita tässä nyt sitten asennoitua tuohon synnytykseen kun ei tiedä mitä tulee vai tuleeko mitään ja kauanko tässä vielä joutuu odottamaan.

Olkkis ja Ötzki 38+2
 
Olkkis: Uskallanpa veikata, että ei lähdetä aikaisemmin käynnisteleen... keskussairaalassa vierihoito-osastolla puolet huoneista remontissa, joten tilanpuutteesta kärsitään enkä oikein usko että ottavat osastolle käynnisteltäväksi :/ Tahtoisin kyllä! Esikoinen meni 2viikkoa yli, etät jeejee, sitä odotellessa...
 
Miekkavalas: Mun oma esikoiseni syntyi aikanaan rv42+3 eikä ollut käynnistyksestä tietookaan... Nyt viime viikolla kun kävin ylimääräisellä polikäynnillä epäillyn perätilan takia (mikä sitten osoittautui vääräksi hälyytykseksi) niin kätilö rupes maalailemaan piruja seinälle että tämäkin menee yhtä paljon yli. No ensi viikolla kun on taas poliaika rv39+5 niin aion jumittautua siihen lääkärin penkkiin ja vaatia lupauksen siitä ettei päästetä noin paljon yli vaikka tuo lienee suht normaalia.
 
Ninnurainen: Toivottavasti maanantaina ottavat sut sisään ja käynnistävät. Sulla silloin jo vauva yliaikainen jos nyt äkkiseltään oikein laskin. Mä saan vielä tuota odottaa kolme viikkoo... Et arvaakaan miten mua jurnuttaa tää koko odotus
 
Isommat lapset 2002 ja 2005.
Keskenmenoja kaksi vuonna 2006, ja sitten poika 2007 joka kuoli syntymänsä jälkeen...
Oikein toivottu poika 2008 ja nyt 2009 yllätysraskaus ihan lopuillansa.

Koko ajan siis masu ollut pari viime vuotta..... Vaikeaa se on ollut aiemminkin, mutta nämä raskaudet putkeen on aika raskasta. Pituutta 1,5 metriä, vauvat ainakin 4kg ja tässä ei tosiaan ole ehtinyt palautua. Olo on kuin jollain ikälopulla...
Sängystä tai oikeastaan mistä vaan nouseminen on tuskaa ja todella hidasta. Selkä ihan paskana. Vatsalihakset jossain hukassa... Kaiken kivan lisäksi oli kamala yskä, kylkiluu murtui joten sekin vielä vaivaa, liikkui miten tahansa...
Valvon aina aamuyöstä useamman tunnin, päivällä kaikki on haastellista...

Vielä kuukausi odotusta jäljellä, toisaalta aika vähän, toisaalta haluaisin tämän päättyvän ihan heti...
 

Yhteistyössä