Nimenmuutos? Maksu siis.

Kun maistraatin sivu ilmoittaa että se on jotakuinkin 166 tai 185 euroa, ja linkin kautta avautuvan hakemuslomakkeen ohjeen mukaan se on 91 euroa.

:O

Onko joku viimeaikoina maksullisesti muuttanut sukunimensä ja paljonko se maksoi?




Mua on alkanut kaduttaa sukunimen muutos avioliiton yhteydessä, haluaisin tyttönimeni takaisin.
 
Nimet nyt ei teille kuulu :D

Olen mä tästä miehelle jo puhunutkin, mä vain jotenkin tunnen onemmän olevani edelleen se 'oman' niminen.
Toisaalta oon niin kovin sukurakas, ylpeä juuristani ja toisaalta taas tunnen olevani ihan ulkopuolinen miehen suvun keskuudessa.

Miehen sukunimi on harvinainen, enkä minäkään mikään Virtanen ole ennestäni ollut.

Jonkun yhdysnimihirvityksen mä kai voisin ilmatteeksi tehdä, mutta se taas on jotenkin hassu ajatus.
Kunhan nyt pohdin.

Niin ja mies ei tykkää koko ajatuksesta mutta mitäs sitten. Se on vain nimi kuitenkin. Eipä tässä nyt kyllä enää mitään muuta yhteistä tunnu olevankaan- nimi, velat ja tenavat :D
 
"vieras"
Kauan sun nimenmuutoksesta on? Ei oo pakko kertoa jos et halua, mut aattelin vaan että tottuisitko siihen jos et vaihtaiskaan. Vaikka mun mielestä on ihan ok että ei oo sama sukunimi, ei meilläkään oo kun ei olla naimisissa. Lapset on miehen nimellä.

Voisko olla että sun mies kokee sen vaihdoksen niin, että suunnittelet eroa..?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28671914:
Nimet nyt ei teille kuulu :D



Niin ja mies ei tykkää koko ajatuksesta mutta mitäs sitten. Se on vain nimi kuitenkin. Eipä tässä nyt kyllä enää mitään muuta yhteistä tunnu olevankaan- nimi, velat ja tenavat :D
No, ihan tavallinen liitto siis teillä. Ihan keskiverto.

Voisihan se sun miehesi ottaa sun tyttönimesi. :D Samalla voisi muuttaa myös lapsetkin sun tyttönimelle. Vaihtoehtoja on.
 
[QUOTE="vieras";28672039]Kauan sun nimenmuutoksesta on? Ei oo pakko kertoa jos et halua, mut aattelin vaan että tottuisitko siihen jos et vaihtaiskaan. Vaikka mun mielestä on ihan ok että ei oo sama sukunimi, ei meilläkään oo kun ei olla naimisissa. Lapset on miehen nimellä.

Voisko olla että sun mies kokee sen vaihdoksen niin, että suunnittelet eroa..?[/QUOTE]

8 pitkää vuotta :D

Mies on tässä kohtaa vanhanaikainen.
 

Yhteistyössä