No ei oo ukko tulllu takas

  • Viestiketjun aloittaja "Emmi81"
  • Ensimmäinen viesti
:D Sori mutta tämä on hieman huvittava. Ei se ole mitenkään eri asia (se ei ole kuin syyllistävä tapa sanoa miehellle että et saa lähteä). Varsinkaan silloin jos mies ei kestä sitä syyllistämistä.

Mutta juu, en puutu parisuhteeseenne, kommentoin vain tämän. Koska selvästihän te kuulutte yhteen joten molempien toimintatavat sopii yhteen, ja sehän on se pääasia.
Ehkä se on noin suurelle osalle miehistä. Minusta on hyvä että etukäteen sanotaan miltä tuntuu ja voin sitten ottaa nuo tunteet huomioon päätöksenteossa. Eri asia on sitten nalkutus tai vastaava. Tosin biletys tarkoittaa astrolabelle eri asiaa kuin suurelle osalle muista. Hänelle se on enemmän sinkkujen seksiseuran etsintää.

Olen käynyt suhteen aikana juhlimassa ja silloinkin astrolabe puhui tunteistaan sen suhteen etukäteen. Otin ne huomioon mutta ei se tarkoita että olisin jättänyt menemättä taikka ollut juomatta alkoholipitoisia juomia.
 
Blue
Ehkä se on noin suurelle osalle miehistä. Minusta on hyvä että etukäteen sanotaan miltä tuntuu ja voin sitten ottaa nuo tunteet huomioon päätöksenteossa. Eri asia on sitten nalkutus tai vastaava. Tosin biletys tarkoittaa astrolabelle eri asiaa kuin suurelle osalle muista. Hänelle se on enemmän sinkkujen seksiseuran etsintää.

Olen käynyt suhteen aikana juhlimassa ja silloinkin astrolabe puhui tunteistaan sen suhteen etukäteen. Otin ne huomioon mutta ei se tarkoita että olisin jättänyt menemättä taikka ollut juomatta alkoholipitoisia juomia.
Ok, tuo on se tärkeä asia mikä kertoo että parisuhde on tasapainoinen, ja että pystyt tekemään välillä myös oman mielesi mukaan vaikka painostus olisi toisaalle. Hyvin usein kun vaimosi kertomana saa hieman eri käsityksen. Hyvä niin. :)
 
Ehkä se on noin suurelle osalle miehistä. Minusta on hyvä että etukäteen sanotaan miltä tuntuu ja voin sitten ottaa nuo tunteet huomioon päätöksenteossa. Eri asia on sitten nalkutus tai vastaava. Tosin biletys tarkoittaa astrolabelle eri asiaa kuin suurelle osalle muista. Hänelle se on enemmän sinkkujen seksiseuran etsintää.

Olen käynyt suhteen aikana juhlimassa ja silloinkin astrolabe puhui tunteistaan sen suhteen etukäteen. Otin ne huomioon mutta ei se tarkoita että olisin jättänyt menemättä taikka ollut juomatta alkoholipitoisia juomia.
Ja ne kummatkin juhlat, missä olet käynyt eivät olleet minun määritelmälläni bileitä vaan aika tylsänkuuloisia keski-ikäisten pakollisia velvoitteita, jotka eivät edes kuulostaneet mielenkiintoisilta. Minulle bileet ovat alkoholin ja muiden päihteiden huuruiset ryhmäorgiat.
 
[QUOTE="hellu";28491271]Tuota miksi aikuisen ihmisen pitäis bilettää niinku vapaa teini?

jos mun mies haluis alkaa baareis ramppaa niin se olis meidän suhteen loppu. ei mua kiinnostais niin lapsellinen ihminen[/QUOTE]

Haluaisin kuulla täsmennyksen siihen, mitä tarkoittaa bilettäminen "niin kuin vapaa teini"? Tarkoittaako se, että kavereiden kanssa ei saa istua iltaa ollenkaan ikinä vai saako esim. kerran kuussa?

Tarkoittaako se, että minun pitäisi lopettaa omien läheisten naisystävieni kanssa järjestettävät illanvietot kokonaan, samoin miehen omien ystäviensä kanssa? Eikö meillä saisi olla hauskaa omien ystäviemme kanssa, pitääkö aina olla liikkeellä joko yhdessä tai ei ollenkaan?
 
Blue
Haluaisin kuulla täsmennyksen siihen, mitä tarkoittaa bilettäminen "niin kuin vapaa teini"? Tarkoittaako se, että kavereiden kanssa ei saa istua iltaa ollenkaan ikinä vai saako esim. kerran kuussa?

Tarkoittaako se, että minun pitäisi lopettaa omien läheisten naisystävieni kanssa järjestettävät illanvietot kokonaan, samoin miehen omien ystäviensä kanssa? Eikö meillä saisi olla hauskaa omien ystäviemme kanssa, pitääkö aina olla liikkeellä joko yhdessä tai ei ollenkaan?
Tässä nyt on oikeasti terminologiakin tosi hukassa. Yhdelle juhliminen tarkoittaa viinanhuuruisia orgoita, toiselle villejä teinibileitä, ja mulle ihan normaalia viihteelle vaihtamista aikuisten kesken...
 
Tässä nyt on oikeasti terminologiakin tosi hukassa. Yhdelle juhliminen tarkoittaa viinanhuuruisia orgoita, toiselle villejä teinibileitä, ja mulle ihan normaalia viihteelle vaihtamista aikuisten kesken...
Totta! Ihan jokaisella meillä on oikeus vetää happea ILMAN seurustelupartneria tai aviosuhdetta! Ilmeisesti joillain on todella mustavalkoinen ajattelutapa; jos olet baarissa-> annat pesää/kaapelia kaikille halukkaille :D !
 
  • Tykkää
Reactions: evita
Ja ne kummatkin juhlat, missä olet käynyt eivät olleet minun määritelmälläni bileitä vaan aika tylsänkuuloisia keski-ikäisten pakollisia velvoitteita, jotka eivät edes kuulostaneet mielenkiintoisilta. Minulle bileet ovat alkoholin ja muiden päihteiden huuruiset ryhmäorgiat.
Aika erikoinen määritelmä bileille. En taida henk.koht. tuntea ketään, joka ikinä olisi ollut ryhmäorgioissa.

Jos joku pitää sinua niuhona (itse en ole seurannut aihetta tätä ketjua enempää, jotta osaisin ottaa kantaa oletko niuho vai et) ja näkee sinun rajoittavan miehesi menoja, niin miten sellainen käsitys on voinut syntyä, jos kuitenkin ainoa minne estät häntä menemästä ovat huumhöyryiset ryhmäorgiat? Siitä tuskin vielä syntyy niuhon mainetta...

Jos miehesi on ollut seurustelunne aikana kaksi (??!!) kertaa juhlimassa ilman sinua, niin ette ilmeisesti ole monta kuukautta seurustelleet, vai kuinka...?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kylmäkkö
nikki unohtui
Ja ne kummatkin juhlat, missä olet käynyt eivät olleet minun määritelmälläni bileitä vaan aika tylsänkuuloisia keski-ikäisten pakollisia velvoitteita, jotka eivät edes kuulostaneet mielenkiintoisilta. Minulle bileet ovat alkoholin ja muiden päihteiden huuruiset ryhmäorgiat.
Tunnetko sä sellaisia ihmisiä jotka harrastaa jotain känniorgioita? tai oletko jopa itse joskus menneisyydessä osallistunut sellaisiin? Kuulostaa nimittäin hullulta, mä olen kuitenkin tässä elämässä bilettänyt aikanaan tosi paljon ja hyvin vaihtelevien ihmisten kanssa välillä tosikin tuubassa, enkä koskaan oo päässyt osallistumaan edes kolmen kimppaan. Ainoastaan yhtenä aamuna kaikki mystisesti heräsivät alasti, mutta sinä yönä olikin osa porukasta kiskonut happoja, joten tuskin kuitenkaan orgioitu oltiin. :D
 
"vieras"
Kyllä oikeesti menis hermot, jos olisin menossa kavereiden kanssa vaikkapa istumaan iltaa ja baariin, ja mieheni alkaisi etukäteen puhua mulle "tunteistaan asian suhteen". En pystyis olemaan niin epävarman ja riippuvaisen ihmisen kanssa yhdessä...
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia ja evita
"vieras"
Ja sen lisäksi vetäisin kyllä herneet nenään siitä, jos minulle kivan illan jälkeen kumppanini alkaisi arvostella illanviettoni sisältöä tai illanviettotapaani - selvästi katkerana siitä, että olen kehdannut yhden kerran käydä ilman häntä jossain... HUH.
 
"Vieras"
Isä ei voi tai saa lähteä tuosta vaan rellestään.
Myös isän pitää huimioida lapset ja niiden tarpeet.

Ei äitikään voi tuosta vaan lähteä.

Lapset ensin ja huvi sitten. Ne ovat vain hetken pieniä.
 
Aika erikoinen määritelmä bileille. En taida henk.koht. tuntea ketään, joka ikinä olisi ollut ryhmäorgioissa.

Jos joku pitää sinua niuhona (itse en ole seurannut aihetta tätä ketjua enempää, jotta osaisin ottaa kantaa oletko niuho vai et) ja näkee sinun rajoittavan miehesi menoja, niin miten sellainen käsitys on voinut syntyä, jos kuitenkin ainoa minne estät häntä menemästä ovat huumhöyryiset ryhmäorgiat? Siitä tuskin vielä syntyy niuhon mainetta...
Niin noh, sehän riippuu määritelmistä. Sanottakoon vaikka niin, että käsitykseni bileistä on syntynyt lähinnä pop-kulttuurin kautta, koska en itse ole bilettäjä.

Siksipä mieheni ei koekaan minun rajoittaneen häntä, koska pyyntöni on kuulunut suunnilleen niin, että "Älä mene LSD-kekkereihin, joissa homma loppuu suklaajunaan". En ole siis estellyt käymästä tuopilla töiden jälkeen kaverin kanssa tms.

Eilen jossain ketjussa pari vastaajaa tuntui myös ymmärtävän, että yöpymiset, kaksinsaunomiset ja naku-uinnit toisen sukupuolen edustajan kanssa ovat poissuljettuja.
 
:xmas:[QUOTE="vieras";28491636]Kyllä oikeesti menis hermot, jos olisin menossa kavereiden kanssa vaikkapa istumaan iltaa ja baariin, ja mieheni alkaisi etukäteen puhua mulle "tunteistaan asian suhteen". En pystyis olemaan niin epävarman ja riippuvaisen ihmisen kanssa yhdessä...[/QUOTE]

Joo, seuraavan kerran kun mies on lähdössä kavereineen saunailtaan yms., niin pyydän häntä istumaan alas ennen lähtöä, jotta voin hänelle tilittää tarkkaan tuntemukseni. Että miltä musta niinku sillei oikeesti nyt tuntuu, kun hän tällä tavalla ihan koko illaksi lähtee kavereiden kanssa...

Mitäs jos sillä vaikka sattuu olemaan hirveän kivaa siellä - ilman minua?! Miksi en ole kaikkina näinä vuosina ymmärtänyt ajatella, että siinä voisi olla jotakin arveluttavaa?! Taidankin tästä lähtien muuttaa tapani. Tästä mökistä ei mies liiku mihinkään, missä voisi olla hauskaa, ilman minua! :D
 
Tunnetko sä sellaisia ihmisiä jotka harrastaa jotain känniorgioita? tai oletko jopa itse joskus menneisyydessä osallistunut sellaisiin? Kuulostaa nimittäin hullulta, mä olen kuitenkin tässä elämässä bilettänyt aikanaan tosi paljon ja hyvin vaihtelevien ihmisten kanssa välillä tosikin tuubassa, enkä koskaan oo päässyt osallistumaan edes kolmen kimppaan. Ainoastaan yhtenä aamuna kaikki mystisesti heräsivät alasti, mutta sinä yönä olikin osa porukasta kiskonut happoja, joten tuskin kuitenkaan orgioitu oltiin. :D
Olen suuren osan elämästäni ollut absolutisti ja bileet ovat minulle hyvin vieras ajatus.
 
Blue
Eihän se hukassa ole. Demarkaatio on meillä kotona ollut ainakin ihan selvä.
Teillä kotona, mutta siitä ei nyt puhuttukaan, vaan tästä keskustelusta. Tottakai ihminen kauhistelee sun suhtautumista biletykseen jos ei tiedä että sinä pidät niitä orgioina. Sun määritelmä mun biletykselle on sitten varmaan se keski-ikäisten tylsänkuuloiset juhlat.
 
Eli kavereiden kanssa voi käydä juhlimassa noin 2 kertaa vuodessa ilman puolisoa?
Ei meillä kiintiöitä ole, itse en ole käynyt kertaakaan. Kaipa tuo voisi vilkkaampaakin olla ja tässä painotan, että olen kehottanut Dataa näkemään kavereitaan useamminkin. Olisiko sitten kuitenkin ihan vaan suurperheen arki sellaista hektistä, ettei niitä tilaisuuksia edes kovin usein ole? Tämän vuoden puolella Data ei ole käynyt missään tai oli niillä joku työpaikan juttu tarjoiluineen. Ei vaan ole ollut aikaa mennä.

Toisekseen, Data on lähtökohtaisesti jo ennen minua ollut enempi sellainen perhekeskeinen ihminen, että menee mieluummin sisarensa luo iltakahville kuin bailaamaan. Me olemme siinä suhteessa hyvin samanlaisia ja eikö olekin ihan hyvä, että ne menojalan kutitukset ovat suht samalla tasolla suhteessa niin ei tule sitten ristiriitoja sen suhteen? Meillä alkavat nuo vanhimmat lapset olla siinä iässä, että kohta me valvomme kotona heitä kotiin.
 
[QUOTE="hellu";28491271]Tuota miksi aikuisen ihmisen pitäis bilettää niinku vapaa teini?

jos mun mies haluis alkaa baareis ramppaa niin se olis meidän suhteen loppu. ei mua kiinnostais niin lapsellinen ihminen[/QUOTE]

Mä biletän itse aivan samalla tapaa nyt, kun olen kolmen (kohta neljän) lapsen naimisissa oleva äiti, kuin mitä biletin silloin, kun en ollut vielä naimisissa, enkä äitikään ja olin siis teini.

Ei kai bilettäminen ole synonyymi baareissa ramppaamiselle? Tai en siis ainakaan itse koe ramppaavani baareissa, kun käyn siellä kahdesti vuodessa ja näihinkin baarireissuihin liittyy pikkujoulut, siskon synttärit tms.

Ja mä osaan myös bilettää täysin selvinpäin.

Mieskin käy kahdesti vuodessa, eilen viimeksi. Oli ensin picnic-reissulla laivalla ja lähti sieltä sitten kaveriporukalla baariin. Kotiin saapui tuossa neljän pintaan yöllä ja oli lähes selvä. Enkä koe, että mieheni olisi lapsellinen. Miten ihmeessä bilettäminen ja lapsellisuus edes liittyvät toisiinsa?
 
Eli kavereiden kanssa voi käydä juhlimassa noin 2 kertaa vuodessa ilman puolisoa?
Minulla on ollut parempaa tekemistä. En ole bilettäjä luonteeltani ja jos vaihtoehtona on kiva koti-ilta vs biletys niin jään ennemmin kotiin. Eri asia jos ei ole muuta tekemistä. Nelikymppiset ja polttarit taas ovat melkeinpä velvollisuuksia joihin osallistutaan.

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"vieras"
En minäkään tulisi kotiin, jos tietäisin, ettei edes sängyssä saa nukkua! Kyllä nyt normaali ihminen nukkuu sängyssä. Ja ne lapset, mitä nekin aattelee, jos toinen vanhemmista nukkuu heidän nähtensä ties missä?!
 
"Ccc"
Astro kuulostaa kyllä sellaiselle ihmiselle jolle tekisi hyvää mennä joskus ulos. Katsomaan mitä normaalit ihmiset tekee. Todella omituinen ajatus tapa. Onneksi en tunne ihmistä.
 
[QUOTE="Ccc";28491750]Astro kuulostaa kyllä sellaiselle ihmiselle jolle tekisi hyvää mennä joskus ulos. Katsomaan mitä normaalit ihmiset tekee. Todella omituinen ajatus tapa. Onneksi en tunne ihmistä.[/QUOTE]

Hän on paras omana itsenään.
 

Yhteistyössä