NO HUH HUH! Minut on kutsuttu haastatteluun (olen hakenut 3.a avointa lastenhoitajan virkaa) nämä haastattelut on RYHMÄH

"katkat"
Mä olin pari vuotta sitten ryhmähaastattelussa. meitä oli 5 hakijaa siinä ryhmässä ja haastattelijoita 3. Haastattelijat antoivat aina jonkin aiheen tai kysymyksen tulevaan työhön liittyen ja meidän piti keskustella siitä aiheesta. haastattelijat tekivät sitte muistiinpanoja ja sillä perusteella ne valitsi työntekijät. Itse olin kaikeksi ihmeekseni valittujen joukossa :) Mun mielestä ryhmähaastattelu verrattuna yksilöhaastatteluun on paljon ihanampi tapa. Yksilöhaastattelussa istut yksin siellä monien silmäparien ristitulessa, ryhmähaastattelussa taas haastattelijoiden katseet ja huomio jakaantuu niin ettei ittellä oo sellanen ahdistava olo. tai näin mä ainakin oon kokenut kun oon ollu myös yksilöhaastatteluissa.
 
"plop"
Ryhmähaastattelussakin voi käytännöt vaihdella.
Itse olin sellaisessa jossa haastattelijat kysyivät ja jokainen vastasi vuoron perään. Siinä oli kätevää olla viimeisien joukossa, sai muotoiltua oman vastauksensa paremmin :D
Sen jälkeen oli vielä yksilöhaastattelut heti perään.
 

Yhteistyössä