No JOO!! Puhelin ja nettilaskut!!!

  • Viestiketjun aloittaja mami95
  • Ensimmäinen viesti
mami95
MUlla meni kiinni sekä netti ETTÄ kännykkä kun en maksut ajallaan LASKUJA mitkä oli ALLE SEN 50e!!!!!!!!!!!
Eiks toi 50 oo se raja ollut ennen et alkaa sulkemaan!!!????
Jouduin sit TAAS pyytää iskältä apua kun en vieläkään SAA MISTÄÄN rahaa, ärsyttää kertaa tsiljoona :(((((((

Voiko tästä valittaa saunalahdelle koska ainakin ENNEN on voinut myöhästyy laskut ja nyt ne vaatii multa 10e jotain avausmaksuu VAIKKA lasku oli sen 40e!!!!!!!!!! Hitto :((((
 
Niin, onhan se itsestään selvää, ettei alle 50 € laskuja tarvitse maksaa. Alle viidenkympin tavarat saa kantaa ilmaiseksi kaupasta ulos. Jos lippu maksaa alle 50 €, saa matkustaa pummilla ja jos lainaa kaverilta 50 egeä, se on ikäänkuin lahja :whistle:

Miksi huolehdit. Tuo 10 € avausmaksu on pienempi kuin 50 €, eikä sinun siis tietenkään tarvitse vaivautua sitä maksamaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
mami95
Siis nyt EI ole kyse siitä et hakisin korvausta koska EN ole maksanut laskua????
Vaan SE ETTÄ EI TÄHÄNKÄÄN asti ole tullut tätä tilannetta vastaan, ja mun mielestä ALLE 50elaskusta ei pitäs ees tulla, vai onko tää nyt muuttunut???????????
Mut kyl varppina soitan saunalahdelle ja selvitän asian, mul EI OLE ollut nettiä moneen PÄIVÄÄN!!!!
Mulla on kuitenkin LA ens kuussa ja miten mä soitan itselleni ambulanssin jos ei ole sitä kännykkääkään!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
mami95
No iskää ei harmita, koska MIELELLÄÄN tukee omaa ainoota TYTÄRTÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!
Ja maksaa nää laskut kyllä mut en kyl OIS kovin mielellään siltä tätäkään pyytänyt!
mut ei oo kauheen kivaa nyt olla MUSTALLA listalla siellä!! KU LIITTYMÄ kuitenkin iskän nimissäkin!
Eiks noil oo joku sellai musta lista???
 
Lainattua:

"Saitko maksukehotuksen?

Maksukehotus lähetetään noin kahden viikon kuluttua laskun eräpäivästä, jos maksusuoritusta ei näy tehtynä.

Maksukehotus lähetetään aina paperilaskuna ja maksukehotuksesta veloitetaan hinnaston mukainen maksu sekä viivästyskorkoa korkolain mukaisesti. Maksukehotusmaksu veloitetaan seuraavalla laskulla.

Kahden viikon kuluttua maksukehotuksesta (= noin kuukauden kuluttua alkuperäisestä eräpäivästä) liittymä tai palvelu voidaan sulkea maksamattoman laskun takia. Samaan aikaan lähetetään toinen maksukehotus, jonka jälkeen lasku siirtyy perintään.
"

Olisiko pitänyt yrittää tätä: Tee maksusopimus ja maksa laskusi myöhemmin

Opettele elämän hallintaa, ehkä se siitä pikku hiljaa isän avustuksella alkaa sujua.
 
mami95
No kai mä nyt hallitsenkin kaikkee elämässä ANNABELLA syntyy ensi kuussa et en mä nyt ihan idioottikaan ole!!!
Mut ei tuol myöskään siitä LUE et menis puhelin ja netti KIINNI jos ei maksa laskua, oisin mä ne TIETENKIN MAKSANUT vaikka vähän myöhässä, mut luulin et jos on se alle 50ee ni saa vähän maksuAIKAA!!!
Ennenkin saanut eikä oo mennyt KII liittymä!!
 
No kai mä nyt hallitsenkin kaikkee elämässä ANNABELLA syntyy ensi kuussa et en mä nyt ihan idioottikaan ole!!!
Mut ei tuol myöskään siitä LUE et menis puhelin ja netti KIINNI jos ei maksa laskua, oisin mä ne TIETENKIN MAKSANUT vaikka vähän myöhässä, mut luulin et jos on se alle 50ee ni saa vähän maksuAIKAA!!!
Ennenkin saanut eikä oo mennyt KII liittymä!!
Päinvastoin, ihan selvällä suomen kielellä kerrotaan että liittymä voidaan sulkea maksamattoman laskun takia. Se sulkeminen on kiinni menemistä. Ja yleensäkin sitä maksuaikaa voi pyytää etukäteen, ei enää sitten kun on saanut maksumuistutuksia...
 
.vieras.
Siis nyt EI ole kyse siitä et hakisin korvausta koska EN ole maksanut laskua????
Vaan SE ETTÄ EI TÄHÄNKÄÄN asti ole tullut tätä tilannetta vastaan, ja mun mielestä ALLE 50elaskusta ei pitäs ees tulla, vai onko tää nyt muuttunut???????????
Mut kyl varppina soitan saunalahdelle ja selvitän asian, mul EI OLE ollut nettiä moneen PÄIVÄÄN!!!!
Mulla on kuitenkin LA ens kuussa ja miten mä soitan itselleni ambulanssin jos ei ole sitä kännykkääkään!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ai onko siis Saunalahden vika, jollet saa soitettua ambulanssia? No, tässä helpotusta idiootti: voit soittaa hätänumeroon vaikka ilman sim-korttia.
 
mami95
No mä oon AINA maksanut laskun myöhässä, aina on tullut se viis egee lisää!!!
JA ikinä EI oo mennyt kiinni netti eikä puhelin ja NYT MENI!!!! et joko siel on systeemi muuttunut tai sit en vaan TAJUU miten yhtäkkii mulla menee kaikki kiinni hetkessä vaikka en oo mitään väärää tehnyt!!!!!!!!
 
.vieras.
No mä oon AINA maksanut laskun myöhässä, aina on tullut se viis egee lisää!!!
JA ikinä EI oo mennyt kiinni netti eikä puhelin ja NYT MENI!!!! et joko siel on systeemi muuttunut tai sit en vaan TAJUU miten yhtäkkii mulla menee kaikki kiinni hetkessä vaikka en oo mitään väärää tehnyt!!!!!!!!
Sä et vaan tajuu, ettei tämä maapallo pyöri sun ympärilläsi. Kaikki kuvattu on mennyt ihan normaalien sääntöjen mukaan.
 
No mä oon AINA maksanut laskun myöhässä, aina on tullut se viis egee lisää!!!
JA ikinä EI oo mennyt kiinni netti eikä puhelin ja NYT MENI!!!! et joko siel on systeemi muuttunut tai sit en vaan TAJUU miten yhtäkkii mulla menee kaikki kiinni hetkessä vaikka en oo mitään väärää tehnyt!!!!!!!!
Voisiko olla, että Saunalahdella on tajuttu, ettei sinulla ole aikomuskaan maksaa laskujasi ajallaan. Kyllästyivät tuon katseluun, koska maksoit aina myöhässä. Olet siis tehnyt väärin aina.
Aika erikoista taloudenpitoa vähävaraiselta maksaa säännöllisesti huomautusmaksuja eli ylimääräistä. Todellakin tarvitset sitä elämänhallinnan opettelua.
 
Viimeksi muokattu:
mami95
Voisiko olla, että Saunalahdella on tajuttu, ettei sinulla ole aikomuskaan maksaa laskujasi ajallaan. Kyllästyivät tuon katseluun, koska maksoit aina myöhässä. Olet siis tehnyt väärin aina.
Aika erikoista taloudenpitoa vähävaraiselta maksaa säännöllisesti huomautusmaksuja eli ylimääräistä. Todellakin tarvitset sitä elämänhallinnan opettelua.


Miks sä oot aina niin ilkee mulle???
En mä oikeesti tyhmä ole??!!!!!
Mut jos A. ennen oon VOINU maksaa laskun myöhässä B. jos se on ollut alle sen 50e
MÄ luulin et toi 50E on joko yleinen raja niillä!!
MUT NYT olin sit pari viikkoa ilman Nettiä ILMAN syytä!!!! ja se ärsyttää mua koska muistaakseni oon silti maksava asiakas!!!!!!!!!!!
 
Miks sä oot aina niin ilkee mulle???
En mä oikeesti tyhmä ole??!!!!!
Mut jos A. ennen oon VOINU maksaa laskun myöhässä B. jos se on ollut alle sen 50e
MÄ luulin et toi 50E on joko yleinen raja niillä!!
MUT NYT olin sit pari viikkoa ilman Nettiä ILMAN syytä!!!! ja se ärsyttää mua koska muistaakseni oon silti maksava asiakas!!!!!!!!!!!
En minä ole ilkeä, kerron vain sinulle millainen se oikea maailma siellä isän huolenpidon ulkopuolella on. Siellä joutuu itse vastaamaan tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Sen tajuaminen pelastaisi sinut monelta tulevalta harmilta ja voisit pitää minua ystävällisenä varoittajana.

Ja vaikka tämä inhottavalta kuulostaisikin: katso peiliin, sieltä löytyy se syy siihen netin katoamiseen. Sen ymmärtäminen on alku ongelmien poistumiselle.
 
mami95
NO what ever!!!!
Mä olen aikuinen ja KOHTA YH äitikin, et jos se ei mun aikuisuutta todista NI mikä sit!!!
Meillä tulee ANNABELLAN kanssa olemaan niin hyvät välit että selvitään KAIKESTA!!!
EI ole meinaan helppoa ollut jos joku kuvittelee et IHAN pumpulissa oisin KASVANUT!!!
Mä katson peiliin JOKA päivä, ja tiiän mitä mä oon!!
VAIKKA oon nuori ja kaunis, ei se tarjoita sitä et oisin ihan idiootti, koska EN TOD ole!!
Iskä auttaa mua KOSKA SE haluaa!!! Ei siksi et mä oisin jotenkin tyhmä? Se on mulle SANONU monta kertaa miten YLPEE se musta on <3 >Ja mä oon pahoillani jos teidän ISIt ei samaa sano, mut tää on ANSAITTUA!!! mä oon tehnyt kaikkeni et OON tös kunnioituksen isiltä ansainnut <3

Mut nyt KUN tää netti toimii ni tuun taas huomenna <3 ELLEN synnytä siis jo :D JÄNNITTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :D<333333333333333333333
 
äope
No iskää ei harmita, koska MIELELLÄÄN tukee omaa ainoota TYTÄRTÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!
Ja maksaa nää laskut kyllä mut en kyl OIS kovin mielellään siltä tätäkään pyytänyt!
mut ei oo kauheen kivaa nyt olla MUSTALLA listalla siellä!! KU LIITTYMÄ kuitenkin iskän nimissäkin!
Eiks noil oo joku sellai musta lista???
On. Säästäminen kannattaa aloittaa huuto- ja kysymysmerkeistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
Rautalankamalli
Voi pyhä yksinkertaisuus.

Luuletko, että Saunalahti ihan ilmoittaa, että "Joo, se on meidän käytäntö, että jos on alle 50 euron lasku ja sitä ei maksa, niin ei me silloin suljeta liittymää?". Nyt kun oikein pinnistät, niin mihin ajattelisit sen johtavan? Aivan, aivan: NO EI IHMISET MAKSAISI NIITÄ LASKUJAAN. Jos olet nyt muutaman kerran voinut myöhässä maksaa ja liittymää ei ole vielä jostain syystä suljettu, niin EI SE NYT SIITÄ TEE MITÄÄN SELLAISTA KÄYTÄNTÖÄ MIHIN VOISIT VEDOTA. Sopimuksessa lukee, että lasku pitää maksaa. Jos ei maksa, liittymä suljetaan. Kun kerran olet hyvännäköisyyden ohella ei-tyhmäkin, niin mikä tuossa voi olla niin haasteellista ymmärtää? Soita toki operaattorille, saa sekin asiakaspalvelija hyvän jutun kerrottavaksi taas kahvitaukokeskusteluun hivenen yksinkertaisista asiakkaista.

Se, että on raskaana ja tulossa yh-äidiksi ei ymmärtääkseni ole ehdoton osoitus älykkyydestä, vaikka niin tunnut kuvittelevankin. Ja vanhemmat yleensä ei ensimmäisenä sano omalle lapselleen, että et ole kyllä järjen jättiläinen, vaan yrittävät kannustaa ja vaikka sitten rahalla tuupata eteenpäin.

Mut hei, ihanaa et Annabella tulossa, sittenhän sitä vasta riemu alkaakin epäilemättä repeillä, kun niihin realiteetteihin alat törmäillä. Vai kenelle meinaat soittaa ja reklamoida, jos Annabella ei toimikaan odotustesi ja käsitystesi mukaisesti?
 

Yhteistyössä