No mitäs tää nyt on?? Luomi poistettu ja nyt takaisin samassa kohtaa??

Ja on tuossa leikkausarven päällä, tai siis alla! Kauankohan on ollut, en tiedä, kun on selässä ja mies vaan totesi, että se on tullut takaisin...

viimeksi luomi oli hyvänlaatuinen mut mitä jos se on nyt pahanlaatuinen? Miten tää voi olla ees mahdollista?? Onko kellään koskaan käynyt näin? Luomi poistetiin alkuraskaudessa, onkohan sillä jotain tekemistä asian kanssa, kun eikö luomet lisäänny raskausaikana...nyt rupes kuitenkin pelottamaan :( Mä oon niin luomikammoinen, oon tosi vaalee ja aina peloteltu melanoomalla, tosin kerran yksi ihotautilääkäri sano et mulla on tosi vähän luomia ja kaikki tosi kesyn näkösiä. Mut silti mä meen aina ihan veteläks ku joku luomijuttu alkaa pelottamaan. Täytyy varailla lääkäriaikaa taas. :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
raskausaikana luomet kyllä lisääntyy,tai ainaki mulla,ja kyllähän se varmaan sitte voi tulla samaan paikkaanki sattumalta,kait?Miksei vois?
No en mä tiedä, jotenkin outoa että arpikudoksen alle tulee luomi. Vaikka enhän mä näistä mitään ymmärrä, olispa kiva jos sattuis joku palstatohtori linjoille... :saint:
 
vieras
Jos se oli vanhuusiänluomi/rasvaluomi niin ne herkästi kasvaakin takaisin. eivät ole koskaan pahalaatuisia. Mainitsiko lääkäri tuosta?

Tosin jos se on oikein leikattu niin ehkei ole... Noi otetaan pois sillai vaan raapimalla eikät arvi tikkejä.
 
..
Ei ole poistettu tarpeeksi syvältä ja on siksi kasvanut takaisin. Olen ymmärtänyt että luomella on "juuret" ja ne pitää saada kokonaan pois ettei luomi enää kasvaisi. Pahan/hyvänlaatuisuudesta en osaa sanoa mitään. Tuskin on mitään syytä huoleen.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se oli vanhuusiänluomi/rasvaluomi niin ne herkästi kasvaakin takaisin. eivät ole koskaan pahalaatuisia. Mainitsiko lääkäri tuosta?

Tosin jos se on oikein leikattu niin ehkei ole... Noi otetaan pois sillai vaan raapimalla eikät arvi tikkejä.
Kyllä rasvaluomia voi leikatakin. Multa leikattiin selästä, kun odotin kuopusta.

 
c
Mulla kävi samoin, kun luomea ei oltu poistettu ensin riittävän syvältä. Ne "juuret" jos jää poistamatta, kasvaa luomi herkästi takaisin. Mulla oli hyvänlaatuinen se uudelleen kasvanut luomikin.
 
"natsku"
Mulla on kuukausi aikaa luomen poistosta selässä ja arven kohdalle on ilmestynyt uusi 2 millin luomi! Miksi näin nopeasti ?! Olen ihan kauhuissani ! Kohta se on suurempi kuin alkuperäinen luomi :(((
 
"kolmen äiti"
Mun äidiltä on poistettu varpaassa oleva luomi useita kertoja ja tulee aina takaisin. Ei ole muuttunut pahalaatuiseksi. Sitä en tiedä, että joko se on luovuttanut vai onko luomi tällä hetkelläkin varpaassa.

Itseläni on poistettu kolme ns. vanhuusiän luomea/rasvaluomea. Ne poistetaan sillä tavalla kaapimalla sellaisella virkkuukoukun näköisellä jutulla eli ei varsinaisesti leikata ja tikkejäkään ei tule. Mutta ainakin ne luomet on herkästi uusiutuvia ja mullakin on ne kaikki kolme tulleet takaisin enemmän tai vähemmän vuosien saatossa. Se mikä on poistettu ensimmäisenä niin tuli takaisin entistä rumempana ja nyt arveluttaa poistaa noita lisää, jos ne muuttuu rumemmiksi aina. :/ Mulla on siis noita rasvaluomia vielä joitakin ja yksi on tuossa rinnassa ja harmittaa hirveästi, jos siihen tulee vielä tuotakin rumempi luomi takaisin. Nyt jo meinaa hävettää bikineissä kulkiessa, vaikka olen ajatellut niin, että tuskin sitä kukaan muu oikeasti katsoo edes tai rumana pitää. :)
 

Yhteistyössä