no niin, joku sit veti kirkossa herneet nenään...

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26608950:
tää kirjoittaja on ilmeisesti entinen yläkoulun rehtori, joten luulis olevan tyytyväinen kun nuoret vapaaehtoisesti tekee jotain extraa.

ja myönnetään et ne virret oli saaneet aika uudenlaiset sovitukset, rokahtavaa ja ehkä monelle liian "reipasta" menoa, mut sanathan oli samat, nehän kai se tärkein asia on?
Virsissä nimenomaan mennään sanoilla.
:)
 
"Moraalisella pahalla tarkoitan niitä tekoja, jotka rikkovat ihmissuhteemme. Järkyttävimmät teot pääsevät lehtien lööppeihin: ”Pilatus surmautti pyhiinvaeltajia!” saattaa olla otsikko parin vuosi tuhannen takaa. Mutta paljon on pahaa, josta vain vaietaan. Uskon, että me kaikki kannamme tänäänkin sydämissämme haavoja, jotka omat tai toisten pahat teot ovat saaneet aikaan. Vähättelyä, pilkkaa, uhkailua ja niin edelleen. Tällaista pahaa vastaan meidän on taisteltava"


tuossa alkuun ote papin saarnasta, jota tämä eilinen kirjoittaja ei ilmeisesti kuunnellut ollenkaan =) tai jos kuuntelikin, ei ymmärtänyt..

koko saarnan voi lukea täältä
Saarnoja

eli toi 1.7 oleva Jukka Vänskän saarna



pappi tosiaan oli tänään laittanut vastineen, ja 8 muuta konfirmaatioon osallistunutta =) kaikissa välittyi tuohtumus nuorten puolesta.
 
"Vieras"
Olin kummin ominaisuudessa ko. tilaisuudessa ja sanoinkin kummilapseni isälle, että niinköhän joku kunnon uskovainen saa kohtauksen kun tunnelma oli toista kuin körttijuhlissa.
 
[QUOTE="Vieras";26611741]Olin kummin ominaisuudessa ko. tilaisuudessa ja sanoinkin kummilapseni isälle, että niinköhän joku kunnon uskovainen saa kohtauksen kun tunnelma oli toista kuin körttijuhlissa.[/QUOTE]

:D samaa kyllä mietin minäkin esikoisen musiikkikonfirmaatiossa vuosia sitten..niillä oli vielä rokahtavampi, enemmän soittoa, tällä tän vuotisella leirillä oli selkeästi lauluvoittoisempi ryhmä.
mut hienosti ne lauloi :heart:

on ymmärrettävää ettei kaikki tykkää, siitä ei olekkaan kyse, vaan siitä et pitäis osata olla hiljaa, eikä loukata toisia, niinkuin pappi saarnassaan sanoi =)
 
Jokaiseen kirkkoon tuntuu sopivan joku valittaja. Joulukirkossa vauvani vähän itkeskeli, mutta pääasiassa sain pidettyä rauhallisena, oltiin takana eikä tunnuttu pahemmin häiritsevä ketään.. Kunnes messun jälkeen yksi mies tuli kovaan ääneen meitä haukkumaan kuinka kauheaa meteliä lapsi piti. Tosin se oli mieheltä virhe, yllättäen suuri lauma naisia alkoi haukkua miestä kovalla voluumilla ja me kaikottiin paikalta kaikessa hiljaisuudessa :D Ah, joulun tunnelmaa ja onnellista joulurauhaa
 
  • Tykkää
Reactions: keppälerttu
essip
Arvasin, että siitä yleisökirjoituksesta nousee haloo. Tänään oli ihana lukea puolustavia kommentteja, eipä siinä ekalla sivulla paljon muuta ollutkaan. :) Ja papin vastine oli hyvä! Ja ihana pappi on, kastoi meidän tytön. :)
 
Arvasin, että siitä yleisökirjoituksesta nousee haloo. Tänään oli ihana lukea puolustavia kommentteja, eipä siinä ekalla sivulla paljon muuta ollutkaan. :) Ja papin vastine oli hyvä! Ja ihana pappi on, kastoi meidän tytön. :)
joo, aamulla kun heräs ni ensimmäisenä piti sinkaista hakee postilaatikosta lehti =)

(tai no, puin mä vaatteet ensin :D )

mä eilen kans meinasin laittaa lehteen jutun, mut laitoinkin sit vaan Jukalle sähköpostia.Sitä eniten harmitti just noiden muksujen puolesta koko sotku.

ja tosiaan esikoisen rippileirin vetäjiä noi Jukka, Tuomo ja Sanna oli myös.
 
Anna arvostella, tosiaan kaikkia ei voi miellyttää!
Kuulostaa tosi hienolta juhlalta, olisinpa ollut mukana! Meillä kun oli aikoinaan esikoisen ristiäiset, anoppi jälkeenpäin soitti että " ne juhlat oli ihan kamalat, olisitte antaneet mun auttaa"
No eipä nähty anoppia sen jälkeen.
 
tänäänkin vielä oli yhden leirin ohjaajan, (muusikko, musiikinopettaja ) kirjoitus ja pari sukulaisten kirjoittamaa juttua lehdessä =)

meinaakohan tuo alkuperäinen kirjoittaja vielä vastata..

tuon ohjaajan kirjoitus, musiikista kirkossa vastaavana, ihmetteli myös kirjoittajan motiivia lehteen kirjoittaa, koska asian olisi voinut henkilökohtaisesti osoittaa heille aikuisille, tai suoraan seurakunnalle, eikä tarkoituksellisesti loukata noita nuoria.
 
"vieras"
Olen tuo kirjoittaja 29. Onko kirjoitukset olleet Aamupostissa? Harmi kun ei ehdi kirjastoonkaan lukemaan niitä. Minusta kirkossa oli juuri sopivan menevää, rippilasten juhlahan se oli ja me muut olimme kutsuttuina vieraina. Ikävää, että joidenkin mielestä uskonto on kuoleman vakavaa ja nauru syntiä.
 
[QUOTE="vieras";26618905]Olen tuo kirjoittaja 29. Onko kirjoitukset olleet Aamupostissa? Harmi kun ei ehdi kirjastoonkaan lukemaan niitä. Minusta kirkossa oli juuri sopivan menevää, rippilasten juhlahan se oli ja me muut olimme kutsuttuina vieraina. Ikävää, että joidenkin mielestä uskonto on kuoleman vakavaa ja nauru syntiä.[/QUOTE]

joo, Aamupostissa olivat.
saa nähdä vieläkö huomenna kommentoidaan.Nettilehdessä niitä tekstejä ei näy, paitsi maksullisessa versiossa.
 

Yhteistyössä