no niin taidanpahuomenna varata abortti ajan,oon nyt monta viikkoo ollut vähän väliä erimieltä asiasta

  • Viestiketjun aloittaja =(
  • Ensimmäinen viesti
=(
mutta nyt riitti,en halua toista tuollaista lasta,ihan mahdoton!!! vauvasta lähtien ja yksi asia ku helpottaa toinen vaikeutuu esi. kun lopetti yöherättelyt melkein 2v alkoi se hemmetin uhma,joka ei vähäistä ollut toellakaan! huoh. nyt koetan pysyä kovana tän päätöksen kanssa muuten olen syksyllä valmis hullujen huoneelle,kaikki sama taas alusta!

-toi eka just kasteli mut suihkulla,ihan vaan siksi koska mä pesin sen hiukset!! itse en todellakaan ollut menossa suihkuun ja mua raivostuttaa tollanen käytös, joka asiassa. vähintään nyrkistä tulee jos kaikki ei mee niinku hän haluaa, ja nehän ei mene koska muahan ei mikään 3v määrää,en jaksaisi toista tähän :( vaikka olenkin sitä mieltä että abortti on lapsen hengen riisto,mut en vaan kykene. tää taitaa olla mulle itselle pienin paha vaikka syllisyys jää,niin kykenen silti olemaan parempi äiti tuolle jo olemassa olevalle lapselle, kuin niin että uupuisin kahden kanssa. en halua toista tuollaista,miksi aina mulle käy huonosti tavalla tai toisella,ois nyt vaikka sisko tullut raskaaksi ennemmin. kyllä olenhiukan katkera elämälle ja kaikelle tuntuu että on valittavissa vain kaksi huonoa vaihtoehtoa, kyllä miehet pääsee helpolla,vaikka niille sattuisi vahinko ne pystyy aina liukenee kuin koira veräjästä, joku 124e/kk ei nyt tunnu missään,työssäkäyvän kukkarossa. mutta uupumus ja jatkuva tunne siitä että on huono äiti tuntuisi vähän muuallakin kuin pankkitilissä :( vitsi että oon puhki tän asian kanssa.
 
höh
miks sä oot raskaaks hankkiutunu kun oot tienny ettet pärjää nykyisenkään kanssa? munkin lapsi 3vuotiaaksi heräili öisin ja nyt uhma. silti halusin toisen lapsen,tiedönhän ettei yöheräilyt tai uhma kestä loppuelämää. vauva on kiltti ja ihana,esikoinen on rauhoittunu paljon. nyt on jo tulossa kolmas lapsi. on meitä erilaisia joo.
 
Maria
Mieti nyt vielä.Joskus sua varmasti alkaa harmittaa.Kyllä ton esikon kanssa alkaa helpottaa jha oishan se sillekin mukava saada seuraa.Jos sulla on tukiverkko kunnossa niin tukeudu siihen.Rakenna elämäsi niin että olisit kahden lapsen kanssa onnellinen,ilmeisesti miestä ei ole kuvioissa,miten raskauduit ja esikon isällekkö?

Mieti nyt vielä jos nyt masentaa se voi olla väliaikasita elä sen takia tee hätiköityjä päätöksiä,uskon että parempaa on tulossa.
 
muistathan,
parin vuoden päästä pääset itse tavallaan helpommalla, kun on kaks lasta, ne viihdyttävät toisiaan ja viihtyvät keskenään, yhtä joudut aina sinä viihdyttämään.
älä tee aborttia, joku mukava mies saattaa luurata jo huomenna nurkan takana ja tulee kantamaan vastuuta.
 
Kiva kermaperseasenne sulla. Kun on vähän hankalaa välillä. Olis kiva katsoo miten kävis jos sunkaltaiset kakarat olisivat 50 vuotta sitten hoitaneet 7 lasta ja naapurin lapset sekä muutamat huutolaiset siinä sivussa, navetan, kantaneet vedet kaivoista, leiponeet leivät ja lypsäneet maidot, vahtineet juoppoa ukkoa, korjanneet vuotavaa kattoa ja valvoneet sairaita lapsia ihan siltä tuntumalta kun oma järki sanoo. Oltaisiin kuoltu sukupuuttoon koko helvetin suomaisrotu.

Mutta nyt on kiva sen puolesta, että mistään ei tarvitse ottaa vastuuta ja aina voi sanoa ettei huvita. Kaikki 25-vuotaat naiset eivät osaa edes perunoita keittää. Puhumattakaan jostakin rationaalisesta toiminnasta tai päätöksenteosta, ehei, pää vaan pensaaseen. onnea valitsemallasi tiellä.

Ja tiedoksi; moni kaksivuotias on uhmakas. Sinulla ei varmaankaan ole mitenkään poikkeuksellisen raskasta. Olet vaan kermaperse kuten jo totesin. :wave:
 
hei
Minä olen henk.koht sitä mieltä ettei tääsä asiassa pidä kuunnella muiden mielipiteitä MUUTA KUIN aviomiehesi:mitä mieltä hän on, onko tukena apuna myös vauvan ja esikoisen hoitamisessa??

MUTTA jos olisin yh eikä lapsen isä olisi mukana kuvioissa todellakin tekisin abortin sanoisi vaikka ukko ylijumala mitä...ilman lapsen isän tukea tulee olemaan todella rankaa ja jos olisin jo valmiiksi väsynyt ja epävarma asian suhteen takuulla tekisin abortin iahna lapsen elämän kannaltakin:miksi tehdä lapsia kärsimään ja kokemaan ankeaa lapsuutta!!!! Vain yhden yön hairahduksen takia!!!!!!!!!!Siis tarkoitan etten itsekään olisi halunnut syntyä maailmaan jo sikiönä ollessani leimattuna EI TOIVOTUKSI!!!

Lisäksi näitä jyrkkiä mielipiteitäni lauon: JOS lapsen isällä ALKO-ongelmaa tai mitä tahansa ongelmaa jo avioliitossa EI lasta kannata synnyttää siihen kamaluuteen viattomana kärsimään!! Ajattele ensimmäiseksi siis myös tulevan lapsen elämää!!
 
äitee*3
Meillä 5v,3v ja kohta puolivuotias.Jo nytten on isommista seuraa pienimmälle vaikkei vielä mihkään pääsekkään.Helpommalla pääsen nytten 3:en kanssa kuin aikoinaan esikoisen kanssa,siis ku leikkivät PALJON keskenään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Kiva kermaperseasenne sulla. Kun on vähän hankalaa välillä. Olis kiva katsoo miten kävis jos sunkaltaiset kakarat olisivat 50 vuotta sitten hoitaneet 7 lasta ja naapurin lapset sekä muutamat huutolaiset siinä sivussa, navetan, kantaneet vedet kaivoista, leiponeet leivät ja lypsäneet maidot, vahtineet juoppoa ukkoa, korjanneet vuotavaa kattoa ja valvoneet sairaita lapsia ihan siltä tuntumalta kun oma järki sanoo. Oltaisiin kuoltu sukupuuttoon koko helvetin suomaisrotu.

Mutta nyt on kiva sen puolesta, että mistään ei tarvitse ottaa vastuuta ja aina voi sanoa ettei huvita. Kaikki 25-vuotaat naiset eivät osaa edes perunoita keittää. Puhumattakaan jostakin rationaalisesta toiminnasta tai päätöksenteosta, ehei, pää vaan pensaaseen. onnea valitsemallasi tiellä.

Ja tiedoksi; moni kaksivuotias on uhmakas. Sinulla ei varmaankaan ole mitenkään poikkeuksellisen raskasta. Olet vaan kermaperse kuten jo totesin. :wave:
ja kuinka monet 5oveet kertoo juttuja miten jouduttiin nukkumaan kymmenen ihmistä poikittain samassa sängyssa, vaatteet perittiin isosiskoilta ja veljiltä, töitä tehtiin kun opittiin kävelemään, väsyneiltä vanhemmilta saatiin remmistä jos ei oltu kannettu tarpeeksi vettä kaivosta, alakouluikäiset olivat vastuussa pikkusisaruksistaan ja nuorimmat lapset tunsivat nahoissaan että olivat vanhoillapäivillä sattuneita vahinkoja ja hyvin ei-toivottuja.
 
ap
niin ainahan sitä hankkiudutaankin raskaaksi! joo mutta meidän vauva ei ollut helppoi, se rääky vähän väliä öisin melkein 2v, tissistä vierotus oli ihan hirveää(ja sen jälkeen herättiin jo klo5jälkeen),eikä muuten nuku vieläkään kovin pitkään,vaikka ei nukkuis päiväuniakaan herää 6-7välissä, miten tähän muka jaksaisi yksin vielä vauvan joka pahimmillaan rääkyy öisin sen saman 2v!! kun taas ensimmäinen olisi jo esikoululainen silloin ja ei olisi enään pakko nousta heti ylös aina. ensimmäisen isä kyllä hoitaa sen minimin kuukaudessa,mutta vahinko vauvan isä ei hoitaisi ollenkaan,ei se edes kykenisi :( ei mun sukulaisia kiinnosta lasten hoito ja ystävillä on tarpeeksi omissaan tai sitten viettävät railakasta perheetöntä elämää,eikä lapset kiinnosta,ja ketäänhän en voi pakottaa mun lapsia hotaa joten yksin olisin

meinaatteko että en tulisi katumaan sitä jos olisin jatkuvasti ylikireä/väsynyt/huutava/ärtynyt/mitään jaksamaton äiti! enemmän se kaduttaisi, ja sittenhän asialle ei enään mitään voisi!!! minä inhosin vauva aikaa,itse ei saanut edes vessassa käydä silloin ku siltä tuntui,myöhemmin ei siksi kun lapsi teki kiipeillessä jotai todella yltiöpäistä 2v 6kk vahdin sitä melkein joka sekuntti,muute se olis halkaissut kallonsa ja taittanut niskansa. enkä halua ottaa riskiä saada toista tälläistä lasta!! ei tee mua onnelliseksi. ja eikös onnellisempi äiti oo lapsellekkin se parempi.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja muistathan:
parin vuoden päästä pääset itse tavallaan helpommalla, kun on kaks lasta, ne viihdyttävät toisiaan ja viihtyvät keskenään, yhtä joudut aina sinä viihdyttämään.
älä tee aborttia, joku mukava mies saattaa luurata jo huomenna nurkan takana ja tulee kantamaan vastuuta.
HERRANENA AIKA!!! Joopa vain tällä asenteella lapsia synnyttämään ni jo on huostaanotot taas lisääntymässä mielin määrin!!!
Eikö kukaan ajattele miten vauva kärsii kun äiti ei jaksa eikä mistään saa tai jaksa hakea apua?? Eikä siinä kärsi vaan vauva vaan myös esikoinen!!!

Ei todellakaan kannata uhmata omia rajojaan ja jaksamista eikä esittää 50-luvun äitiä kun 2000-luku ei ole lähelläkään sitä!!! Ajat on muuttuneet ja kukaan ei enää välitä muista kuin itsestään eikä sosiaalihuolto eikä neuvola auta- ei riitä resursssit!!!

 
samoista aineksista ihan erilaiset lapset
Meillä toka ollu ainakin tähän mennessä ollut huomattavasti helpompi ku ensimmäinen, joka on ollut ja on enemmän tai vähemmän kamala, osaa kyl olla aivan ihanakin, muuten olisin varmaan seonnut. Mut sun ratkaisu on sun ratkaisu on se kumpi vaan, muista vaan, et joudut sen kans sit elämään loppuikäsi. Voimia sinulle päädyt sitten kumpaan ratkaisuun tahansa.
 
aha
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Kiva kermaperseasenne sulla. Kun on vähän hankalaa välillä. Olis kiva katsoo miten kävis jos sunkaltaiset kakarat olisivat 50 vuotta sitten hoitaneet 7 lasta ja naapurin lapset sekä muutamat huutolaiset siinä sivussa, navetan, kantaneet vedet kaivoista, leiponeet leivät ja lypsäneet maidot, vahtineet juoppoa ukkoa, korjanneet vuotavaa kattoa ja valvoneet sairaita lapsia ihan siltä tuntumalta kun oma järki sanoo. Oltaisiin kuoltu sukupuuttoon koko helvetin suomaisrotu.

Mutta nyt on kiva sen puolesta, että mistään ei tarvitse ottaa vastuuta ja aina voi sanoa ettei huvita. Kaikki 25-vuotaat naiset eivät osaa edes perunoita keittää. Puhumattakaan jostakin rationaalisesta toiminnasta tai päätöksenteosta, ehei, pää vaan pensaaseen. onnea valitsemallasi tiellä.

Ja tiedoksi; moni kaksivuotias on uhmakas. Sinulla ei varmaankaan ole mitenkään poikkeuksellisen raskasta. Olet vaan kermaperse kuten jo totesin. :wave:
Voi voi!!! Tarkoitako siis,että lapsia vaan hinnalla millä hyvänsä ihan 50-luvun malliin eleiltäs...muutoin ollaan kermaperseitä???
Monella 50-luvun lapsella on todella kovia muistoja lapsuudestaan ja sen ankeudesta!! Sitä siis toivot kaikille?

 
ap
tällä kermaperseellä on tuttuja joilla on paljon lapsia eräskin oli sen viidennen kanssa ihan poikki,koska kukaan aiemmista ei ollut ollu niin vaativa kuin se viimeinen lapsi oli, että ei se perkele ole siitä kasvatuksesta!!!! lapset on eriluonteisia eritempperamentti,ai että mä toivon sulle seuraavaksi tälläistä tapausta niin katsotaan sitten kuinka helppoa/hauskaa se on.

kyllähän joka lapsen saa käyttäytymään samanmuotin mukaan,jos käyttää henkistä ja fyysistä väkivaltaa, mutta siitä lapset ei opi mitään hyvää!


jopa minun äitini sanoi,joka on kasvattanut 10lasta että tämä minun on kyllä todella vaikea tempperamentiltaan,luulisi äidin vähän tietävän mistä puhuu. samainen äiti sanoi että tuun olemaan kusessa jos vauva on samanlainen, ja mä olen samaa mieltä äidin kanssa. niin ja aatelkaa äidilläni on ollut samaan aikaan 4alle 4v,ja se on sitä mieltä että kksi tuollaista olisi liikaa,kertooko mitään tälle kermaperseeksi haukkujalle? ja kai mä saan haluta juuri sellaisen elämän että mulla ja olemassa olevalla lapsella on hyvä olla. mitä asiaa kellään on siihen mitään sanoa!

 
muistathan,
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja muistathan:
parin vuoden päästä pääset itse tavallaan helpommalla, kun on kaks lasta, ne viihdyttävät toisiaan ja viihtyvät keskenään, yhtä joudut aina sinä viihdyttämään.
älä tee aborttia, joku mukava mies saattaa luurata jo huomenna nurkan takana ja tulee kantamaan vastuuta.
HERRANENA AIKA!!! Joopa vain tällä asenteella lapsia synnyttämään ni jo on huostaanotot taas lisääntymässä mielin määrin!!!
Eikö kukaan ajattele miten vauva kärsii kun äiti ei jaksa eikä mistään saa tai jaksa hakea apua?? Eikä siinä kärsi vaan vauva vaan myös esikoinen!!!

Ei todellakaan kannata uhmata omia rajojaan ja jaksamista eikä esittää 50-luvun äitiä kun 2000-luku ei ole lähelläkään sitä!!! Ajat on muuttuneet ja kukaan ei enää välitä muista kuin itsestään eikä sosiaalihuolto eikä neuvola auta- ei riitä resursssit!!!
kyllä omista tekemisistään pitää vastuuta kantaa. olen ollut itsekin välillä tosi loppu, mutta paljon enemmän loppu olisin ollut, jos olisin joutunut koko elämäni kantamaan aborttia mielessäni. silloin olisin murtunut varmasti jossain vaiheessa, kukana ei ole ollut nytkään.
eihän elämässä ole tarkoitus olla koko ajan kivaa, pari vuotta on varmasti raskasta, mutta ihminen venyy kun tarvitaan.
On ehkä parempi, etten ala neuvoa ketään, mutta ensimmäisen lapsen saatuani, en ole pystynyt ymmärtämän, miten kukaan voi tappaa oman lapsensa kohtuun, jos ei ole joku pakottava syy, esim. elämiskyvyttömyys synnyttyään.
 
ap, mie luin vain siun kommentit. tee niinku siusta parhaalta tuntuu. jos oot nyt jo poikki niin varmaan oot poikki sittenkin ku se vauva tulee.

kaikille muille: ei elämää voi tietää etukäteen, on pakko tehhä valinnat sen mukkaan miltä nyt tuntuu ja miltä elämä nytten näyttää.

:hug:
 
Voi jumankauta mikä meininki taas... Jos teillä ei oikeesti oo mitään muuta sanottavaa ku sättiä kermaperseeks, niin olisitte hiljaa. Ette voi tietää toisen ihmisen elämäntilanteesta yhtään mitään, ja eikö tuo abortti edelleenkin ole jokaisen ihan oma valinta, jokainen tietää omalla kohdallaan jaksaako uutta lasta, haluaako vai ei jne. Juu ja jokainen ihminen venyy tarvittaessa, mut jossain vaiheessa se raja tulee sille venymisellekin ja sit pahimmassa tapauksessa saadaan lukea lehdistä kaikenmaailman kauheuksista.
 
Teet niinkuin itsestäsi parhaimmalta tuntuu =)

Helppo täällä on toisten sanoa että jaksat kyllä kun ei kukaan sinua tunne eikä tilannettasi tiedä =)

On meilläkin ehkäisy mutta jos se pettäisi niin valitettavasti vauvaa en enää halua, olen jo 3 lapsen äiti ja vaikka lapset ovat rakkaita niin raja on minunkin jaksamisellani eli abortin tekisin =)

Jaksamisia sulle, päätös ei varmasti helppo ole !
 
Alkuperäinen kirjoittaja =( :
mutta nyt riitti,en halua toista tuollaista lasta,ihan mahdoton!!! vauvasta lähtien ja yksi asia ku helpottaa toinen vaikeutuu esi. kun lopetti yöherättelyt melkein 2v alkoi se hemmetin uhma,joka ei vähäistä ollut toellakaan! huoh. nyt koetan pysyä kovana tän päätöksen kanssa muuten olen syksyllä valmis hullujen huoneelle,kaikki sama taas alusta!

-toi eka just kasteli mut suihkulla,ihan vaan siksi koska mä pesin sen hiukset!! itse en todellakaan ollut menossa suihkuun ja mua raivostuttaa tollanen käytös, joka asiassa. vähintään nyrkistä tulee jos kaikki ei mee niinku hän haluaa, ja nehän ei mene koska muahan ei mikään 3v määrää,en jaksaisi toista tähän :( vaikka olenkin sitä mieltä että abortti on lapsen hengen riisto,mut en vaan kykene. tää taitaa olla mulle itselle pienin paha vaikka syllisyys jää,niin kykenen silti olemaan parempi äiti tuolle jo olemassa olevalle lapselle, kuin niin että uupuisin kahden kanssa. en halua toista tuollaista,miksi aina mulle käy huonosti tavalla tai toisella,ois nyt vaikka sisko tullut raskaaksi ennemmin. kyllä olenhiukan katkera elämälle ja kaikelle tuntuu että on valittavissa vain kaksi huonoa vaihtoehtoa, kyllä miehet pääsee helpolla,vaikka niille sattuisi vahinko ne pystyy aina liukenee kuin koira veräjästä, joku 124e/kk ei nyt tunnu missään,työssäkäyvän kukkarossa. mutta uupumus ja jatkuva tunne siitä että on huono äiti tuntuisi vähän muuallakin kuin pankkitilissä :( vitsi että oon puhki tän asian kanssa.
Miksi sä täällä tota pähkäät? Eiköhän omatuntos kerro mitä sun pitäis tehä?
:x

 

Yhteistyössä