No voi apua. Minkä kokoisen takin mä otan tytölle?

Mulla on kaksi lasta ja pari vaatetta oon ostanut ennenkin... :D Mutta siitä huolimatta kysyn nyt, minkä kokoisen takin ostan tytölle?

Olen ostamassa Reiman toppatakkia. Tyttö on n. 104 cm pitkä. Meillä on Name It:n toppatakki kokoa 104 ja se on liian pieni (just ja just sopiva, vähän lyhyehköt hihat). Mutta toi on naftia kokoa. Onko noi reiman TAKIT yhtä reiluja kuin haalaritkin? Riittääkö toi 104 sillä koko talven vai otanko 110? (vastaako jälkimmäinen 116 oikeasti?)
 
veikkaisin
Veikkaisin että jos ei ole hirmu pitkäkätinen pimu niin pärjää 104cm, mutta 110cm ei ole myöskään liian iso. Ottaisin 110cm, jolloin sitä voisi mahdollisesti pitää seuraavanakin talvena. Meidän 92cm tytöllä oli viime talvena 98cm takki kevät puolella, eikä todellakaan näyttänyt liian isolta. Nyt kun tyttö on tuon 98cm, niin menee vielä päälle kunhan pakkaskelit koittaa.
 
En tiedä, kuinka pitkä meidän tyttö on, mutta käyttää 104-110cm vaatteita. Ostin 110cm haalarin talveksi ja on ihan sopiva, tai sopivan reilu. Tosin ei ollut reimaa, mikä tunnetusti on reilun kokoinen. Ostaisin myös samankokoisen kaksiosaisen puvun, jos löytyisi kiva.
 
"vieras"
Reiman takin ovat yhtä reiluja kuin haalarit (ainakin hihojen pituus), mutta housut vastaavat kokoaan. Meidän 110-senttiselle passaa vielä oikein hyvin satanelosen takit.
 
[QUOTE="vieras";27334787]Reiman takin ovat yhtä reiluja kuin haalarit (ainakin hihojen pituus), mutta housut vastaavat kokoaan. Meidän 110-senttiselle passaa vielä oikein hyvin satanelosen takit.[/QUOTE]

Kääk. Pah, mä lisään tilaukseen saman tien tuon 104. Saahan ne ylimääräiset palauttaa. =)
 
En tiedä, kuinka pitkä meidän tyttö on, mutta käyttää 104-110cm vaatteita. Ostin 110cm haalarin talveksi ja on ihan sopiva, tai sopivan reilu. Tosin ei ollut reimaa, mikä tunnetusti on reilun kokoinen. Ostaisin myös samankokoisen kaksiosaisen puvun, jos löytyisi kiva.
Housut tytöllä on jo 110. Olen siis toppahousut ostanut jo aiemmin. Mutta takki on aina vähän hankalampi. Ei saa olla liian reilu, jottei ole mikään polvimittainen.

Mut mä tajusin (fiksu minä), että voin tilata molemmat koot ja palauttaa sen ylimääräisen. Laskulle kun tilaan, onnistuu moinenkin. ;)
 
"vieras"
Minulla 101cm tyttö, jolle olen sovittanut siskon vanhoja reimatec 110cm talvihaalaria ja talvitakkia&-housuja. Haalari menee jotenkuten, koska siinä on vyötäröllä kiristysmahdollisuus, housut menevät, koska niissä on nilkoissa kuminauhat, mutta hukkuu takkiin, roikkuu raukalla polvitaipeissa. 98cm takki menee vielä ainakin alkutalvesta.
 
[QUOTE="vieras";27335208]Minulla 101cm tyttö, jolle olen sovittanut siskon vanhoja reimatec 110cm talvihaalaria ja talvitakkia&-housuja. Haalari menee jotenkuten, koska siinä on vyötäröllä kiristysmahdollisuus, housut menevät, koska niissä on nilkoissa kuminauhat, mutta hukkuu takkiin, roikkuu raukalla polvitaipeissa. 98cm takki menee vielä ainakin alkutalvesta.[/QUOTE]

Noo, katotaan, mikä noista on sopiva. Tilasin nyt molemmat 104 ja 110. ...ja vielä kahdesta kuosista, kun en osannut päättää. :D Kiva lasku taas Ellokselta siis tulossa. :D (vaikka toki palautan ne ylimääräiset)

Hankalia noi toppavaatteet, kun joka merkillä on omat mitoituksensa. Reiluissakaan merkeissä ei voi luottaa siihen, että hihat on sitten yhtä pitkät tai että takki ei muuten ole ihan pussi ja leveä. Tuo Jonathan osoittautui tytölle tuossa mielessä just vähän huonoksi. On aika leveä ja sinänsä reilu, mutta silti aika lyhyt hihoistaan. Name It taas on vaan kauttaaltaan aika nafti, mutta varsinkin hihoistaan (tai sitten tuo tyttö on apinoiden sukua?) En tiedä Reimasta, sitä meillä ei ole ollut. Mutta kohta nähdään. :)

Kiitos avusta kaikille!
 

Yhteistyössä