Noin 105 cm pituisen lapsen paino?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Meillä 3-vuotias on 105,5 cm pitkä ja painaa 20,5 kg. Lapsi on laiha, ei "pömppömahaa", vaan enemmänkin ns. kuikelo on. Silti neuvolassa olivat sitä mieltä, että lihava on ja syömisiä tarkkailtava. Lapsi ei edes syö karkkeja tms. vaan on nirso ja mikään ei kelpaa. Mutta siis 105 cm pituisen painoa kysyn, en varsinaisesti muuta. :)
 
"Veera"
3,5 vuotias poika on n 102 cm ja noin 16kg. Tyttö oli 4v neuvolassa 108cm ja 17,4kg.

Tuossa linkki lasten bmi-laskuriin mistä käy ilmi että 105,5 pitkän noin kolmevuotiaan pojan normaalipaino on 15,9-19kg

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/200.036.html
 
vieras x
4-vuotias poikani on 105,5 cm ja 15,5 kg. Aikaisemmin neuvolassa valitettiin laihuudesta mutta nyt ovat jo tottuneet että kasvaa tasaisesti omalla käyrällään ja päiväkotikin "todisti" että lapsi syö hyvin. Mun korvaan tuo 20,5 kg kuulostaa tosi paljolta kun oon tottunut tuohon omaan laiheliin.
 
kyllä
Lapsesi on BMI-laskurin mukaan selvästi ylipainoinen. Oman lapsen painolle sokeutuu helposti. Valitettavasti lihava lapsi=lihava aikuinen. Auta lasta nyt. Olen itse ollut lapsesta saakka ylipainoinen ja kärsinyt asiasta suunnattomasti. Omien lasten painoon puuttuisin heti!
 
ap.
Itse kun laskin lapsen-BMI laskurilla niin tuli vastaukseksi: "Ikäisekseen pitkillä ja lihaksikkailla lapsilla painoindeksi saattaa olla yli 25, vaikka rasvaprosentti on normaali." On siis ikäisekseen pitkä ja lihaksikaskin tapaus meillä. Ei kukaan koskaan ole sanonut lihavaksi, vaikka moni on suustaan suora ja normaalisti sanookin niin kuin asiat on, en siis usko että olisi lihava.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
ap.
Onhan se paino lukuna jotenkin suuri tuon ikäiselle, mutta mielestäni suhteutettuna lapsen pituuden kanssa ei ollenkaan niin hälyyttävää... ja kun kuitenkin kyseessä kuikelo, jolla näkyy kylkiluutkin, eikä mitään pömppömahaa tms. ole.
 
"Veera"
Itse kun laskin lapsen-BMI laskurilla niin tuli vastaukseksi: "Ikäisekseen pitkillä ja lihaksikkailla lapsilla painoindeksi saattaa olla yli 25, vaikka rasvaprosentti on normaali." On siis ikäisekseen pitkä ja lihaksikaskin tapaus meillä. Ei kukaan koskaan ole sanonut lihavaksi, vaikka moni on suustaan suora ja normaalisti sanookin niin kuin asiat on, en siis usko että olisi lihava.
25-30 on siis lievä ylipaino, lihaksikkailla lapsilla bmi voi olla hieman yli 25 kyllä. Sinun lapsesi bmi on kuitenkin 29,7 eli hyvin lähellä tuota 30 rajaa jonka jälkeen ei puhuta tlipainosta vaan lihavuudesta. Ylipainoiset lapset on aina ikäisekseen pitkiä kun liika energian saanti kiihdyttää myös pituuskasvua joten silläkään ei oikein voi puolustautua. Silmä valitettavasti tottuu lievään ylipainoon kun se on niin yleistä. Tosiasiassa leikki-ikäisten 'kuuluu' olla hyvinkin hoikkia.
 

Yhteistyössä