*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

Iltaa, pikainen pyörähdys täällä...

Oli aika järkyttävä päivä tänään. Olin sukulaisen maatilalla käymässä, ja kaaduin siellä vatsa edellä syvään ojaan. Mitään ei käynyt itselle pahasti eikä ilmeisesti mahallekaan, kun ehdin ottaa käsillä vastaan. Nyt on kädet ja naama nokkosien polttamana, mutaiset vaatteet pesussa ja puolentoista tunnin äityspoli reissu takana. Otettiin sydänkäyrää ja ultra, kaikki näytti olevan vauvalla hyvin. Itse on vain täysin säikähtänyt ja jotenkin järkyttynyt. Ekana tunteena oli vain hirmuinen pelko, että onko vauvalla kaikki hyvin.

En jaksa nyt oikein muuta kommentoida, kun kädet kirvelee koko ajan nokkosten jäljiltä, mutta Kvartille onnea mahdollisiin asuntokauppoihin! Ja turhakkeista juuri tuosta tuttiplosterilioijasta, niin sillä Aventin, ikä mulla on niin on tarkoitettu myös rintapumpun osien sterilisointiin ja tuttienkin, miksei. Lisätään vain vettä ja laitetaan mikroon tietyksi ajaksi ja voila, valmista.
 
Huh, mikä päivä Mekkalalla, onneksi selvisit säikähdyksellä ja "nokkosrokolla"! Kvartille kovasti onnea asuntokauppoihin, ne on kyllä jänskiä, kun on oma koti ja isot rahat kyseessä. Heh, hyvä että väsymyksen syykin selvisi. Toi kahvijuttu on kanssa hassu, kun nyt tosiaan maistuu usempi kupillinen päivässä, ja hetki sitten selvisi hyvin monta kuukautta ilman ainuttakaan.

Meillä tehdään nyt sitten kanssa poskihampaita. Tytöllä yks on jo tullut kokonaan läpi ja kaikista muista kulmat. Tänään neiti tuntui myös poikkeksellisen kuumalta niskasta, pää kun on lähes aina kuuman tuntuinen. Mittasin sitten kuumeen ja lukema oli 38,6 kainalosta! Toivottavasti ne on ne hampaat, eikä mikään inha tulehdus. Aika sissi, että jaksaa touhuilla lähes normaalisti noilla lukemilla, ite olisin kyllä sängyn pohjalla.
 
Niin, ja Hemulille kiitoksia kommentista, onhan tässä sitten vielä aikaa. Hyvä tietää että rv 36 lääkärineuvolassa kannattaa viimeistään vaatia, että selvittävät vauvan asennon ultraamalla, jos ei muuten selviä. En kanssa kyllä uskaltais luottaa siihen että kääntyy itsestään synnytyksessä.
 
Tervehdys tuolta meidän omalta palstalta! Kurkin täällä ja toivon, että itsekin pääsisin tänne pian. Tänään aamulla testiin tuli joku mahdollinen viivan paikka, en osaa arvioida oliko se vain mun silmissä vai jopa tikussa asti. En siis vielä ole ankeämässä tänne, kurkin vain.

-kaapo DPO 9 tai 10
 
Moi!

Täällä ilmoittautuu uusi kirjoittelija. Plussasin tuolta vauvakuumeen 3-kymppisten ensikertalaisten pinosta reilu viikko sitten. LA laskureiden mukaan olisi 19.2.

Ensimmäinen aika neuvolaan on varattuna, mutta siihen on vielä viisi viikkoa aikaa. Huoh, miten sitä jaksaa odotella. Varasin varhaisultraan ajan ja sinne pääsen (vasta) rv9.

Rinnat on niin kipeät että pitää kohta olla liivit kokoajan päällä. Maha ja alaselkä on ollut kipeä plussasta lähtien, vihlomista ja särkyä. Pahoinvointia ei ole vielä ollut, ehkä vähän kuvotusta. Maha on turvonnut niin että sitä pitää jo vähän piilotella. Niin ja finnien tuloa ei voi estää! Näistä huolimatta (ja näistä johtuen) olen aivan onnesta mykkyrällä. :heart:

Siukuki rv 5+3
 
^ Mä ymmärrän aina vaan selvemmin, miksi raskaana olemista kutsutaan myös odottamiseksi. :) Ensin odotin ekaa neuvolaa ja varhaisultraa. Sitten np-ultraa. Nyt odotan rakenneultraa ja ensimmäisiä liikkeitä, mitkä tuntisin. Vähitellen myös sitä, että tää extramakkara alkais muuttua vauvamassun näköiseksi.

En tiedä mitä rakenneultran jälkeen odotellaan kun ultria ei vissiin sen enempää ole, varmaan ainakin neuvolakäyntejä. Loppuvaiheessa sitten odotellaan tietty, että syntyis nyt jo. ;)

Eli kärsivällisyyttä kärvistelyyn vaaditaan.

Mullekin on ruennut muuten finnejä pukkaaman tässä oikeastaan viimeisen viikon aikana, inhottavaa.

Mekkalalla kauhean kuuloinen onnettomuus, onneksi ei kuitenkaan käynyt mitenkään!

Hampiainen 15+5
 
Hui kauhistus Mekkala!! :eek: Onneksi ei käynyt nokkosen polttoa pahempaa! Kamala säikähdys kyllä varmasti!

Hyvä tietää että sinne Aventin sterilointihässäkkään voi laittaa ne pumpunkin osat (mulla juuri tuo Aventin pumppu), pitääkin harkita tuon ostoa! Viimeksi tosiaan ne osat parhaillaan kiehuivat varmaan tunnin kun aina unohdin kattilan keittiöön kun tulikin jotain muuta... Olisi ehkä vähän turvallisempikin tuo, varsinkin kun nyt pitää olla kattiloiden kanssa eri tarkkana tuon yhden täystuhon takia (joka muuten parhaillaan kävelee onnellisena ympäri kämppää mun Bola-koru kaulassa :) ).

Tervetuloa Siukuki ja onnea plussasta!! :flower:

Ja Kaapo, toivotaan että pääset tänne hetimmiten :)

Meillä kävi eilen välittäjä arvioimassa asunnon ja nyt vaan odotellaan että se unelmakämpän myyjä kertoisi että hyväksyykö ne meidän tarjouksen. Jos hyväksyvät niin tämä asunto lähtee myyntiin välittömästi, ehkä jo ennen juhannusta, jännää! Siivoilin jo paikkoja aamun että jos tulee tarvetta ottaa valokuvia pikaisesti niin selvitään vähän pienemmällä tuunauksella :D Toivotaan, toivotaan...

Ja ohhoh, sehän on taas jo tiistai eli:
Kvartti ja Myyräläinen 26+0
 
Tervetuloa tännekin Siukuki! :flower:

Voi miten Mekkalalla oli hurja maaseutuvisiitti :eek: Onneksi kuitenkin selvisit säikähdyksellä! =)

Saa muuten nähdä mitä kaikkia turhakkeita sitä itse tulee ostettua :) Mun ystävällä oli vaipparoskis ja sellainen ainakin pitää hankkia =) Kai sekin on jonkun mielestä turha. Mutta meillä kun roskikselle on aika pitkä matka ja vauva syntyy talvella, jos kaikki menee kuten pitäisi, niin lähdepä sitten joka päivä roskista kiikuttamaan ulos.

Kaapolle plussaonnea!

Mulla oli myös Siukuki rinnat tosi kipeet ekat viikot, nyt on muutaman päivän ollut normaalimmat. Tosin edelleenkin tiedostan koko ajan niiden olemassaolon ja nännit on kosketusarat. Tänään heräsin aamuyöllä outoon jomotukseen alavatsalla ja sitä on nyt ollut pitkin aamua. Onneksi on huomenna ultra! Toivon niin kovasti että kaikki on hyvin!
 
Pakko kommentoida Rae pikaisesti tuota vaipparoskista, anteeksi :) Tosiaan voi olla että joillekin on tuiki tarpeellinen, mutta meinasin jo tuossa aiemmin mainita sen että se on kyllä turhakkeista kaikkein turhin, miehen kanssa aina naurettu niitä lastentarvikeliikkeessä :D Meillä siis noita kestoja käytetty eli siksi itsellä tietenkin turha, mutta kaverit ostivat sen ja ne pussit (jotka on tosi pieniä, sinne menee parin päivän vaipat) kuulemma maksaa niin tuhottomasti ja niitä pitää aina lähteä jostain erikoisliikkeestä hakemaan, että heillä jäi se parin ekan kuukauden jälkeen käyttämättä. Kannattaa varmaan kahdesti siis miettiä. Ja onhan vauvallekin ulkoilu ihan hyvästä...? Koitan olla kuitenkin tuomitsematta ;)
 
VOi hyvinkin olla =) Lähinnä ajattelin että kun todennäköisesti helmikuussa on pakkasia ja vastasyntynyttä ei silloin saa ulos viedä... Toki aina voi miehen lähettää happihyppelylle :) Sitä en tosiaan tiennyt että siihen käy vain jotkut erikoispussit, kaveri ei ainakaan vielä valittanut muuten, mutta sanoi että ilmankin pärjäisi. Ehkä perin sitten häneltä :)
 
Se ei kestänyt kovin kauaa muistaakseni se ulkoilukielto, tosin silloin kun tyttö syntyi ei viime talven kaltaisia pakkasia ollutkaan. Muistaakseni saatiin jo viikon ikäisenä alkaa tehdä pieniä ulkoiluja kun syntymäpaino oli saavutettu. Mutta tosiaan ei ollut kylmä silloin. Serkku sai viime tammikuussa vauvan joka pääsi ekan kerran kunnolla ulos vasta parin kuukauden iässä :/ Mutta se oli ihanaa kun pääsi itse ulos YKSIN ekoja kertoja kun mies oli vauvan kanssa. Uskalsin tehdä vain ihan pieniä kävelyitä että jos vauvalle tuleekin nälkä.. Ei siis liittynyt enää tuohon roskisaiheeseen, mutta tuli vaan muistoja mieleen :D Se oli kyllä niin ihanaa aikaa! :heart:

Ei sillä että nyt olisi jotenkin kamalaa, ihanaa aikaa ollut pääasiassa tämä kaikki äitinä olemisen aika :) Mutta olihan se alussa niin ihanan jännää ja uutta, itku pääsi vähän väliä vaan koska olin niin onnellinen ja vauva oli niin tajuttoman ihana! :D
 
Heips,

jos eilen sattui sitten elämäni säikähdys, tänään on jäljellä vain väsymystä. Oltiin siskon lapsien kanssa Muumimaailmassa, joten se ei ainakaan auttanut asiaa... :LOL: Nyt aion viettää loppuillan sohvalla ja poika pitää tällä hetkellä vatsassa sellaista metakkaa, ettei mitään järkeä. Nyrkkiä tuonne alas ja potkuja ylös, että kylkiluita vihloo rinnan alla... Huh.

Kiitos sympatioista KÖ, Rae, Vetku ja Hampiainen. Enää ei kädet polttele nokkosten jäljiltä. Toinen polvi on kyllä turvonnut ja niskat ihan sairaan kireät ja kipeät, pää pääsi siinä rytäkässä varmaan jotenkin retkahtamaan.

Tervetuloa Siukuki ja toivottavasti Kaapokin!

, tuolta linkistä löytyy sellainen mikroon laitettava express II höyrysterilisoija, meillä on tuo sama. http://www.vauvatalojohanna.fi/index.php?page=hoitotuote_avent Ei tosiaan viititty sijoittaa sellaiseen sähköiseen mikälie, maksaa satasen kun tuo oli vain kolmekymppiä. Mutta kummassakin sopii laittaa rintapumpun osaset. Kokeiltiin jo sitä kotona, ja pestiin ostamamme tuttipullot. Ihan helppo ja hyvä käyttää.

Rae ja KÖ, muistaakseni talvella vastasyntyneen saa viedä kahden vkon vanhana ulos, totutellen tietenkin, pakkasraja -10 astetta. Kesällä voi jo muutaman päivän ikäisenä kai. Mäkin sitä sangenic mikälie vaipparoskista katselin ja jäi kyllä meiltäkin hyllyyn, just sen takia, että ne kasetit on kalliita ja saa vain erikoisliikkeistä. Jotenkin ajattelen, että meillä kun on tällaien rivitalon pätkä, niin tulee helposti kerättyä niitä oven ulkopuolelle, sitä varten ostetaan kylä sellainen poljinroskis, ettei linnut tms koirat pääse niitä nokkimaan tai jotain.

Tää on kyllä yhtä odottelua tää raskaus ja ihan koko ajan. Nyt odotan ens maanantain neuvolaa ja synnytystapa-arviota, jolloin saa painoarvionkin. Sitten toivon, että saisi sen leikkauspäivämäärän niin vois odotella sitä... Mä en kyllä ala, jos ne alkavat venkoilemaan siellä äitiyspolilla taas.

Ps, en voinut lähteä muumikaupasta ilman Pikku Myy pehmoa pojalle... Nyt odotellaan palkkapäivää, että saisi ne viimeisimmätkin hankinnat tehtyä... Tänään pitäis pinnis ja kirjahylly rantautua meille vihdoin viimein ja saada atuluja yms paikoilleen. Jos sitten kehtais vaikka ottaa kuvaakin ja laittaa tänne esille...
 
Pitkästä aikaa, tänne on tullut uusiakin kirjoittelijoita, kiva! =) Yhä vaan itselläkin on välillä raskausaika mielessä. En varmaan juurikaan tänne enää mitään kirjoittele, mutta lähinnä tulin kertomaan nimen, jonka pikkuinen sai viime la:na: Pinja Tuulia. Ja kiitos kaikille yhteisestä "odotusajasta". Tulen vielä kirjoittelemaan tänne sitten viim jos saadaan toinen lapsi joskus!

Omena ja Pinja 2kk 1pvä :heart:
 
Onnea Pinjalle nimestä! :heart: Ja kaikkea hyvää Omena teille, toivottavasti "nähdään" vielä joskus! :)

Hyvä Mekkala ettei jäänyt isompia vaivoja tuosta onnettomuudesta! Ehkä se niska tosiaan on jotenkin venähtänyt siinä rytäkässä, toivotaan että vetreytyy parissa päivässä.

Ja juu muistelinkin että toi yleinen pakkasraja oli pari viikkoa. Me päästiin vaan jo aiemmin ulos kun tytöllä oli syntymäpaino saavutettu silloin kun se terkkari kävi viikon iässä kotikäynnillä niin antoi luvan. Ja tosiaan totuttelemalla mentiin, ensin vaan ihan hetki ja seuraavana päivänä talon ympäri jne. Se terkkari sanoi, että sitten kun paino on saavutettu ja ekat kunnon maitokakat tulleet niin jos ei ole pakkasta niin saisi mennä.

Tänään oli kiva päivä, vaikka oonkin siivonnut ja puuhannut kaikkea taukoamatta. Mutta kaveriperhe kävi illalla kylässä ja varattiin yhteinen matka Viroon :) Ja tyttö on ollut ihan hurmaava koko päivän, oon vaan nauranut sen jutuille. Että voikin jo noin pienellä olla ihan omat vitsit ja leikit :heart:

Nyt miehen viereen sohvalle :)
 
Onnea Omenalle! Kaunis nimi typyliinillä.

, joo, pikku hiljaa aletaan täällä päästä säikähdyksen yli.

Kysymys viisaammille, mitä juttuja siellä hoitolaukussa kannattaa olla mukana niinkuin yleensä?
Vaippoja, puhdistuspyyhkeitä...?
 
Onnea Omenan Pinjalle nimestä!

mekkala varavaatteet itelle ja vauvalle ;) ja vaippoja ja siihen tykötarpeet, ja muovi pussi likaisia varten.

ei jaksanu lukea kaikkea, anteeksi.

Täällä väsy, typyn kanssa menty matala lentoa pariviikkoa, reissaaminen on kibvaa mutta väsyttävää.

Unico ja Typy vähän vajaa 2kk
 
Mekkala, mulla on toi hoitolaukku yleensä aina "lähtövalmiudessa" kotona, pyrin laittamaan valmiiksi kun ehdin ja sitten on helppo lähteä tai ainakin vähän helpottaa se lähtöhärdelli. Sisällys on vähän muuttunut kun nyt pitää tietenkin olla jotain ruokaakin ja välipalaa mukana ja se vaihtelee vähän että mihin aikaan päivästä lähdetään. Pienen kanssa oli helppoa kun oli aina ruoka mukana. Eli sisältö on meillä seuraava:

-Vaippoja (pari kestoa ja varalle pari kertistäkin)
-Puhdistuspyyhkeitä
-Harso tai pari (voi tarvittaessa käyttää pyyhkeenä, pienellä tarvittiin pulautusten varalle)
-Vaihtovaatteet (body ja sukkikset ainakin, ehkä myös collegeasu tai muu sisävarustus, pidemmille reissuille pari alusvaatekertaa)
-Pussi likavaipoille ja -vaatteille (meillä on sellainen "uimapussi" tai sitten ihan vaan pieni muovipussi)

Lisäksi mulla oli alussa
-Minigrip-pussiin laitettu muutama topsipuikko ja vanulappu jos tulee jotain (Helmillä oli rähmivä silmä kauan aikaa joten sitä piti puhdistella)
-Liivinsuojia itelle pari varalle
-Toppi tai T-paita itselle kun monesti vauva puklasi päälle

Nykyään tarvitaan taas lisäksi
-Ruokapurkki
-Pillimaito/nokkamuki vettä varten
-Ehkä välipalaa
-Ruokalappu, lusikka, talouspaperia...

Eli mitä isompi laukku sitä parempi!! :D Me ollaan tilaamassa uudet vaunut kun tarvitaan kaksosten malli (Phil&Tedejä ollaan kateltu), ajattelin ehkä sijoittaa myös niihin sopivaan hoitolaukkuun jos se olisi tuota nykyistä isompi. Kahden kanssa saa varmaan muuttokuormaa roudata mukanaan vaikka ottaisikin vaan ihan tarpeellisimman. Joillain on mukana myös leluja tms. mutta mä oon vetänyt rajan siihen ja harvoin on tullutkaan tilanteita että olisi tarvittu. Oma puhelin tai lompakko riitti pitkään viihdykkeeksi.

Nyt vien typyn hoitoon, siivouspäivä taas edessä, viilailen kaikki paikat tuunauskuntoon mahdollista myyntinäyttöjä ajatellen. Kaikki kunnia mun miehelle joka kyllä on oikein hyvä imuroimaan ym. mutta kun se jää ensi viikoksi tänne yksin ja jos silloin tullaan niitä valokuvia ottamaan asunnosta niin on kyllä varmaan parempi että mä siivoan valmiiksi ;)

Iltapäivällä neuvola, toivon kovasti että hb olisi noussut edes vähän. Tai ei ainakaan olisi laskenut.

Kö ja Myyrä 26+1
 
Kvartille Tsemppiä neuvolaan! Sun hoitolaukun sisältö vaikutti tosi kattavalta, mutta lisään siihen vielä pikkuisen froteepyyhkeen, joka on kanssa monesti osoittautunut käteväksi, kun sillä on saanut pepun kunnolla kuivaksi. Kosteuspyyhkeitä ei olla käytetty paljoa, mutta pieni nippu niitä kulkee ihan vaan minigrip-pussissa, niin ei tarvii joko pakettia kuljetella. Minigripeissa menee hyvin kanssa esim. rusinat ja muut pikkuvälipalat. Pyykkipojat on kanssa käteviä, kun niillä saa esim. harsoilla viriteltyä aurinkosuojaa. Ja ehdottomasti kannattaa pitää hoitolaukku koko ajan valmiudessa. Meillä on kanssa siellä aina purkki ruokaa, välipalaa ja puuroa, kun ei ikinä tiedä kuinka kauan jossain ollaan. Ja myös yöpuku ja hammasharja, että saa tarvittaessa tehtyä iltatoimet jo kylässä, ja siirrettyä tytön autosta sitten suoraan sänkyyn. Leluja ei kyllä kannata pitää, paitsi ehkä autossa, koska kaikki muualla oleva tavara kiinnostaa kuitenkin enemmän.

Kvartti Ite kattelin kanssa pitkään niitä p&t:tä, mut ostin sit kuitenkin käytettynä Happy Babyt, joissa kopat saa eri suuntiin. Kiva kuulla miten toimivat, jos niihin päädyt!

Tervetuloa Siukuki! Oho, onpas Omenan ja Unicon vaavit jo isoja! Justhan te vasta venailitte synnärille lähtöä...

Nyt pitänee perehtyä vielä hetkeksi töihin. Huh, enää tää päivä ja sit ens viikolla kolme päivää. Ja sit ainakin vuosi vapaata toimistoympyröistä!

Vetku ja vatsapyöriäinen 29+0
 
Terkkuja ultrasta! Siellä se pikkuinen köllötteli, pituutta 9,4mm ja vastasi viikkoja 6+6 (omien ja neuvolan laskujen mukaan tänään tasan 7). Pikkuinen sydän sykki hurjasti, tuli ihan tippa linssiin :heart:

Vielä pakko vääntää siitä vaipparoskiksesta, vaikka meille vielä kovin kaukainen asia :) Olin eilen ystävän luona jolla 5 viikkoinen vauva ja hän puolestaan kehui kovasti vaipparoskista =) Tässä kuten muissakin turhakkeissa tuntuu olevan yhtä monta mielipidettä kuin on käyttäjääkin. Mutta tuo ulko-oven pieleen hankittu ulkoroskis kuulostaa toki huomattavasti edullisemmalta vaihtoehdolta, mekin kun omakotitalossa asumme niin olisi helppo toteuttaa. Kyseinen ystäväni asuu kerrostalossa, joten silloin ei oikein voi tuollaisia viritelmiä kehitellä. No mutta tulipahan tämäkin aihe käsiteltyä :)

Kiva että Mekkala olet selvinnyt säikähdyksestä, niskavaivat tosin on inhottavia, itsekin niistä paljon kärsineenä ymmärrän hyvin ja varmasti vielä ikävämpiä raskausaikana.

Pian lähden ulos nauttimaan kauniista illasta! =)
 
Onnea Rae hienoista ultranäkymistä! Ihanaa että siellä oli oikean kokoinen pieni kasvamassa :heart:

Vetkulle jaksamista viimeisiin työpäiviin, kohta alkaa piiiiitkä loma!

Ja juu, tosiaan vielä pitää tuohon hoitolaukkulistaan lisätä se pyyhe, se unohtui! Mä oon muuten saanut joskus jostain sellaisen pienen Suunnon treenipyyhkeen joka kuivuu tosi nopeasti ja sillä on sellainen oma pussikin. En siis toki ostaisi tuollaista tätä varten, mutta jos joltain löytyy niin on hyväksi todettu :)

Täällä pakkauspuuhat vauhdissa, huomenna siirtyy ISO kuormallinen vaatetta ja muuta rompetta maalle pariksi viikoksi. Ajatteltiin pitää mahdollisuuksien mukaan nyt ekaa kertaa maalla tytöllä kestovaippojakin, jos on lämpimät ilmat niin se voisi käydä ahkerasti potalla, tulee harjoiteltua sitä kunnolla ja säästyy vaippoja. Jos näyttää että sataa koko ajan niin sitten kyllä käytetään kertiksiä. Pesukone siellä on, mutta on vanha ja hidas eikä pyykkiä saa sateella kuivaksi kun saunassa.

Mukavaa juhannusta siis kaikille, jos en vielä huomenna tuu käymään B)
Toivotaan hyviä ilmoja!

Kvartti ja melskaava Myyrä 26+1
 
Heips täältä "pitkästä" aikaa! :)

HUIH Mekkala mikä onnettomuus!!! Toivottavasti olet kunnossa ja nokkosrokko jo helpottanut!!! :hug: Siskolleni kävi myös noin ihan loppuvaiheessa kun kaatui raksalla suoraan mahansa päälle, mutta onneksi ne vauvelit on aika hyvin suojassa siellä mahassa! Mutta kyllä tuollaisessa kaatumisessa todella säikähtää!!!! Olisin itse alkanut itkemään jo pelkistä nokkosista, ne ovat INHOJA ja pirun kivuliaita!!!!!!!

Tänään koitin etsiskellä tuota mikrosteriloijaa vauvakaupoista, mutta tuntui olevan jokapaikasta loppu! Ilmeisen suosittu turhake siis. Huomenna vielä keskustan tavaratalo, ehkä sieltä löytyisi!:) Vielä kun saisi vaunut ja kaukalonkin hankittua.. :D

Kvartti Onnea asuntokauppoihin! Mukavaa jos pääset pian laittamaan uutta kotia!
Ja mukavaa mökkireissua! Kertoilepa sitten kokemuksia miten kestoilu onnistui reissussa.. täällä aiotaan koittaa kestoilua sitten kun aika koittaa.

Vetkulle tsemppiä viimeisiin työpäiviin. Minulla oli pari viikkoa sitten tuo kolme vikaa työpäivää, ja tuntuivat ainakin kolmelta vuodelta. :)

Onnea Omenalle tytön nimeämisestä.
Ja mukava kuulla vähän myös Unicosta.. teillä tosiaan on jo ihan isot vauvat siellä! Voi kun aika menee nopeaan!

Tervetuloa Siukuki!

Rae onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Vähän vielä ON:
Olimme miehen kanssa pienellä matkalla ja kyllä kokea suomalaisten kanssamatkustajien asenteen raskaana olevia kohtaan. |O En tiedä onko teillä vastaavia kokemuksia, mutta täällä pisti taas oikein vihaksi. Tungoksessa tuupitaan ja tönitään ihan surutta niin että massukin sai taas kunnolla iskuja vastaan suomalaisturistien kyynärpäistä vaikka mieskin yritti kovasti "suojata" :'(
Istumapaikasta on tarpeen tullen ihan turha edes haaveilla esim julkisissa, ja laivalla ollessa keski-ikäinen nainen ensin istui väkisin takkini ja tavaroitteni päälle ennenkuin ehdin niitä ensin siirtää ja alkoi hetken päästä haukkua ja huutaa minulle kun nostin kipeät jalat penkille kun koitin jotenkin levätä ja nojata mieheeni. Kyllä sai taas niin pahan mieen ja ihmetystä.. en siis odota mitään erityiskohtelua ison mahan takia, mutta pieni huomaavaisuus olisi paikallaan ettei itseä tai vauvaa satu. :( Kun työasioissa jouduin vielä matkustamaan masun kanssa ulkomailla, kaikki ihmiset olivat todella auttavaisia, julkisissa paikoissa ei odottavan äidin tarvinnut jonotella ja jopa sovituskopin jonosta ja kassalta ohjattiin muualle ettei tarvinnut seisoskella. Anteeksi purkaus, mutta ottaa päähän suomalaisten käytöstavat! :( Tästä kaikesta suivaantuneena päätinkin sitten miehen suostumuksella että pysytellään ihan kotona koko juhannuksen, jotenkin ei jaksa lähteä edes mökille vaikka alunperin piti. Ehkä minulla nyt on vaan sitten joku turnaus väsymys, joka pitää levätä pois. Onneksi mieskin on tyytyväinen kun voi pitää futiskatsmoa kavereiden kanssa myös jussina. :D

Huomenna täällä on edessä ylimääräinen käynti lääkärissä kun eilen alkoi tulla vähän verta valkovuodon kanssa ja kun niitä supistuksia on ollut nyt tosi paljon niin tsekataan varmuudeksi että kaikki ok. Onneksi tänään tuota ei enää ole tullut. Masuasukki vaikuttaa kyllä liikkeiden perusteella ihan hyvin voivalta ja aktiiviselta, mutta kai se on parempi varmuudeksi katsoa.

pikkumangusti 32+6
 
Pikkumangusti, mä oon kans huomannu, että Suomessa on raskaana olevan turha odottaa mitään erityiskohtelua... :/ Alkukuussa ulkomailla käydessä mulle antoi yks mies istumapaikkansa täydessä bussissa. Mietin, että onpas yltiökohtelias mies, mutta normaaliahan tollasen pitäis olla! En tosin oo täällä kotimaassa vähään aikaan matkustanu julkisilla, mutta veikkaisin, ettei istumapaikkaa hevin tarjota. Esim. Saksassakin on ihan erilainen kulttuuri. Siellä kun vaan naisena esim. raahaa painavaa matkalaukkua, niin kyllä saa apua portaisiin jne. Tosi ikäviä kokemuksia sulla! :( Sietäis ihmisten vähän aatella!!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, Rae! :flower:

Vetkulla ei oo enää paljon töitä jäljellä. Tsemppiä viimeisiin työpäiviin! :)

Kvartille pidän peukkuja, että asuntokaupat menis toiveitten mukaan! :)

Onnea Omenan Pinjalle nätistä nimestä! :flower:

Onneksi, mekkala, selvisit kaatumisesta säikähdyksellä. :hug:

hampiainen, rakenneultran jälkeen saa odotella viikkoa 22, jolloin saa neuvolasta lapun, jonka tarvii liitteeksi äitiysavustuksen hakemiseen. Sitten voikin odotella äitiyspakkauksen saapumista (jos sen ottaa). Ja viikko 24 (jos en väärin muista) on rajapyykkinä sille, että jos vauva päättääkin tulla etuajassa, niin sillä on jo aika hyvät mahdollisuudet selvitä keskoshoidossa. =) Ja muistaakseni tuosta lähtien ei myöskään puhuta enää keskenmenosta. Mitäs muuta... Kyllä sitä odoteltavaa riittää ultrien jälkeenkin! ;)

Tervetuloa, Siukuki, ja onnea plussasta! :flower:

kaapolle paljon plussaonnea! :)

Täällä ei kummempia. Alennusmyynneistä oon tässä parin päivän aikana tehny vaateostoksia vauvalle, ja kirppariltakin löysin muutamia kivoja vaatteita. :) Pitäis alkaa ihan lajittelemaan noita, niin tietäis, että mitä vielä puuttuu ja mitä on tarpeeksi! Ois kyllä kiva saada jo se äitiyspakkaus. Ihmetyttää, kun päätöstä ei kuulu vieläkään (siis netissä Kelan asiakaspalvelussa lukee vaan, että asiakirja saapunut), vaikka vein ne paperit jo reilut kaks viikkoa sitten. :/ Mitä esim. tuolla lokakuisten pinossa oon lukenu, niin muilla on voinu olla tässä vaiheessa jo äippäpakkaus postissa... Höh. Vaikka ei kai tässä mitään kiirettä oo, kun eihän se lokakuu ihan vielä paina päälle. :whistle:

Mukavaa juhannusta kaikille! :)

Valeska 24+2
 
Testasin tänäänkin ja sain tällaisen tuloksen. Mitä mieltä te olette? Kuva on otettu n. 30 min testin tekemisen jälkeen, mutta haamua näkyi jo 5 min jälkeen. Miehen mielestä tuo ei vielä kerro mitään... mitä mieltä te olette?

http://i.imagehost.org/0810/100_4302.jpg
 
Moikka!

Ehkäpä tulen taas tännekin näyttämään naamaani, eli olin niitä tästä pinosta ihan ekoja vauvan saaneita (tyttö syntyi 2/2008) ja nyt meille on tulossa pikkukakkonen! Eilen oltiin niskaturvotusultrassa ja kaikki ok. Nyt on menossa 11+3 ja siellä se pikkuinen vilkutteli :heart: Hauska juttu oli, että ultraava lääkäri vihjaisi, että saattoi nyt jo näyttää siltä, että poika olisi tulossa... ;) Mutta varmennus sitten saadaan ehkä rakenneultrassa.

Kaapolle kommentoisin nopeasti tuota testikuvaa vilkaistuani, että näyttää siltä, että plussa saattaa olla tulossa! On siis mielestäni selkeästi positiivinen, tosin roskishaamuna, mutta saattaa kertoa raskaushormoonin pienestä noususta jo. Tosin voi olla, että on niin aikaista, että kaikkea voi vielä sattua eli alkio ei kiinnitykään kunnolla tai kyseessä kemikaalinen "raskaus" tms. Mutta tee ihmeessä uusi testi esim. parin päivän päästä, jos ei menkkoja kuulu. Voi näyttää jo oikeaa plussaa =)

Hauskaa jussia kaikille!

t. Piipi + typy + uusi tulokas 11+3
 

Yhteistyössä