** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

Joiku ja Kirpukka, aika jännä juttu, että meillä kaikilla kolmella on rakenneultra tiistaisin peräkanaan:D Mulla on tasan kolmen viikon päästä!

Juu, kai se on pian uskottava, että vauvan liikeet tuntuu :). Semmoinen vatsan sisäinen kuplinta ja kutina juurikin on jatkunut.

Ostin vauvalle aivan ihanan jäänallepuvun tänään:heart:

babygreen ja vave 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Joiku
Meneepä meillä tosiaan rakenneultrat hyvin peräkanaa! :D

Mä en ole vielä tehnyt yhdenyhtä hankintaa... Luulen, että sitten ru:n jälkeen aloitan pikkuhiljaa hankkimaan vauvan tavaraa. Me haluttaisiin tietää sukupuoli etukäteen, niin voi sitten tehdä myös jo täsmähankintoja. Mites Kirpukka ja babygreen, mienaatteko tiedustella kumpi on tulossa? Onko muuten Sniffilläkin kohta rakenneultra?

Se mun piti tulla vielä raportoimaan, että mun häpyluujomotukset ovat varmasti liitoskipuja... Näin siis neuvolasta kerrottiin. Tilasin jo sellaisen tukivyönkin, kun samasta vaivasta kärsinyt ystävä kertoi, että hänellä oli auttanut. Myös neuvolan täti suositteli tukivyötä jo tässä vaiheessa.

Joiku 17+6
 
En mäkään ole vielä tehnyt ainuttakaan hankintaa. Mä luulen, että jätän aika loppuvaiheeseen kaikki hankinnat ja yritän saada mahdollisimman paljon käytettynä. Meillä kun tää jää ihan varmasti ainoaksi lapseksi, joten käyttöä ei sit myöhemmin ole. Onhan tässä vielä aikaa... :)

Kyllä mä otan selville sukupuolen, jos sen vaan näkyviin saa. En halua sitä tietää niinkään hankintojen takia, vaan ihan puhtaasta uteliaisuudesta. Ehkä sit hankinnatkin kuitenkin menee vähän sen mukaan.

Meillä ei mies pääse mukaan rakenneultraan työmatkan takia. En tiennyt siitä aikaa varatessa, enkä viitsinyt sitä alkaa enää siirtää. Ei ollut mies mukana nt-ultrassakaan ja hyvin pärjäsin sielläkin yksin. Ainoastaan se vähän arveluttaa, että jos tulee jotain huonoja uutisia, niin oon sit ihan yksin. Mut enköhän mä selviä siitäkin :)

Kirpukka ja just tällä hetkellä ihan hirveen aktiivinen masuasukki (maha muljuu toden teolla)
 
Joiku Vielä olis kolme pitkää viikkoa rakenneultraan..:popcorn: Halutaan tietää sukupuoli, jos rakenneultran jälkeen sitten uskaltaisi ostaa jo jotain tarvikkeita.

Että tätä pahoinvointia, on vaihtunut ilta/yöpahoinvoinnista aamu/päiväpahoinvointiin. Luulin jo että tää loppui jo, mutta vaihtoikin vain ajankohtaa. Muutama päivä oli välissä kun oli ok olo. Tai ok ja ok olo, olin silloin karmeessa flunssassa. :D Oloista kuitenkin viis pääasia että asukilla kaikki ok. <3

Sniff ja masukki 16+6 Jee.. huomenna taas uusi rv alkaa. :)
 
Joiku Mekin halutaan miehen kanssa tietää vauvan sukupuoli. Saapa vaan nähdä suostuuko vave näyttämään. Kamalan vaikea loppujen lopuksi ostaa vauvan vaatteita aikaisemmin. Muutamia olen kyllä jo ostanut. Valkoisia ja vihreitä. Suurin osa kauppojen vauvan vaatteista on kumminkin joko sinistä tai punaista ja selvästi tytön tai pojan. Siksi vaikea ostaa vielä paljoa.

Itsellä jatkuva pyörrytysolo jatkuu. Sairaalan lääkärin mukaan on ihan normaalista raskaudesta johtuvaa. Neuvola antoi kumminkin verensokerimittarin omaksi. Itsestäni tämä on kumminkin jo aika kummaa. Heikottanut välillä niin kovasti, että taju on ollut lähellä mennä.

babygreen ja vave 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on tällä viikolla (7+6) ilmaantunut nyt kunnon pahoinvointia, erityisesti iltaisin. Koko päivän on sellainen kuvottava olo ja illalla sit kunnon paha olo. Myös väsymys on ihan jatkuvaa. Ens viikolla olis eka neuvola. Sekin vähän jännittää :)
 
Mulle on tällä viikolla (7+6) ilmaantunut nyt kunnon pahoinvointia, erityisesti iltaisin. Koko päivän on sellainen kuvottava olo ja illalla sit kunnon paha olo. Myös väsymys on ihan jatkuvaa. Ens viikolla olis eka neuvola. Sekin vähän jännittää :)
Mulla oli noilla viikoilla järkyttävää ilta/yöpahoinvointia. Saatoin nukkua yössä vaan 2-3 tuntia. Tsemppiä olojen kanssa taisteluun. Mulla helpotti pahimpaan oloon pahoinvointirannekkeet. ;) Pidän niitä edelleen. En uskalla ottaa pois. :D

Tsemppiä neuvolaan, toivottavasti on mukava neuvolatäti. :)
 
Ihanalle kuulostaa rakenneultrien odotus... Joko teillä alkaa olla minkäkokoiset massulit? :)

Täällä alkanut vähitellen tuntua siltä, että tässä kai sitten oikeesti ollaan raskaana. Jonniss, pahoinvointisamiksia ollaan, joskin mä pari viikkoa muuten sua jäljessä, sillä tällä viikolla ollu joka päivä huonompi ja huonompi olo... :/ etenkin tää aamu oli jotain aivan hirveetä; nyt olo jo parempi :) Pitääkin selvitellä Sniffin vinkkaamia pahoivointirannekkeita :)
Lisäksi nyt on alkanut kipeytyä rinnat ja alamahassa juilahtelee koko ajan... Silti koko ajan kamala pelko, ja en ole oikein uskaltanut vielä hirveästi ihan puhtaasti riemuita alun plussaviivojen jälkeen... mutta ehkä mä(kin) ajan kanssa rauhotun tästä :)

Marjee ja alkueliö 4+6, huomenna reippaana uudelle viikolle
 
Tulin ihan vaan poksumaan :D etova olo on jääny jo pois, väsymys vaan vaivaa muutoin olo hyvä..

murmelii ja nöttiäinen 10+0 poks :)

niin ja lisäyksenä että napit ei mee enää housuista kiinni, sen verran lihonut/turvonnut..
 
Marjee, joo mulla sellainen etova alkoi just jollain viidennellä viikolla, mut nyt ollut tosiaan pahenevaa. Jos yhtään ehtii verensokeri laskea niin huimaa ja oksettaa heti. Mut en mä vieläkään jotenkin pysty uskomaan koko raskautta, vaikka viikkoja on jo 8 :) edelleen yhtä epätodellista. No, ehkä neuvolan jälkeen on todellisempi olo.


Edut. Nyt alkoi myös oksentelu :/
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille uusille plussanneille!

Me saatiin hyviä uutisia ekassa ultrassa, siellä näkyi hurjasti sykkivä sydän ja viikkoja (silloin 8+3) vastaava pikkuinen masuasukki :heart: Pari päivää ennen ultraa iski kauhea epäusko ja olin ihan varma, että ei sieltä mitään löydy. Helpotus oli sitten todella suuri, kun masuasukki siellä nähtiin.

Melko oireettomasti on mennyt, rinnat ovat arat ja turvonneet, huonovointisuus vaivaa, jo ruokaa ei saa säännöllisesti (eli melkein jatkuvasti :D). Järkyttävä turvotus vaivaa todella usein ja paino on noussut nelisen kiloa. Alkupaino tosin on ihan normaali, joten se ei ole haitannut niin kovin. Ensimmäiset äitiyshousut oli pakko kyllä käydä jo ostamassa henkkamaukasta, koska nykyisistä housuista suurin osa on jäänyt liian tiukoiksi ja ahdistaviksi vyötäröltä. Varsinkin jos joutuu koko päivän istumaan töissä. Maha on myös selkeästi kasvanut, joten tiukkoja vaatteita ei voi töissä pitää.

Uudet työhommat alkoivat parin viikon perehdytyksellä ja nyt kuun alusta sitten virallisesti. Tosi mielenkiintoista hommaa ja kolme viikkoa hurahti tosi nopeasti. Täytyy olla onnellinen, että oksentaminen ei ole ilmaantunut, koska nykyisissä hommissa sitä ei vaan yksinkertaisesti voisi lähteä pönttöä halaamaan yhtäkkiä =)

Kerrottu ollaan minun parhaalle ystävälle ja miehen vanhemmille, kun sattuivat käymään kylässä ekan ultran jälkeen. Minun vanhemmille kerrotaan viikon päästä, kun tulevat käymään. Päätettiin näin, koska halutaan kertoa asia kasvotusten ja muuten se menisi jopa viikolle 16. Töissä on näillä näkymin pakko kertoa niskaturvotusultran jäkeen, joka on viikolla 17. Meillä on firman juhlat saman viikon lopulla ja juomattomuus ja painonnousu paljastaisi asian joka tapauksessa. Pari viikkoa sitten oli saunailta, olin jo googlettanut sopivan antibioottikuurin tekosyyksi vesilinjaan, mutta luonto hoiti sitten homman ja langetti jumalattoman migreenin. Ei tekisi mieli vielä kertoa töissä, kun vasta alkoi uudet hommat.

Naistenpoliltakin tuli puhelu ja kutsu vielä papaan ja kolposkopiaan, tehdään puolentoista viikon päästä. Halusivat välttämättä tehdä sen vielä, muutoksia on ollut aiemmin, vuosi sitten papa oli kuitenkin puhdas. Toivottavasti se on vielä ihan turvallista. Se hyvä siinä tietysti on, että saa ylimääräisen ultran =) Onko muille tehty ko. toimenpidettä raskausaikana?

qwertyli 9+5
 
Voimia pahoinvoiville ja onnea pahoinvoinnin jo selättäneille:hug:. Mukava kuulla, että qwertyli :llä ultrassa kaikki oli hyvin :)

on: Täällä voidaan muuten ihan hyvin mitä nyt pyörrytyksiä on aika usein. Seurailen verensokerin vaihteluita neuvolasta saamallani verensokerimittarilla ja syön kahden - kolmen tunnin välein ja pidän mukanani sokerilimua ja proteiinipatukkaa pyörrytyksen varalle.

babygreen ja vave 19+0 poks
 
Voimia tosiaan pahoinvoinnista kärsiville. Sitä ei kyllä ole ikävä. Vaikka en oksentanutkaan, niin se etova olo oli kamala.


Täällä tämä mamma jäi sairaslomalle. Tai olin jo viime viikon tiistaista jo sairaslomalla supistusten takia. Tänään vasta pääsin lääkärille joka kirjoitti minulle loppuajan saikkua. Menen siis töihin seuraavan kerran maaliskuussa 2015. Nyt vaan pitäisi keksiä itselle tekemistä, ettei ihan laiskistuisi ja pitkästyisi. Helpommin sanottu kuin tehty, sillä pitäisi vielä muistaa ottaa rauhallisestikin. Kohdunsuulla ei onneksi ollut muutoksia, joten sen puolesta voi ainakin toistaiseksi huokaista. Lääkärin mukaan vain muutama viikko enää ja sitten ei enää estelläkään lasta tulemasta, jos se niin päättää. :)

Nemelia ja pikkujätkä rv 30+5
 
Nyt täällä pukkasi vielä flunssakin :/ Samoin myös tuolle miehelle, joka on miljoona kertaa pirteämpi ja Finrexinin avulla olo vaan paranee. Mä en sitä uskalla ottaa, kun sitä ei suositella. Eli mustaherukkamehun voimin viltin alla :) toivottavasti menisi sen verran ohi, että pääsee keskiviikkona ekaan neuvolaan :)
 
Joiku ja Babygreen, mä nyt sitten avasin tänään meidän rakenneultrasarjan :) Tänään on tasan 21+0 ja niin näyttivät kaikki mitatkin, tai pari päivää enemmän tais näyttää, mut kuiteskin... Reisiluu oli aika pitkä, joten pitkäraajainen kaveri tulossa. Ja ihan hirveen vilkas!! :) Ultraajakin naureskeli, että jopas on eläväinen. Kaikki mitat ja rakenteet näytti olevan kunnossa. Huhhelpotus!! Ihan viime metreillä aloin jännittää kauheesti, vaikka aiemmin oli tosi luottavainen olo. Jotenkin tuli sit vaan semmoinen olo, ettei näin vanhoista aineksista voi hyvää tulla :) Sukupuolikin selvis ja pieni poika siellä potkutteli :heart: Poikaolo tässä on vähän ollutkin ja mies on ollut ihan varma siitä. Nimet oli jo valmiina ja nyt sitten voi alkaa oikeesti tunnustella, miltä se maistuu omaan suuhun.

Anteeksi tämä omanapainen viesti, mutta nyt on vaan niin helpottunut olo! Ihan varmasti muutkin saatte hyviä uutisia ultrasta, mutta kyllä se varmaan teitäkin etukäteen jännittää. Tsemppiä odotukseen ja hyviä vointeja muutenkin teille ihan jokaiselle! :)
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Oi, ihanaa kuultavaa Kirpukka , että kaikki oli RU:ssa hyvin ja pieni poika sieltä tulossa:heart: :)

Kyllä itseäkin jo jännittää jonkin verran. Varmasti lähempänä ultraa vieläkin enemmän. Vielä kaksi viikkoa odotusta ultraan.

babygreen ja vave 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kirpukka
Tänään ensimmäinen neuvolakäynti takana. Nt-ultra kolmen viikon päästä ja lääkäriaikakin varattu. Nyt sitten vain odotellaan tuota ultra-aikaa. Ehkä sitten sen jälkeen tää kaikki alkaa tuntua todelta :) la olis muuten 13.11. TAYS Näillä mennään :)
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Kirpukalle onnittelut pikkumiehestä. :) Sulla piti olot paremmin paikkansa kuin mulla. Minulla oli tyttöolo ultraan asti ja poikahan sieltä meilläkin paljastui. :D

Täällä ei ole mitään erikoista. Eilen piti olla neuvola, mutta se peruuntui. Katsoivat sentään pissan, verenpaineen ja sydänäänet perhevalmennuksen yhteydessä. Olisin halunnut myös sf-mitan tietää ja jutella ihan rauhassa. Jäi vähän harmittamaan. Seuraava neuvola on vasta 2.5.
KYS:lle menemme synnytysvalmennukseen lauantaina. Samalla pitäisi hakea Ikeasta kalusteita remppaa ja vauvaa varten ym. pientä...

Tylsää olla sairaslomalla. Ei mitään tekemistä (semmosta mitä saisi tehdä). Torkutaan täällä koirien kanssa sitten. :p

Nemelia ja Pikkujätkä rv 31+0

PS: Kaveri soitti toissapäivänä ja kertoi yllätysraskaudestaan. Oli kyllä oikeasti yllätys. Vaan kiva, että saadaan jätkälle leikkikaveri. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kirpukka
Kirpukka onnea poikalupauksesta :flower: ja hienoa että kaikki on muutenkin hyvinmasuasukilla :heart:

nemelia se on tekevälle ihmiselle haastavaa vaan olla ja ottaa iisisti... ;)

Mulla on jo vatsa turvonnut ihan todella paljon ja housut kiristää töissä mahasta oikein tosissaan. Lugesteron tosin saattaa osaksi vielä aiheuttaa turvotusta, toivottavasti sen voi jo jättää pian pois. Muuten oireita on jatkuva vessassa ravaaminen ja ihan älytön väsymys, tuntuu että oon ihan naatti ja hyvä että työt jaksaa tehdä :)

Meillä pyörähdettiin tänään aamusta varhaisultrassa, kun on ikäviä uutisia tuttujen ja täällä kirjoittavien taipaleella ollut raskauksien kanssa, ja omatkin keskenmenot tuoreessa muistissa... Piti saada varmuus että siellä mahassa on jotain :) ja olihan siellä :heart: miehen kanssa silmät suurina seurattiin sydämen läpätystä ruudulta :heart: kaikki oli hyvin, ja pikkuinen oli päivän edellä mittojen mukaan, eli 6+3 vastasi pituus :) onpas tänään ollut ihana olo :heart:

LilyAlice 6+2
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :) Nyt vihdoin tää alkaa tuntua hiukan todellisemmalta ja kun liikkeitäkin tuntuu ja ne päivä päivältä vahvistuvat, niin pikku hiljaa alkaa skeptisempikin uskoa, että joku tuolla mahassa asustaa...

Babygreen, tsemppiä RU:n odotteluun. Äkkiä se aika menee ja itse toimenpide oli ainakin mulla tosi mukava ja kesti vain vajaan puoli tuntia. Ultraaja oli aivan ihana, rauhallinen ja kertoi koko ajan, mitä tarkasteli ja näki. Itse en siitä kuvasta kovin paljon ymmärtänyt, mutta sen pippelin ehdin kyllä itsekin nähdä ennen kuin ultraaja edes kysyi, haluanko tietää sukupuolen. Eli ne ketkä eivät halua sen paljastuvan, suosittelen, ettette kovin tarkkaan näyttöä tiiraile :)

Nemelialle tsemppiä ja hyviä vointeja! Toivottavasti saat ajan kulumaan vaikkapa hyvien hömppäkirjojen parissa :)

LilyAlicelle ihan valtavasti onnea iloisista uutisista! :heart: Nyt nautit täysillä onnellisesta olosta ja joka hetkestä. Kaikki menee varmasti hyvin loppuun saakka :) Nyt annat itsellesi luvan leijua pää pilvissä ja tuntea sitä suunnatonta onnentunnetta, jota olet varmaan pitkään odottanut. Ai että mä tulin niiiin iloiseksi sun puolesta!

Mä tykkään kovin tästä ketjusta, jossa kaikki ollaan ekakertalaisia, vaikka sitten ollaankin aika eri vaiheissa taivalta. Oikeastaan se on kivakin juttu, että osa on jo pidemmällä, jolloin kuulee, mitä itselläkin on todennäköisesti vielä edessä. Toisaalta on kiva seurata perässä tulijoita ja muistella omia tuntemuksia eri vaiheissa.

Pikku hiljaa pitäis alkaa katsella vaunuja. Mä olen siinä asiassa aivan tumpelo, enkä jaksais millään alkaa vertailla ja selvitellä eri vaihtoehtojen plussia ja miinuksia. Kun joku vaan kertois mulle, että ostapa tollaset. Voisko teistä joku päättää mun puolesta, pliis?? :) Toki en nyt ihan vielä ajatellut niitä ostaa, mutta pitäis alkaa seurata ilmoituksia, kun käytettynä ne aion ostaa. Käyttöä kun jatkossa ei enää meillä niille tule :)
 
Pikaine pyörähdys koska samat jäänitykset kuin Jonniksella ja LilyAlicella... Ihanan hyviä uutisia ultrassa :heart: nyt vaan tosissaan voit jo leijua onnellisena... :)
Ultra mullakin maanantaina; piti olla vasta rv 7+ jotain, mutta meillä reissu tulossa Eurooppaan ens viikolla, niin haluan käydä ennen reissua varmistamassa, että raskaus on oikeessa paikassa ja alkanut. Pelottaa! reissu että ultra, jälkimmäinen ehkä monin verroin enemmän...

Ihanaa viikonloppua kaikille mahankokoon katsomatta! :hug:
Tänään täällä 6+0 (hokasin että menkkani alkoivat päivää aikaisemmin viime kuussa mitä muistin :D )
 

Yhteistyössä