** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

murmelii Paljon onnea plussasta! :) Olenkin jo jonkin aikaa vakoillut vanhassa ryhmässäni, eli vauvakuumeilijoiden kolmekymppisissä ensikertalaisissa ja huomannut sun plussaamisen:cool:. Siellä kun kiva käydä myös vieläkin välillä lukemassa, missä vaiheessa kukakin on. Kyllä se lasketaan juuri niin, että viimeisien kuukautisten eka vuotopäivä on 0+0. Käsittääkseni neuvola laskee juuri tuon 28 kierron mukaan lasketunajan. Minullakin kierto vaihteli kaikkea 27-34 päivän välillä ja LA laskettiin 28 päivän mukaan. Lisään sut listaan ja sen lasketunajan voi lisätä sittenkin, kun neuvolassa selvinnee tarkemmin :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi, tulin vaan poksumaan.
Tänään on raskauden puoliväli jo tai vasta, miten sen nyt ottaa!
Ensi viikon ke on pitkään odotettu rakenneultra. Jos sen mukaan kaikki on hyvin voin tulla ns. ulos kaapista ja kertoa jo töissäkin. Jos vielä on jollekin jäänyt epäselväksi tämä pömpöttävä maha. Olen siis yksityisyrittäjä ja tietenkin pelkään, että asiakkaat kaikkoavat jo nyt eivätkä jaksa odottaa siihen asti kunnes jään äippälomalle. Onko muita yrittäjiä?

Ja onnea murmelii!

Jadelyn 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
murmelii, tuo alku onkin tosi jännittävää aikaa. Tai siis koko tämä raskaus on ollut, mutta jännityksen aiheet vaan muuttuu matkan varrella...

Olen paljon miettinyt, miten Mayinka jakselee..? Entäs Bling, onko mitään uutisia? mutantti? Olisi kyllä kiva kuulla, miten listalla olleiden synnytykset on menneet, tuntuu, että moni on vain hävinnyt jonnekin...

Mulla oli eilen ihmeellinen kipukohtaus, ihan yhtäkkiä yllättäen illalla. Tuntui siltä kuin olis pitänyt käydä kakalla, mutta koko lantionpohjassa tuntui kauhean kova paine ja puristus. Kävin vessassa, ei auttanut. Alavatsaa ja peräsuolta pakotti ja supistuksiakin tuli parin tunnin aikana. Nukkumaan mennessä alkoi helpottaa ja sain ihan hyvin nukuttua yön. Ehdin jo hiukan toivoa, että nyt päästäisiin jo tositoimiin, mutta ei sitten kuitenkaan. Yllätti vain se, että kipu tuntui pahimmin tuolla takapuolessa. Ja siis ummetuksesta ei ollut kyse.

No, eipä tässä muuta kuin odotellaan, että vauva on valmis tulemaan maailmaan. Itse olisin ihan valmis hänet jo vastaanottamaan..

39+0
 
Viimeksi muokattu:
jadelyn84 Juu, jokainen kertoo raskaudesta sitten, kun henkilökohtaisesti sopiva aika :) Itse olen kertonut jo töissä, koska muuten määräaikainen työsopimukseni olisi varmaan uusittu ja olisin sitten lähtenyt pois äitiyslomalle kumminkin kesken jo parissa kuukaudessa uuden sopparin alusta. En ole yrittäjä.

Milk@ Toivottavasti kipu helpottaa:hug: Vaikee sanoo mikä ois aiheuttaja, kun ekakertalainen oon ja näin raskauden alussa...

Hyvää viikonloppua naiset :p

babygreen + vave 13+4
 
Jännää tosiaan on, miettinyt tässä että millonkahan tän edes tajuaa ja uskoo, tekis mieli hakea uus digi ja katsoo onko viikot noussu (tiedän, oon vainoharhainen) mutta kun ei oikein oo vielä ees mitään oireita.. pientä ajoittaista mahan nipistelyä, väsymystä ja jatkuvaa nälkää kylläkin ja rintojen turvotusta etenkin iltaisin...

4+4
 
Mukaan voisi liittyä juuri 32 vuotta täyttänyt ja toissapäivänä plussannut!
Neuvolaan soitettu tänään ja ensimmäinen käynti olisi 11.3., lääkäriaika 27.3.
Olo on epätodellinen, yli vuoden yrittämisen jälkeen eka plussa eikä oikein uskalla uskoa asiaa todeksi ennenkuin ultrassa jotain näkyy :)

Laskurin mukaan LA ois 3.11. ja nyt meneillään 4+4, niinkuin murmeliillakin :D
 
qwertyli, kiva huomata että joku on ns. samalla viivalla ja vieläpä noinkin tarkasti, ikääkin meillä saman verran, itsekin alkuvuodesta 32 täyttänyt.. :) sulla on viikkoa aiemmin eka neuvola ku mulla..

sanoista tekoihin, kävin sen digin hakemassa ja näyttihän se onneksi raskaana 2-3 niinkuin pitääkin, jospa yrittäis nyt olla huolehtimatta ihan koko aikaa ja yrittää nauttia tästä vielä kun sen suurempia oireitakaan ei ole :)

Onnea siis qwertyli ja tervetuloa joukkoon <3
 
Viimeksi muokattu:
murmelii Munkin oireet on pelkästään mahan nippailu, väsymys ja rintojen arkuus, vaikka oon sua pidemmällä. Taikka yks uus on kahvin ällötys. Nii no joo, jatkuva pissahätä myös. Öisin varsinkin nykyään pitää herää vessaan n. kolme kertaa vähintään. Kerran jouduin ihan linkuttamaan vessaan, kun rakko oli niin täynnä, että mahaan sattu nii kovaa:LOL:. Jotenki muutenkin rakkoa painaa nyt raskaana, jos yhtään liian kova pissahätä tulee. Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut, eikä kaikille sitä tule, vaikka ihan normaalia on :) Eli ihan normaalit oireet sullakin on. Ei sitä kaikille paljon muita oireita tule.

qwertyli Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :) Lisään sinut listaan.

babygreen + vave 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Onnea uusille plussanneille ja onnea BABYGREENille hyvistä ultra ja verikoetuloksista!
MURMELII, mä tein lähes joka viikko ennen nt-ultraa ns. varmistustestejä ylijääneillä ovistesteillä. Ne näyttää raskauden välittömästi. Tuli heti luottavaisempi olo, kun muuten oli niin vähän oireita. Ja ilmeisesti voi olla myös oireita vaikka raskaus olisikin keskeytynyt.

Huomenna suuntaan rintsikkaostoksille. Tuntuu että kaikki vanhat ja uudetkin raskauden aikana ostamani liivit on jääny pieniksi.

jadelyn & "ensio" 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Kiitti vinkistä jadelyn.. Olinkin kuullut puhuttavan että ovistesti saattaisi näyttää raskauden ja piruuttani testasin sillon kun ekan haamun sain r-testiin ja kirkuvan punaisebän plussan sain sillon ovistikkuun.. Tänä aamuna Sit tuhlasin kans ovistikun ja tummaakin tummempi viiva siihen piirtyi välittömästi tikun kastuttua.. Eli pitänee paikkansa :) karmeeee turvotus, yöllä heräsin kauheeseen nälkään ja vessahätään.
Mites ne testit reagoi keskenmenoon eli loppuuko se hormonituotanto samalla vai.. Ei pitäis olla näin vainoharhainen mutta..
 
Onnea plussista murmelii ja qwertyli! Ja tervetuloa mukaan!

murmelii Minä testailin viikkojen kasvamisen digeillä, mutta otin kyllä aina muutamalla päivällä varman päälle :) Lienee ihan normaalia tuosta murehtia. Vaikkakin on niitäkin tapauksia, jotka testaa kerran ja odottelee sitten sinne nt-ultraan... Heitä ihailen :D

babygreen Meilläkin on muutto suurempaan asuntoon ihan tässä lähiaikoina ja tuskin maltan odottaa! Nyt jo puhutaan vauvan huoneesta ja ollaan mietitty, että pitäiskö sinne laittaa jotain vauvamaista tapettia... Eikös yhtenä oireena pitäisi jossain vaiheessa tulla se vimmattu pesänrakennusvietti?

Milk@ elelee kyllä jännittäviä viimehetkiä! Toivottavasti teillä meni muutto suht kivuttomasti ja saatte tavarat paikoilleen ennen pikkuisen näyttäytymistä :) Vai eikös se muutto ollut ihan tässä juuri? Aika menee jotenkin niin nopeasti, ettei perässä pysy... :whistle:

Täällä on olo alkanut pikkuhiljaa helpottamaan... viikkoon en ole oksentanut, vaikkakin krapula on edelleenkin päällä. Maha on jo vähän pyöristynyt, että harkitsen mammahousujen hankkimista. Millä viikoilla muut ovat ottaneet äityispöksyjä käyttöön?

Joiku 13+5
 
Joiku Mä rupesin käyttämään äippäpaitoja ja löysempiä housuja jo n. pari viikkoa sitten. Mahassa on jo sen verran selvä 'pikkukumpu,' ettei normihousut mahdu kirraamatta enää vyötäröstä kii. Eli suunnilleen viikolla 13. Äitiyshousuja en ole vielä käyttänyt, mutta olen tilannut yhdet netistä ja odottelen niiden saapumista. Nyt olen käyttänyt vain semmoisia joustavia normilahkeisia urheiluhousuja ja sitten uskaltauduin pistämään leggaritkin kerran jo, kun en ennen semmoisissa ole osannut liikkua. Eli nuo housut ainoot, mitkä mahtuu jalkaan nyt. ps. Mulla ei ole koskaan ollut maha ja vyötärö ennen näin iso ikipäivinä, nimittäin kropan malli on tiimalasin ja päärynän sekoitus ja vyötärö varsinkin ollut mega kapee ainakin normaaalipainoisena (nyt, kun oon lihonut ennen raskautta), mut ei ees hieman pyöristyneenä, kun mulla kaikki ylimääräinen kertyy reisiin. Siks huomaan katselevani tätä kasvanutta mahaa ihan kummissaan peilistä jo nyt:). Positiivista myös, että oon saanut painon pidettyä samassa, tai no kilon se on noussut raskaustestiplussasta.

babygreen + vave 14+1
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi poika 27.2. Päästiin sunnuntaina sairaalasta kotiin. Alku on ollut hieman hankala, koska sain synnytyksessä pahoja repeämiä. Vaikka synnytys ei ollut kaikkein miellyttävin ja toipuminen vie aikaa, niin palkinto on mitä suloisin ja hurmaavin :) Poika on niin ihana tapaus! Kaikki aika on mennyt tehokkaasti häntä hoitaessa, joten palaan myöhemmin kertomaan tarkemmin kuulumisia.

Milkalle erityistsempit viime metreille (ellet ole jo tositoimiin päässyt) :)
 
Bling, ONNEA, ONNEA, ONNEA! :heart: :heart: Kyllä varmasti oma pieni poika auttaa toipumisessa, toivottavasti repeämät korjaantuvat pian!

Joiku, muutto edistyy sen verran, että nyt tiedämme virallisen muuttopäivän - siihen on pari viikkoa. Jännitystä riittää, kun odotamme, muutammeko vauvan kanssa vai päättääkö hän syntyä vasta muuton jälkeen.. Onnea uuteen kotiin myös teille!

Ja äitiyshousuista: mulla oli silloin alkuraskaudessa niin pahat turvotukset, että äitiyshousuja olen käyttänyt jo viikolta 10 alkaen. Tavallisten housujen vyötäröt painoivat niin pahasti alamahaa, että oli pakko siirtyä mammaosastolle :)

Vielä voisi sanoa sen verran noista äitiyshousuista, että ostin parit myös H&M:n valikoimista viime syksynä. Ohjeessa oli, että alkuraskauden aikana pitäisi ostaa yhtä numeroa isommat kuin normaalisti ostaisi, ja sitten raskauden edetessä vielä isompia. Käytän kuitenkin edelleen juuri niitä samoja housuja, jotka silloin ostin, joten kannattaa kuitenkin sovittaa housut ennen ostamista. Minä shoppailun vihaajana jätin sovittamatta ja ajattelin, että kai ne jossain vaiheessa menee jalkaan... :D

murmelii, mulla ei ollu koskaan alkuraskauden aikana mitään perinteisiä raskausoireita: ei ollu pahoinvointia, ei rinnat kipeät, ei mitään. Mahassa oli tunne, että menkat alkaa ihan just kohta, ja ramppasin vessassa katsomassa, että joko ne nyt alkaa. Hoidoista johtuen sain hyperstimulaation, jossa siis keuhkoihini (ja myös muualle kroppaan) kertyi nestettä. Kun siitä selvisin, ainoa oire olivat yölliset jalkakrampit, jotka ovat jatkuneet viime metreille asti. Lääkäri silloin lohdutti minua sanomalla, että vauva voi ihan yhtä hyvin, olipa oireita tai ei. Tsemppiä alun piinaviikkoihin!!

babygreen, onnea teillekin uuteen kotiin! Ihanaahan sitä on suunnitella tapetteja ja sisustusta.. :)

Pesänrakennusvietti iski mulla viikolla 29-30, kun olin lomalla joulun aikoihin. Ostin hirmu määrän vaatteita, äitiyspakkaus oli tullu, ja sain yhtäkkiä päähäni, että nyt pesen kaikki vauvan vaatteet. Ja niin myös tein. Ostimme myös lipaston vauvan vaatteille ja tarvikkeille, hoitoalustan ja myös pinnasängyn. Olen nyt tosi onnellinen, että tuo kaikki oli tehtynä jo ennen äitiysloman alkua. On ollut ihan riittävästi touhuamista viimeisten viiden viikon aikana muutenkin.. :) Ja äitiyslomalla on ollut ihana ottaa vain rennostikin silloin kun mahdollista.

Täällä ei siis mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Välillä nukun tosi huonosti, kuten viime yönä, mutta niinä päivinä olen nukkunut päiväunet ja se auttaa asiaa.

39+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: babygreen

Yhteistyössä