noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Appiukko antoi vauvalle lahjaksi Nokian osakkeita... :(
No mutta toihan on loistava! Oon suunnitellut antavani lahjaksi rahastosäästötilin, sinne voisin laittaa aina pieniä summia - ja muutkin totta kai halutessaan. Sitten olisi mahtava summa teinille tai aikuistuvalle vaikka autokoulua, ensimmäisiä takuuvuokria, itsenäistä lomamatkaa tai ihan opiskelijaelämää varten.. :)) Lisäksi voisin tuhlata lapseen aikaa, rakkautta ja aineettomia lahjoja.
 
Suurin osa näistä lahjoista kuulostaa mun mielestä ihan tavallisilta. En ymmärrä miksi voi vaatia muilta ihmisiltä niin kovin paljon omalle lapselleen.... Eikös se kuitenkin oo pääasia että ovat sen lahjan hankkineet jos joku merkkipäivä kerran on. Ja noista liian pienistä vaatteista niin ei esim isovanhemmat enää muista minkä kokosia vaatteita pienet vauvat käyttää joten en kyllä siitä loukkaantuis.
 
Mun mielestä on ihan ok olla tykkäämättä lahjoista. Rehellisyys on tärkeetä. Käytöstavat ja kohteliaisuus pitää kuitenkin aina muistaa. Avoin keskustelu helpottaa hirveesti elämää myös lahjoja antaessa ja saadessa.
 
"Lemon"
Tyttö sai ristiäislahjaksi 62 cm bodyn. lahjan antaja vielä viikkoa aiemmin soitti ja kysy että mitä kokoa ostaa, ja sanoin että ainaki 68 cm, käy isompikin, kun nuita pieniä oli, ja 62 koon alko oleen jo pienehköjä. Että kiva ko kuunteli. Ehkä ajatteli, että sekoilin koossa, kun hänen oma poikansa oli pieni ja on vieläki pieni ikäisekseen.

Sain synnärillä vauvalle posliinikengän, mutta semmosen ison ja ruman. Oli aiemmin puhetta kengästä, ja sanoin mun äitipuolelle, että haluan samanlaisen kuin mulla itelläki on, ja tiesin, että niitä on myynnissä siinä sairaalan ala-aulan kukkakaupassa, mistä tääki kenkä oli ostettu. Mutta ei. Paskanruskea ja niin iso että mahtus varmaan mulleki jalkaan.

Musta noloimpia lahjoja on just tämmöset mun esimerkkien kaltaset, joissa ei ole kuunneltu lahjansaajan (tai vanhemman) toiveita ollenkaan, vaan ostettu vähän sinnepäin. Joululahjaksikin on tullu aina vähän sinnepäin olevia, tai tavaroita joille ei ole käyttöä, kuten esim. silityslauta, tuolla se tönöttää siivouskomerossa, käyttöä ollut kolmen vuoden aikana 2 kertaa. Isä alkoki sen joulun jälkeen antaan lahjansa rahana, kun sanoin ettei tarvi ostaa mitään, jos ei kuuntele toiveita vaan ostaa tavaraa kaappeihin pölyttymään.
 
on aivan typerää
hurskastelua heristellä sormea ja olla muka niin lojaali että "kaikista lahjoista olen kiitollinen" "on kuitenkin rakkaudella annettu lahja" jne.

mä en tunne mitään kiitollisuutta ystävääni kohtaan kun hän tuli synttäreilleni ja toi lahjaksi kaikki kosmetiikkalaukkunsa jämät: huulipunat, puuterit, hajuvedet jne. tiedättehän sellaiset nuhraantuneet ja rasvaiset. kun se ei ollut mikään vitsi, vaan hän ihan pokkana sanoi, ettei enää itse näitä tarvitse, joten hän panee hyvän kiertämään. kyse ei ollut siitä, etteikö hänellä olisi ollut varaa ostaa vaikka ruusu tms. tai aikaa ja taitoa vaikka kutoa villasukat (syndet marraskuussa). koskaan aiemmin eikä myöskään synttäreiden jälkeen hän ole liputtanut kierrätyksen puolesta!!

eli en ollut kiitollinen tuosta lahjasta vaan se oli ihan selkeästi erittäin nolo. en myöskään pidä hurskastelusta.
 
"vieras"
Rakas mieheni, lapsemme isä osti työmatkalla kaiken muun lisäksi paketin alushousuja neidille, lapsi tuolloin 3vee ja paketissa 3:t pikkarit kokoa 146/152 (menikö koot ja määrät sekasin mut ne on tallessa ja neiti käyttää nyt 128).

Mieheni sukulaisilta tuli joskus jouluna paketti missä oli käytettyjä lyijykyniä, kumeja, viivottimia, penaaleja, vihkoja yms. Okay, olin jo päälle 20vee ja seurustelleet jo useamman vuoden, ei lapsia vielä olinhan opiskelija mut silti hieman öönä.

Itse olen vienyt uuden vauvan saaneelle vaippapakettia, liivinsuojia yms jos kyseessä esim kolmas lapsi (oletan et vaatetta ja lelua on)

Likkakaverilta sain esikoisen syntyessä lastenmessuilta kerätyn kassillisen näytteitä ja esitteitä...
 

Yhteistyössä