nopea painon nousu

Tämä on aivan käsittämätöntä. Olen lihonut vuodessa noin 8 kiloa. Nyt viimeisen viikon aikana 4 kiloa. Tämän täytyy olla mahdotonta. Perjantai aamulla puntari näytti 86 ja tänään 88.

Kaiken huippu tässä on että olen katstonut mitä suuhuni laitan ja viimeisen vuoden aikana olen alkanut harrastaa liikuntaa.

Minulla todettiin selkärankareuma vajaa vuosi sitten. Nyt söin hiljattain kortisoni kuurin ja kovia kipulääkkeitä päivittäin. Silti aamuisin sormet ja käsien nivelet kipeät. Tiedän että kortisoni kerää nestettä, mutta lopetin viime viikolla kortisonin ja ei kai sekään näin paljon painoa nosta.
 
Tervehdys

Sen verran haluan kommentoida, että itse lihosin 2 kuukaudessa 13kg pelkästään sen takia että en harrastanut säännöllistä liikuntaa ja ruokavalioon kuului pitsat ja kebabit. Lisäksi samaan saumaan sattui imetyksen lopettaminen.

Muhun on pumpattu lapsena reuman takia melkoisen paljon kortisonia, kortisoni lihottaa. Kudoksiin kertyy nestettä ja tulee pöhöttynyt olo.

Kun kortisonikuuri loppuu niin tilanne varmaan tasaantuu ainakin ettei paino nouse hurisemalla. Toisaalta sitä en uskalla luvata että kun kortisonikuuri loppuu että painokin laskisi itsestään. Kortisoni tunnetusti pöhöttää ja lisää painon nousua joten en tiedä pitääkö se paino laihduttaa vai laskeeko ajan kanssa itsestään.
 

Yhteistyössä