Nostalgiaa...oi niitä aikoja. Laittakaas kuvia vuosikymmenien takaa. Mä aloitan.

"vieras"
Onko tässä parempi se kun laitoin sen automaattiseen muokkaukseen.
Ei se alunperinkään huono ollut, mutta tuossa se on luonnollisempi.
Itse koittaisin ihan mielenkiinnosta saada siitä nykyaikaisen näköisen lisäämällä vihreää ja vähentämällä keltaisuutta ja punaisuutta. Muista pitää alkuperäinen kuva tallessa, ettet vahingossa sen päälle muokkaa
 
Mun pitääs saada tuo monitoimilaite yhdistettyä tähän koneeseen, mutta ei ole onnistunut. Mun omaan koneeseen kattelin netistä ajurit ja heti ekalla kertaa onnistui liittää. No tähän siskon vanhaan koneeseen ei onnistu millään.

Olis kiva saada skannattua omia kuvia koneelle.
 
[QUOTE="vieras";22326402]Ei se alunperinkään huono ollut, mutta tuossa se on luonnollisempi.
Itse koittaisin ihan mielenkiinnosta saada siitä nykyaikaisen näköisen lisäämällä vihreää ja vähentämällä keltaisuutta ja punaisuutta. Muista pitää alkuperäinen kuva tallessa, ettet vahingossa sen päälle muokkaa[/QUOTE]

Mulla on nämä valokuvat paperisina tallessa.
 
"vieras"
Mun pitääs saada tuo monitoimilaite yhdistettyä tähän koneeseen, mutta ei ole onnistunut. Mun omaan koneeseen kattelin netistä ajurit ja heti ekalla kertaa onnistui liittää. No tähän siskon vanhaan koneeseen ei onnistu millään.

Olis kiva saada skannattua omia kuvia koneelle.
Ainahan voi kokeilla ajaa levyltä live-linuxia ja hoitaa scannaaminen sillä jos ei muuten monitoimilaite asennu
 
"vieras"
tuossa on yksi suosituimmista http://www.ubuntu-fi.org/
Sen voi tilata tai itse ladata ja polttaa levylle tai pistää usbitikulle. Linuxilla se monitoimikone voisi toimia ja mukana tulee tarpeelliset ohjelmatkin samalla
 
[QUOTE="vieras";22326599]tuossa on yksi suosituimmista Ubuntu Suomi
Sen voi tilata tai itse ladata ja polttaa levylle tai pistää usbitikulle. Linuxilla se monitoimikone voisi toimia ja mukana tulee tarpeelliset ohjelmatkin samalla[/QUOTE]

Mutta kuinka tuo toimisi kun mulla on kuitenkin nyt käyttöjärjestelmänä windows xp. Sori mä en oikeen tiedä näistä jutuusta. :D
 
Leukistinen aksolotli
Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22326836:
ollaanpas sitä söpöinä ja janoisina :D
Tuossa kuvassa minulla on päällä semmoiset vauvojen pikkuhousut. Muistan vielä, että kerran mulle piti ostaa jossain reissussa housut ja löytyi tuommoiset. Ne oli tarkoitettu pidettäväksi vaippojen päällä ja niissä oli ihan anheettoman pienet jalanreiät. Mutta toisaalta olin aika tikku pikkuisena, joten ne sopi mulle oikein hyvin ja kuten kuvasta näkyy, lökötti mun päällä.

Useimmiten olin kotona ilman vaatteita, pikkuhousuilla.
 
"vieras"
Mutta kuinka tuo toimisi kun mulla on kuitenkin nyt käyttöjärjestelmänä windows xp. Sori mä en oikeen tiedä näistä jutuusta. :D
Se poltetaan c-levylle tai laitetaan muistitikulle. Sen jälkeen kone laitetaan käynnistymään uudelleen, niin että se käynnistää linuxin eikä windowssia. Se toimii kuten normaali käyttöjärjestelmä, tosin hieman hitaammin kun sitä ajetaan cd-levyltä eikä koneelta. Ei tarvitse asentaa koneelle mitään jos ei halua, eli se ei korvaa nykyistä xp:täsi vaan pääset takaisin windowssiin käynnistämällä koneen uudelleen ja ottamalalla levyn pois asemasta.

Toki sen voi asentaa xp:n rinnalle jos kokee hyödylliseksi.
Linuxi on siitä hyvä että siinä tulee kaikki tarpeelliset ohjelmat ja lisää saa suoraan valikosta. Windowssiin pitää taas kaikki erikseen etsiä ja ostaa useimmiten.
Sama homma ajureiden ja ohjelmien päivityksen kanssa. Windowssissa ne pitää itse netistä etsiä ja hommata, kun taas linux asentaa automaattisesti ne tarpeelliset.
Tuosta aiemmasta linkistä löytyy neuvoja, siellä on kattava keskustelupalstakin.
Ainakin kannattaa kokeilla, ei ole nykyään enää vaikea käyttöinen, vaan loogisempi kuin windows. Paljon helpompi oli ottaa mm. nettitikku käyttöön linuxissa, kun se tapahtui automaattisesti
 
[QUOTE="vieras";22326979]Se poltetaan c-levylle tai laitetaan muistitikulle. Sen jälkeen kone laitetaan käynnistymään uudelleen, niin että se käynnistää linuxin eikä windowssia. Se toimii kuten normaali käyttöjärjestelmä, tosin hieman hitaammin kun sitä ajetaan cd-levyltä eikä koneelta. Ei tarvitse asentaa koneelle mitään jos ei halua, eli se ei korvaa nykyistä xp:täsi vaan pääset takaisin windowssiin käynnistämällä koneen uudelleen ja ottamalalla levyn pois asemasta.

Toki sen voi asentaa xp:n rinnalle jos kokee hyödylliseksi.
Linuxi on siitä hyvä että siinä tulee kaikki tarpeelliset ohjelmat ja lisää saa suoraan valikosta. Windowssiin pitää taas kaikki erikseen etsiä ja ostaa useimmiten.
Sama homma ajureiden ja ohjelmien päivityksen kanssa. Windowssissa ne pitää itse netistä etsiä ja hommata, kun taas linux asentaa automaattisesti ne tarpeelliset.
Tuosta aiemmasta linkistä löytyy neuvoja, siellä on kattava keskustelupalstakin.
Ainakin kannattaa kokeilla, ei ole nykyään enää vaikea käyttöinen, vaan loogisempi kuin windows. Paljon helpompi oli ottaa mm. nettitikku käyttöön linuxissa, kun se tapahtui automaattisesti[/QUOTE]

No pitää miettiä mitä teen tuon kanssa. Mulla on kaikki muistitikut niin täynnä, että ei niihin mahdu tuollaasia. Polttava asema on, mutta ei mitään poltto-ohjelmaa koneella.

Niin ja kiitos sulle. =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä