Nouseeko vauva itse istumaan, jos...

  • Viestiketjun aloittaja "satu"
  • Ensimmäinen viesti
"satu"
...ensin nousee tukea vasten polviseisontaan ja siitä sitten käy istumaan (siis osaa varoa ihan ettei lysähdä vain, vaan harkitusti käy)? Kun jossain oli määritelmä, että vauva nousee itse istumaan, kun tekee sen tuetta - mitä tämä nyt tarkoittaa? Ei saa nousta ensin tukea vasten polviseisontaan vai mitenkä?? Olispa kiva tietää :) Mielipiteitä??
 
No kai tuokin on omanlaisensa tyyli nousta istumaan.

Meillä tyttö ainoastaan osasi nousta istumaan "tyylipuhtaasti". Poika ei oikein handlannut mitään asentoa ennen kun oli jotain 1-vuotias. :O Ei edes kontannut.
 
Istuu
Mä kyllä ymmärtäisin tuon "tuetta" istuumaan nousun, että nousee istumaan ilman vanhemman tai muun ihmisen avustamista. Kylläpä lapset ottaa aika pitkään tukea jostain, lattiasta, huonekaluista tms. (tuleepa itsekin otettua, jos lattian tasosta nousee).
 
kyllä on
On tuo ihan itse nousemista. Sama kai se on pitääkö kädellä lattiasta / sohvapöydän jalasta / äidin nilkasta kun nousee pystyyn, minä liittäisin tuon "tuetta" sanan siihen vaiheeseen kun hän istuu, eli nousee itse istumaan istuakseen sitten ilman tukea. (Meidän tyttö istui pitkään pitäen kiinni jostakin tai nojaten johonkin ennen kuin malttoi päästää irti, ja nousi siis itse näihin asentoihin.)
 

Yhteistyössä