Nuoret vauvakuumeilijat KESÄ 2016

Mun on pakko vielä tulla kerran avautumaan tänne. Mua on nyt muutaman päivän vihlonut alavatsasta tosi paljon ja välillä myös nännit olleet todella kipeät. Olen ajatellut, että taas mä kuvittelen raskausoireita ja ohittanut ne täysin - miten mä nyt voisin tulla raskaaksi, kun en ennenkään ole keskeytetystä yhdynnästä tullut? Nyt mulla on muutama päivä ollut iltaisin närästystä ja tänään mulla on ollut todella kova närästys. Tää poikkeaa paljon aikaisemmista närästyksistä ja on jotenkin todella vahvaa; tuntuu kuin kurkkuputkessa kulkisi ilma edes takaisin, välillä oksennusta nousee röyhtäyksen mukana kurkkuun, koko ajan röyhtäilyttää ja myös oksettaa (suuhun erittyy limaa kuin ennen oksennusta). Ajattelin senkin johtuvan vaan limusta tms, mutta äsken kun äiti antoi minulle närästyslääkettä ja nousin sohvalta sen hakeakseni, vihlaisi oikealta alavatsalta niin kovaa, että luulin kaatuvani. Aivan kuin joku olisi lyönyt puukon siihen kohtaan. Olen lukenut että vihlaisut vastaavissa liikkeissä voivat liittyä alkuraskauteen.

Olen tällä hetkellä mökillä ja pääsen tekemään testin kotiin vasta loppuviikosta, jolloin myös kuukautisteni pitäisi viimeistään alkaa. Ollaan siis vielä käytetty nyt tulemishetkellä kondomia, joten raskauden mahdollisuus ei ole yhtä suuri kuin normaalisti. Silti nämä oidet oireet, raskausuni ja outo, onnellinen/unenomainen tunne painostavat minua tekemään testin mahdollisimman pian. En tiedä kuvittelenko, mutta tänään olen myös haistanut kaikki hajut todella hyvin, ollut jatkuvasti nälkäinen ja ravannut pissalla. Saatan kuvitella osan. En enää tiedä.

Tietääkö joku ketään, joka olisi tullut raskaaksi keskeytetyllä yhdynnällä? Voiko närästys ja vihlontakivut esim. sohvalta noustessa viitata mahdollisesti alkaneeseen raskauteen?
 
Mun on pakko vielä tulla kerran avautumaan tänne. Mua on nyt muutaman päivän vihlonut alavatsasta tosi paljon ja välillä myös nännit olleet todella kipeät. Olen ajatellut, että taas mä kuvittelen raskausoireita ja ohittanut ne täysin - miten mä nyt voisin tulla raskaaksi, kun en ennenkään ole keskeytetystä yhdynnästä tullut? Nyt mulla on muutama päivä ollut iltaisin närästystä ja tänään mulla on ollut todella kova närästys. Tää poikkeaa paljon aikaisemmista närästyksistä ja on jotenkin todella vahvaa; tuntuu kuin kurkkuputkessa kulkisi ilma edes takaisin, välillä oksennusta nousee röyhtäyksen mukana kurkkuun, koko ajan röyhtäilyttää ja myös oksettaa (suuhun erittyy limaa kuin ennen oksennusta). Ajattelin senkin johtuvan vaan limusta tms, mutta äsken kun äiti antoi minulle närästyslääkettä ja nousin sohvalta sen hakeakseni, vihlaisi oikealta alavatsalta niin kovaa, että luulin kaatuvani. Aivan kuin joku olisi lyönyt puukon siihen kohtaan. Olen lukenut että vihlaisut vastaavissa liikkeissä voivat liittyä alkuraskauteen.

Olen tällä hetkellä mökillä ja pääsen tekemään testin kotiin vasta loppuviikosta, jolloin myös kuukautisteni pitäisi viimeistään alkaa. Ollaan siis vielä käytetty nyt tulemishetkellä kondomia, joten raskauden mahdollisuus ei ole yhtä suuri kuin normaalisti. Silti nämä oidet oireet, raskausuni ja outo, onnellinen/unenomainen tunne painostavat minua tekemään testin mahdollisimman pian. En tiedä kuvittelenko, mutta tänään olen myös haistanut kaikki hajut todella hyvin, ollut jatkuvasti nälkäinen ja ravannut pissalla. Saatan kuvitella osan. En enää tiedä.

Tietääkö joku ketään, joka olisi tullut raskaaksi keskeytetyllä yhdynnällä? Voiko närästys ja vihlontakivut esim. sohvalta noustessa viitata mahdollisesti alkaneeseen raskauteen?
Lupaavalta kyllä kuulostaa nuo oireet! Suosittelen kyllä tekemään testiä kunhan pystyt. Tokihan mahdollisuus on keskeytetystäkin yhdynnästä raskaaksi tulla. ;)

Närästyksestä Miulla ekassa raskaudessa oikeestaan ainoana erona normaaleihin kiertoihin oli ihan järkyttävä närästys. Sitä saatto olla päivälläkin, mutta voimakkainta se oli iltaisin ja etenkin yövuorossa ollessa. Se poltti sekä kurkkutorvea että selän puolellekin, eikä tuntunu helpottavan yhtään millään. Päivittäistä oli. Ja miulla ei ollu ennen tuota raskautta koskaan ollu närästystä, joten en aluks tajunnu, mitä se oli, kun en tienny miltä närästys tuntuu. :D

Keskeytetystä yhdynnästä Itse en konkreettisesti tunne ketään, kuka olisi keskeytetystä raskaaksi tullut, mutta näitä juttuja olen kyllä netistä lukenut. Meillä oli miehen kanssa keskeytetty yhdyntä käytössä pillereiden lopettamisen jälkeen reilun vuoden verran, ennen kuin aloitettiin yrittäminen. Raskaaksi en tuon vuoden aikana tullut. Ja sitten tärppäsikin toisesta kierrosta. :love:

Omanapa Dpo 7. Erilaisia masutuntemuksia myöskin (muljahduksia, nippailuja, pistelyjä..), nokka tukossa jo ties kuinka monetta päivää, älytön väsymys ja jatkuva nälkä. Kyllä tekis jo mieli testailla, mutta eipä mitään vielä testissä vois näkyäkään, jos kiinnittyminen kestää jo sen 7-10 vrk. Km-raskaudesta sain miehennähtävän plussan dpo 14, joten yritän malttaa mieleni ainakin sinne dpo 10 ellei jopa dpo 12 asti, ennen kuin testaan. :D
 
Lupaavalta kyllä kuulostaa nuo oireet! Suosittelen kyllä tekemään testiä kunhan pystyt. Tokihan mahdollisuus on keskeytetystäkin yhdynnästä raskaaksi tulla. ;)

Närästyksestä Miulla ekassa raskaudessa oikeestaan ainoana erona normaaleihin kiertoihin oli ihan järkyttävä närästys. Sitä saatto olla päivälläkin, mutta voimakkainta se oli iltaisin ja etenkin yövuorossa ollessa. Se poltti sekä kurkkutorvea että selän puolellekin, eikä tuntunu helpottavan yhtään millään. Päivittäistä oli. Ja miulla ei ollu ennen tuota raskautta koskaan ollu närästystä, joten en aluks tajunnu, mitä se oli, kun en tienny miltä närästys tuntuu. :D

Keskeytetystä yhdynnästä Itse en konkreettisesti tunne ketään, kuka olisi keskeytetystä raskaaksi tullut, mutta näitä juttuja olen kyllä netistä lukenut. Meillä oli miehen kanssa keskeytetty yhdyntä käytössä pillereiden lopettamisen jälkeen reilun vuoden verran, ennen kuin aloitettiin yrittäminen. Raskaaksi en tuon vuoden aikana tullut. Ja sitten tärppäsikin toisesta kierrosta. :love:

Omanapa Dpo 7. Erilaisia masutuntemuksia myöskin (muljahduksia, nippailuja, pistelyjä..), nokka tukossa jo ties kuinka monetta päivää, älytön väsymys ja jatkuva nälkä. Kyllä tekis jo mieli testailla, mutta eipä mitään vielä testissä vois näkyäkään, jos kiinnittyminen kestää jo sen 7-10 vrk. Km-raskaudesta sain miehennähtävän plussan dpo 14, joten yritän malttaa mieleni ainakin sinne dpo 10 ellei jopa dpo 12 asti, ennen kuin testaan. :D
Kiitos vastauksesta! :):) Mäkin salaa toivon todella paljon, että jollain ihmeen kaupalla sitä oltaisiin nyt esikoista odottamassa, mutta jos testi sitten näyttää negaa niin ei mitään. Pian jätetään kuitenkin ehkäisy. :rolleyes:

Toivottavasti teillä on tärpännyt! Mahtavaa, kun porukka alkaa sitten saamaan niitä plussia täällä. Pidän meille kaikille peukkuja(y)

Teen sen testin kyllä heti kun voin. Toivottavasti kerkeis testit tulemaan kotiin ennen sitä :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Elämäntilanteesta Oletteko töissä/koulussa? Mites mies? Onko teillä ns. "täydellinen" ajankohta vauvalle?
Meillä mies ollu vuoden päivät vakityössä, itse jäin työttömäksi muutama kuukautta enne äitiysloman alkua. Työskentelen lasten parissa ni uskon että töitä löytyy kun joskus työelämään aion palata. Ehkä keikkaa aattelin tehä tässä kotona olon ohessa jossain vaiheessa, lisäraha ei oo koskaan pahitteeksi näiden pienten tukien kanssa...

Niin ja me molemmat miehen kanssa napsitaan foolihappoa, pitäisi varmaan muitakin vitamiineja alkaa syömään :whistle:
Meillä mies söi yrityksen aikana monivitamiineja, dvitamiinia, foolihappoa ja macaa, samoilla aateltii loppuvuodestaki mennä
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Joo eli niin piti jättää kumit käytöstä vasta kuukautisten jälkeen, mutta sitten viimeyönä päätettiin kesken seksin, että ei laitetakaan kumia. Yritys alkoi siis nyt vaikka tuskin sitä enää loppukierrosta voi tulla raskaaksi (nyt on varmaan jo joku kp 26) :D

Päivitys:
papurinsessa yritys aloitettu 5.7.2016
 
papurinsessa Päivitetty! Jätänkö yk:n vielä tyhjäksi, vai laitanko yk 1?

Omanapa Kylläpäs toiveet taas nousivat kun tarkastelin tämän kierron aamulämpöjäni ja huomasin, että tässä viimeisten päivien aikana on tapahtunut ensin lämmön lasku ja sitten lämmön nousu... Mittaan lämmön aamuisin kainalosta ja klo 7-9 välillä, joten en niin luotettavia lukemia saa, kuin jos mittaisin kielen alta ja tismalleen samaan aikaan joka aamu. Lomalla en kuitenkaan jaksa laittaa herätyskelloa lämmön mittaamisen takia. :D

Tässä kierrossa miun aamulämmöt on ollu 34,8-35,9C eli aika isolla vaihtelulla, mutta nyt on kuitenkin tullut omituinen dippi lämmöissä: 35,9C (dpo 4), --- 35,0C (dpo 5) --- 34,9C (dpo 6) --- 35,5C (dpo 7) --- 36,4C (dpo 8 eli tänään). Eli muutamana päivänä ollut selkeästi laskusuunnassa ja muutamana päivänä nyt noususuunnassa. Pieni toivonkipinä sanoo, että voisikohan kyse olla kiinnittymisestä... Tätä toivetta entisestään vahvistaa se, että dpo 6 ja 7 tuli kumpanakin päivänä yhden vessareissun yhteydessä ohuen ohuita veriviiruja pyyhkiessä. Voi kumpa... :love:

Korkean aamulämmön vuoksi tein aamupisusta myös Sofin herkän 10iu testin, kun niitä kaapissa sattui vielä jokunen olemaan, enkä näitä aio enää lisää tilata, joten sama käyttää pois. Kaapissa ois ollu myös Pregcheckejä, mutta en niitä raaskinut vielä käyttää. Testiajalla ei Sofiin mitään, mutta kuivuttuaan roskishaamu. Viime kierrossa sain kans näitä haamuja niin Sofeilla kuin Pregcheckeilläkin, joten odotukset ei ole ainakaan vielä korkealla. :D

Plussatuulia kaikille! Ja plussataanhan pian, jooko? ;)
 
Minttumar:n oireet kuulostavat lupaavilta, toivottavasti tää ois se teiän kierto.

Ja papuprinsessalle onnea yrityksen aloituksesta virallisesti, toivottavasti teilleki suodaan pian plussa.

Kunpa tänne löytäis muitakin kellä yritys alkamassa syksyllä/loppuvuodesta jotta itsellekin oisi juttuseuraa jos kaikki plussaavat (mikä oisi toki todella suotavaa;)) tässä kesän aikana vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
minttumar: yk:n voi juu jättää vielä tyhjäksi nyt toistaiseksi, kun osui tää eka kerta niin loppuun kierrolle :whistle:

Kuulostaapa lupaavalta ja etenkin tuo, että tullut jonkinlaista haamua testeihin; minun negatiivisiin testeihin kun ei tule missään vaiheessa ollenkaan minkäänlaista viivaa. Plussatuulia toivottelen minäkin kaikille meille yrittäville :love:

nnipsu!: Kiitos paljon! Olen aika innossani tästä, kun pelkäsin miehen perääntyvän tosi paikan tullen ja toisin kävikin :p Nyt vaan odotellaan, josko sit viimeistään elokuussa tulisi plussaa :oops:

Olis kyllä mukavaa joo, jos tänne eksyis vielä porukkaa enemmänkin, kun eihän sitä tosiaan tiedä itsekään, kuinka pitkälle tämä yritys venyy. On sitten juttukavereita ja samassa veneessä soutavia :)
 
nnipsu! Sitä miekin toivon. :love: Ja toivotaan että tänne tosiaan tulisi lisää porukkaa, mistäs sitä tietää, kuinka pitkään itse kukin täällä on. :D

papurinsessa Olen lukenut tuolta Hätähousuista himotestaajista, että nyt on Pregcheck-testeillä vissiinkin joku huono erä menossa. Antaa turhia, selkeitä haamuviivoja. :unsure: Pregcheck on aina ollut ainakin miusta semmonen hyvä ja varma testi, joka näyttää onko raskaana vai ei... On se kun ei voi niihinkään 100 prosenttisesti enää luottaa. :D Toivotaan että saatte tosiaan heti elokuussa jo plussan! :love:
 
nnipsu! Sitä miekin toivon. :love: Ja toivotaan että tänne tosiaan tulisi lisää porukkaa, mistäs sitä tietää, kuinka pitkään itse kukin täällä on. :D

papurinsessa Olen lukenut tuolta Hätähousuista himotestaajista, että nyt on Pregcheck-testeillä vissiinkin joku huono erä menossa. Antaa turhia, selkeitä haamuviivoja. :unsure: Pregcheck on aina ollut ainakin miusta semmonen hyvä ja varma testi, joka näyttää onko raskaana vai ei... On se kun ei voi niihinkään 100 prosenttisesti enää luottaa. :D Toivotaan että saatte tosiaan heti elokuussa jo plussan! :love:
Voi rähmä :/ Mullakin on tosiaan joskus tullut viivanpaikkoja joihinkin testeihin, vaikka ollut negatiivinen oikeasti ja joskus testit eivät ole näyttäneet mitään vaikka olen tehnyt kaiken oikein. Kerro sitten heti, lähteekö haamu vahvistumaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Viimeksi muokattu:
Kai sitä voi tänne kirjoitella. :) Tässä pikkuhiljaa alotellaan kai ekan lapsen yritystä, mitään ovulaatio- tai lämpöseurantaa en aatellu alkaa tekemään ainakaan ekan parin kuukauden aikana. Vitamiineja ehkä voisi ostaa. :LOL: Multa otettiin hormonikierukka justiin ulos (ja en kyllä tiiä haluanko sellasta enää koskaan, sen laittaminen sattui niiiin paljon) eli saas nähä. ;)

laksi 25v/mies 29v/alotellaan kohtapuoleen/eka lapsi
 
laksi Kiva kun saadaan lisää porukkaa tänne! Tervetuloa mukaan! :) Lisäilen sinut tuonne etusivun listalle.

Omanapa Hätähousu ilmoittautuu. :D En malttanut huomiseen. Hyvinhyvin hailurainen haamu 2h rakossa olleesta pissistä Pregcheckin tikkuun. Livenä erottuu tihrustamatta, mutta en osaa sanoa onko siinä väriä. Kuvaan en sitä oikein saa, kun on niin huonolaatuinen kamera puhelimessa. Ja voihan tuo olla viivanpaikkakin tai väärä haamu.

http://aijaa.com/uSoJqR Dpo 9. Ylempi ovistesti ja alempi Pregcheck.
 
Viimeksi muokattu:
Omanapa Hätähousu ilmoittautuu. :D En malttanut huomiseen. Hyvinhyvin hailurainen haamu 2h rakossa olleesta pissistä Pregcheckin tikkuun. Livenä erottuu tihrustamatta, mutta en osaa sanoa onko siinä väriä. Kuvaan en sitä oikein saa, kun on niin huonolaatuinen kamera puhelimessa. Ja voihan tuo olla viivanpaikkakin tai väärä haamu.
http://aijaa.com/uSoJqR Dpo 9. Ylempi ovistesti ja alempi Pregcheck.
Nonii, hyvältä näyttää jos ovistesti antaa jo viivaa. Nyt koetat vielä pari pv malttaa ja sit tehä uuden r-testin, toivottavasti oisi viiva vahvistunut!

Tervetuloa laksi. Ja pahoittelut lumirinsessalle kp1.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
papurinsessa Onko siulla ollu vielä sitä närästystä? Meinasitko testailla varmuuden vuoksi? :)
 
papurinsessa Onko siulla ollu vielä sitä närästystä? Meinasitko testailla varmuuden vuoksi? :)
Närästys loppui mutta vatsanipistelyjä on jatkuvasti :D Lähdetään pian kotiin niin pääsen vihdoin tekemään sen testin :eek: mikäli se on nega niin sitten käynnistyy kyllä enskierrossa kunnon pupupuuhat :ROFLMAO: Tänään on jo kp 29 ja ei tätiä, mutta mulla onkin vähän vaihteleva kierto..

Onko siellä lähtenyt viiva vahvistumaan?:)
 
Närästys loppui mutta vatsanipistelyjä on jatkuvasti :D Lähdetään pian kotiin niin pääsen vihdoin tekemään sen testin :eek: mikäli se on nega niin sitten käynnistyy kyllä enskierrossa kunnon pupupuuhat :ROFLMAO: Tänään on jo kp 29 ja ei tätiä, mutta mulla onkin vähän vaihteleva kierto..

Onko siellä lähtenyt viiva vahvistumaan?:)
Tulehan kertomaan sitten mitä näytti! Peukut pystyyn, josko vaikka kuitenkin ois sattunu tärppäämään keskeytetyllä! ;) Ja tosiaan tässä raskautta yrittäessä saa kyllä pupuilla ihan tarpeeks... Välillä ihan tympäsee, etenkin jos on kauheen väsyny tai on hirvee päänsärky, ja on vaan pakko hoitaa hommat jos ovis sattuu olemaan lähellä. :ROFLMAO::ROFLMAO:

Niin joo, enhän mie malttanu olla testaamatta aamulla. Turha miun on ees sanoa, että "huomenna en testaa", kun jokatapauksessa testaan joka aamu... :D Onneks nuo Pregcheckit ei oo kalliita.

Nyt siis dpo 10. Kyllä se ehkä on vähäsen tummentunu. Tässä vielä kuvat:

muokkaamaton: http://aijaa.com/X3TtsC
käänteiset värit: http://aijaa.com/QUS2vh

Mieskin näki sen jopa kuvasta, jonka laitoin sille töihin viestinä. :LOL: Taino, kun kysyin että näkyykö, niin vastaus oli että "haallee". Myönteinen vastaus jokatapauksessa. :LOL: Eilisessä testissä ei nähny mitään. Tosin kuulema uskoo raskauteen vasta sitten, jos sunnuntaina saan vielä kaks viivaa testiin (menkkojen pitäs alkaa, jos ovat alkaakseen, huomenna tai sunnuntaina).
 
Viimeksi muokattu:
Tulehan kertomaan sitten mitä näytti! Peukut pystyyn, josko vaikka kuitenkin ois sattunu tärppäämään keskeytetyllä! ;) Ja tosiaan tässä raskautta yrittäessä saa kyllä pupuilla ihan tarpeeks... Välillä ihan tympäsee, etenkin jos on kauheen väsyny tai on hirvee päänsärky, ja on vaan pakko hoitaa hommat jos ovis sattuu olemaan lähellä. :ROFLMAO::ROFLMAO:

Niin joo, enhän mie malttanu olla testaamatta aamulla. Turha miun on ees sanoa, että "huomenna en testaa", kun jokatapauksessa testaan joka aamu... :D Onneks nuo Pregcheckit ei oo kalliita.

Nyt siis dpo 10. Kyllä se ehkä on vähäsen tummentunu. Tässä vielä kuvat:

muokkaamaton: http://aijaa.com/X3TtsC
käänteiset värit: http://aijaa.com/QUS2vh

Mieskin näki sen jopa kuvasta, jonka laitoin sille töihin viestinä. :LOL: Taino, kun kysyin että näkyykö, niin vastaus oli että "haallee". Myönteinen vastaus jokatapauksessa. :LOL: Eilisessä testissä ei nähny mitään. Tosin kuulema uskoo raskauteen vasta sitten, jos sunnuntaina saan vielä kaks viivaa testiin (menkkojen pitäs alkaa, jos ovat alkaakseen, huomenna tai sunnuntaina).
Vau, kyllä mäkin heti näin jo ekasta kuvasta haalean viivan! Nyt tosiaankin toivotaan, että lähtis vielä vaan vahvistumaan :love: Mulla on kuitenkin sellainen ajatus, että ei tuo plussaviiva - edes haalea - siihen turhaan ilmesty ;) Eli pidetään lippu korkealla!

Mä tulin muutama tunti sitten kotiin ja oli raskauskeijun herkät raskaustestit tulleet. Negaa antoi, mutta ei kyllä yhtään harmita, kun eihän me vielä ollla edes varinaisesti ehditty yritystä aloittaa :D En muuten kauheesti itse suosittelisi noita testejä, kun eivät meinanneet antaa sitä negaviivaakaan millään ja se jäi hyvin haaleaksi testiin. Mut joo, nyt vaan odotellaan, että ne menkat alkaisi ja päästään tositoimiin (meillä on muuten nähtävästi aika samanlainen kierto sun kanssas :LOL:)!

Tosiaan muakin jännittää vähän toi, että miten sitä yhtäkkiä tulee pupuiltua sitten tarpeeksi, kun meilläkin on nyt välillä ollut viikonkin taukoja petipuuhista työaikojen yms stressin takia. Vauvankiilto silmissä vaan jos ei muuten :love::love:

Olisin ostanut Lidlistä greippimehua ja ovistestejä uutta kiertoa ajatellen, mutta eipä siellä tietty piru vie näkynyt kumpaakaan. Mut kyllä tässä vielä ehtii! :)
 
Voi itku, miulla alko nyt iltapäivällä menkkamaiset jomotukset.. Taino ei ehkä ihan menkkamaista ole, mutta jotain jomotusta kuitenkin tuolla alavatsan/nivusten seudulla.. Toivottavasti en nyt liikaa innostunut aamun testistä.. :(

papurinsessa No eikun uutta kiertoa kohti sitten vaan! Ja toivotaan pikaista plussaamista! ;) Ja ne Raskauskeijun herkät testit on kyllä vähän surkeita.. Itse en niitä enää käytä, kun vaikka ovatkin herkkiä, niin siinä vaiheessa kun Pregcheck antaa jo haamuviivaa, niin Raskauskeijun testi (ainakin miulla) on vielä ollut nega. o_O Ja niin näkyy olevan aika samanlainen kierto meillä. :)

Greippimehuissa muuten ainakin ite tykkään tosi paljon siitä Tropicanan greippitäysmehusta. :love: Ekassa kierrossa se maistu tosi kitkerältä, mutta parin päivän jälkeen ihastuin siihen makuun ja voisin juoda sitä vaikka joka päivä muutenkin kun raskautumis-mielessä. :LOL:
 

Yhteistyössä